Lomareissulla ei ollut lenkkareita mukana ja lähdin yllytyksestä sauvakävelylle muovikengissä.
No siitä seurasi tuo otsikon kipu joka on pirullista. Yli viikon olen siitä kärsinyt ja kipeytyy vain enemmän vaikka kävelen vain pakolliset metrit. Mikä siis avuksi? Miten saisi kivun hellittämään?
Jalan Holvikaaren kipu
8
10243
Vastaukset
- kenkien pohjat (m
Eli se miten jalkineet tukee jalkasi holvikaaria.
Itsellä toisen jalan holvikaari on tapaturmaisesti madaltunut.
Ilman yksilöllisen tukipohjan käyttöä jalkaan tulee rasituskipua.
Tukipohjani ovat proteesipajan tekemät.- geeliä tai tabletteja
joilla edistää paranemista, harmittaa vain odottaa.
- vois olla --
Jos on tulehtuneen oloinen siinä kantapään kohdalla ja kaaren alla, voi olla kyseessä plantaarifaskiitti.
eikun lääkäriin ja siitä eteenpäin.- Kävin lääkärissä
Määräsi Felden-geeliä, sanoi sen kestävän viikkoja
ennen kuin paranee. Kyllä ottaa päähän!! Se on tosi
kipeä, ei voi juuri seistä/kävellä, töihin kyllä täytyy klenkata. Mitä hoitoa ajattelit siihen??? - ja vielä ===
Kävin lääkärissä kirjoitti:
Määräsi Felden-geeliä, sanoi sen kestävän viikkoja
ennen kuin paranee. Kyllä ottaa päähän!! Se on tosi
kipeä, ei voi juuri seistä/kävellä, töihin kyllä täytyy klenkata. Mitä hoitoa ajattelit siihen???siis myös itselläni. Hyvä kun kävit lääkärissä, mutta eikö antanut kortisonipiikkiä eikä lähetettä fysioterapiaan?
Nykyään harvemmin faskiittia leikataan, vaan paremmat tulokset on konservatiivisella hoidolla. Tulehdus-kipulääkkeitä annetaan, mutta ilmeiseti tulokset ovat olleet hieman paremmat noilla muilla keinoilla (venyttely, kudosrasituksen välttäminen, mobilisaatio yöllä).
Mulla on samalla vielä niveltulehdus (bingo!), joka on jalkaterissä. Siihen sain ibuprofeeni 600 mg (2-3xpv) kuurin, joka hieman tuntuu auttavan "fasistiinkin". (Jos kipua on paljon, pyydäpä lääkäriltäsi kuuri, mutta jos on herkkävatsainen niin pyydä samalla resepti myös masulääkkeelle.)
Olen herkkä lääkkeille, joten en sen historiani takia ota kortisonipiikkiä. Luulen, että voit sitä harkita, tosin toisille se ei toimi.
Ensiksi pitäisi välttää rasittamasta jalkaa. Itse käyn siis vesijuoksemassa, joten liikuntaa tulee kumminkin. Kevyitä kävelylenkkejä hyvillä tossuilla. Silikonityynyn voi laittaa tukemaan holvikaarta, se pehmentää iskuja ja tukee (saa kenkäkaupoista, tai esim. Anttila). On ihan fasistin hoitoon valmistettuja kalliimpiakin läpysköitä, ilmeisesti apuvälineliikkeissä.
Fysioterapiaan menen kun saan ajan venyttelyoppiin. Tosin olen tehnyt samoja jo pävittäin ennen sairastumista, mutta aina kannattaa käyttää mahdollisuus hyväksi. Idea on kai hellästi venytellä jalkapohjaa, eli ojennella jalkaterää nilkkaan päin.
Oman kehon voimavaroihin voi vaikuttaa, kyseessähän on tulehdus ja rasistustila, joten ruokavalioonkin voi kiinnittää huomiota. Siis flavonoideja ja anti-oksidantteja paljon. Suomeksi: syö joka päivä marjoja, jne... Kokojyväviljoista saa hyvin B-vitamiineja. Ja Omega-3: a tietysti.
Toivottavsti tästä oli jotakin apua! - Olet parempi kuin lääkäri
ja vielä === kirjoitti:
siis myös itselläni. Hyvä kun kävit lääkärissä, mutta eikö antanut kortisonipiikkiä eikä lähetettä fysioterapiaan?
Nykyään harvemmin faskiittia leikataan, vaan paremmat tulokset on konservatiivisella hoidolla. Tulehdus-kipulääkkeitä annetaan, mutta ilmeiseti tulokset ovat olleet hieman paremmat noilla muilla keinoilla (venyttely, kudosrasituksen välttäminen, mobilisaatio yöllä).
Mulla on samalla vielä niveltulehdus (bingo!), joka on jalkaterissä. Siihen sain ibuprofeeni 600 mg (2-3xpv) kuurin, joka hieman tuntuu auttavan "fasistiinkin". (Jos kipua on paljon, pyydäpä lääkäriltäsi kuuri, mutta jos on herkkävatsainen niin pyydä samalla resepti myös masulääkkeelle.)
Olen herkkä lääkkeille, joten en sen historiani takia ota kortisonipiikkiä. Luulen, että voit sitä harkita, tosin toisille se ei toimi.
Ensiksi pitäisi välttää rasittamasta jalkaa. Itse käyn siis vesijuoksemassa, joten liikuntaa tulee kumminkin. Kevyitä kävelylenkkejä hyvillä tossuilla. Silikonityynyn voi laittaa tukemaan holvikaarta, se pehmentää iskuja ja tukee (saa kenkäkaupoista, tai esim. Anttila). On ihan fasistin hoitoon valmistettuja kalliimpiakin läpysköitä, ilmeisesti apuvälineliikkeissä.
Fysioterapiaan menen kun saan ajan venyttelyoppiin. Tosin olen tehnyt samoja jo pävittäin ennen sairastumista, mutta aina kannattaa käyttää mahdollisuus hyväksi. Idea on kai hellästi venytellä jalkapohjaa, eli ojennella jalkaterää nilkkaan päin.
Oman kehon voimavaroihin voi vaikuttaa, kyseessähän on tulehdus ja rasistustila, joten ruokavalioonkin voi kiinnittää huomiota. Siis flavonoideja ja anti-oksidantteja paljon. Suomeksi: syö joka päivä marjoja, jne... Kokojyväviljoista saa hyvin B-vitamiineja. Ja Omega-3: a tietysti.
Toivottavsti tästä oli jotakin apua!Felden-, mobilat- ja voltaren geeliä ja jalkapohjajumppaa. Mutta en saanut lähetettä fysioterapiaan. Kortisoonipiikistä oli puhe, eli jos
ei geelit auta niin sitten piikille.
Onko kylmästä apua? Luin jostain että vettä pulloon ja pakkaseen, sitten pyöritetään jalan alla. Toimistossa (työssä) olen näin tehnyt. Kurjaa että tämä kestää näin kauan, tekisi mieli lenkille mutta
pitää vain sinnitellä. - uudestaan...
Olet parempi kuin lääkäri kirjoitti:
Felden-, mobilat- ja voltaren geeliä ja jalkapohjajumppaa. Mutta en saanut lähetettä fysioterapiaan. Kortisoonipiikistä oli puhe, eli jos
ei geelit auta niin sitten piikille.
Onko kylmästä apua? Luin jostain että vettä pulloon ja pakkaseen, sitten pyöritetään jalan alla. Toimistossa (työssä) olen näin tehnyt. Kurjaa että tämä kestää näin kauan, tekisi mieli lenkille mutta
pitää vain sinnitellä."Lääkäri-hoitajaksi" mua onkin vitsaillen nimitetty :-)))
Mutta kylmää kannattaa kokeilla, toi pullokikka voi toimia muodon takia hyvin. Itselläni on muihin vaivoihin ollut ateekista ostettu jääpakkaus, sellainen jota pidetään pakastimessa ja otetaan sitten käyttöön. Muista laittaa aina ihon ja pakastekylmän väliin pyyheliina suojaamaan kylmän vahingoilta. Jalkapohjan iho on aika ohutta ja herkkää paikoin.
Älä myöskään käytä kerrallaan kaikkia kipugeelejä. Noistahan Felden on tehokkain, joten itse hoitaisin sillä. Jos ei tulosta, sitten muilla.
YTHS:n sivulla on lyhyt selvitys, siinä neuvotaan niitä venytyksiä. Lisäksi mainitaan ns. rullaushoito, sitähän vois kans tehdä vesipullolla.
http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=1838&index=A&page=1
Ja jos haluaa maksimoida voimavarat, voipi vielä ostaa kaupasta niitä Gefilus tehojuomia, suosittelen vanilja max -juomaa. Maitohappobakteerit pistävät suoliston kuntoon ja lisäävät sitäkautta yleiskuntoa.
Hyvää loppukesää! - Jalkapohjan rullaaja
uudestaan... kirjoitti:
"Lääkäri-hoitajaksi" mua onkin vitsaillen nimitetty :-)))
Mutta kylmää kannattaa kokeilla, toi pullokikka voi toimia muodon takia hyvin. Itselläni on muihin vaivoihin ollut ateekista ostettu jääpakkaus, sellainen jota pidetään pakastimessa ja otetaan sitten käyttöön. Muista laittaa aina ihon ja pakastekylmän väliin pyyheliina suojaamaan kylmän vahingoilta. Jalkapohjan iho on aika ohutta ja herkkää paikoin.
Älä myöskään käytä kerrallaan kaikkia kipugeelejä. Noistahan Felden on tehokkain, joten itse hoitaisin sillä. Jos ei tulosta, sitten muilla.
YTHS:n sivulla on lyhyt selvitys, siinä neuvotaan niitä venytyksiä. Lisäksi mainitaan ns. rullaushoito, sitähän vois kans tehdä vesipullolla.
http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=1838&index=A&page=1
Ja jos haluaa maksimoida voimavarat, voipi vielä ostaa kaupasta niitä Gefilus tehojuomia, suosittelen vanilja max -juomaa. Maitohappobakteerit pistävät suoliston kuntoon ja lisäävät sitäkautta yleiskuntoa.
Hyvää loppukesää!Kiitos paljon avustasi ja mukavaa, toiv. aurinkoisempaa loppukesää myös sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849