Savutus k-arvo ennätyksenne?

DIeseli

Mikä on alin lukema, jonka olette katsastuksella saaneet savutuksen k-arvoksi? Oma ennätys tuli tänään, 0,19. Autoni on yli 300tkm ajettu dieselpaku.

122

29349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täsmätä

      sen enempää , vw TDI 2001 , mittaushetkellä 287 000 km

      yleensä lukema laskee mitä enemmän joudutaan polkemaan , yhtä vokkeloa kerran katsastusmies polki 6 kertaa et saatiin lävitse , 3.8 pahimmillaan ja sit 0.8 kun lopetettiin testi , siin on joku prosentuaalinen erotusraja joka pitää täyttyä ja jos menee yli 3 vaaditaan 2 uutta ... jotenkin noin

      • Anonyymi

        521 000 0.6 katsastus mies kysyi mitä putkesta mittasi


    • Ennätys

      En muista pienintä arvoa, mutta suurin pudotus ilman korjaustoimia on 4,8 - 0,6. Tämä tapahtui juuri testien tultua, jolloin Mersuni ensimmäisessä katsastuksessa antoi arvon 4,8. Huollon ohjeen mukaisesti ajelin kolmosella kaasu pohjassa muutaman kilometrin ennen huoltoon viemistä ja dadaa: arvo oli 0,6.

      Siinä meni usko tuohon testiin. Liekö konttori osannut tuolloin vielä vaihtaa testerin suodatinta vai missä oli vika.

      Nyttemmin osataan jo viedä autot testattavaksi oikein.

      • Hernandez

        Maksimiarvo joka aikanaan omistamastani MB 240D -81 dieselistä on mitattu, oli 7.1. Pelkällä sikapoljennalla saatiin se tippumaan alle kahden.


      • ....VIKAA VAAN MITTAUSTAVASSA YLEENSÄ!

        Harva dieselisti ei aja kierrokset tapissa, kuten varmaan sinäkään et ollut tehnyt.

        Sitten kun mennään katsastusmittaukseen, jossa kaasu survaistaan pohjaan, sitä kuonaa irtoaa pakoputkesta mittauslaitteisiin pakokaasun paineen vaikutuksesta! -mittaa ihan oikein, mutta ei autosi päästöjä, vaan kuonaa, mitä on kerääntynyt putkistoon vuoden aikana edellisestä päästömittauksesta asti.......


    • Savuava katiska.

      yks tampio ämmä katsastus konttorilla,sai tommosen lukeman.No, ei muuta kuin diesel huoltoon,siellä saivat 1.9.
      Käskivät sanoa kasurille että opettelee,mittarin käytön. Sama katsatus ämmä,katto diesel huollossa mitattua paperia,ja löi leiman paperiin. Sen jälkeen kerroin diesel huollon terveiset.

    • Penttijuhani

      Mb ML-320 CDI vm. 2006 savutus k-arvo oli 0,10 autolla ajettu n. 200000 km.

      • Anonyymi

        Katsastin eilen autoni 3008 diesel vuosimalli 2016 ajettu 100000 tuhatta ja K-Arvo oli 0,04 eli hyvä arvo..


    • riisseliratsuni

      Jos katsastuskonttorilla koneessa on linssissä nokea, saattaa tulla hylkäyslukemat, vaikkei putkesta tulisikaan muuta kuin ilmaa. Kannattaa pyytää katsastusmiestä pyyhkimään linssit puhtaaksi.

    • Miten uudehkot???

      Vaaditaanko uudemmilta autoilta joissa hiukkassuotimet pienempää K-arvoa ???

    • K-arvo oli

      Viimeisin katsastus 0,04

    • Mersuni on ratsuni

      Minun Mersussa -0,6

      • marau

        Tänään katsastuksessa MB 290td -98 ajettu 702000 km K-arvo 0,11 Ei paha


      • DKari

        Citroen C5 2.0 HDI 2008 FAP 250000. K=0,03


      • 316d

        BMW 316d -09, 210tkm => tulos tasan 0,00 tänään K1 asemalla..


