työaika

hoitsulähi

mikä olisi työaika kolmen viikon jaksossa?

jos tekisin vain yötyötä, mikä olisi paras jaksotus?

maksaisinko terveydellä paremmasta palkasta?

9

4509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuorotyöläinen

      Yleensä työaika on 115 tuntia/ 3 viikon jakso. Joillekkin sopii vuorotyö, ja taas toiset ei pysty tekemään ollenkaan vuorotöitä. Aivan varmasti joudut maksamaan ennemmin tai myöhemmin terveydellä vuorotyön haitoista. Olen huomannut, että kun ikää tulee lisää, sitä huonommin palautuu yövuoroista. Tosin minä teen tosi epäsäännöllitä vuorotyötä.

    • essi^^^^

      Itse teen pelkkää yötyötä noin 115h/ 3viikossa. Aloitin vuoden alussa pelkän yötyön, ja on ollut ihan ok. Jaksaa hyvin valvoa,kunhan saa vain päivällä nukutuksi. Itselläni ei ole mitään ns. jaksotusta öissä, esim. tässä listassa on ollut: 3yötä, 5vp, 3yötä, 2vp, 4yötä. Pidemmät vapaat on plussaa tietysti kun pelkkää yötä tekee.

    • lähihoitaja-yökkö

      Mulla on 110 h/3 vkoa. ELi 5 6 yötä listassa. Päivätyötä tekevillä 3 vkon listassa on tunteja 114,45. Saan aikahyvityksenä osan yötyökorvauksesta eli joka listassa on 5 vapaapäivän putki ja toinen vapaaputki on sitten 3-4 päivää, loput lisät tulee sitten rahana. Moni tekee 100 tuntia 3 vkossa, silloin rytmi on 5 yötä töissä ja 5 vapaapäivää, 5 yötä töissä jne...
      Itse tein vanhassa työpaikassa sitä 114,45 h listaa ja aina oli pari päivävuoroa sekoittamassa että tuli tunnit täyteen, ja voin kertoa että oli todella raskasta, kun vapaita oli vain 3 pv 5 yön jälkeen, pahimmillaan vain 1 vapaa öiden jälkeen ja sitten pari iltaa ja taas heti uus yöputki, älkää hyvät ihmiset suostuko ainakaan sellaiseen.
      Mutta siis mahdollisimman monta (5-6) yötä putkeen ja sitten kunnon vapat että ehtii palautuun. Itse tykkään kovasti yötyöstä ja terveyden kanssa ei ole mitään ongelmia.

    • yönhoitajatar

      Mulla kanssa työaika 115/3vko
      Teen öitä 5-6 ja sitten vapaita on vaihtelevasti, usein teen myös ylitöitä! Yötyön tekeminen on niin henkilöstä kiinni, kaikille se ei sovi, kannattaa kuulostella omaa kroppaansa ja jaksamistaan! Jos saa päivällä hyvin nukuttua niin jaksaa! Minimi yömääräni on neljä, sen vähempää en suostu tekemään ja laillisesti enempää kuin seitsemän ei voi tehdä putkeen!

    • vartiavainen

      ..tehdä: 14 vrk työtä,klo: 00.00-08:00 ja sitten 14 vrk vapaata. Vuoronvaihto keskiviikkoisin.
      "maksaisinko terveydellä..." No,en tämän sairaammaksi/hullummaksi ole tullut,17 vuoden jälkeen:)

      • mie vaan..

        Mie oon nyt tehny reilun vuoden vakiyökkönä ja teen 114.45tuntia/ 3 viikon lista. Meil on maksimi minkä saa valvoa ni 5 yötä ja mie teen just sitä eli mul ne menee niin et 5 yötä ja 4 vapaata, 5 yötä ja 4 vapaata. Toki sit tulee jokaiseen listaan 1-2 päivävuoroa et saa tunnit täyteen ni sillo voi olla et menee 5 yötä ja 3 vapaata, sit 1 iltavuoro ja sit 5 yötä taas sen jälkeen ja sen jälkeen taas ne 4 vapaata. Tyytyväinen oon ollu tähän yötyöhön, kyllähän sitä kuulee aina et tää on terveydelle muka haitallinen vuoro ja tätä vuoroa kun tekee niin sairastuu nuita herkemmin mut ite en tuota usko sillä mun rytmeille tää yövuoro sopii kaikista parhaiten, saan just sen 8-10 tuntia nukuttua päivällä ja sit taas jaksaa hyvin valvoo töissä seuraavan yön. :)

        Ja sen verran paljon hyötyy myös lisissä et tää on taloudellisestikin mulle tosi hyvä sillä noita öitä ku on mulla n.15-20 yötä/6viikkoo ni kyl noist hyvät lisät kertyy. :) meillä kun lisät maksetaan aina 6:n viikon jaksoissa.

        Suosittelen lämpimästi ihmisille jota saavat vaan nukutuksi hyvin sit päivällä. :)


      • vakiyökkö
        mie vaan.. kirjoitti:

        Mie oon nyt tehny reilun vuoden vakiyökkönä ja teen 114.45tuntia/ 3 viikon lista. Meil on maksimi minkä saa valvoa ni 5 yötä ja mie teen just sitä eli mul ne menee niin et 5 yötä ja 4 vapaata, 5 yötä ja 4 vapaata. Toki sit tulee jokaiseen listaan 1-2 päivävuoroa et saa tunnit täyteen ni sillo voi olla et menee 5 yötä ja 3 vapaata, sit 1 iltavuoro ja sit 5 yötä taas sen jälkeen ja sen jälkeen taas ne 4 vapaata. Tyytyväinen oon ollu tähän yötyöhön, kyllähän sitä kuulee aina et tää on terveydelle muka haitallinen vuoro ja tätä vuoroa kun tekee niin sairastuu nuita herkemmin mut ite en tuota usko sillä mun rytmeille tää yövuoro sopii kaikista parhaiten, saan just sen 8-10 tuntia nukuttua päivällä ja sit taas jaksaa hyvin valvoo töissä seuraavan yön. :)

        Ja sen verran paljon hyötyy myös lisissä et tää on taloudellisestikin mulle tosi hyvä sillä noita öitä ku on mulla n.15-20 yötä/6viikkoo ni kyl noist hyvät lisät kertyy. :) meillä kun lisät maksetaan aina 6:n viikon jaksoissa.

        Suosittelen lämpimästi ihmisille jota saavat vaan nukutuksi hyvin sit päivällä. :)

        Itselläni 100h/3vko. Puuttuvat tunnit menee aikahyvityksistä. Settiin kuuluu 5yötä-4vp-5 yötä-5vp.
        Paljon vapaata, tosin yövuorojen aikaan ei elämää. Sairastelua ja väsymystä paljon vähemmän kuin kolmivuorotyössä.
        Kyllähän tämä väsyttää etenkin marraskuussa, mutta eipä nuo aamutyöläisetkään kovin energisiltä silloin näytä. Enpä ihan heti olisi valmis vaihtamaan päivätyöhön.


      • Churinga
        vakiyökkö kirjoitti:

        Itselläni 100h/3vko. Puuttuvat tunnit menee aikahyvityksistä. Settiin kuuluu 5yötä-4vp-5 yötä-5vp.
        Paljon vapaata, tosin yövuorojen aikaan ei elämää. Sairastelua ja väsymystä paljon vähemmän kuin kolmivuorotyössä.
        Kyllähän tämä väsyttää etenkin marraskuussa, mutta eipä nuo aamutyöläisetkään kovin energisiltä silloin näytä. Enpä ihan heti olisi valmis vaihtamaan päivätyöhön.

        Hei, tää kuulostaa varmaan pöhköltä, mut hain laitoshuoltajan paikkaa kylpylässä jossa töitä ois 90t/3 vkoa, ja oon tässä miettiny, et kun siis kyseessä on vakituinen YÖTYÖ klo 22-06.00, niin miten on järkevintä silloin nukkua? Mulla 3 lasta joista 2 koulussa ja 1 hoidossa...funtsin että nukunko just ennen töihin menoo vaiko aamulla ku tuun kotia- jos siis saan paikan...Nyt oon normi päivätyössä eri alalla. Toi jatkuva yötyö vois olla mun heiniä.


      • str
        Churinga kirjoitti:

        Hei, tää kuulostaa varmaan pöhköltä, mut hain laitoshuoltajan paikkaa kylpylässä jossa töitä ois 90t/3 vkoa, ja oon tässä miettiny, et kun siis kyseessä on vakituinen YÖTYÖ klo 22-06.00, niin miten on järkevintä silloin nukkua? Mulla 3 lasta joista 2 koulussa ja 1 hoidossa...funtsin että nukunko just ennen töihin menoo vaiko aamulla ku tuun kotia- jos siis saan paikan...Nyt oon normi päivätyössä eri alalla. Toi jatkuva yötyö vois olla mun heiniä.

        Itse laittaisin lapset aamulla matkaan, ja menisin sen jälkeen nukkumaan. Kun lapset palaavat kotiin on itse virkeä ja jaksaa touhuta illan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe