Viekö sosiaalisen fobian hoitoon tarkoitetut lääkkeet seksihalut? Kertokaahan kokemuksia.
Viekö psyykelääkkeet seksihalut?
Riia30
112311
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Turvaa tilisi vahvistamalla puhelinnumerosi. Voit silloin palauttaa unohtuneen salasanan tekstiviestillä.
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 11
Vanhimmat
Olen mies, siis siltä kantilta.
Et kirjoita mitä psyykenlääkettä käytät, mutta mä oon käyttänyt vuosien varrella useita eri merkkejä esim ahdistukseen, pelkotiloihin jne. Ylivoimaisesti parhaiten (mun kohdalla) on toiminut CYMBALTA.
Kaikilla on ollut suurinpiirtein sama vaikutus, eli: ajoittaista "haluttomuutta" ja että vehje (sori) ei toimi. Tosin CYMBALTA (2,5 vuotta) ei oo vienyt "halua", mutta kylläkin aiheuttaa viimeksi mainitun "probleemaan".
Tässä asiassa mulle on auttanut CIALIS 20 mg, johon olen erittäin tyytyväinen, koska sen vaikutus ei pakota välittömään "toimintaa", niinkuin esim Viagra. Mulla CIALIKSEN "vaikutusaika" on n.3vrk, eikä tuu mitään yllätys"stondauksia", ainoastaan jos "asia" alkaa kiinnostaaan.
Ok, kiitti vastauksesta miesnäkökulmasta.
Vielä en käytä mitään, mutta olen menossa lääkäriin pyytämään reseptiä. Sain joskus Oxepam reseptin, mutta jäi hakematta, kun sivuvaikutukset kuulostivat niin pahoilta. Mutta kun vaiva ei parane ikää myöten ja kaikki hypnoosit, vyöhyketerapiat, homeopatiat ym ei auta kuin vähän, rahat loppuu ennen vaikutusta...
Propralia olen kokeillut, mutta ei sopinut, kamala olo, niska jäykistyy, huimausta, voimaton olo koko loppupäivän pienilläkin annoksilla.
Toivon, löytyy lääke, jolla hyvä siedettävyys ja mahdollisimman vähän sivuvaikutuksia, eikä ainakaan riippuvuutta.
Oxepam (vaikuttava ain: oxazepam) ei ole varsinainen psyykenlääke vaan keskushermostoon vaikuttava rauhoittava ja aika mieto "pami".
Ainakaan mulle se ei aiheuttanut mitään seksiongelmia. Oon tosin lopettanut, enkä suosittele. Jäin siihen aika pahasti koukkuun.
"Tonin" kommentti oli hyvä! Unohdin mainita CYMBALTA:n pahimman sivuvaikutuksen kohdallani, eli orgasmin saanti "kovan työn" takana.
Mulla on vakituinen suhde ymmärtäväisen naisen kanssa. Hänellä on ollut vastaava sivuvaikutus Cipramilin kanssa.
Kiitos "linkki" linkistä, se oli tosi mielenkiintoinen ja ajatuksia aiheuttava!
Yst.terv. /"kokemuksia
Jos tarkotat noita serotoniini lääkkeitä esim. sipramil, ni miehillä ainakaan ei vie haluja, mut orgasmin saanti on aika vaikeeta!!!!!!!!
vaikka lopettaisi lääkkeiden käytön. Lisäksi ei voi tuntea rakkaudentunteita ollenkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=9-6pmsVOe3g
kyvyn saada orgasmi. Ja halutkin olivat paljon laimeammat kyllä, mutta jos seksiä joskus harrasti, niin orgasmia ei tullut millään. tosi turhauttavaa.
Mun mielestä tuo taas vaikuttaa mielialaan huonontavasti, vaikka lääkkeiden pitäisi auttaa masennukseen/matalaan mielialaan siis.
Eli mieti tarkkaan, ovatko lääkkeet sinulle välttämättömiä.
On se sitten harmi, jos masennuslääkkeillä on tuollainen vaikutus. Mutta kun olen puolet elämästäni kärsinyt sosiaalisen tilanteiden pelosta, niin ei tässä auta muu kuin turvautua lääkkeisiin. Hukkaan se elämä menee, kun jännittää sairaalloisesti tavallisia tilanteita ihmisten kanssa, niin paljon että välttelee niitä.
Olen nainen ja voin sanoa, että Cymbalta oli lääke joka ihan oikeasti vei kyvyn saada orgasmin. Menetin kokonaan tuntoaistin sukupuolielimistä. Ongelma ei hellittänyt vaikka lopetin lääkkeen, ainakaan itsestään ja voin sanoa että se mikä palautti kyvykkyyden ei ole laillinen aine Suomessa ja lääkäri sitä tuskin tulee määräämään kenellekään tähän ongelmaan.
Ja mikä hauskinta, huolimatta että koen tämän kyvykkyyden todella ahdistavaksi yhtä ahdistavaksi kuin itse sairauteni, niin lääkärini on sitä mieltä että juuri tämä lääke on minulle oikea. Lääkärini on sitä mieltä, että lääkkeen popsiminen on tärkeämpää kuin toimiva parisuhde.
tosiaan. Itsekin painin saman pulman kanssa, että syödäkö vai ei (aikoinani söin, mutta nyt on ollut taukoa. Ja seksi tuntuu taas normaalilta onneksi)
Mutta mun mielestä, ja kokemuksen mukaan, pahiten noita haluttomuus/orgasminsaanti ongelmia aiheuttaa SSRI-lääkkeet. Tarkista onko Oxepam sellainen! mielestäni ei.
Bentzot eivät aiheuta noita ongelmia, ainakaan suht pieninä annoksina, kokemusta niistäkin.
että pahimmillaan ei voi tuntea rakkaudenteunteita enää ikinä.