      • Anonyymi
        316d kirjoitti:

        BMW 316d -09, 210tkm => tulos tasan 0,00 tänään K1 asemalla..

        Tänään Golf GTD 361 tkm: tulos 0


    • Polttoaineen säästö

      Palikka polkimen alle, niin että autolla juurija juuri pysyy liikenteen mukana. Huippuarvot aina, eikä tarvitse huudatta. Jos katsuri valittaa, niin sanot vaan että kyseessä on polttoaineen säästäjä.

      • Anonyymi

        Väärin, tämä juuri kerää putkistoon nokea


    • 3-vuotias Passat

      Passat 2,0 TDI CR vm. 2010. 98000km. K-arvo puhdas 0,0 syyskuussa 2012.

      • savuarvo

        Tuota on jo vaikea alittaa!


      • Pyöristys
        savuarvo kirjoitti:

        Tuota on jo vaikea alittaa!

        Desimaalit hieman vajaat, vai oliko vanha mittari


      • 3-vuotia_Passat

        Sama auto syksyllä 2014 ja 2015 tasan 0,0! Molemmilla kerroilla vielä eri asemalla.
        Hiukkassuodatin toimii.


      • 3-vuotias_Passat
        3-vuotia_Passat kirjoitti:

        Sama auto syksyllä 2014 ja 2015 tasan 0,0! Molemmilla kerroilla vielä eri asemalla.
        Hiukkassuodatin toimii.

        Passat ei ole enää 3-vuotias vaikka nimimerkistäni voisi muuta päätellä.
        Viimeisin tulos syyskuun katsastuksesta 0,00. Pakoputket pysyy puhtaina. Milloin alkaa nokea pukkaamaan?


      • 3-vuotias_Passat
        3-vuotia_Passat kirjoitti:

        Sama auto syksyllä 2014 ja 2015 tasan 0,0! Molemmilla kerroilla vielä eri asemalla.
        Hiukkassuodatin toimii.

        Melko yksitoikkoisen turhaa on tämän auton kohdalla savutustestit. Syyskuu 2018, K-arvo edelleen puhdas 0,00. Turhaa touhua koko mittaus kun tuloksen voisi todeta vaikka sormella pyyhkäisemällä pakoputkien sisältä - nokihiukkasia ei tule.


      • 3-vuotias_Passat kirjoitti:

        Melko yksitoikkoisen turhaa on tämän auton kohdalla savutustestit. Syyskuu 2018, K-arvo edelleen puhdas 0,00. Turhaa touhua koko mittaus kun tuloksen voisi todeta vaikka sormella pyyhkäisemällä pakoputkien sisältä - nokihiukkasia ei tule.

        Noinhan se ehjän nykydieselin savutusmittaus menee aina. Ei katsurin mittarilla saa selville onko moottori käynnissä vai ei, koska mittaustulos on aina sama 0.00.


      • Anonyymi

        Ja NOxit aivan tapissa.


      • Anonyymi
        3-vuotias_Passat kirjoitti:

        Melko yksitoikkoisen turhaa on tämän auton kohdalla savutustestit. Syyskuu 2018, K-arvo edelleen puhdas 0,00. Turhaa touhua koko mittaus kun tuloksen voisi todeta vaikka sormella pyyhkäisemällä pakoputkien sisältä - nokihiukkasia ei tule.

        Sama linja jatkui tänä syksynäkin. Tällä kertaa eri asemalla kuin aikaisemmin. Pakoputket pysyvät puhtaina. Hiukkassuodatin toimii erinomaisesti iästä ja kilometreistä riippumatta. Pelkkiä nollia savutustestissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama linja jatkui tänä syksynäkin. Tällä kertaa eri asemalla kuin aikaisemmin. Pakoputket pysyvät puhtaina. Hiukkassuodatin toimii erinomaisesti iästä ja kilometreistä riippumatta. Pelkkiä nollia savutustestissä.

        Päivitystä 9/2020.
        Hiukkastesti ei aiheuta jännitystä tämän auton kohdalla. Savutusarvo edelleen 0,00. Syyskuussa kilometrejä mittarissa 320000.
        Nimim. 3-vuotias Passat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitystä 9/2020.
        Hiukkastesti ei aiheuta jännitystä tämän auton kohdalla. Savutusarvo edelleen 0,00. Syyskuussa kilometrejä mittarissa 320000.
        Nimim. 3-vuotias Passat

        Päivitys 9/2021
        Kovin on yksitoikkoista savutustestit tällä autolla. Nyt 350000km ajettuna savut 0,00 ja pakoputket sisältä puhtaat.
        Nimim. 3-vuotias Passat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitys 9/2021
        Kovin on yksitoikkoista savutustestit tällä autolla. Nyt 350000km ajettuna savut 0,00 ja pakoputket sisältä puhtaat.
        Nimim. 3-vuotias Passat

        Taas päivitystä: Syyskuun katsastuksessa 0.00. 380000km lähenee.
        Nimim. 3-vuotias Passat


    • K-gard auttaa

      Dieselin lisäaine----lentokonepetroli----auttaa moneen vaivaan, ainakin talvella.

      • pasuuna

        559166km passat1.9tdi savutus arvo 0


      • 0,000000
        pasuuna kirjoitti:

        559166km passat1.9tdi savutus arvo 0

        Entäs kaksi desimaalia...?


    • outi 73

      joskus töissä tullu tehtyä aika paljon testejä ja suurin lukema 9.01 Muistaakseni vanhasta -82 lantikasta. läpi meni vasta kun pisti palikan polkimen alle.

    • ---

      kolmosella satasta ja sen jälkeen päästömittaukseen.. menee varmasti läpi!

    • haisukuski

      Hiace pöläytti 7,40 Ajoin lähimmälle huoltsikalle ja tankkasin 10 litraa bensaa ja toisen kympin dieseliä perään että bensa sekoontuu dieseliin. Ajoin takaisin katsastukseen uusintatarkistukseen ja nyt arvo oli 0.86.

      Ei muuten kannata kokeilla nykydieseleissä, vanhoissa etukammioraksuttimissa toimii bensaseos oikein hyvin.

    • ukko 6

      Suoraan ajosta katsastuksen .Ei mitään pelleilyä "aja 3 vaihteella motarilla 120 " .Katsastusmies polkaisi kerran lukema 0,3 ,kertoi ,tämä on hyvä .

      Auto Peugeot 306 Turbo Diesel ,ajettu 430,000 ,

      • Niin just

        Nimenomaan ajosta lämpöisellä koneella, ei kylmällä koneella ja pelkkää pätkäajoa ennen katsastusta...


    • E220 cdi

      Mercedes E 220 cdi BE 2012 ensimmäisessä katsastuksessa joulukuussa K-arvo =0

    • 5+18

      VW T4 2,5 Tdi 75Kw ajettu 570520km ja arvo oli 0,26 tietty katti tyhjennettu kaikesta turhasta joten alusta loppuun suoraa putkea.

      • Niipuli

        0,02 näytti. 2003 Audi A4, 2,5 TDI, V6, Quattro. Noin vähäisistä päästöistä pitäis saada jo verohelpotusta! :) Ajettu vähän alle 300 000.


      • Anonyymi

        Mis kohtaa voi hylätä arvo itellää 0,43 , samanlaine peli on


    • mersuherrasmies0

      W204, 2008, 220cdi, 260tkm, k-arvo 0

    • tdcxvbn

      lämpimäksi ajettu mutta ei tappikierroksilla huudatettu sofim 2,5d arvo 0,8. kilometrejä 270 tuhatta

    • kdwagen

      0.01 vag 1.9

    • eiiso

      volvo s80, d5, 2007, hiukkassuodin, aj. 280tkm. Savutus 0,0. en muista muita desimaaleja eikä niillä ole merkitystä.

    • hyvä-apukeino

      Dieselin lisäaineella kirkkaasti läpi katsastuksesta.

    • 530DA-00

      -15 kylmäkäynnistys ja 5km ajoa asemalle. 400tkm mittarissa ja k-arvo 0.09 (ABC talvidiesel)

    • ArtoOK

      Toyota Yaris -09, päästöt 0,00. Kysyin onko hyvä vai huono? katsastumies tuumasi, pelkkää vesihöyryä, tosi hyvä!

    • Woolkkari

      Passat 3c 2007 2.0tdi aj.296000tkm
      K-arvo 0.03.

    • vwpoloinen

      Vw polo 2008, 1.4 TDI pd aj. 297 000km K-arvo 0,9

    • harjutie

      mersu 270 cdi 2000. K-arvo oli 0,03 . Katsastus mies vähän ihmetteli..

    • Volvomies74

      Volvo V40 1.9TD -99 aj.475 000 km K-arvo 0,05

    • E220_CDI

      Katsastuksen palautekuponkiin merkataan yleensä 0, mutta mittarin printtiä olen joskus itse pyytänyt nähtäväkseni ja joskus se tutulla asemalla esitellään pyytämättäkin tuon virallisen palautelapun lisäksi.

      2012 W212 joka kerta 0.00 kolmella merkitsevällä numerolla. Tuo on suunnilleen se taso, mihin EU5 ja uudempien dieselien pitäisi ehjän hiukkassuodattimen kanssa pystyä.

      Savutusmittauksessa on yksi lysti onko moottori käynnissä vai ei, koska käytettävän mittarin resoluutio ei riitä havaitsemaan tuleeko putkesta savua vai ei. Tämän mittaustuloksen ensi kertaa nähtyäni aloin pestä myös pakoputkien kromikoristeet. Ja totta vie, ne olivatkin vain kuraantuneet. Kerran puhtaaksi jynssättynä pysyvät kirkkaina normaalilla pesulla.

      Ajettu nyt 150.000 km.

      • Totta_on

        En ole nähnyt yhdessäkään bensa-autossa sisältä niin puhdasta pakoputkea kuin omassa huijausmoottorilla varustetussa Euro5-Passatissani. K-arvo on ollut joka katsastuksessa 0,00!


    • Yzkytzyrkyt

      2000 vuosimallin BMW 330xd 404tkm ajettu k-arvo oli 0,00 Ei ole hiukkassuodatinta! Ajoin menomatkan konttorille vaihtelevasti, mutta kierrokset min 2500 ja pääosin siellä 4000rpm-4500rpm ja silminnähden ei savuttanut ollenkaan.

      • Ylensankia

        Noh itselläni 592000 ajettu Hiace vm -96 pääästöarvo 0.13 ,3v.sitte laitoin RVS lisäainetta öljyn joukkoon mikä alenti n k.arvoa1.5 llä lisäksi jarrutan AINA moottorilla ,tämä pitää kai sitte pakoputken puhtaana ,päästöarvo ei valehtele. Vieressä samalla päästömittarilla sama vm- hiace lähes 5 k-arvo eli mittuslaitteisto oii kunnossa .nim.ylensankia


    • Vekkulikekkuli

      Vectra 1.9 cdti 190tkm k-arvo 0,03

    • Nollaseiska

      Ei ole aina antanut edes lukemaa. 😉

    • ettäsilleen_

      Päästöarvot ei kerro koneen kunnosta mitään,ei mitäään,kaikki saadaan yleensä säädettyä,mitä matalammalla on sen huonompi on voitelu.

    • Hxfzz

      Audi A6 3.0 kutonen. Vm 2013. 0.05. Kylmä kone eikä revittelyjä ennen testiä.

