työkkäri!!!!!

palaa käämit!!!!!!

on siellä ihme touhua, kolme ämmää jauhaa keskenään ja yksi palvelee. ja jonoa pukkaa... ja käsittämätöntä ko keikkatöitä tekee, pitää silti ravata kuukauden välein kyseisessä laitoksessa.

19

2523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palanu jo

nimimerkki" kokemusta on"
      on aina ollu silleen,että ootat lapun ka ja ko viimeenki pääset kysyvät että ookko hakenu töitä.
      Ja työn hakija on aina kakkos laatunen.
      Ja jos kysyy ammattia vastaavaa työtä nii sanovat
      että kato puhelin luettolosta ja soittele..V..
      Mutta niihän se on että jokka päättää ne määrää.

• että kuinka

monta kertaa työttömän pitää soitella ne samat työpaikat? Kemissä ja lähialueella ei ole kaikille töitä, joka kevät valmistuu uusia työttömiä jotka kyselevät töitä samoista paikoista mistä nämä edellä mainitut ovat jo kysyneet töitä!
        Kukaan työnantaja ei enää ota jos et ole tukikelpoinen eli viet sen palkan mennessäsi töihin :)työvoimaviranomaiset ovat pilanneet yhteiskunnan elintason näillä "tukipalkoilla" joista itse työntekijälle ei jää kun rupia p*******n.

Yrittäjiä tuetaan ilmaisilla työntekijöillä vaikka työtöntähän sitä pitäisi tukea ja kannustaa parempaan elämään-

• ei saa kuin
        että kuinka kirjoitti:

monta kertaa työttömän pitää soitella ne samat työpaikat? Kemissä ja lähialueella ei ole kaikille töitä, joka kevät valmistuu uusia työttömiä jotka kyselevät töitä samoista paikoista mistä nämä edellä mainitut ovat jo kysyneet töitä!
        Kukaan työnantaja ei enää ota jos et ole tukikelpoinen eli viet sen palkan mennessäsi töihin :)työvoimaviranomaiset ovat pilanneet yhteiskunnan elintason näillä "tukipalkoilla" joista itse työntekijälle ei jää kun rupia p*******n.

Yrittäjiä tuetaan ilmaisilla työntekijöillä vaikka työtöntähän sitä pitäisi tukea ja kannustaa parempaan elämään-

karenssia ja piilo tai suoraa vittuilua. töitä
        sieltä ei tarjota ellei 8 euron orjaksi ole kiinnostusta. erillaisia kursseja ja muuta harrastu toimintaa löytyy myös.

työn hakija on kuitenkin toisen luokan kansalainen, melkein rikollinen ja kohtelu on sen mukaista.

• Luulisin....

Olen ollut 6 vuotta työsuhteessa joka on päättynyt ja alkanut uudelleen (koulussa). Eli joka vuosi olen hakenut 'omaa työpaikkaa' uudelleen. Työkkäriin pitää ilmoittautua aina työsuhteen päättyessä. Vuosi sitten olin revetä oikeesti kun muija tiskillä tuumas, että:"Nyt kun sulla on nää työt loppu niin sun täytyy mennä työnhakuinfoon. Osaat sitten hakea työpaikkaa." En ilmeisesti osannut hakea, kun koulun ovet suljetaan kesäksi enkä saanut jäädä sinne töihin loman ajaksi!

Kemin työkkäri on niiiiiin syvältä ettei toista! Katsotaan lievästi kieroon työnhakijaa, työtön kun on pelkkää roskaa, Kemin työkkärin mielestä! Sitäpaitsi, ei siellä tiskin takana istuvillakaan kaikilla vakipaikkaa ole!

• pitää hakea useasti vuodessa

Niin eipä siellä töitä tarjota, samoille työnhakukursseille patistetaan hakemaan useita kertoja. Henkilöitä joilla on pitkä työkokemus patistetaan hakemaan oman alansa kursseille vaikka osaavat hommansa unissaankin

• ----...,,,,

huomannut kans, että ko töissä on, saa ravata useammin ko sillon ko ois työttömänä, viemässä millon mitäki lippua ja lappua.. ihmisiä jonossa parikytä ja yks paikka palvelee.. ja työnhakukurssit.. just joo.. itse päätin, etten lähde mihinkään orja tai kurssihommiin, vaikka karenssi tulisikin. onneksi sen verran keikkatyöyä, että pärjää ihan hyvin.

• onneksi nyt töissä.....

Huomasin myös, kun keikkatyötä tekee, saa milloin viedä työsopparia, milloin palvelutodistusta, vähintään 2 kertaa kuukaudessa! Tarkoitus ilmeisesti työllistää työkkärin työntekijät. Ja tämä ilmeisen uusi tantta, aivan pihalla mitä pitää tehdä. vein 4 työsopimusta ja söhelsi niiden kanssa noin puoli tuntia, kun eivät olleet yhtäjaksoisia.. Hohhoi..

• koko työkkäri!

Ensinnäkin:tieto ei kulje työkkärin sisäisesti ollenkaan!Samat asiat(esim työrajoitteet omista sairauksista johtuen saa JOKA KERTA kun sielä käy,selittää uudelleen ja taas uudelleen!)Tulee töihinosoituksia mitä ihmeellisimpiin paikkoihin,joihin allergian ja astman kans ei ole mitään asiaa.Ja taas kysytään että,niin onko sinulla ne lääkärintodistukset!Perhana että ottaa pattiin!Yhtä ja samaa saat jauhaa,kun ei se mene jakeluun että on TYÖRAJOITE!Lähe sitten astmaatikkona haravoimaan puistoja tai hajusteallergisena siivoilemaan millon sinne millon tänne...Voi elämän kevät....Ja käsi-ihottumainen ihminen on varsin oiva valinta keittiötöihin.Ou jee.

• Palvelu.

Minä ainakin olen saanut hyvää palvelua Kemin työvoimatoimistossa. Tietenkin virkailijatkin ovat ihmisiä ja heitäkin voivat työtävieroksuvat työnhakijat joskus ärsyttää.

• ???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Käsketään lähteä kiertelemään yrityksiä ja kyselemään töitä.No mikä rooli näillä virkailijoilla on,jos työttömän pitää ravata ympäri kyliä kyselemässä töitä?Häh?

• löpön...

sanon vaan..kellä on varaa olla"työtävieroksuva"???Kyllä on työttömän mitätön raha sellainen,ettei sillä muuta kuin jokatoispäiväisen leivän saa,kyllä kaikki tuntemani työttömät menis kiljuen OIKEISIIN töihin jos niitä ois!

• töissä-lomautettu-työtön

Olen siis työtävieroksuva kun joudun lomautetuksi? Olenko silloinkin työtävieroksuva kun joudun kunnan rahatilanteen vuoksi olemaan määräaikaisessa työsuhteessa? Ja vielä silloinkin työtävieroksuva kun haen vuosittain samaa työpaikkaa ja saan olla siinä määräajan? Ja silti työkkäri passittaa 3 työttömyyspäivän jälkeen työnhakuinfoon, että osaan hakea töitä! Heidän mielestä kun en ole ollut riittävän aktiivinen vaikka olen ollut 6 vuotta samassa paikassa määräaikaistyösuhteessa. Hohhoijaa....

• suunnitelma...

oletteko huomanneet kuinka alentavasti ja vähän "hälläväliä"-asenteella työkkärissä kirjoitetaan siihen työnhakusuunnitelmaan..?itselleni ainakin tuli mieleen että onko tuo tosiaan minusta tuo teksit,että eihän tuolla tekstillä takuulla saa töitä!
      ne kirjoittaa sinenn mitä sattuu ja ymmärtää puheet ivan väärin,ehkä jopa tahallisesti.nyt en onneksi ole joutnut yli 4-vuoteen käydä tuolla paikassa,ja tuskin enää koskaan joudunkaan..=)huhuh..toivon vain että ei tarvitse enää koskaan nolata itseä siellä..

• Eemeli38

Onko kellään tietoa työkkäristä
      Menneisyyben kartotus näkeekö ne tosiaan koko lapsuuden potilas tiedot jos vaikka ollut ylivilkas tarhassa?

• Työkkäri ei ole ollu pitkään aikaan sillä nimellä.

1970-luvulla toimistot tunnettiin nimellä 'työnvälitys', 'työvälitystoimisto' ja ne nimensä mukaisesti välittivät työpaikkoja työttömille, eli esimerkiksi lähettivät työnhakijan johonkin työpaikkaan töihin. Nimi muuttui myöhemmin 'työvoimatoimistoksi' ja toimistot eivät enää välittäneet työpaikkoja, vaan lähinnä kirjasivat työnhakijoiden tietoja. 1990-luvun alun laman aikana tuhansittain työnhakijoita leimattiin mielenterveyssyistä eläkkeelle, asian puolestapuhujana ollen Ilkka Taipale (SDP).
      Nyttenmin 2000-luvulla nimi on 'työ- ja elinkeinotoimisto' (TE-toimisto) ja toimintaan kuuluu esimerkiksi työnhakijoiden arviointi.

• hehiihohaa

Paskantärkeys vaivaa mm. te-viranomaisia. Se on ihan valtakunnallinen ilmiö.

• potkitaanpäähän
    • apin

Hakekaamme armeijaan , näinhän toimii syrjäytetyt ja kiusatut Ammeriikassakin .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2338
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1597
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1255
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1128
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1014
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe