Vetoauto/asuntovaunu?

Nyt kaikki karavaanarit mukaan.
Laittaisivatko kaikki vaunun omistavat tänne että millä autolla ja millaista vaunua vedätte?
Moottorikoko ja hevosmäärä sekä vaunun paino matkakunnossa?
Päälle voisi laittaa kommentin miltä tuntuu se oma yhdistelmä tien päällä.
Varmasti kiinnostaisi toisten yhdistelmät ja saisi arvioita jos joku on hankkimassa vaunua omalle "hevoselle"..
Itse odotan mielenkiinnolla millä kansa liikkuu.
Ilmianna
Jaa

114 Vastausta



Vetoautona Chevy Van 2003, 6,5TD 170hv ja vääntöä rutkasti.
Vaununa Solifer 6102i vuodelta 1992. Vaunun kokonaismassa 1310kg. Kulkee kevyesti Chevyn vetämänä, matkanopeutena tulee pidettyä noin 95km/h mittarin mukaan ja mäet mennään kivuttomasti ylös.
Tämmönen 30v pariskunta sopii hyvin vaunuun ja autoon matkatavarat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Meillä vedellään samanlaista kojua 1.2l Corsalla. Hyvin ollaan ehditty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
maanteiden ruhtinas kirjoitti:
Meillä vedellään samanlaista kojua 1.2l Corsalla. Hyvin ollaan ehditty.
Heti ensimmäisessä vastauksessa pitää trollata ja valehdella, miksi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1.6 opel astra 800kg sprite kestääkö vetää ???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vastaavaa Spriteä vedeltiin20v sitten Kadetilla, 1.6 ruisku. Kesti kyllä. Kiusana oli pienen auton veltto perän jousitus. Kovempia jousia ei ollut saatavilla, ehkä kaasuiskarit olis rauhottaneet perän humppaamista ajossa.
Markkinoille oli juuri tullut kitkavetopää, jollainen melko hintavana hankittiin Spriteen. Yhdistelmä kulki tasaisesti eikä ollut mitään haittaa tuulesta ym.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Opel Vectra 2.0 DTI, 74kW, vm. -00, omamassa n. 1400 ja suurin sallittu 1300.

Perässä kulkee solifer jolla omamassaa 1050 kg.

Tasaisella ja pienissä nousuissa yhdistelmä pitää helposti n. 90km/h matkanopeuden vakionopeudensäädin päällä. Jyrkemmissä nousuissa pitää ennakoida ja vetää talla pohjassa jo ennen nousua, ettei nopeus hyydy alle 90
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mitä luokkaa sulla on ollut kulutus tuolla yhdistelmällä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaunupekka kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mitä luokkaa sulla on ollut kulutus tuolla yhdistelmällä?
kulutus suurinpiirtein kaksinkertaistuu, ehkä rauhallisemmalla kaasujalalla pääsisi vähemmällä...

normaalisti kyseinen auto kuluttaa matka-ajossa 5-6l/100, vaunun kanssa n. 10l/100km
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Auto saab 9-5 2.0t 110kw ja perässä tulee solifer finlandia 560, omapaino vaunulla 1280kg.
Auto jaksaa vetää kaikki mäet ilman et vauhti tippuu..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
letukan transporttila olin lapin kierroksella vaunu solikan 550dl ei onkelmia vetokyvyssä ja tavaratila riittävä eikä kulutus minun mielestäni kovin iso 12,4 litraa sadalla matkavauhti 82km tunnissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Veturin Volvo 940 Tdic 121hv, vaununa Kafi 520 jonka paino n.1100 kg . Kulkee mielestäni todella hyvin, siihen nähden miten auto tyhjänä kulkee. Kulutus nousee normaalista 6,8 litrasta jonnekin 11-12 litran väliin. Yhdistelmä kulkee tien päällä tosi mukavasti ja suoraan. Takaveto lienee paras vaunun vetoon.
Ilmianna
Jaa
Autona Volvo S40 2.0T, 156 kW manuaali vaunu Kafi 582. Ei tartte pykältää eikä houkutella vauhtia. 5. vaihteella tulee ajettua ja kulutus 11-13 l/100 km.
4 rengasta vaunun alla tekee ajosta vakaan.
Ilmianna
Jaa
Oli yhdistelmänä Focus TD 66kW ja vaunun kok. massa 850kg. Hyvin tuli perässä, mäkiin vaihdon neloselle ettei laatikko rasitu. Ajonopeus n. 90km/h. Kulutus ilman vaunua 5,4L ja vaununkera 7,5-8,5
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Seat Cordoba tdi kulkee yksinään 5.0 litralla ja kevyt solkku perässä 7,5 litraa. Tämä siis rauhallista ajoa.
Jos vetää motaria 90-100, niin 8-9 litraa menee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
xsara 1.9td solifer 450, kulutus jossain 9-10 paikkeilla. Ihan hyvin jaksaa, toki isot maet pitää ennakoida ja hieman kiristää tahtia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulla 2005 opel 1.6 l farmari voiko vetää vaunua Solifer?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Volvo V70 2.5t aut. 147kw (200hv) ja vääntöä 285Nm (1800-5000 r/min). Vaununa Hobby 560 painoa kilkkeineen ja kalkkeineen n. 1500-1600kg. Kulutus on ollut suomessa n. 16-19 l/100km. Euroopassa 14-16 l/100km.
Vauhtia tulee pidettyä kotimaassa n. 90-95 km/h. Euroopassa n. 95-105 km/h. Aina vakionopeudensäädin käytössä, kun mahdollista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
kyllä suomessa pääteillä voisi pitää vaikka yli 90km/h vauhtia mutta silloin tulee ohitus tarvetta eikä siinä ole järkeä.
lapin teillä on tilaa mutta monissa paikoin on routaheittoja ja painumia jotka aiheuttaa tilanteita,tavarat tippuu hyllyiltä ja kojelaudan päältä(ja jos vielä ajaessa ottaa kuvia puhuu kännykkään ja lähettää tekstiviestiä ei kaikkia ehdi ennakoimaan)niin että kyllä lomalla vähemmälläkin vauhdilla ehtii .turvallista matkaa kaikille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja vaimo ottaa ajaessa viel poskeen,,,se vasta lomaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Subaru Legacy Farmari 4-vetoisella (92kW). 11-13 l/100 menee.

Matkaaja 8000 vm88, painoa rapiat tonnin.

Minusta aito neliveto on paras vaununvedossa.
Ilmianna
Jaa
Veturina tämänvuotinen Ford Mondeo 2.0 TDCI 140hv diesel kuusiportaisella laatikolla. Perässä Adria 613PK vaunu, jonka kokonaismassa 1700kg.

Tämä kesä on vedetty vaunua perässä ja hienosti kulkee yhdistelmä vitosvaihteella ja vakionopeussäätimellä ilman mukinoita. Jyrkkiin mäkiin joutuu kepittämään nelosta ja polkaisemaan ahtopaineet ylös, jotta 90km/h matkavauhti säilyy jyrkkääkin mäkeä kiivetessä.

Keskikulutus ilman vaunua autolla ollut 5.6l luokkaa satasella. Vaunun kanssa tyynellä ja tasamaalla noin 10.5l, tosin tiukkaan vastatuuleen sitten jo palaakin 13l satasella.

Märältä nurmelta liikkeelle lähtiessä on omat temppunsa jotta etuveto ei lyö tyhjää ja jotta paketin saa liikkeelle - mutta kun liikkeelle pääsee niin sitten rullaa hienosti. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kerho,miettikääs vähän niitä laitteitanne.Jos koneen vääntökäppyrä muistuttaa pappan kävelykeppiä ja kädensija osuu alueelle 700-2500r/min on aika toivotonta vakuutella laitteen vetävän n.1000kg kärryä alle 10l/100 kulutuksella vaikka olis minkälainen hybridi.Se on yksinkertaisesti mahdotonta.Nyky auto rakennetaan toimimaan maantienopeuksilla mahdollisimman pienillä kierroksilla jotta saadaan pensankulutus mahdollisimman pieneksi.Toiseksi nykymoottori on lyhytiskuinen ja vääntöä on vasta yläkierroksilla jolloin laite myös kuluttaa polttoainetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Chevyn trans sport 3,4L V6 (184hp) vetää Adria 502DK vaunua. Vaunu painaa 1100kg ja bensaa palaa 14,5-17L/100km. 85-90kmh jos on vauhti ennen ylämäkeä niin jaksaa vääntää suhteellisen hyvin,mutta jos pitää 80kmh ennen mäkeä niin vähän nahkeemmin kiipeää. Taitaa tuo paras vääntöalue olla juuri tuossa 85-90 nopeudessa. Automaattilaatikon 3 pykälällä ajetaan kierroksien ollessa 2200-2900r/min. Vakionopeussäädintä en käytä muuta kuin tasaisilla mailla,säästää bensaa aikalailla.
Automaattivaihde on mukava myös vaunun vedossa sekä autom. tasonsäätö takaiskareissa silloin yhdistelmä on aina vaakasuorassa. Mielestäni kulkee hyvin,ehkä pieni vääntölisäys ei olisi pahitteeksi. Ajovakavuus on hyvä. Yhdistelmällä pituutta 11,65m.
Täällä voi jokainen katsoa yhdistelmän sopivuutta:
http://www.towcar.eu/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kiitokset, tuo towcar sivusto vaikuttaa mainiolle! Säätämällä parametrit kohdalleen sain juuri sen suuntaisia tuloksia mitä käytännön testitilanteet ovat osoittaneet.

Taulokoista näkee heti, että Mondeon kutosvaihde on laskennallisten tulosten perusteella välittömästi possa pelistä vaunua vedettäessä, vitosvaihteella päästään pienimpiin kulutuslukemiin kun liikutaan tasamaalla kohtuullista marssinopeutta eikä ole merkittävää vastatuulta - ja nelosella sitten vedetään alle kahdeksankympin, vastatuuleen ja mäkisessä maastossa. Rajanopeus näyttäisi omalla yhdistelmällä olevan 82km/h, jolloin mentäessä sitä "rekka-yhdeksääkymppiä" kannattaa laatikosta luontevasti kaivaa vitonen nelosen sijaan.

Sivusto antaa mahdollisuuden laskea omalle yhdistelmälleen verrokkinopeudet ja vetopainosuhteet - antaa hyvän referenssin hakea optiminopeutta yhdistelmälle eri vaihteilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
uusvaanari kirjoitti:
Kiitokset, tuo towcar sivusto vaikuttaa mainiolle! Säätämällä parametrit kohdalleen sain juuri sen suuntaisia tuloksia mitä käytännön testitilanteet ovat osoittaneet.

Taulokoista näkee heti, että Mondeon kutosvaihde on laskennallisten tulosten perusteella välittömästi possa pelistä vaunua vedettäessä, vitosvaihteella päästään pienimpiin kulutuslukemiin kun liikutaan tasamaalla kohtuullista marssinopeutta eikä ole merkittävää vastatuulta - ja nelosella sitten vedetään alle kahdeksankympin, vastatuuleen ja mäkisessä maastossa. Rajanopeus näyttäisi omalla yhdistelmällä olevan 82km/h, jolloin mentäessä sitä "rekka-yhdeksääkymppiä" kannattaa laatikosta luontevasti kaivaa vitonen nelosen sijaan.

Sivusto antaa mahdollisuuden laskea omalle yhdistelmälleen verrokkinopeudet ja vetopainosuhteet - antaa hyvän referenssin hakea optiminopeutta yhdistelmälle eri vaihteilla.
Mersu ML 320 bensa 8004 matkaaja. 218 heppaa, mut lisä ei tekis pahaa. kulutun n 15-17 l/100km joka on mielestäni hyvinkin kohtuullinen. Kuinka muuten pärjää 2 vetoautolla talvella tai märällä nurtsilla jne??? Onko eroa, et onko etu vai takaveto? Mulla ei ole koskaan ollut 2 vetoista autoa, paitsi aikoinaan mini.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näillä mennään kirjoiti mm.kulutuksesta aika isolla haarulalla 14-17 l/100km selvemmän kuvan saisi ilmoittamalla keskikulutuksen jollekin esimerkiksi 2000 km matkalle tai mitä nyt sattuu joku reissu olemaan.itselläni tuolla autolla kun meni alle 12,5 sadalla.vaihde kolmosella niin kun ohjekirjassa on kehoitus.
mielestäni ei vakio nopeuden säädin vie enempää polttoainetta ,varsinkaan teillä joissa on paljon liikennettä,niin ettei voi antaa vauhdin hiljetä ylämäkeen.

sitten toiseen aiheeseen joku MB maasturi kuski kyseli pystyykö kaksivetoisella yleensä vetämään.vastauksen saa kun katselee vähän ympärilleen.suurin osa vetureista on kaksivetoisia,niin sen perusteella niillä vaunun saa liikkeelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mondeo 2.0 automaatti ja Hobby 495 prestige, kokonaispaino 1500 kiloa. Kulkee hyvin, juuri tultiin Lapista 880 km keskinopeutena 90 km/t.
Kulutus laskettu, keskiarvo 13 l/100:lla.
Ilmianna
Jaa
volvo s80 2.9 147kw dethleffs beduin 590 kamat mukana n 1600 kg kulutus n 15-16 l hyvin kulkee automaatilla.
Ilmianna
Jaa
siinä sopivat kulkimet oikealle karavaanarille! Näillä itse reissailen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
minkä vuoden hacienda sinulla on.
Tai herää ainakin ensin ja kerro meille honda monkeysi vuosimalli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yksi Chevy TransSport 136kW lisää.
Perässä vanha Sprite Major, painaa... jotain
Reilu 2000 km lenkki, vetoa noin 1400 km keskikulutus auton mukaan 13,0 valehtelee kuitenkin hieman alaspäin.
Nätisti tuli perässä, välillä pakkas nousemaan nopeus kiihdytyksessä liikaakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Moi!

Autossa 2,4 litran 20 -venttiilinen bensakone joka tuottaa 170 heppaa. 5-vaihteinen automaattilaatikko syö pikkuisen tehoa. Kokonaismassa on n. 2000 kg

Polarin kokonaismassa on siellä 1200 kg:n paikkeilla.

Kulutus matkanopeudella n. 85-90 km/h n. 15 l/100 km. Auto kuluttaa yksin seka-ajossa n. 9,5 l/100km.
Autossa on riittävästi puhtia vetää ko. vaunua, eikä hyydy ylämäissä.
Sama auto turbodieselinä voisi olla väännön puolesta parempi veturi.

Suosittelen veturiksi Volvoa myös ajo-ominaisuuksien puolesta. ;-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
250hv ja kok.massa 1800kg. Kulutus 15-17l/100km. Ei hyydy mäkeen ja mielestäni todella hyvä veturi.
Ilmianna
Jaa
Autona: Opel Astra 2.0-16 MetroSport Caravan vm. 2000(bensa)
Vaunu: Solifer 5602i kokonaismassa 1300kg

Kulutus on ollut n. 11-12,5l/100km

Hyvin kulkee.....
Ilmianna
Jaa

Kirjoittaja on poistanut tästä viestin

Ilmianna
Jaa
Pikkusen piristetyllä oculla ja dethleffsin nomad kokonaismassa 1170kg keskikulutuksena 13-14 litraa/100km jos ajaa pelkällä nelosella 85-90km/h vauhdilla ja kipuaa mäet hienosti ylös ja myös muutamia ohituksia retelillä suoritettu.Ilman vaunua keskikulutus pyörii 7,8l huitteilla.

Jos taas ajaa jatkuvasti vitosella niin kulutus nousee yli 15 ja johtuen siitä että kierrokset on mäkeen tullessa matalat ja vääntöpiikki ei oikein ehdi mukaan ja vauhti ehtii hyytyä (jos ei ennakoi) kohottamalla nopeutta ennen mäkeä.

Tutkitusti nelonen on paras vaihde ja vitosta voisi syöttää sitten alamäissä ja tasaisella mutta en ole jaksanut vatkata.

Onhan tuollainen etuveto hiukan vetelevä ja sitten etufillarit lyö helposti tyhjää paikaltaan lähtiessä viimeistään silloin kun tehopiikki tulee. parhaiten säästyy siltä kun ottaa varovaisen kiihdytyksen ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle ennen piikkiä niin menee mukavasti.
Sen verran tyytyväinen olen kuitenkin että olen katsellut skoda octavia rs dieseliä seuraavaksi autoksi vaikka etuveto onkin.
Ilmianna
Jaa
Vedämme BMW 530 D n. 200 hv automaatti. Vaunu on Dethlefs 490 DC kok,massa 1450 kg. Yhdistelmä toimii melko hyvin vaikka välillä mieli tekisi vieläkin suurempaa tehoa , mutta , mutta kulut kasvaa joten se on hyvä yhdistelmä verrattuna meillä aikaisemmin olleisiin vetureihin. Hyvä näin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Taunus 1.6 Kahfi 520
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
itsella autossa 12 litran moottori 400hv turbodiesel automaattilaatikolla, nopeus rajoitettu 89km tunnissa

jaksaa vetaa hyvin, ei vaihda ylamaessakaan pienempaa vaan 12. vaihde jaksaa vaantaa.

vaununa 2000kg hobby

huom. itse kysyit :)....tama ei ole pilaa eika provo...mutta moikataan kun nahdaan (vaunun nakee vasta aikas kohalla kun on 260 leveen ja 4,30 korkeen kaapin takana)

juu. on abce kortti

unelma ajaa tien paalla ( 5 akselia)

hevonenki sopis kyytiin mut en ota :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
vuotta, Simca 1000 vm. 61 ja vaunu Matkaaja 9404 vm. 93. Kulutus pyörii 10-20 litraa sadalla. Ylämäkiä ei huomaa mutta alamäessä tuppaa kiihtymään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miten mahtaa olla kulutus tuollaisella pelillä? Ei vissiin kovin paljoa viitsi omia ajoja ajella!

Meillä taas on 1.9 turbodiesel jatkuvalla nelivedolla, vetokyky valmistajan ilmoituksen mukaan 2000 kg, vaununa 1500 kg kokonaispainoinen, lastattuna kuitenkin vajaat 1400 kg (mitattu). Yhdistelmä kulkee cruiserilla mäet ylös mukisematta, myös vitosella useimmiten. Kulutus vaunun vedossa 11 litraa, mitattu viimeksi viime kesänä 2200 km Lapin ruskamatkalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
GV ddis kirjoitti:
Miten mahtaa olla kulutus tuollaisella pelillä? Ei vissiin kovin paljoa viitsi omia ajoja ajella!

Meillä taas on 1.9 turbodiesel jatkuvalla nelivedolla, vetokyky valmistajan ilmoituksen mukaan 2000 kg, vaununa 1500 kg kokonaispainoinen, lastattuna kuitenkin vajaat 1400 kg (mitattu). Yhdistelmä kulkee cruiserilla mäet ylös mukisematta, myös vitosella useimmiten. Kulutus vaunun vedossa 11 litraa, mitattu viimeksi viime kesänä 2200 km Lapin ruskamatkalla.
Miten mahtaa olla kulutus tuollaisella pelillä? Ei vissiin kovin paljoa viitsi omia ajoja ajella!

juu ei tuu ajeltuu omia ajoja, mutta oma pratka sopii kyytiin....

kulutus siina 30-35 lirtaa / 100km.....auton omapaino on 14 000 kg ja kuormaa voi ottaa sen 12 000kg....kok.paino papereissa 26 000 kg

kerrankin voi rehellisesti sanoa ettei huomaa onko vaunu perassa vai ei...

vaunu on kylla aikas kovilla toyssyissa vaikka saadettava ilmajousitteinen kuula onkin ja olenkin miettinyt jos sen nostaisi karryn kyytiin nii tulis mukavammin, jaisi viela 4 m lisaa tilaa omille tavaroille
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Bmw X5 2008 3,0 diesel biturbo 290 hp.
Kabe royal 720 -2005
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
mennä kaluston leuhkimiseksi tuttuun tyyliin, olkaa vain hiekkalaatikolla älkääkä puhuko asiaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jorma K kirjoitti:
mennä kaluston leuhkimiseksi tuttuun tyyliin, olkaa vain hiekkalaatikolla älkääkä puhuko asiaa.
Niinpä tietenkin, siellä taas nosti karvanaamarin perisynti, eli kateus päätä.
Mikä ihme siinä on, kun jollakin on parempi auto tai vaunu, niin tyyppi on paska, ylimielinen jne.
Turhaa kadehdit toisen tavaroita, ole sinä onnellinen siinä solihvieterissäsi, ja hyvin se sillä japsilla menee.
On se kauhea kansantauti tuo kateus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jorma K kirjoitti:
mennä kaluston leuhkimiseksi tuttuun tyyliin, olkaa vain hiekkalaatikolla älkääkä puhuko asiaa.
Vittu sä Jorma oot niin saatanan daiju.
Onko se noin vaikea tajuta että toisilla on vaan paremmat vehkeet, ja sulla huonommat.
Mitä helvetin hankalaa siinä on tajuta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maantiekiitäjä. kirjoitti:
Vittu sä Jorma oot niin saatanan daiju.
Onko se noin vaikea tajuta että toisilla on vaan paremmat vehkeet, ja sulla huonommat.
Mitä helvetin hankalaa siinä on tajuta?
pääsi kopauttanut kun sinusta on noin sekopää tullut, kannattaako tänne tulla muniaan kehumaan. Mene kävelytien varteen ja kehu siellä. Onkohan se sitä kateutta kun noin kovasti pitää mylviä. Sitä paitsi olen Mersuuni aivan tyytyväinen, varmaankin vähemmän ajettu kuin sinun hetekallasi.

Mutta ei se mitään jatketaan näin, minäkin kehuskelen sitten joskus vehkeilläni kunhan kasvavat ensiksi täyteen mittaan.

Jorma K jopa tyhmien karavaanareiden kaveri
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Volvo XC90 D5 183 hp. kokp. 2700
Hobby 720 kokp. 2200
Yhteispaino 4900
Ajokortti "A BE C1E C"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12 VASTAUSTA:
onpas poika paljon saanut elämässään, älä vai tukehdu velkataakkasi alle. Ajokortissakin vielä noin paljon kirjaimia, kuvastaa vähälahjaista kouluja käymätöntä simpanssia. Jatka samaan malliin naapurisikin ovat ylpeitä sinusta. Voi hyvänen aika teitä lapsia, risua pitäisi antaa.

Jorma K kaikkien simpassien kaveri myös vähälahjaisten
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jorma K27 kirjoitti:
onpas poika paljon saanut elämässään, älä vai tukehdu velkataakkasi alle. Ajokortissakin vielä noin paljon kirjaimia, kuvastaa vähälahjaista kouluja käymätöntä simpanssia. Jatka samaan malliin naapurisikin ovat ylpeitä sinusta. Voi hyvänen aika teitä lapsia, risua pitäisi antaa.

