miksi naiset tykkää tanssimisesta?

epätietoinen,

Niin, miksi ihmeessä? Miehenä koen tanssimisen epämiellyttävänä ja vaivaannuttavana tapahtumana.

22

2715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapa vietellä.

Tanssi on viettelevää.

• kohden?

???

• mistä

naiset repii sitä itsetuntoa aina tanssimiseen, vaikkei sitä normaalisti ole kuitenkaan mihinkään muuhun kuten miehen lähestymiseen yms.? Onko tääkin sitä naisten narsismia että itsensä esittelemiseen tavalla tai toisella löytyy aina resursseja?

• tanssii

vaikka yksin kotona, ketä mä silloin viettelen? Tanssiminen on kivaa, baarissa voi ihan hyvin mennä selvänäkin tanssimaan, tosin baarissa en yksin mene lattialle. On vaan kivaa liikutella itseään siihen musiikin rytmiin, ei kai sitä paljon muuten voi selittää.

• Sivustasta
        kohden? kirjoitti:

???

Vain musiikista saa tekosyyn ravistella peppua ja tissiä miesten nenän edessä. Kaverit veivät minut vuosia sitten kerran homobaariin (olen nainen ja kaverini olivat homoja), jossa motiivi näytti olevan ihan sama, mutta eniten heilui etumuksen alaosa...

• dfglkdölfgkd

Aika mielenkiintoinen kysymys! Hankala selittää.. henkimaailman juttuja :)

Mulla on ainakin varmaan niin, että jos kuulee hyvän biisin, niin se vielä paranee entisestään jos pääsee hytkymään sen mukana. Siihen jotenkin pääsee paremmin sisälle. Kotona kun kuuntelee musaa niin aika usein tulee vähän jorailtua siinä ohimennen.

Eli mulla ei ainakaan kyse ole mistään viettelemisestä tms, julkisesti en tanssi kuin kovassa humalassa ja silloinkin teen sen niin tunteella ja se näyttää varmaan niin karulta ettei siten niitä miehiä ainakaan houkutella :) Toki tuotakin näkee, että tytöt menevät tanssilattialle vaan näytille ja tanssivat tosi laimeesti ja vain näön vuoksi, ehkä sellainen sitten joistain miehistä on mukavaa katseltavaa.

• ei sukupuolisidonnaista

On hyvin paljon miehiä jotka myös tykkäävät tanssimisesta, joten et puhu kuin omasta puolestasi.

On myös monia naisia jotka kokevat tanssimisen epämiellyttävänä ja vaivaannuttavana tapahtumana. Sellaiset naiset pysyvät poissa tanssipaikoilta. Mielestäni sinunkaan ei kannata sellaisiin paikkoihin ängetä.

• nainen .

Musiikin ja rytmin mukana liikkuminen tuntuu hyvältä sekä kropassa että mielessä - tosin musiikin pitää olla mieleistä. Tanssiessa muu maailma unohtuu, ja voi keskittyä vain siihen liikkeeseen. Se on joskus suorastaan hypnoottista.

Mä käyn usein muutaman kaverini kanssa rokkibaareissa tanssimassa heti aukioloajan alettua, kun lattialla on vielä tilaa. Välillä ollaan oltu jonkun paikan ainoat asiakkaat hetken aikaa, ja silloin saa suhteellisen hyvin myös musatoiveet toteutumaan. Kun paikka alkaa täyttyä, me lähdemme pubiin juttelemaan :)

• Taipumuksetonkin

Minä inhoan tanssimista ja tunnen monta muutakin naista, jotka eivät siitä liiemmin tykkää.

Syy? Tanssiminen on typerän ja nolon näköistä, eikä siinä muutenkaan ole järkeä, paitsi tietysti huomion herättäminen.

• ja rentouttavaa

kun antaa vaan musiikin viedä.

• jakautunut...

Skandinaviassa etenkin tanssi on nykyään enemmän naisten kuin miesten laji.

Mutta kaikkialla maailmassa ja aina näin ei ole ollut.

Puolustusvoimissakin ymmärtääkseni edelleenkin harjoitellaan myös tanssimista, eikä siellä edelleenkään kovin paljon naisia ole. Tanssimistaito kuului aikoinaan tärkeänä osana upseeriston taitoihin. Ja edelleenkin sotilaat marssivat musiikin tahdissa. Onhan se vähän verrattavissa tanssimiseen.

Joten kysymys on hyvä!

Musikaaliset ihmiset todennäköisesti helposti alkavat liikutella jalkojaan ja sormiaan musiikin tahdissa. Jos ei ole nuottikorvaa, voi olla, että sitä on vaikea ymmärtää.

Mutta miksi kaikki musikaaliset miehet eivät tanssi enää, siinäpä miettimistä kerrakseen!

Miesten tanssiminen hävisi samalla kun miesten työt...

• jotka eivät tanssi

"Mutta miksi kaikki musikaaliset miehet eivät tanssi enää, siinäpä miettimistä kerrakseen!"

Tarkoitatko nyt perinteisiä paritansseja, vai diskoilua?

Ensin mainittuja ei ikinä ole tullut opeteltua, jälkimmäisistä on liikaa huonoja kokemuksia. Kun lähtee hyvällä tuulella tanssilattialle mutta saa havaita että lähinnä olevat naiset kääntyvät poispäin, vetäytyvät rinkiin tai alkavat tutkiskella katsellaan kattoa, niin pidä siinä nyt sitten iloista tanssifiilistä yllä.

• hullu-mamma

naiset tykkä tanssimisesta. Olen täysin samamieltä sun kaa tästä asiasta vaikka olen nainen ja osan tanssi niin ei kuka mua saa juotettu niin et menisin tanssimaaaaaaaa mielummin juon ja räyhän ku tanssisin :D

• Kun on loistava rytmitaju ja tykkää liikkumisesta, tanssi on mainio tapa pitää hauskaa tuttujen ja tuntemattomien kanssa, heh..

Jos on sinkku ja etsii seuraa, tanssilattialla helpompi ottaa kontaktia miehiin, (muutenkin kuin fyysisesti!!)

Parikymppisenä tuli varmaan tanssittua niin paljon ettei enää jaksa ketkuttaa.. Rauhallinen baari-istuskelu on nykyään enemmän pop.

• Jezsse

Kyllä naisten tanssiviehätys kumpuaa jo ammoisista ajoista, sieltä luola-aikakaudelta. Kukin pyrkii parhaan taitonsa mukaan hetkuttelemalla herättämään miehen mielenkiinnon ja sitä kautta päästä lisääntymään tämän kanssa. Voisiko joku "antropololoogi" ystävällisesti vahvistaa näkemykseni oikeellisuuden. Kiitos.

• Jezsse kirjoitti:

Kyllä naisten tanssiviehätys kumpuaa jo ammoisista ajoista, sieltä luola-aikakaudelta. Kukin pyrkii parhaan taitonsa mukaan hetkuttelemalla herättämään miehen mielenkiinnon ja sitä kautta päästä lisääntymään tämän kanssa. Voisiko joku "antropololoogi" ystävällisesti vahvistaa näkemykseni oikeellisuuden. Kiitos.

Mutta eihän mun vastaukseni sulje pois sun tarjoamaasi vaihtoehtoa, vaan melkeinpä tukee sitä. Väitän kuitenkin, että tanssi on myös muuta kuin vastakkaisen sukupuolen viettelyä; saatan hyvin jorailla olohuoneessa vaikkapa ihan yksin, ja kyse on taatusti vain ja ainoastaan kivasta rytmistä, liikkeestä ja hauskanpidosta.

Tanssilla viettely ei muuten koske vain naisia; monissa kulttuureissa miehet ovat niitä jotka uhoavat, kukkoilevat ja todistavat miehuuttaan tanssilla. Suomalaiset miehet ovat tosi ujoja tanssimaan, mikä on sääli.

• Jukka37
        katarzyna kirjoitti:

Mutta eihän mun vastaukseni sulje pois sun tarjoamaasi vaihtoehtoa, vaan melkeinpä tukee sitä. Väitän kuitenkin, että tanssi on myös muuta kuin vastakkaisen sukupuolen viettelyä; saatan hyvin jorailla olohuoneessa vaikkapa ihan yksin, ja kyse on taatusti vain ja ainoastaan kivasta rytmistä, liikkeestä ja hauskanpidosta.

Tanssilla viettely ei muuten koske vain naisia; monissa kulttuureissa miehet ovat niitä jotka uhoavat, kukkoilevat ja todistavat miehuuttaan tanssilla. Suomalaiset miehet ovat tosi ujoja tanssimaan, mikä on sääli.

"Suomalaiset miehet ovat tosi ujoja tanssimaan, mikä on sääli."

Meidän ei tarvitse todistella vitaliteettiamme tanssin kautta ;)

• Jukka37 kirjoitti:

"Suomalaiset miehet ovat tosi ujoja tanssimaan, mikä on sääli."

Meidän ei tarvitse todistella vitaliteettiamme tanssin kautta ;)

Joskus on/olisi kiva tanssia miehen kanssa! No, on niitä tanssiviakin miehiä jonkin verran, onneksi. :)

Ei tanssimista pidä niin vakavasti ottaa. Se voi - ihan oikeasti- olla vain rytmistä nauttimista ilman viettely/kukkoilutarkoitusta, eli lattialle vaan!

Ootte te suomalaiset jörrikkämiehet silti ihan miehekkäitä ja suloisia, vaikkette kovin usein tanssikaan.

• tsiktsiktsik

Mulle tanssi ei oo huomionhakua, päinvastoin, oon ujo ja kammoan jos sakki tuijottaa.

Tanssiminen on yksinkertaisesti HAUSKAA. Sehän on aina ollut ajanviete ja hauskanpitotapa. Vanhat tanssit varsinkin, seurallista hyppyytystä ryhmähengessä :)

• katrianne

se on kivaa ja mä tykkään kun saan vähän vauhtia elämään. Ihan sama onko kyse tanssista, aerobicista tms. Kunhan on vauhtia. Ja mulle taas tulee epämiellyttävä ja vaivautunut olo jos joudun istumaan pöydän ääressä missä mahdollisesti joutuu ahdistelun kohteeksi ; )

• xxxx.

Olen huomannut usein esim naisten tanseissa. Naiset saavat tanssiessan orgut. Jopa jotkut ovat sanoneet suoraan.

• Anonyymi

Jos perus mies haluaa tanssia, niin pillua sen tekee mieli sanon minä ja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      85
      1808
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1640
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      49
      1312
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1255
    5. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1162
    6. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      115
      1116
    7. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      925
    8. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      912
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      23
      911
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      23
      893
    Aihe