Miten on ?
http://www.hs.fi/keskustelu/Tarvitseeko meid%E4n juoda maitoa%3F/thread.jspa?threadID=128767&tstart=0
Lihottaako maito ?
11
3784
Vastaukset
- Vanha Jojo
Oikeastaan noin ei voi edes kysyä. Mikään yksittäinen ravintoaine ei sellaisenaan lihota tai laihduta, kyse on kokonaisuudesta. Jos ihminen saa energiaa enemmän kuin kuluttaa, hän lihoo.
Usein varsinkin naiset välttelevät maitoa, koska ajattelevat sen lihottavan ja juovat ruuan kanssa mieluummin esimerkiksi tuoremehua. Rasvattomassa maidossa ja tuoremehussa on kuitenkin yhtä paljon energiaa.
Linkitetyssä keskustelussa oli enemmänkin kyse siitä, onko maito välttämätöntä vai voiko samat ravintoaineet saada muista elintarvikkeista.- eräs laihduttaja
että rasvattomassa maidossa on huomattavasti vähemmän energiaa kuin tuoremehussa, ei yhtä paljon. Maidossa on 26 kcal/dl (rasvaton), kun tuoremehussa on poikkeuksetta 40-50 kcal/dl. Tuoremehun vaihtaminen maitoon siis todella kannattaa.
- Vanha Jojo
eräs laihduttaja kirjoitti:
että rasvattomassa maidossa on huomattavasti vähemmän energiaa kuin tuoremehussa, ei yhtä paljon. Maidossa on 26 kcal/dl (rasvaton), kun tuoremehussa on poikkeuksetta 40-50 kcal/dl. Tuoremehun vaihtaminen maitoon siis todella kannattaa.
Mistähän lähteestä tuo tieto maidon 26 kalorista on peräisin? Finelin mukaan ero ei ole noin suuri, appelsiinitäysmehussa on 45 kcal/dl, rasvattomassa maidossa 38 kcal/dl.
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=434&lang=fi - Vanha Jojo
Vanha Jojo kirjoitti:
Mistähän lähteestä tuo tieto maidon 26 kalorista on peräisin? Finelin mukaan ero ei ole noin suuri, appelsiinitäysmehussa on 45 kcal/dl, rasvattomassa maidossa 38 kcal/dl.
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=434&lang=fiKatsoin maidon energian väärästä paikasta, tuo 38 kcal oli hiukan yli Finelin antaman. Oikea tieto on 34 kcal/dl. Ero on silti aika merkityksetön - ellei sitten juo mehua tai maitoa litrakaupalla päivittäin.
- jos valitset...
rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita ja syöt niitä sinulle sopivan kalorimäärän puitteissa. Kalsiumin sanotaan lisäksi vaikuttavan positiivisesti painonpudotukseen, ainakin Suomessa näin on sanottu. En tiedä Vähärasvaisia maitotuotteita voi käyttää suositusten mukaisen määrän laihduttaessakin, kalsiumin lisäksi saat niistä proteiinia, varsinkin jos valitset rahkaa, siinä on proteiinia reilusti. Lähes kaikki laihdutusohjelmatkin suosittelevat käyttämään maitotuotteita, pakollista se ei toki ole.
Esim. rasvattomassa maidossa on n. 25 kcal/dl ja rahkassa 55 kcal/100 g. Tuosta on helppo laskea minkä verran niitä omaan ruokavalioon mahtuu. Maitotuotteiden (vähärasvaisten) yksi etu on, että ne pitävät kalorimääräänsä nähden hyvin nälkää, paremmin kuin esim. pelkkä puuro tms. - laihempia..
Tutkimuksissa on todettu, että paljon maitoa juovat ovat keskimäärin laihempia kuin ne, jotka eivät juo maitoa.
- En juo maitoa itse
" maidonjuojat
laihempia.. 29.7.2008 klo 11.45
Tutkimuksissa on todettu, että paljon maitoa juovat ovat keskimäärin laihempia kuin ne, jotka eivät juo maitoa. "
HS luki että suomalaiset kulutamme maitoa eniten maailmassa. Mutta kas, olemme samalla melkein maapallon lihavin kansa (USA:n ja Britannian jälkeen). Mitäs tästä sanotte, kuinka kalsiumin laihduttava ominaisuus ei näy suuremmalla tasolla, kansalaiset silti lihavia. - sanon minä
En juo maitoa itse kirjoitti:
" maidonjuojat
Tutkimuksissa on todettu, että paljon maitoa juovat ovat keskimäärin laihempia kuin ne, jotka eivät juo maitoa. "
HS luki että suomalaiset kulutamme maitoa eniten maailmassa. Mutta kas, olemme samalla melkein maapallon lihavin kansa (USA:n ja Britannian jälkeen). Mitäs tästä sanotte, kuinka kalsiumin laihduttava ominaisuus ei näy suuremmalla tasolla, kansalaiset silti lihavia.Se, että olemme kohta maapallon lihavin kansa, ei kyllä liity maitoon mitenkään.
Syynä on se, että syömme koko ajan enemmän ns. turhaa ravintoa (välipalat, alkoholi ym.) ja liikumme liian vähän.
Ei siinä paljon maito auta, jos sen avulla huuhtelee lenkkimakkaraa kurkusta alas sohvalla löhöillen... - maidon juoja itse
sanon minä kirjoitti:
Se, että olemme kohta maapallon lihavin kansa, ei kyllä liity maitoon mitenkään.
Syynä on se, että syömme koko ajan enemmän ns. turhaa ravintoa (välipalat, alkoholi ym.) ja liikumme liian vähän.
Ei siinä paljon maito auta, jos sen avulla huuhtelee lenkkimakkaraa kurkusta alas sohvalla löhöillen...Tunnen monia lihavia jotka ovat tarkkoja siitä että esim. kahvimaito on rasvatonta ja limsat on lightia. Monetkaan tuntemistani ylipainoisista ei ole vuosiin juonut lainkaan maitoa ja lähes kaikki ihmettelevät miten joku yleensä voi käyttää ruokajuomana maitoa kun se "lihottaa". Maito on ruokajuomana
todella ihan ok, taatusti terveellisempää kun esim. viini tai olut jota monissa ns. sivistysmaissa käytetään ruokajuomana. Itse olen aina juonut maitoa ja olen ikäni ollut hoikka. Mieluummin jätän harvoin syömästäni hampurilaisateriasta ranskalaiset pois kun maidon. - sfckncz
maidon juoja itse kirjoitti:
Tunnen monia lihavia jotka ovat tarkkoja siitä että esim. kahvimaito on rasvatonta ja limsat on lightia. Monetkaan tuntemistani ylipainoisista ei ole vuosiin juonut lainkaan maitoa ja lähes kaikki ihmettelevät miten joku yleensä voi käyttää ruokajuomana maitoa kun se "lihottaa". Maito on ruokajuomana
todella ihan ok, taatusti terveellisempää kun esim. viini tai olut jota monissa ns. sivistysmaissa käytetään ruokajuomana. Itse olen aina juonut maitoa ja olen ikäni ollut hoikka. Mieluummin jätän harvoin syömästäni hampurilaisateriasta ranskalaiset pois kun maidon.Esim. meksikolaiset taitavat olla yhtä lihavia kuin jenkit, elleivät jopa lihavampia, eivätkä he juuri maitoa juo. Maito on korkeintaan lasten aamujuomaa (sokerisen kaakaojauhon kera), ruoan kanssa tai janojuomana sitä ei käytetä. Silti ylipaino on iso ongelma, eikä maidolla ole mitään tekemistä sen kanssa. Turhat välipalat, sokerimurot ja muut naposteltavat sekä pikaruoka lihottavat meksikolaisiakin.
- kallopala
En juo maitoa itse kirjoitti:
" maidonjuojat
HS luki että suomalaiset kulutamme maitoa eniten maailmassa. Mutta kas, olemme samalla melkein maapallon lihavin kansa (USA:n ja Britannian jälkeen). Mitäs tästä sanotte, kuinka kalsiumin laihduttava ominaisuus ei näy suuremmalla tasolla, kansalaiset silti lihavia.Forbesin listan mukaan Suomalaiset ovat maailman 48. lihavin kansa.
http://www.forbes.com/2007/02/07/worlds-fattest-countries-forbeslife-cx_ls_0208worldfat_2.html
Maidon juonti suomalaisessa mittakaavassa on ihan hyvä asia, ja tärkeää etenkin naisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921403Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841370Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82951
- 81945
- 38912
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66865Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61835Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831