Jorma K kaikkien simpassien kaveri myös vähälahjaisten
Taidat olla oikeen tosi dille.
Ajokorttiin jouduin hommata lisää kirjaimia kun ei ABC enää riittänyt kun auto ja vaunu vaihtuivat. Tosin nyt voi kuorma-autollakin vetää vaunua. Naapuriin on 3 km.
Velkaa ei muuten ole penniäkään, ja kouluja en juuri ole käynyt insinööriä pidemmälle, tiedän se ei duunarista paljoa eroa.
Tosin en toimi insinöörin hommissa, alkoi se homma tylsistyttään ja firman myytyä luin itselleni ensihoitajan tutkinnon ja olen tehohoidossa töissä nykään, siitä tykkään.
Palkka on puolet insinöörin palkasta, mutta työ paljon mukavampaa, ja kun ei ole enää tuloista kiinni.
Se on hienoa että sinulla on mersu, mulle ihan sama paljonko ajettu, mersuja vissiin saa uusia jo 30 tonnin pintaan, niin ei sillä kovin kannata kehuskella.
Hyvää kesää vaan sullekin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maantiekiitäjä. kirjoitti:
Taidat olla oikeen tosi dille.
Ajokorttiin jouduin hommata lisää kirjaimia kun ei ABC enää riittänyt kun auto ja vaunu vaihtuivat. Tosin nyt voi kuorma-autollakin vetää vaunua. Naapuriin on 3 km.
Velkaa ei muuten ole penniäkään, ja kouluja en juuri ole käynyt insinööriä pidemmälle, tiedän se ei duunarista paljoa eroa.
Tosin en toimi insinöörin hommissa, alkoi se homma tylsistyttään ja firman myytyä luin itselleni ensihoitajan tutkinnon ja olen tehohoidossa töissä nykään, siitä tykkään.
Palkka on puolet insinöörin palkasta, mutta työ paljon mukavampaa, ja kun ei ole enää tuloista kiinni.
Se on hienoa että sinulla on mersu, mulle ihan sama paljonko ajettu, mersuja vissiin saa uusia jo 30 tonnin pintaan, niin ei sillä kovin kannata kehuskella.
Hyvää kesää vaan sullekin.
ystävällinen olet, kun minä kehun sinä haukut onpa kummallista ja vielä dillekin. Minusta alkaa tuntumaan että sinulla fogelit tsungaa piuhalla ja pahasti. Muuten enhän minä insinööri ole mutta, on minulla insinöörejä töissä ollut kun, heitä' tarvitaan maanrakennushommissa työn johtajina ja päälliköinä mutta siihen se sitten jää. Mutta palkka ei heillä ollut mikään kasonen, ei sillä kyllä rikastumaan pääse. Siitä minä myöskin päättelen nyt eläkkeellä ollessani tuttu insjööri saa vähemmän palkkaa kuin minä eläkettä,. Niin ne miljoonat vain tuppaa häviämään. Kiitosta vain kesän toivotuksistä, toivotaan että siellä on jo täysi kesä kun tulen toukokuun lopulla. Talvi oli tietämäni mukaan kovin moneen vuoteen tai vuosikymmeneen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jorma K kirjoitti:
ystävällinen olet, kun minä kehun sinä haukut onpa kummallista ja vielä dillekin. Minusta alkaa tuntumaan että sinulla fogelit tsungaa piuhalla ja pahasti. Muuten enhän minä insinööri ole mutta, on minulla insinöörejä töissä ollut kun, heitä' tarvitaan maanrakennushommissa työn johtajina ja päälliköinä mutta siihen se sitten jää. Mutta palkka ei heillä ollut mikään kasonen, ei sillä kyllä rikastumaan pääse. Siitä minä myöskin päättelen nyt eläkkeellä ollessani tuttu insjööri saa vähemmän palkkaa kuin minä eläkettä,. Niin ne miljoonat vain tuppaa häviämään. Kiitosta vain kesän toivotuksistä, toivotaan että siellä on jo täysi kesä kun tulen toukokuun lopulla. Talvi oli tietämäni mukaan kovin moneen vuoteen tai vuosikymmeneen.
"älä vai tukehdu velkataakkasi alle"
"kuvastaa vähälahjaista kouluja käymätöntä simpanssia"
"kun sinusta on noin sekopää tullut"
" kannattaako tänne tulla muniaan kehumaan. Mene kävelytien varteen ja kehu siellä"

Melkosia kehuja. Minkälaista mahtaa teksti olla kun haukut?
Ei se talvi niin häävi ole ollut siellä aurinkorannikolla, muutaman vuoden jaksoin katsella suomalaisia juoppoja siellä, nykyään ei sinne päin saa kirveelläkään, työasioissa oli pakko siinäkin surkeassa suomilähiössä olla.
Itsellänikin oli insinöörejä töissä, ja eläkeikään ei tarvinut edes odottaa.
Mikä mahtaa olla sinun koulutksesi? Ei liene kovin häävi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maantiekiitäjä. kirjoitti:
Taidat olla oikeen tosi dille.
Ajokorttiin jouduin hommata lisää kirjaimia kun ei ABC enää riittänyt kun auto ja vaunu vaihtuivat. Tosin nyt voi kuorma-autollakin vetää vaunua. Naapuriin on 3 km.
Velkaa ei muuten ole penniäkään, ja kouluja en juuri ole käynyt insinööriä pidemmälle, tiedän se ei duunarista paljoa eroa.
Tosin en toimi insinöörin hommissa, alkoi se homma tylsistyttään ja firman myytyä luin itselleni ensihoitajan tutkinnon ja olen tehohoidossa töissä nykään, siitä tykkään.
Palkka on puolet insinöörin palkasta, mutta työ paljon mukavampaa, ja kun ei ole enää tuloista kiinni.
Se on hienoa että sinulla on mersu, mulle ihan sama paljonko ajettu, mersuja vissiin saa uusia jo 30 tonnin pintaan, niin ei sillä kovin kannata kehuskella.
Hyvää kesää vaan sullekin.
morjens .Nostan sinulle hattua ,siis todella,sinun työ keikauksen
johdosta.Mut ei insinööritkää iha turhasia oo,esim nää meija autu
kotteroihe suunnittelija.Ja vastuu on monella inssillä kova.
Mersuista sen verra n et ei ne ennää oo sen kummosempii
ku muutkaa,tosin ihan kelpo vehkeitä kait,mut itte valitsin
ufo civicin,kuka tykkää mistäkin.Ku viäl älyväs joskus
hommata jonkuu halvan vaunun siihe jatkoks.
Kaikkea hyvää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maantiekiitäjä:) kirjoitti:
"älä vai tukehdu velkataakkasi alle"
"kuvastaa vähälahjaista kouluja käymätöntä simpanssia"
"kun sinusta on noin sekopää tullut"
" kannattaako tänne tulla muniaan kehumaan. Mene kävelytien varteen ja kehu siellä"

Melkosia kehuja. Minkälaista mahtaa teksti olla kun haukut?
Ei se talvi niin häävi ole ollut siellä aurinkorannikolla, muutaman vuoden jaksoin katsella suomalaisia juoppoja siellä, nykyään ei sinne päin saa kirveelläkään, työasioissa oli pakko siinäkin surkeassa suomilähiössä olla.
Itsellänikin oli insinöörejä töissä, ja eläkeikään ei tarvinut edes odottaa.
Mikä mahtaa olla sinun koulutksesi? Ei liene kovin häävi.
se sinunkaan koulutus hääviltä tunnu, kun ihmisiä juopoiksi haukut. eihän täällä juopot pärjäisi, eikä varmasti sinun kaltaisesikaan, Jos tarkoitat että olet täällä oleskellut niin uskoisin että olet vain nähnyt pahoja painajaisia täältä.

Suonet anteeksi mutta, en oleskele missään lähiössä enkä varsinkaan Suomi sellaisessa. Mistäs sinä ne insinöörit töihin sait, eivät varmaankaan pysyneet kauaa kun huomasiavat, minkälainen olet. Kirveelläkin vielä uhkailet,et kai vaan niitä insinöörejäsi. Eihän auton kuljettaja insinöörejä tarvitse muuta kuin työn opastuksessa.

Mitä koulutukseeni tulee. niin tuskin se sinulle kuuluukaan, enkä viitsi sitä sinulle edes kertoa. Pahoittaisit vain mielesi, sitä en halua missään nimessä. Elä sinä vain niissä unelmissasi siellä lumen räännän ja pakkasten keskellä ja ole onnellinen siihenkin vähään mitä sinulla on.

Minä elän täällä sitä loistokasta ja rauhallista elämää mihin olen tottunut enkä ole sinulle lainkaan kade. Turhaanhan yrität slangia vääntää puhuisit mieluimmin sitä omaa murrettasi savoa. Ymmärtäisin että, olet tunnelin väärällä puolella. Kiidä hyvä ihminen kotikonnuillesi sinun on siellä parempi, kukaan ei kiusaa sinua. Kaikki ymmärtäisivät näyttämisen halusi, muitahan haluja sinulla ei tunnu poikaseni olevankaan.

Muuten tiesitkö, ensihoitajaksi ei tarvitse mitään ammatikursseja käydä siihen kelpaa kunhan on palomies. Ymmärsin senkin että olet joutunut työttömäksi autonkuljettajan hommistasi. Huomaat varmasti että maailma on sinun kaltaisia turhakkeita täynnä. Ja vielä kaiken lisäksi myit ison kuljetus firmasi niin tein minäkin. Minullahan ei ollutkaan kuljetusfirmaa, eikä ole sen jälkeen tarvinnut miettiä mitä tekisin, niin kuin sinun. Oli itsestään selvää että nautin ja lekottelen täällä etelän auringossa. Katsos kun työ aiheuttaa ryppyjä silmä kulmiin.

Mitä tulee kirjoitukseeni 9.04.2010, olen vieläkin samaa mieltä sinun suhteesi, kun lueskelen sinun kirjoituksiasi, että jatka vain samalla linjalla mutta muista mitä olet aikaisemmin kirjoittanut ettet niin kovin montaa työtä joudu tekemään ja vielä eläkkeelläkin sinun pitäisi olla.

Jorma K kaikkien karavaanareiden kaveri ja vähälahjaistenkin himpun verran. Ai niin täytyy sinua taas senverran muistuttaa, että älä menetä hermojasi enään 4 ttä. kertaa minun takiani ei se kannata edes vähälahjaisen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jorma K kirjoitti:
se sinunkaan koulutus hääviltä tunnu, kun ihmisiä juopoiksi haukut. eihän täällä juopot pärjäisi, eikä varmasti sinun kaltaisesikaan, Jos tarkoitat että olet täällä oleskellut niin uskoisin että olet vain nähnyt pahoja painajaisia täältä.

Suonet anteeksi mutta, en oleskele missään lähiössä enkä varsinkaan Suomi sellaisessa. Mistäs sinä ne insinöörit töihin sait, eivät varmaankaan pysyneet kauaa kun huomasiavat, minkälainen olet. Kirveelläkin vielä uhkailet,et kai vaan niitä insinöörejäsi. Eihän auton kuljettaja insinöörejä tarvitse muuta kuin työn opastuksessa.

Mitä koulutukseeni tulee. niin tuskin se sinulle kuuluukaan, enkä viitsi sitä sinulle edes kertoa. Pahoittaisit vain mielesi, sitä en halua missään nimessä. Elä sinä vain niissä unelmissasi siellä lumen räännän ja pakkasten keskellä ja ole onnellinen siihenkin vähään mitä sinulla on.

Minä elän täällä sitä loistokasta ja rauhallista elämää mihin olen tottunut enkä ole sinulle lainkaan kade. Turhaanhan yrität slangia vääntää puhuisit mieluimmin sitä omaa murrettasi savoa. Ymmärtäisin että, olet tunnelin väärällä puolella. Kiidä hyvä ihminen kotikonnuillesi sinun on siellä parempi, kukaan ei kiusaa sinua. Kaikki ymmärtäisivät näyttämisen halusi, muitahan haluja sinulla ei tunnu poikaseni olevankaan.

Muuten tiesitkö, ensihoitajaksi ei tarvitse mitään ammatikursseja käydä siihen kelpaa kunhan on palomies. Ymmärsin senkin että olet joutunut työttömäksi autonkuljettajan hommistasi. Huomaat varmasti että maailma on sinun kaltaisia turhakkeita täynnä. Ja vielä kaiken lisäksi myit ison kuljetus firmasi niin tein minäkin. Minullahan ei ollutkaan kuljetusfirmaa, eikä ole sen jälkeen tarvinnut miettiä mitä tekisin, niin kuin sinun. Oli itsestään selvää että nautin ja lekottelen täällä etelän auringossa. Katsos kun työ aiheuttaa ryppyjä silmä kulmiin.

Mitä tulee kirjoitukseeni 9.04.2010, olen vieläkin samaa mieltä sinun suhteesi, kun lueskelen sinun kirjoituksiasi, että jatka vain samalla linjalla mutta muista mitä olet aikaisemmin kirjoittanut ettet niin kovin montaa työtä joudu tekemään ja vielä eläkkeelläkin sinun pitäisi olla.

Jorma K kaikkien karavaanareiden kaveri ja vähälahjaistenkin himpun verran. Ai niin täytyy sinua taas senverran muistuttaa, että älä menetä hermojasi enään 4 ttä. kertaa minun takiani ei se kannata edes vähälahjaisen.
Oot sa aika sälli.
Ihan tiedoks, en ole eläkkeellä, ei ole eläkeikä vielä lähelläkään, mutta en aio eläkeikään asti painaakkaan.
Nykyään ei brankkarin tutkinnolla muuten olla ambulanssilla, eikä varsinkaan teho/ensihoidossa jossa minä olen.
Mutta kunlueskelen juttujasi, niin ei varmaan mene kauaa kun sinä olet asiakkaana.
Ja mitä lähiöön tulee, koko costa del sol on Suomilähiö.
Ilmeisesti lukemisen ymmärtäminen on hankalaa, onko pää jo pikkasen pehmennyt kantapaikassa suomiseuran illoissa?
Mistä löydät kirvesuhkailut?
Ja kyllä,olen ollut kuljetusyrittäjä, samalla luin insinööriksi ja kuljetusyrityksen myytyä, kunnon voitolla olin metallialan yrittäjän, työllistäen pekästään insinöörejä kourallisen, muuta porukkaa oli melkein 70.
Senkin yrityksen myin, ja sillon oli tilanne jo sellainen että ei tarvi töitä enää rahan takia tehdä.
Ensihoitajaksi opiskelin ihan vaan siksi että se alana kiinnostaa, en siksi että töitä pitäisi tehdä.

Ei ku onnea sinne eläke"paratiisiin".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MB ml 270 cdi veti näpsästi solifer s3, joka vähän yli tonnin painoinen vaunu. Audi quattro a6 oli samalla vaunulla talvella vaarallinen. Mersun maasturilla vedettiin myöhemmin talvella myös paljon teli-polaria, joka oli yli 1600 kg ja pärjättiin. Tosin konginkankaan mäkiin alasmennessä kysyttiin rekkamiehiltä ohjeet. Mäkien nousussa ei ollut kummallakaan autolla mitään ongelmaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maantiekiitäjä:) kirjoitti:
Oot sa aika sälli.
Ihan tiedoks, en ole eläkkeellä, ei ole eläkeikä vielä lähelläkään, mutta en aio eläkeikään asti painaakkaan.
Nykyään ei brankkarin tutkinnolla muuten olla ambulanssilla, eikä varsinkaan teho/ensihoidossa jossa minä olen.
Mutta kunlueskelen juttujasi, niin ei varmaan mene kauaa kun sinä olet asiakkaana.
Ja mitä lähiöön tulee, koko costa del sol on Suomilähiö.
Ilmeisesti lukemisen ymmärtäminen on hankalaa, onko pää jo pikkasen pehmennyt kantapaikassa suomiseuran illoissa?
Mistä löydät kirvesuhkailut?
Ja kyllä,olen ollut kuljetusyrittäjä, samalla luin insinööriksi ja kuljetusyrityksen myytyä, kunnon voitolla olin metallialan yrittäjän, työllistäen pekästään insinöörejä kourallisen, muuta porukkaa oli melkein 70.
Senkin yrityksen myin, ja sillon oli tilanne jo sellainen että ei tarvi töitä enää rahan takia tehdä.
Ensihoitajaksi opiskelin ihan vaan siksi että se alana kiinnostaa, en siksi että töitä pitäisi tehdä.

Ei ku onnea sinne eläke"paratiisiin".
anteeksi harhaiset kuvitelmasi rikkauksistasi ja yrityksistäsi, Luuletko että joku olisi niin typerä että menisi ambulanssin apumieheksi, jos ei nälkä tai epäonni kuvitellussa yritystoiminnassasi pakoittaisi . Mutta eihän kaikki voi uneksia olevansa menestyvä liikemies ja yrittäjä. Katsos siihen vaaditaan sellaista mitä sinulla ei ole eikä varmasti ole ollutkaan, eikä tule olemaankaan.

Täytyy myöntää sinulle opiskeltuasi siihen laitosapulaisen ammattiin, Olet tehnyt hyvän teon meitä veronmaksajia kohtaan. Siirtymällä työttömyyskortistosta laitos apulaiseksi. Kun sinulla on ollut mielikuvituksissasi noin kamalasti työ tekijöitä, niin olet varmaankin hoitanut velvoitteesi yhteskuntaa kohtaa. Muuten kaupparekisterissä ei näkynyt mainintaa sinun yrittämisestäsi vai oliko se ennen kuin minä synnyin..Kenties.?

Kyllähän minä uskon että yrität korostaa slangin taitoasi mutta vain kolmella sanalla. Siitähän minäkin aikoinaan aloittelin, tosin en ole aivan joka sanaa vieläkään oppinut, mutta eihän minulla ole enään tarvetta korostaa itseäni,. Ne ajat ovat ohitse, mutta jatka sinä. Älä sekoa kuitenkaan sukkiisi, tiedätkä mitä siitä seuraa,. Jos et tiedä, kysy kavereiltasi.

Mitä tulee Espanjassa olooni niin, en vieläkään ole Costa del Solin lähiössa en ole edes käynyt enkä varmaankaan tule käymäänkään. Kerrostalo asunnossa asustelin rantabulevardilla talven, mutta en välimeren rannalla, mieluummin Atlantin. Jos sinä et ole päässyt käymään muualla kuin siellä mainitsemallasi costa del solilla, Niin se on varmasti sinun elämäsi huipentuma. Siitä olet puhunut jo viidessä vastauksessasi. Täällä on vähemmän sinun kaltaisia Markus setiä, jotka ovat olleet kovia bisnesmiehiä ja joutuneet lopettamaan firmansa khm. sanotaan nyt vaikka kannattamattomana. Ihmetyttää vain se kuinka he ovat kerinneet tekemään töitä 120 vuotta kuudenkymmenen ikävuodestaan huolimatta. Niin maailma on joskus arvoituksellinen.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä että et aio eläkeikään painaakkaan. Joku varmasti kolkkaa sinut tai sitten joudut pakkohoitoon. Katsos poika, ei kenenkään aivot kestä jatkuvaa katkeruutta ja pätemisen tarvetta. Mutta, vain tarvetta koska sinulla ei ole muuta aihetta päteä kuin suurissa unelmissasi.

Että näin tällä kertaa Ystäväsi ja auttajasi Jorma K sekä synkkyyteen vaipuvien tukija.
Ps kirjpoita vain tiheämpään rivit ymmärrän paremmin lukemaani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jorma K kirjoitti:
anteeksi harhaiset kuvitelmasi rikkauksistasi ja yrityksistäsi, Luuletko että joku olisi niin typerä että menisi ambulanssin apumieheksi, jos ei nälkä tai epäonni kuvitellussa yritystoiminnassasi pakoittaisi . Mutta eihän kaikki voi uneksia olevansa menestyvä liikemies ja yrittäjä. Katsos siihen vaaditaan sellaista mitä sinulla ei ole eikä varmasti ole ollutkaan, eikä tule olemaankaan.

Täytyy myöntää sinulle opiskeltuasi siihen laitosapulaisen ammattiin, Olet tehnyt hyvän teon meitä veronmaksajia kohtaan. Siirtymällä työttömyyskortistosta laitos apulaiseksi. Kun sinulla on ollut mielikuvituksissasi noin kamalasti työ tekijöitä, niin olet varmaankin hoitanut velvoitteesi yhteskuntaa kohtaa. Muuten kaupparekisterissä ei näkynyt mainintaa sinun yrittämisestäsi vai oliko se ennen kuin minä synnyin..Kenties.?

Kyllähän minä uskon että yrität korostaa slangin taitoasi mutta vain kolmella sanalla. Siitähän minäkin aikoinaan aloittelin, tosin en ole aivan joka sanaa vieläkään oppinut, mutta eihän minulla ole enään tarvetta korostaa itseäni,. Ne ajat ovat ohitse, mutta jatka sinä. Älä sekoa kuitenkaan sukkiisi, tiedätkä mitä siitä seuraa,. Jos et tiedä, kysy kavereiltasi.

Mitä tulee Espanjassa olooni niin, en vieläkään ole Costa del Solin lähiössa en ole edes käynyt enkä varmaankaan tule käymäänkään. Kerrostalo asunnossa asustelin rantabulevardilla talven, mutta en välimeren rannalla, mieluummin Atlantin. Jos sinä et ole päässyt käymään muualla kuin siellä mainitsemallasi costa del solilla, Niin se on varmasti sinun elämäsi huipentuma. Siitä olet puhunut jo viidessä vastauksessasi. Täällä on vähemmän sinun kaltaisia Markus setiä, jotka ovat olleet kovia bisnesmiehiä ja joutuneet lopettamaan firmansa khm. sanotaan nyt vaikka kannattamattomana. Ihmetyttää vain se kuinka he ovat kerinneet tekemään töitä 120 vuotta kuudenkymmenen ikävuodestaan huolimatta. Niin maailma on joskus arvoituksellinen.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä että et aio eläkeikään painaakkaan. Joku varmasti kolkkaa sinut tai sitten joudut pakkohoitoon. Katsos poika, ei kenenkään aivot kestä jatkuvaa katkeruutta ja pätemisen tarvetta. Mutta, vain tarvetta koska sinulla ei ole muuta aihetta päteä kuin suurissa unelmissasi.

Että näin tällä kertaa Ystäväsi ja auttajasi Jorma K sekä synkkyyteen vaipuvien tukija.
Ps kirjpoita vain tiheämpään rivit ymmärrän paremmin lukemaani.
Ei voi kun sanoa että olet joko täys trolli tai tai erittäin yksinäinen ihminen.
En ole vieläkään sanonut olevani töissä ambulanssissa, ja mitä slangiin tulee, en myöskää lie ole väittänyt puhuvani slangia tai olevani Stadista.
Kirjoituksesi vaikuttaa melko pahasti alkoholisoituneen ihmisen puheelta, joita näen paljon, todellisuudentaju, ympäristön havainnoinnin ja yksinkertaisten asioiden ymmärtämisen taso on erittäin huolestuttavasti heikentynyt.

Oneksi ET asu, ainakaan virtuaalielämässäsi Suomessa.
Todellinen elämäsi tapahtunee itähelsinkiläisessä lähiössä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hilmu kirjoitti:
MB ml 270 cdi veti näpsästi solifer s3, joka vähän yli tonnin painoinen vaunu. Audi quattro a6 oli samalla vaunulla talvella vaarallinen. Mersun maasturilla vedettiin myöhemmin talvella myös paljon teli-polaria, joka oli yli 1600 kg ja pärjättiin. Tosin konginkankaan mäkiin alasmennessä kysyttiin rekkamiehiltä ohjeet. Mäkien nousussa ei ollut kummallakaan autolla mitään ongelmaa.
Autona Opel Zafira 1,6 74 KW ja vaunu Adria Action 341. Kokonaispaino 1000kg. Kun pysyy 80 kmh sisällä, kuluttaa 8-9 l maastosta riippuen. Hyvin nöyrästi kulkee perässä. Vauhti karkaa huomaamatta 100:aan kmh hyvällä tiellä. Ylämäet eri juttu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jäläs kirjoitti:
morjens .Nostan sinulle hattua ,siis todella,sinun työ keikauksen
johdosta.Mut ei insinööritkää iha turhasia oo,esim nää meija autu
kotteroihe suunnittelija.Ja vastuu on monella inssillä kova.
Mersuista sen verra n et ei ne ennää oo sen kummosempii
ku muutkaa,tosin ihan kelpo vehkeitä kait,mut itte valitsin
ufo civicin,kuka tykkää mistäkin.Ku viäl älyväs joskus
hommata jonkuu halvan vaunun siihe jatkoks.
Kaikkea hyvää
Pikku solikka 366 menee kaikilla autoilla. Jos tulee ongelmia, niin renkaisiin max-paineet ohjeen mukaan. Meillä audi parani dramaattisesti ko saatiin paksummat iskarit. Vakioiskarit monesti sopimattomat vaunun vetoon pitemmän päälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mersu 65 amg brabus 6,0L V12 tuplaturbo bensakone teho 700hv vääntö 1400 newtonia melkeen tyhjäkäynniltä, vm.2009, ja dethlefssin suurin vaunu vm.2010.
kiihtyy 0-100 km/h 7 sek vaunun kanssa, siitä vakionop. säädin päälle.
Kuluttaa matka ajossa 22litraa/100km.

Kohta tämä matka päättyy ja herään unesta housut märkänä.
Ilmianna
Jaa
Vetoautona piristetty -99 Saab 9-5 2.0t. Maptun Steg 6 individual 285hp, 440nm. Venetraileri JSI 1700 teli, omapaino 400kg. Päällä kulkee 6,2m paatti 225hp perämoottorilla.

Traileri vene venevarusteet yhteensä 1600-1800kg.
Keskikulutus vene päällä 13,3l/100km keskinopeudella 84km/h. Kesän vetomatkat 1620km. Mitattu todellinen kulutus, mutta matka on suht lyhyt, eli desin/parin parin tankkausvirhemarginaali voi olla. Ilman kärryä vie 9,2l.

Jos heittää maantienopeudessa vapaalle, vauhti hidastuu aina vaikka olisi millainen alamäki. Ainakin meidän vene on erittäin tehokas ilmajarru trailerista riippumatta.
Välitykset vähän pitkät noille painoille. Vitosella pitää ajaa n. 100-110km/h, jotta jaksaa vetää mäet ylos ilman kepittämistä. Eli vaihtelen mäkiin suosiolla neloselle. Veneen kanssa kiihtyvyys on jotain 2.0 bensagolfin tasoa.
Saabista puuttuu alennusvaihde ylösvedoissa, muuten hyvä yhdistelmä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
vetoautona MB ML 400cdi 03
vaunu Kabe Royal 780 05
kulutus 12-14L
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
MB Viano 150hp TD, omamassa 2100, kokonaismassa 3000kg. Perässä Dethleffs Exclusive 9.05 metriä ja 2000kg massa, leveyttä 2.5 metriä. Yhdistelmällä mittaa reilusti. Muttei se tunnu missään kun ajaa 25 metristä 63 tonnista työkseen. Siinä vanhan kansan karvanaamareilla pyörii lippahatut ja glögilasit kun ensin epäilevät että onko isän yhdistelmä ja osaanko ajaa/peruuttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
On siinä rekkauskin palkoilla maksamista riittävästi. Saavatko lapset edes ruokaa ???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Dacia Sandero 105hv vm. 2011. Vaununa Poksi vm. 2010.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tommonen pelittää ihan hyvin. Sopivan ketterä yhdistelmä.
Eikä tarpeeton paino vaivaa, vaikka kaikki tarvittava on mukana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lada 2105. Semmosta Polaria olen ajatellut perään, onko lämmin? Kuulemma kannattaa 2,5 metriä leviä ostaa, että on paremmat tilat. Tuleeko se telivaunu perässä paremmin? Talvella matkailen kun se on takavetoisella hyvä vetää.
Ilmianna
Jaa
minun kaluston tiedot saakin Jässärin puolelta. Kääkäthän ovat sen jo selvitelleet, vartiainen/ kumppanit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Laitanko linkin niihin kuviin? Näkevät kaikkimuutkin sun ihanan kotterosi.
On se kyllä aika räjähtäneen näköinen se sun yhdistelmä kuvissa ja vielä räjähtäneempi luonnossa. Sopii sinne manjaanaseuduille mutta älä tuo tänne enää kiitos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Suomalainen Suomessa kirjoitti:
Laitanko linkin niihin kuviin? Näkevät kaikkimuutkin sun ihanan kotterosi.
On se kyllä aika räjähtäneen näköinen se sun yhdistelmä kuvissa ja vielä räjähtäneempi luonnossa. Sopii sinne manjaanaseuduille mutta älä tuo tänne enää kiitos
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
Poista

Suomalainen Suomessa
23.12.2011 12:05

Laitanko linkin niihin kuviin? Näkevät kaikkimuutkin sun ihanan kotterosi.
On se kyllä aika räjähtäneen näköinen se sun yhdistelmä kuvissa ja vielä räjähtäneempi luonnossa. Sopii sinne manjaanaseuduille mutta älä tuo tänne enää kiitos.

No etkös osannut laittaa vai etkö uskaltanut, Taidatkin olla aivan oikea karavaanari, kun ei rohkeus riitä muuhun kuin sormia soittelemaan. Olet kyllä melkoinen sankari, kun kiellät minua Suomeen tuomasta kalustoa joka on aivan omaani, toisin kuin sinulla ressukalla, onko pankin vaiko rahoitusliikkeen kun noin katkeria kirjoittelet. Katsos poika, minulla on tapana omistaa vain sellaista mitä tarvitsen, ei toki mitään millä leveillä voisin.

Ymmärräthän toki, Karavaanareilta ei kysellä mitä tehdään tai missä mennään. Karavaanareita neuvotaan kuinka käyttäytyä, ihmisten ilmoilla. Hyvä käytöshän on heille tuntematon käsite, mutta tymyys sen sijaan hyvinkin tuttu. Minua kiinnostaisi tietää, missä on karavaanari joka ei olisi pienen lapsen tasolla henkisesti. Lähes kaikki tuntuvat olevan tosiaankin kuin koulupojat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vito autom.
Hobby 560

Hienosti kulkee vakkarilla ja vaunun paikalle saamiseksi kauko-ohjaus!
Ilmianna
Jaa
peruuttaa vaunun kanssa :-)
Ilmianna
Jaa
Veturina 66kw passat ja vaunu 1220 kg Kabe vaivalloista matkan teko , mutta aikaa myöten maisemat vaihtuu
Ilmianna
Jaa
Volvo s60 diesel matkaaja 800 SX paino 1240 kg kulkee vaivattomasti nousut D asennossa, tosin pudotan manuaalisesti 5 selle vaikka 400 newtonin väänöllä meniskin vaihtamatta varsinkin jos pitää vauhtia yli 90 kympin, kulutus 9-10 välillä säästelemättä.
Ilmianna
Jaa
Aika vaihtelevaa näkyy olevan ja niin pitää ollakin.Kuitenkin huomioni kiinnittyi noihin jotka valehtelevat kulutuksen,nimittäin tuolla ylempänä esim väitti joku,että pääsee Volvo 940 6,8l/100 tuo on jo pelkästää sellasta puppua,että en jaksaisi tuollasen kanssa edes väitellä.Minulla vie noin 18l/100km Volvo 850R JA 1340kg painava kärry ja matkanopeus about noin 90km/h.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuo 6,8 on siis ilman vaunua,mutta silti,ei tuollasella autolla päästä tuollasiin lukemiin ikinä.Tietysti on niinkin,että osalla uskonto oli koulussa parempi,kun laskento.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jeep Patriot CRD (163 hv) & Eriba Touring (omapaino varusteineen 900 kg, kokonaispaino 1200 kg). Juuri tultiin 7000 km:n "neitsytmatkalta". Vauhdista riippuen kulutuksen lisä varmaankin noin 2-3 l/100 km luokkaa - Puolassa (nopeusrajoitus vaunun kanssa 70 km/h) meni 8,4 l/100 km, Ranskan moottoriteillä (vaunuille ei erillistä rajoitusta, pidettiin matkavauhtina 110 km/h) 10,2 l/100 km. Kertaakaan ei kaasua tarvinnut pohjaan asti painaa, mutta Alppien nousuissa piti välillä tiputtaa vitoselle kun mentiin vasenta kaistaa täyteen lastattujen (turboahtamattomien?) perheautojen ohitse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sulla taitaa viiraa päässä.tunnustat palstoilla olevasi liikenteen vaarantaja.toivottavasti tapaamme liikenteessä ja saan viedä ajkorttisi.aloittajalle
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Peugeot 205 diisseli. Pieni ruokainen veturi. Perässä kulkee Matkaaja 7000. On vähän ahras on ajateltu vaihtaa isompaan, vaunua.
Ilmianna
Jaa
Vetoautona Audi Q3 quattro automaatti, 211 hp ja vääntöä 350 Nm. Vaununa Solifer Artica 480. Perässä tulee, kuin tyhjää vaan..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Paljonko sinun Audissa on Leasingmaksut kuukaudessa??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joksu_Kysyy kirjoitti:
Paljonko sinun Audissa on Leasingmaksut kuukaudessa??
Audini tuli rekisteriin tammikuussa 2012 ja ajelen sillä vielä tammikuulle 2017, jolloin vaihdan samanlaiseen. Uudessa mallissa 2.0 turbossa on nyt 220 hp. Leasingmaksuista en mitään ymmärrä. Kärry maksoi koukkuineen ja härpäkkeineen noin 62 tuhatta €.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tomaatti05 kirjoitti:
Audini tuli rekisteriin tammikuussa 2012 ja ajelen sillä vielä tammikuulle 2017, jolloin vaihdan samanlaiseen. Uudessa mallissa 2.0 turbossa on nyt 220 hp. Leasingmaksuista en mitään ymmärrä. Kärry maksoi koukkuineen ja härpäkkeineen noin 62 tuhatta €.
Lisäyksenä: välillä Hki-Utsjoki keskikulutus vaunun kanssa 11.5 l/100 km. Vakionopeussäätimen asetan 87 km/t nopeudelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hintitkin löytäneet karavaanimatkailun. Mikäs sen söpömpää, kuin poikapari pikkukotelossaan ja miehekäs Audi kotelon vierellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
minä vedän saab900slla solifer vetopaino nn 1200kg.noin 70kmh.kuluttaa noin 9-11l saballa jos ajaa 80kmh.menee noin13-15l sadalla.vaunu on 7.m15cm pitkä.aika kovi nopuksia täällä vedellään se on se ainut sivutuuli tai rekka niin voi tulla ulos ajo,johtuu siitä ,että ilmanvirta pistää vaunun heittelehtimään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Telivaunu on siitä hyvä, että isoon mäkeen uskaltaa ottaa enempi vauhtia eikä vaunu heilu vaan yhdistelmä kulkee kuin juna. Matkanopeuden sanelee maaston muodot, muuten alkaa bensaa palamaan tolkuttomasti. Periaatteessa vaunun kanssa ei yli 90 km/h pitäs koskaan ajaa (liikenteen vaarantamista ja laitonta).

opel omega (170kh) ja wanha telisolikka
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
siis 170 heppaa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tiedoksi asuntovaunu suurin sallittu ajonopeus 80kmh,!ja kuorma ja rekka autojen,tilanne nopeus ratkaisee jos yhbistelmä heittelehtii ja hakee tietä vetoauton perässä sakot tulee liikenteen vaarantamisesta!tie kotasen 80 kmh ja vaunuyhdistelmän 80kmh ylittämisesta 4-10kmh syylistyy kaksikertaiseen ylinoputeen ja kortti lähtee!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Väite kortin lähtemisestä on perätön !!
Kyllä vaunulla voi ajaa sen 88 mitä rekatkin jatkuvasti ajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No joo .Corolla 1,6 litraa .Norjan reissu noin 4000 km .Kulutus suunnilleen 11 l 100 km.
Vaunu abaut 1100 kg. Keskinopeus 60 km.
Ps Kun lomalla ollaan mihin tarttee 90-100 nopeutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kylläpä corolla vähällä kulkee. Mazdan 1.8 kulutti sentää 13 l , vaikka vaunu painoi vain tonnin verran. Samalla vaunulla Camry 2.2 i vie saman eli 13-14 .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Solkkua saa nykyään Rumatikillä mutta saako Polaria Rumatikillä, kun pitäisi saada värkki kovaan talvikäyttöön.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Polarissa ei edes tarvitse lisälämmitin Trumatickia, kun sen on tehdas jo tehnyt oikeaan talvikäyttöön.
Fiatin sekä omia vesivahinkoja voi kuivatella vaikka trumalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vielä tuohon Audijuttuun, on muuten periaatteita, Kumituppea en ole vetänyt suoronipäälle, enkä puhallellut Rumatikillä.
Ilmianna
Jaa
minä vedän saabilla 7m30cm pitkää vaunua ja 1300kg painavaa.matka vauhti on ollut noin 70kmh.kulutus viimekesänä lapin nuorgamin tiet mukaan lukien 5000km 12-14l sadalla.98oktaanista ja saab automaatti.ilmam vaunua noin 9-11l sadalta.olen vetänyt monella kelillä vaunua saabilla jo vuodesta 1974. nuorten kielellä mummo ratissa.
Ilmianna
Jaa
Onko nuo kevyempiä värkkejä vedellä jotka on sillä Rumatikillä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ainakin ne on kylmempiä ja usein myös kevyitä, kun on ohuet seinät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
mulla oli hobby 545 prestige vm1987 ja voin sanoa ,että oli kylmä vaunu pakkasella ja vesi viemeri jääty aina pakksella.kaiken huippu tuorevesi putki jäätySen lisäksi se oli hirvee vedettävä,Ainaku rekka ohitti vaikka ajoin noin70 kmh lähti aina vähän kirjottamaan.vaikka vetoauto oli hyvä. uudemmat hobbyt on paljon parempia.Soliferi on osoittautunyt hyväksi.Solifer hyvä vetää kun pitää oikean tilanne nopeuden.
Ilmianna
Jaa
Oliko sinulla rumatikki toiminnassa , kun noin jääty paikat
Ilmianna
Jaa
Saako opel insignialla trairelilla kuljettaa audio joka painaa1500
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onpa painava audiolaite ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Solikka 560 Finlandia,,mikä veturiksi? Nyt Hiace 4-veto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ota vaikka Volvo V70 tai Mondeo farkku dieseleinä, niin jaksaa vetää vaivatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Reinolla on LMC, on kumppanini Kotkasta. T. Palstavahtijoksu.
Ilmianna
Jaa
Jos Solikassa on rumatikki, niin ei Solikka silloin paljon paina. Menee hyvin Hiacella
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vanhoja solikoita vedettiin jopa ladalla ja hyvin pysyi liikenteen mukana tuo 1600 sl , kun vanhoissa oli se perän välitys niin tiheä (4,1). Kone kiersi melkoisesti eli 6000 rpm=160 km/h eli sen huippunopeus ja 80 km/h =3000 rpm, kun nykyautot kiertää siinä nopeudessa alle 2000.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Volvo V70 1997 TDI automaatti, ehkä lastutettu joskus. Vaunu kafi 642 1989. Vaunun kokonaismassa 1350 ja auton 2100. Hyvin tulee perässä, kolmoslukolla kun ajaa 80 nii kierrokset noin 2200. Kulutus aika tarkkaan 11 litraa sadalle. Vaunun kanssa ei niin kiire oo että pitäs ajella yli 85 oikeastaan missään tilanteessa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Volvo 740 vm 1990. Vaunu Hobby 485 vm 1985. Kulutus 11,0 - 12,5 ltr / 100km. Mukava ja iältään sopusuhtainen yhdistelmä. Tänään soviteltiin uusi etuteltta paikoilleen, Cortina 200 x 250. Vietetään paljon aikaa leiriytyen, nyt Hattulassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kannattaa käydä myös paikallisessa Pyhän ristin kirkossa anelemassa anteeksi ne lukuisat synnit mitä on yöllä tullut tehtyä naapurin rouvan kanssa, niin voi lähteä viikonlopun jälkeen kotiin keventynein pussein ja mielin.
Siinä suhteessa olen samaa mieltä, että kalusto pitää olla sieltä ennen lamaa olevalta ajalta
, niin ei osamaksut ole enää kuin kaukainen muisto vaan. Voi keskittyä täysillä tuhlaukseen.
Ja vanha, kevyt matkaaja tulee perässä kuin rukkanen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
s 80 sillä vedetään ASTRAA
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Minäpä kävinkin työkkärrissä
Ilmianna
Jaa
Jäähdyteteenkö työkkäri rumatikillä suvella
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
MB C 220 170HV ja vääntöä paljon, eli 400Nm. 1500kg vaunu tuntuu aika raskaalta vetää jos vertaa vanhaan 750kg vaunuun. Sitä ei edes huomannut perässä. Kiihtyvyyskään ei ole läheskään samaa luokkaa. Ilman vaunua kulutus noin 5,6L/100km ja 1500kg vaunu perässä niin kulutus noin 11L/100km. Vaunun paino vaikuttaa aika paljon.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vetoauto/asuntovaunu?

Nyt kaikki karavaanarit mukaan.
Laittaisivatko kaikki vaunun omistavat tänne että millä autolla ja millaista vaunua vedätte?
Moottorikoko ja hevosmäärä sekä vaunun paino matkakunnossa?
Päälle voisi laittaa kommentin miltä tuntuu se oma yhdistelmä tien päällä.
Varmasti kiinnostaisi toisten yhdistelmät ja saisi arvioita jos joku on hankkimassa vaunua omalle "hevoselle"..
Itse odotan mielenkiinnolla millä kansa liikkuu.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta