Eli siis ongelmana on nälkä!
Mitat 170/75, ja tänään olen syönyt reilu 1400 kaloria. nyt taas jo maha kurnii. Aamupalan söin seitsemältä, välipalan yhdeksältä, lounaan klo 11, taas välipalan klo14 ja nyt äsken söin taas välipalan.
Joudun kokoajan vetään jotain ja kaloreita kertyy hulluina. Mikä ruoka pitäisi nälkää parhaiten? Ei o kiva olla nälissäänkään...mut en halua liikaa kaloreita.
Ja olen siis syönyt tänään:
7.00 kaurapuuro(2dl hiutaleita vesi), luonnonjogurtti 2dl 2 tl mansikkahilloa
9.00 perunapiirakka banaani
11.00 2 munan munakas, n. 2 rkl kasviskiusausta, vähän hernemaissipaprikaa, 2tl punajuurisalaattia, 1 dl luonnonjugurttia 1 tl mansikkahilloa, omena
13.00 jäätelötuutti mansikka
14.00 puolikas omena banaani
16.00 perunapiirakka 2 dl luonnonjogurtti 2 tl hilloa
työni on kevyehköä rakennustyötä...
Jos vielä vedän yhden lämpimänruuan tähän ni kalorit on jo taivaassa! mut tuntuu, et ei tää nälkä muutoin lähde..:((
ja hillosta ei varmaan turhia kaloreita kerry, laskin et olis 10kaloria per teelusikka.. Toi jäätelö oli vähän turha, mut sillä pystyn hillitseen muuta makeenhimooni
nälkä olis mut...
13
1457
Vastaukset
- muuh
ja vielä kerran sallaattia :) Jäävuorisalaatti on nyt parhaimmillaan, sitä kun vetäisee pari kerää päivässä ei nälkä yllätä...
- muuh
sullei muuten lukenut missään tomaattia, kurkkua, paprikaa, vesimelonia...
- dszcgvf
muuh kirjoitti:
No en ihmettele, kun et syö iltapäivällä mitään ruokaa. Syö edes sitä puuroa vaikka iltapalaksi ja lisää proteiinia.
- aloittaja
muuh kirjoitti:
rahaa moisiin. tai kyllä niitä toisinaan syön, mutta ei todellakaan joka päivä ole varaa.
ja muutenkin, en tunne että jaksaisin salaatilla kyllä kovin pitkälle..siis tarkotan pelkillä tuoreilla vihanneksilla. Pelkät hedelmätkin eväänä tuntuvat kovin "heppoiselta" energianlähteeltä, eivät pidä nälkää kovin kauaa... - aloittaja..
dszcgvf kirjoitti:
No en ihmettele, kun et syö iltapäivällä mitään ruokaa. Syö edes sitä puuroa vaikka iltapalaksi ja lisää proteiinia.
noita kaloreita vahtaan! tuntuu että olen syönyt jo ihan liikaa ja vielä pitäisi syödä sitten? aina neuvotaan syömään aamupainotteisesti. nyt syön ja syön ilmeisesti ihan liikaa, koska ei jää illalle enää "kaloreita" syötäväksi....
- uooi
aloittaja.. kirjoitti:
noita kaloreita vahtaan! tuntuu että olen syönyt jo ihan liikaa ja vielä pitäisi syödä sitten? aina neuvotaan syömään aamupainotteisesti. nyt syön ja syön ilmeisesti ihan liikaa, koska ei jää illalle enää "kaloreita" syötäväksi....
ehkä se sun ongelma on just se vahtaaminen..
ite ainakin huomasin noita kaloreita laskiessa, että nälkä vaan kasvo kasvamistaan, kun ties ettei kohta saisi enää kaloreita napaansa pistää.. kaloreita laskiessa ruuasta tulee päähän pinttymä ja nälkä kasvaa..
eli unohda ne kalorit ja ala syömään terveellisesti kasviksia, hedelmiä ym, ihmisen pitäisi syödä 6 annosta kasviksia/hedelmiä päivässä pysyäkseen terveenä! kalliita ei ole, ja salaatinkin voit täyttää hyvällä lihalla, kuten kanalla niin nälkäkin lähtee ja pysyy kauan poissa.. - KLFH
aloittaja.. kirjoitti:
ite ainakin huomasin noita kaloreita laskiessa, että nälkä vaan kasvo kasvamistaan, kun ties ettei kohta saisi eHnää kaloreita napaansa pistää.. kaloreita laskiessa ruuasta tulee päähän pinttymä ja nälkä kasvaa..
eli unohda ne kalorit ja ala syömään terveellisesti kasviksia, hedelmiä ym, ihmisen pitäisi syödä 6 annosta kasviksia/hedelmiä päivässä pysyäkseen terveenä! kalliita ei ole, ja salaatinkin voit täyttää hyvällä lihalla, kuten kanalla niin nälkäkin lähtee ja pysyy kauan poissa.. - kohlphiöp
aloittaja.. kirjoitti:
juups
ite ainakin huomasin noita kaloreita laskiessa, että nälkä vaan kasvo kasvamistaan, kun ties ettei kohta saisi enää kaloreita napaansa pistää.. kaloreita laskiessa ruuasta tulee päähän pinttymä ja nälkä kasvaa..
eli unohda ne kalorit ja ala syömään terveellisesti kasviksia, hedelmiä ym, ihmisen pitäisi syödä 6 annosta kasviksia/hedelmiä päivässä pysyäkseen terveenä! kalliita ei ole, ja salaatinkin voit täyttää hyvällä lihalla, kuten kanalla niin nälkäkin lähtee ja pysyy kauan poissa.. - muuh
aloittaja kirjoitti:
rahaa moisiin. tai kyllä niitä toisinaan syön, mutta ei todellakaan joka päivä ole varaa.
ja muutenkin, en tunne että jaksaisin salaatilla kyllä kovin pitkälle..siis tarkotan pelkillä tuoreilla vihanneksilla. Pelkät hedelmätkin eväänä tuntuvat kovin "heppoiselta" energianlähteeltä, eivät pidä nälkää kovin kauaa...sujuvasti vaikka ikkunalaudalla kukkapurkissa, eikä ainakaan ole kirvoja ja etanoita. sit toinen juttu on, miten ne rahat sijoittaa, eli minä taas en haali niitä lihoja, koska silloin tulee huono olo. Taisit itsekin mainita siitä. Syön vähän lihaa, mutta pääasiassa kalaa ja pähkinöitä. Pitää vain muistaa niistä tuleva rasva.
Salaatin tarkoitus on pitää maha täynnä ilman kaloreita,eli nälkä pois. Itse teen raskasta fyysistä työtä 60% (laskennallisesti) työajasta, enkä ole tuupertunut.
- aloittaja
laskin väärin puuron sisältämät kalorit. tai siis luulin oikeestaan syöneeni enemmän puuroa kun oikeesti söin.
tuohon nälkään vetäsin puolikkaan tonnikalapurkin, melkein kokonaisen pussin hernemaissipaprikaa ja 1 kananmunan(puolikas keltuainen vain). Autto aika hyvin, paitsi että mulla tulee aina tollasista proteiinipaukuista vähän pää kipeäksi. Sellanen tyhmä olo, maha on täys, mut silti ei tu sellasta kylläsyyden tunnetta..
Nyt on koossa joku 1530, aattelin vetästä vielä puuron, niin jään silti alle sen mitä luulin vetäneeni tänään. JEI!- mut..
vähän off topic, mut jos itse "joutuisin" syömään laihiksella tonnikalaa herne-maissi-paprikan kanssa ni olisin mieluummin 100kg keiju!! nuidenkin hinnalla saa jo monta kiloa tuoreita ravitsevia kasviksia.. ja puolikas keltuainen, voi äiti!
- ninni7000
Tossa on muutama kohta jota mun mielestä vois vähän parantaa...Eli ensinnäkin olet syönyt klo 16 mennessä jo 6 kertaa..Tietysti on hyvä syödä pieniä aterioita useamman kerran päivässä mutta toi menee jo napostelun puolelle. Yritä syödä vaikka vähän tukevampi lounas ettei heti tarvitse syödä lisää. Myös aamupalaa voit tukevoittaa (esim. ruisleivällä tai muulla kuitupitoisella leivällä), niin jää tuo klo 9.00 ruokailu pois, koska nyt opetat elimistöäsi siihen, että se saa kahden tunnin välein ruokaa, kun sopiva väli olisi 3-4 tuntia.
Lisäksi: Tiedät varmaan että banaanissa on paljon kaloreita. Terveellistä se kyllä on, joten sitä kannattaa syödä, mutta se vie paljon päivän kalorisaldosta. Ja jäätelöhän tossa on ihan turha, niinku itekin sanoit. Kokeile syödä vaikka mehujäätä. Siinä on vähemmän kaloreita mutta makeanhimo talttuu.
Tässä nyt jotain...- juuri laihduttanut
samoista mitoista kanssasi 7 kiloa pois. en ole nähnyt nälkää. pois perunapiirakat, jäätelö ja hillo kokonaan. kiusaat elimistöäsi niillä ja ne on nopeita hiilihydraatteja, hetken helpotus ja sit palaa nälkä ja mieliteot kahta kovempina.
tilalle: aamiaiseen jotain proteiinipitoista, turhat välipalat pois, opettele pitämään vesipulloa koko ajan mukana ja hörpi sitä (1-2l pvä), paljon salaatteja, kasviksia, lihaa/kalaa/kanaa, tummaa riisiä. ihan oikeasti kun jätät ne nopeat turhat hiilarit pois, ni menee muutama päivä ku vähän päätä koskee ja kiukuttaa, mutta sen jälkeen ainakin mulla on ollut niiiin paljon parempi olo ja paino alkoi putoamaan heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa603493Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202322Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1391975Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus151522Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631207- 621187
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501052- 59883
- 76842
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33823