    • riisseli

      Kia Cerato 1.6 CRDi vm. 2006 k-arvo 0.03

    • keukeup

      0 (Mazda 3 1.6 TD ja BMW 120)

    • kwvytdiesel

      7.1 Sisu proto

    • Koyari

      T4 2,4 1996 / 444 000 eilen K arvo 0,56. Syöttöä lisätty, vaikkei tällä muutenkaan kiirustella...

      • Keppanalle

        Volvo V70 mk2 2.5 tdi/552000km tänään testissä 0,01...


    • koitussa

      Volvo V70 -03 264tkm tänään 2,7

    • foortti

      Focus 1.6 tdci -08 206tkm kaupunkiajoa k-arvo 2,57 hylky tuli
      pari päivää poljin ku tulpatonta mopoa ja kas 0.38

    • hiece-pelaa

      2001 hiece ja hiukkase toli juuri 0,007 nox oli 0,091 ja Co 0,041. Ei valittamista konella ajettu 700 000km

    • Pullosta-apua

      Pomppasi katsastuksesta, k-arvo putosi viidennekseen Tri-Pak Diesel-Boosterilla !

    • Anonyymi

      Volvo S80 2,5 tdi 1999 k-arvo katsastuksessa 4,52. Sitten poljin maantiellä 2,3,4 vaihteella ryntäytykset pari kertaa rajoittimen asti ja vein heti päästötestiin. Näytti 1,33 ja läpi meni. Eli dieseliä täytyy vaan muutama kerta ryntäyttää tiellä ja se on siinä.

    • Anonyymi

      Tänään 2,0 d4d farkku avensis vm 2007 ajettu 454000km ja k-arvo 0,04 ..

    • Anonyymi

      E 220 cdi 2012 aj. 140000 km K arvo 0

    • Anonyymi

      e39 520d 2001 ajettu 450000km k-arvo 0.68

    • Anonyymi

      Katsastin juuri äsken 12.11.2019 klo. 17:40 vuoden 2005 mallisen E 220 CDI mersun ja K-arvo oli vain 0,1. Autollani on ajettu 279438km, eli ei ne kaikki diiselit ole häkäpönttöjä. Iskunvaimentimissakin oli eroa verrattuna rinnakkaiseen iskunvaimentimeen vain 1% ja jarruvoimissa edessä 1% ja takana 0%. Ei siis voi olla muuta kuin hyvillään, meni edellisen vuoden tapaan kerralla läpi katsastuksesta. :)

      • Anonyymi

        > K-arvo oli vain 0,1

        Eli näkyvyys autosi perässään hinaamassa savupilvessä oli 1/0,1 = 10 m.

        Savutustestissä mitataan pakokaasun valonläpäisevyyttä ja mittayksikkönä on tosiaan metreinä mitatun näkyvyyden käänteisluku.

        Alkeellinen testi kehitettiin aikoinaan karsimaan pois pahimmat saastepommit liikenteestä. Näkyvyyteen vaikuttaa eniten karkeiden nokihiukkasten määrä, joten mikä vaan likimain ehjä kone se läpäisee ja hiukkasloukulla varustetuille tuloksen kuuluukin olla likimain 0.

        Valitettavasti terveydelle vaarallisimpia ovat kaikkein pienimmät, reilusti alle 1 mikrometrin "ultrapienet" hiukkaset, joita diesel tuottaa runsaasti. Ne ovat suurinakin pitoisuuksina (kymmeniä tuhansia hiukkasia per cm³, siis cm³ eikä m³) näkymättömiä. Jotenka savustustesti ei näiden olemassaoloa mittaa -> testistä pääsee läpi, vaikka olisi hiukkassuodatin tuunattu rautakangella.

        Eikä katsastuksessa mitata NOx päästöjäkään. Hyvä niin, koska valtaosa dieseleistä tuottaa
        NOxeja moninkertaisesti sallittua (tyyppihyväksynnän raja-arvot) enemmän. Jo ehjänäkin. EGR tulppaus on se vakiotoimenpide, millä päästöjä kasvatetaan. Tästä syystä henkilöauton NOx päästöt ovat vähintään yhtä isot kuin kuorma-autolla tai bussilla ja 10 kertaiset suhteessa kulutettuun polttoainemäärään.


    • Anonyymi

      Peugeot 607 2.0 HDi 2009 277tkm. Katsastuksessa tänään arvot 0.00.

    • Anonyymi

      Suberbin dieselin vm. 2010 ajettu n. 205000 MY-Dieselillä 0,00

    • Anonyymi

      Eilen katsastettu Volvon 1,6 D2. Paperiin katsastaja merkitsi savutuslukeman 0,03.
      Ajettu 292 000 km, kerran pesty hiukkasloukku.

    • Anonyymi

      Vw Golf 2.0 TDI vm 2010 oli tasan 0.
      Ajettu 174000.

    • Anonyymi

      Volvo s60 d5 132 heppainen, ensikats 12. 09. Ajettu vajaa 26700 km.
      Tulos kertapolkaisulla 0,04
      Ei paha, onko bensa-autoista mitattu verrokkitulosta koskaan?

      • Anonyymi

        Pienhiukkaset ovat käytännössä näkymättömiä.

        Savutustesti mittaa vain isojen hiukkasten olemassaoloa. Tai jos viisari värähtää pienilläkin, niin niitä pitää olla astronominen määrä.

        Esim. kyntttilä tuottaa 1-10 miljoonaa pienhiukkasta sekunnissa. Ei siitä silti kovinkaan sakeaa savua synny.

        Nokilekojen savutustesti mittaa näkyvyyttä käänteislukuna. Savutusarvo 7 tarkoittaa 1/7 = 0,14 m näkyvyyttä. Arvo 0,02 vastaa 50 m näkyvyyttä. Siinäkin ollaan vielä aika kaukana tunturilapin raikkaasta ilmasta.

        Oikeasti pitäisi mitata pienten hiukkasten lukumäärää, ns. lukumääräpitoisuutta.

        Yleensä pitoisuudet ilmoitetaan kuutiometriä kohti, mutta kukaan jaksa niin montaa nollaa kirjoitella - joten hiukkaspitoisuus (lukumääräpitoisuus) ilmoitetaan kpl/cm³. Silti määrät tuhansia..satoja tuhansia.

        Bensakoneista hiukkasia tuottavat vain suorasuihkutteiset. Sen vuoksi imusarjaruiskutteisia ei tarvi edes testata. Suorasuihkutteisille on sama hiukkaspäästöraja kuin nokilekoillakin.


    • Anonyymi

      Katsastin eilen autoni ja minulla on 3008 2016 v diesel ja K-Arvo oli 0,04 tällä autolla on ajettu 95000 tuhatta kilsaa eli K-Arvo on hyvä..

    • Anonyymi

      Mersun 2012 diesel k arvo oli 0.01. Aika hyvä

    • Anonyymi

      MB 350 CDI 2010,k arvo 0,cm 2010 ja 295000 tkm

    • Anonyymi

      Oma arvoni on parisataa tuhatta ajetulla diesel mersulla 0,00 marraskuulta.
      Sama arvo tuli kaksi vuotta sitten katsastuksessa.

    • Anonyymi

      w202 mb 220cdi vm. 98. K arvo 0.01

    • Anonyymi

      0.08 volkkari passat 430,000 mittarissa

    • Anonyymi

      Volvo d24 syötöt tapissa 0.83

    • Anonyymi

      0,43 , 2001 t4 transport

    • Anonyymi

      Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI ajettu 123000. Kävin leimalla eilen ja K arvo oli 0,00. Sama 2 vuotta sitten

      • Anonyymi

        Minullakin oli Sitikassa kerran 0,00, mutta sitten katsuri kävi laittamassa pillin uudelleen kiinni pakoputkeen, oli pudonnut maahan. Uusi tulos oli 0,01, joka kirjattiin.


      • Anonyymi

        Volvo XC60 vm.2012 ajettu 220000km k-arvo 0,03


    • Anonyymi

      Diesel on kokonaispuhtain.

    • Anonyymi

      Ford transit 2.0 tdci 125. Euramobil as.auto ohjelmoitu 150 hp. K.arvo oli 0.07. Vakiona on vaihdellu 0.4-1.1 välillä aikaisemmin.

    • Anonyymi

      0,05
      2005 MB 220cdi 2005

    • Anonyymi

      0,15 Mazda 3 Diesel.

    • Anonyymi

      Ihan vaan koska voin nii tulen kertomaan että oma Ford f350 2004 ja mittarissa oli 195000 mailia päästeli tänää menemää huimat arvot 0.00

    • Anonyymi

      0,19

    • Anonyymi

      -0,01 Millä ne miinusmerkkisen siitä saivat!???

    • Anonyymi

      Mazds 6, 2013 2,2 D. 227000km. 0.02

      • Anonyymi

        Minullakin oli sama 0,02, bmw x3, 2009, 2.0d. Ajettu 247000km. Edellisenä vuonna oli tasan 0.00.


    • Anonyymi

      V 70 2003 555000 KM K1 0,16

    • Anonyymi

      Volvo V70, 2003, 555000 km, K-arvo 0.16.
      8.11.2022

    • Anonyymi

      2001 vuoden transit 550tkm k-arvo 0.11😎

    • Anonyymi

      Tänään 10,03

    • Anonyymi

      tänään k-arvo 0

    • Anonyymi

      Transportteri 1999. 314. 000 mittarissa tänään. K arvo 0.1. Kannattaa huoltaa säännöllisesti ja mökkimatkalla päästää karstat ulos.

    • Anonyymi

      Ja velä parjataan dieseleitä saastuttajaksi, on niitä pahempiakin, esim metsäpalot.

    • Anonyymi

      0,18
      520 tkm ajettu Volvo V70 tänään

    • Anonyymi

      Toissa vuonna Vw Tansporter -2004 aj. 455t km, 0,29. Se oli se pienin.
      Viime vuonna sama kärry 1,37 kun unohdin huudattaa itse ennen leimaa.
      Eli ekalla huudatuksella läpi.
      Kuulemma pakojärjestelmää on muuteltu, mutta tämähän meneekin vielä
      kaikkein vanhimmilla eli väljimmillä vaatimuksilla.
      Mustaa sauhua tulee piipusta kun hieman kaasua likistää reippaammin.
      Katsastuksessahan ei moottorilla olekaan juuri mitään kuormaa joten aivan oikein
      mutta turhaa moottorin rääkkäämistä monen, jopa katsastajan mielestä.

    • Anonyymi

      BMW 530 xd v.2009 ajettu 710 tkm, k-arvo 0,04.
      Normaaliajolla katsastukseen.

    • Anonyymi

      Citroen 2 hdi eilen 0.16 250000 km..

    • Anonyymi

      Octavia 2014 RS 2.0tdi ajettu 230tkm k arvo tänään 0.01

    • Anonyymi

      Mb sprinter 316 2011 526854km k arvo 0.05

    • Anonyymi

      Eilen katsastuksessa testissä sano että puhdasta happea tuli putkesta.

      • Anonyymi

        Puhdasta happea?
        Mielenkiintoista.


    • Anonyymi

      0,01
      350tkm ajettu Volvo D5.

    • Anonyymi

      0.04 diesel audi 250 000km

    • Anonyymi

      Just leimalta. Toyota Auris 2013 1.4 d4d. Ajettu 232500. Ei mitään huomautettavaa.

      • Anonyymi

        Et kertonut autosi savutusarvoa, toisin kuin muut.


    • Anonyymi

      Haju haittoja ei pitäisi olla jos kukkasia tulee putkesta?🧑‍🔧

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe