Mitenkähän nuo asuntoautot ovat päässeet yleistymään noinkin laajasti ympäri maailman? Autohan on ilmiselvä surmanloukku. Ainoa paikka missä voi sanoa olevansa hieman suojassa on ehkä ohjaamo, siis kuljettaja ja "apukuljettaja". Tuokaan ei toteudu jos kyseessä on ns. täysintegroitu malli jossa etupää muovia tai ehkä lasikuitua. Turvaa ei ole ohjaamossakaan sillä mahdollisessa onnettomuudessa kaikki kaapistot ja irtain on siellä auton etupäässä. Asunto-osassa matkaajat ovat miltei täysin ilman turvaa vaikka vöissä sattuisivat olemaankin. Olen vuokraillut autoja useana vuonna ja mukava sillä on liikkua mutta kun olen ajatellut noita asioita ei voi kuin ihmetellä millaisia kuolemanloukkuja teillämme kulkee.
Kaiken huippu on sitten vielä paloturvallisuus mahdollisessa onnettomuudessa. En tiedä tilastoja enkä sitä onko asioita kuinka paljon tutkittu mutta kovasti arveluttaa..
Jos ajattelette asuntovaunua niin siellä ei saa olla ajon aikana.
Aiemmin nostettiin ikäloppu vaunu avolavan alustalle ja siellä sai olla matkan aikana. Se kai kiellettiin sitten myöhemmin mikä on hyvä asia.
Oma kantani on että paras loma-asunto pyörien päällä on asuntovaunu jossa ei oleskella kuin silloin kun se on paikallaan. Vaunuistakin turvallisin lienee umpinaisella etuseinällä oleva malli.
Nykyään henkilöauto on niin turvallinen koriltaan ja turvallisuusvarusteiltaan että jos yhtään ajattelee turvallisuuttaan niin ei edes harkitse matkailuautoa.
Tämä ei ole provo eikä kiihkoilua vaan monen vuokrauksen ja tuhansien kilometrien ajattelun tulos.
Laitoin nimimerkiksi vaunuilija vaikka minulla ei ole vielä vaunuakaan. Pidämme matkailusta, nimenomaan automatkailusta ja ensi kesäksi on tarkoitus hankkia oma lomakoti. Se on asuntovaunu.
Asuntoauto on turvallisuusriski.
17
3549
Vastaukset
- Minulla UUSI asuntoauto!
Mutta onko sitten moottoripyörä turvallinen? Ja mitä tapahtuu kun bussi ajaa kolarin?
Mitä tulee näihin tulipaloihin niin kyllä se on asuntovaunut jotka palaa eikä auto ylensä.
Kesämökki on tänävuonna tappanut enemmän ihmisiä kun asuntoauto. Ei sekään ole turvallinen.
Jos ajaa maalaisjärjellä niin mielestäni asuntoauto on niin turvallinen kun se tarttee ollakkin.
Hajoohan nykyään jopa jumbojetit.Pellit irtoilee lennon aikana, onko siis ne turvallisia?
Jos pelkää asuntoautoja niitä ei pidä mennä ostamaan tai ajamaan.
Hyvää Elokuuta kaikille t.SFC-jäsen vuodesta 1978.- purho,maisa,rauhalahti
Muutama päivä vielä,niin alkaa elokuu. Nopeasti meni kesä täällä Purhon perukoilla aidan vieressä. Huomenna rauhalahteen,sitten maisansaloon ja pitkienhiekkojen kautta porvoon alueelle 2-viikoksi.On tää hieno harrastus.
Tiistaina meille tulee naapurivaunusta vieraita,kyllä jännittää.
50000 euron alkupääomalla jokaisella on mahdollisuus harrastuksen aloittamiseen.
Mekin asumme vuokralla 44.5 neliön asunnossa Vantaalla,vuokra 580euroa/kk Sijoitamme kaikki työtulomme vaunuharrastukseen on huomattavasti järkevämpää ostaa kunnon menopeli kun omistusasunto.
- Maleksija
Seuraavia tuhansia kilometrejä ajellessa ja ajatellessa kannattaa uhrata hetki tai muutama sen pohtimiselle, kuinka monella tavalla voi kuolla koska tahansa, täysin ilman omaa syytä ja suuremmalla todennäköisyydellä kuin asuntoautoillessa. Asettuu sitten asuntoauton turvattomuuskin toivottavasti vähemmän väärään mittasuhteeseen. Kotiinhan ei kannata jäädä, koska se on tilastollisesti kaikista turvattomin paikka.
- T0PI
Hienoa, että edes joku kantaa huolta karavaanareiden puolesta, jolla ei ole vielä kalustokaan, esimerkillistä!
- Vaunuilija.
Voi olla totta että kuulosti ylireagoinnilta tuo mun juttuni enkä sillä halua kenenkään mieltä pahoittaa todellakaan.
Olen tykännyt liikkua asuntoautolla kuten kerroin mutta ajatellut myös tuota juttua.
En kyllä menisi liikkuvaan vaunuun jos tietäisin että onnettomuus on tulossa, asuntoautossahan on koko ajan niinkuin tilanne "päällä".
On myös muita asioita jotka puoltavat auto vaunu- yhdistelmää.
Kun viikon asuntoautoreissun jälkeen istuu henkilöautoon tunne on ihmeellinen, niin äänetöntä meno tuntuu aluksi olevan.
Viimeisin automme joka oli vuokralla oli hinnaltaan 70.000 euroa. Sillä saisi jo melkoisen yhdistelmän äänettömyyttä, tilaa ja ennen kaikkea turvallisuutta.
Yksi asia on jossa asuntovaunu "häviää" asuntoautolle. Se on se että se asunto-osa on samaa tilaa sen ajopuolen kanssa ja se tunne että talolla tässä ajellaan tuntuu jännältä.
Mitähän nuo Topin tarkoittamat karavaanarit joilla ei ole kalustoakaan tarkoittavat?
Piikki piikkinä mutta hyvää kesää edelleen ja turvallisia kilometrejä. - muuten puuttumatta,
Vaunuilija. kirjoitti:
Voi olla totta että kuulosti ylireagoinnilta tuo mun juttuni enkä sillä halua kenenkään mieltä pahoittaa todellakaan.
Olen tykännyt liikkua asuntoautolla kuten kerroin mutta ajatellut myös tuota juttua.
En kyllä menisi liikkuvaan vaunuun jos tietäisin että onnettomuus on tulossa, asuntoautossahan on koko ajan niinkuin tilanne "päällä".
Kun viikon asuntoautoreissun jälkeen istuu henkilöautoon tunne on ihmeellinen, niin äänetöntä meno tuntuu aluksi olevan.
Viimeisin automme joka oli vuokralla oli hinnaltaan 70.000 euroa. Sillä saisi jo melkoisen yhdistelmän äänettömyyttä, tilaa ja ennen kaikkea turvallisuutta.
Yksi asia on jossa asuntovaunu "häviää" asuntoautolle. Se on se että se asunto-osa on samaa tilaa sen ajopuolen kanssa ja se tunne että talolla tässä ajellaan tuntuu jännältä.
Mitähän nuo Topin tarkoittamat karavaanarit joilla ei ole kalustoakaan tarkoittavat?
Piikki piikkinä mutta hyvää kesää edelleen ja turvallisia kilometrejä.mutta en minä menisi asunto-autollakaan jos tietäisin onnettumuuden tulevan.P.s. Enkä mihinkään kulku-neuvoon
- luonnon päälle
Vaunuilija. kirjoitti:
Piikki piikkinä mutta hyvää kesää edelleen ja turvallisia kilometrejä.Viikon saanut nauttia kelpo kulkupelistä eikä ole varaa sellaista hankkia. Syitä ja epäkohtia on löydettävä, se rauhoittaa.
ja vasta reilun kymmenen vuotta ja 250'000 kilometriä liikkunut matkailuautolla enkä vieläkään ole tuota vaaraa havainnut. Jos oikein ajattelee niin kaikkihan vaarallista on mutta järkevällä omalla käyttäytymisellä voi riskiä pienentää riittävästi. Taitaa niissä integroiduissakin olla ne alaosan rakenteet (kojelautaan asti) kuten muissakin, ne on vain verhoiltu eri tavalla. Voit olla ainakin minun puolestani aivan huoleton.
- Anonyymi
Jaa siellä oli tervolassa asuntoauto palanu. Parkkeerannu sopivasti myös autoliikkeen pihalle niin osa autoistaki palanu.
Kovasti kiinnostaa mikä näitä saa syttymää? Kaasut jääny päälle? - Anonyymi
Ei ole . Mutta BMW on paha riski liikenteessä
- Anonyymi
Ihminen on se pahin riski liikenteessä. Asennevammaiste ääliöiden määrä tuntuu jaktuvasti kasvavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on se pahin riski liikenteessä. Asennevammaiste ääliöiden määrä tuntuu jaktuvasti kasvavan.
Liikenteessä muut muuttuvat vihollisiksi. Syyt taitavat vaan löytyä ihan muualta.
- Anonyymi
Samaa sanoisin Volvosta ja pitkäkilpisestä autosta
- Anonyymi
Tesla on pahin kaikista
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17026144/tesla-on-surmanloukku - Anonyymi
Eläkeläiselle ehdottomasti halvin ja mukavin tapa matkailla on asua hotelleissa. Eläkeläisenä saa hyviä alennuksia, jos on vielä hotelliketjun kanta-asiakas. On suihkut, ilmastoinnit ja aamiaiset yms eikä tarvitse olla teiden tukkona. Junallakin pääsee, jos ei viitsi itse ajella. Ei ne leirintäalueetkaan ilmaisia ole sähköineen. Omistin matkailuvaunun yli 10 vuotta mutta sitten samat puolivillaiset karavaanialueet alkoivat tympiä. Autonkin vaihdoin pikkuSUViiin. Nyt ei tarvitse huolehtia huolloista, korjauksista ja talvisäilytyksestä puhumattakaan homeen pelosta. Eikä ne kesät Suomessa aina ole yhtä auringonpaistetta.
- Anonyymi
Sovitetaan nopeus vallitseviin olosuhteisiin ja käytössä olevaan ajoneuvoon.
- Anonyymi
Sano se kaikille, jotka ihannoivat vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008119153.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924597
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?803723Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1303151Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251810Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881659