aurinkorasva estää ruskettumista

|....|

Estääkö aurinkorasva ruskettumista?

Kiitos jos joku vastaa

5

2814

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurinkovoiteita

suomessa, eipä täällä liikaa edes arska paista.. Ihoni on suht hyvin aurinkoa kestävää. Rusketuksen olen hankkinut pihatöissä kesän mittaan.
      Varmasti aurinkorasva-intoilijat älähtää ja melskaa kun sanon jotta estäähän se rusketusta. Auringossa vietetty aika ratkaisee. Jos käytän esim etelän reissulla rasvaa, valitsen mieluummin voidetyypin joka estää palamista mekaanisesti eikä imeydy ihoon.

• Utelias.

Mikäs voide estää palamista mekaanisesti eikä imeydy ihoon - mutta ei silti estä rusketusta? Kerro nimi ja selitä myös se mekanismi. Kiinnostaa kovasti.

• shining....
        Utelias. kirjoitti:

Mikäs voide estää palamista mekaanisesti eikä imeydy ihoon - mutta ei silti estä rusketusta? Kerro nimi ja selitä myös se mekanismi. Kiinnostaa kovasti.

http://www.vaasankirkkoapteekki.fi/ajankohtaista.php

Tuosta linkistä jo jotain löytyy. Muistaakseni hydrosun, sisältää titanium dioksidia on näitä mekaanisia aurinkovoiteita, löytyy apteekista.

• not-too-tanned

Ei aurinkorasva kokonaan estä ruskettumista.. esimerkki: menin ottamaan aurinkoa, laitoin rasvaa, yks kohta jäi rasvaamatta. Otin aurinkoa, oli tullu ihan selvät rusketusrajat, vaikka käytin rasvaa jossa suht hyvä suojakerroin (15), ja se kohta jota en rasvannu oli palanu ja muuttu tietty sit myöhemmin ruskeemmaks ku muu iho. Oma mielipide on et rasvan kaa tulee tasasempi ja kauniimpi rusketus, ei vaaraa palaa tulipunaseks, ei kuoriutuvaa ihoa jne, ihosyöpäriski pienenpi. Suojakerroin myös vaikuttaa tietty, et mitä pienenpi suojakerroin, sitä enemmän ruskettuu ja sitä suurempi vaara palaa myös, et ihan oman ihotyypin mukaa vaan.

• gfghfdghgfhhfhdfhfh

Itse olen käyttänyt vaatteita ja SK50 aurinkovoidetta koko kesän kasvoilla. Silti iholla on kevyt päivetys. Kämmenselät ja jalkapöydät olen kyllä jättänyt rasvaamatta, ja välillä niska ja kaula on voinut olla heikommalla. Eli niistä näkisin tilanteen, mikä rusketus olisi ilman suojautumista. Olin lapsena punahiuksinen, eli aika vähäinen rusketukseni on. Nopeasti se myös poistuu. Eipä moista kannata tavoitella, kun haitat ovat hyötyjä suurempia. Tässä iässä ryppyjä ilmestyy uusia vauhdilla. Olisinpa suojautunut auringolta jo nuorena. Säteily on iholle enemmänkin pahaksi kuin hyväksi. Viisaita olette, jos ette ota aurinkoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      382
      909
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      198
      695
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      670
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      639
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    7. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      66
      624
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      35
      614
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      571
    Aihe