eli mitenkäs se lomakorvaus nyt lasketaan? olin kesäkuussa töissä 10päivää, mutta tunteja kertyi 85, joten saanko kesäkuultakin siis lomakorvauksen?
heinäkuussa olin töissä yli parisataa tuntia joten siitä varmaan korvaus ainakin tulee! elokuulla on vaan pari työpäivää (20h), joten korvauksiakaan ei vissiin heru..
vaihteleeko se korvausprosentti jotenkin aloittain? itse olen myyntityössä, onko prosentti jokin 9 tms. ja lasketaanko prosentit koko kesän palkasta, vai keskimääräisestä kk-palkasta? saanko korvauksen siis neljältä päivältä, ja mitä se suurinpiirtein tulee olemaan 6e tuntipalkalla?
lomakorvaus kesätyöstä?!
9
9639
Vastaukset
- ....
Lomakorvaus lasketaan kokonaispalkasta. Työpäivien lukumäärällä ei merkitystä.
Jos olet ollut töissä vaikka 300 tuntia ja tienannut 6€/tunti niin
300x6= 1800€ ja tämä määrää korvauksen
1800x9%= 162 € lomakorvausta.- manhuli
kiitos paljon sinulle ja erityiskiitos havainnollistavasta esimerkistä! josko jollakulla olisi tietoa myös eri alojen korvausprosenteista, kun en ole tuosta aivan varma tuosta??
- tsuikkaaja
eli lasketaanko tähän kokonaispalkkaan myös ylityötunnit mukaan sillä niiitä ainakin minulle on kertynyt?
- kuin ala
manhuli kirjoitti:
kiitos paljon sinulle ja erityiskiitos havainnollistavasta esimerkistä! josko jollakulla olisi tietoa myös eri alojen korvausprosenteista, kun en ole tuosta aivan varma tuosta??
Se 9%;n (jos työsuhde on kestänyt alle vuoden)lomakorvaus on yleisesti käytössä alalla kuin alalla.
- adfadsf
Päivät vaikuttavat sikäli että lomakorvausta ei saa jos lomanmääräytymiskuukausi ei täyty ts lomaa ei kerry. Kuukaudessa on siis oltava vähintään 14 päivää töissä, mutta tietyissä tapauksisa 35 tuntia työtä riittää. Ks tarkemmin http://www.tyosuojelu.fi/fi/loma
- adfadsf
adfadsf kirjoitti:
Päivät vaikuttavat sikäli että lomakorvausta ei saa jos lomanmääräytymiskuukausi ei täyty ts lomaa ei kerry. Kuukaudessa on siis oltava vähintään 14 päivää töissä, mutta tietyissä tapauksisa 35 tuntia työtä riittää. Ks tarkemmin http://www.tyosuojelu.fi/fi/loma
Koska aloittajalla tulee heinäkuussa lomanmääräytymiskuukausi täyteen, ei 35 tunnin sääntöä voi soveltaa kesäkuulle eli silloin olisi pitänyt olla 14 päivää töissä. Aloittaja ei siis ole oikeutettu lomakorvaukseen kesäkuussa.
- manhuli
adfadsf kirjoitti:
Koska aloittajalla tulee heinäkuussa lomanmääräytymiskuukausi täyteen, ei 35 tunnin sääntöä voi soveltaa kesäkuulle eli silloin olisi pitänyt olla 14 päivää töissä. Aloittaja ei siis ole oikeutettu lomakorvaukseen kesäkuussa.
kiitus kiitus kaikille vastanneille, asia selkiytyi edes hieman!!
- MENEE NÄIN
Sinulle tulee maksaa lomakorvaus joka on aina 9% ensimmäisen vuoden työntekijänä kun olet hommissa. Joissain paikoissa kesätyöntekijöille maksetaan lomakorvaus joka kk:n palkassa, sisältyen palkkaan ja tällöin ylimääräistä 9% ei enää makseta.
- ---
Mulla on tullu aina töist abaut 10% (prosentti sinne tänne). Mulla ainaki ja kai kaikkien kohal se määräytyy BRUTTO tulojen mukaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549