kaunein soitin...

tiia

on sello. kaunis muotoinen ja kuuloinen. se ääni on niin himmeä. mie haluan soittaa selloa. onko se samankaltaista kun viulun soitto? kuvittelisin että juu.. mutta semmonen on saatava! =)

5

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Beavis

Kyllä minä veikkaisin, että jotain eroa viulun ja sellon välillä on... Selloahan soitetaan istualtaan soitin jalkojen välissä. Ja onhan sello helvetin paljon isompi kuin viulu. Itse en selloa osaa soittaa, mutta uskoisin että eroavaisuuksia on myös soittamisessa.

• Leeloo

No onhan viulu ja sello tietty molemmat jousisoittimia,mut kyl ne aika paljon kuiteski eroaa toisistaan...esim. sellossa on paljon pidemmät kielet ku viulus ja sitä soitetaanki
      ihan eri asennossa ja sillä on myös eri nuottiavain ku viululla...mut on sellossa tosiaan kaunis ääni...onnea vaan sellon hankinnalle! :)

• Piano-ope

Vaikka viulu ja sello ovat molemmat jousisoitinperheen jäseniä niin loppujen lopuksi kyseisillä soittimilla on eroa aika paljon.

Uskoisin, että sellon kielet ovat jäykemmät kuin viulun. Sellon jousi on lyhyempi ja sitä pidetään toisella tavalla kuin viulun jousta.

No yhteistä molemmilla on se, että kielet viritetään kvintin välein.

Sellon äänialahan on kokonsa vuoksi matalampi kuin viulun ja juuri tämä koko saa aikaan selloon sellaisen pehmeän ja lämpimän äänensävyn.

Siinä missä viulussa pelataan senttimetreillä niin sellossa taisi kokosävelaskel olla siinä viiden senttimetrin luokkaa. Alttoviulussa kokosävelaskel on jotakin yhden tuuman tienoilla.

Viulun vaativuudesta voisi tietysti tietyin edellytyksin vetää sen johtopäätöksen, ettei sellonkaan soitto ole sen helpompaa. Tekniikka on hallittava jotta soittimesta saa ulos ääntä jota kehtaa hyvällä omalla tunnolla kutsua musiikiksi.

Tässähän tätä pientä tietoa viulun ja sellon erilaisuudesta.

Ei muuta kuin tsemppiä sellon soittoon.

• sellisti

sello on kaunein soitin. hauskaa, minun ei tarvinnut kuin lukea kirjoituksesi otsikko, kun jo tiesin mistä on kyse. olen itse soittanut selloa 8 vuotta (en soita enää). lopetin niiden ihmisten vuoksi,en sellon, jota ikävöin edelleen...=)

• Dreamer

Mulle tuli mieleen jo tuon otsikon lukemisesta että sello on ehdoton ykkönen.
        Siinä on niin kaunis ääni, taivaallinen.
        Soitinkin on kaunis.
        Rakastan selloa ja sen soittoa yli kaiken.
        Oon soittanu melko vähän aikaa, en aio koskaan lopettaa :)
        Jos haluat alkaa mailailemaan, se olis kivaa :)
        [email protected]

Muutkin sellistit, mailatkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      109
      940
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe