Päivä vain ja hetki kerrallansa,
siitä lohdutuksen aina saan.
Mitä päivä tuokin tullessansa,
Isä hoitaa lasta armollaan.
Kädessään hän joka päivä kantaa,
tietää kaiken, mitä tarvitsen,
päivän kuormat, levon hetket antaa,
murheen niin kuin ilon seesteisen.
Joka hetki hän on lähelläni,
joka aamu antaa armonsa.
Herran huomaan uskon elämäni,
hän suo voimansa ja neuvonsa.
Surut, huolet eivät liikaa paina,
ne hän ottaa itse kantaakseen.
"Niin kuin päiväs, niin on voimas aina."
Tähän turvaan yhä uudelleen.
Kiitos, Herra, lupauksestasi,
siinä annat minun levätä!
Kiitos olkoon lohdutuksestasi,
annat voimaa sanan lähteestä!
Suo mun ottaa isänkädestäsi
päivä vain ja hetki kerrallaan,
kunnes johdat minut kädelläsi
riemun maahan, päivään kirkkaimpaan.
Päivä vain ja hetki kerrallansa,
3
4614
Vastaukset
- Kempiläinen
On mukava lukea näitä kauniita ja lohdullisia sanoja alituisten oppiriitojen vastapainoksi. Tämä oli lempilauluni jo lapsena.
- Kirsi-77
Tämä on toinen häävirsistämme, ja sanat ovat todella hyvät! Niihin on ollutkin hyvä palata aina silloin tällöin, yhteisiin, nyt jo seitsemään avioliittovuoteemme kun mahtuu monenlaisia vaiheita ja vuosia. Se on niin totta: "niin kuin päiväs, niin on voimas aina", ja kun on raskaita päiviä, niin hyvä on kulkea vain hetki kerrallaan eteen päin. Jumala ei koskaan hylkää lastaan, vaan kädestä pitäen johdattaa ja antaa levon hetket. Hänellä on kaikki aina hallinnassaan - ja iloisia yllätyksiä takataskussa!
- kuljemme laulain....
Tämä on mun lempivirsi, laulan sen lähes päivittäin. En ole mitenkään erityisen uskovainen mutta en tykkää rukoilla ja tämä on mun rukous ja kiitos johonkin, jonnekkin, vaikka usko usein horjuukin.Laulan kylläkin niillä vanhoilla sanoilla,turhaan näitä virsien sanoja muutettiin ovat vaan niin vieraita sanoitukseltaan. Rakastan muutenkin virsiä, osasin kouluaikaan laulaa lähes koko virsikirjan läpi, siis sen vanhan joka oli silloin 50-60luvulla kouluissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381931 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1791915
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601260Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157