Kärsin alkoholismista ja minulla on ollut monta päivää ollut vaikeata saada unta. Lääkäri määräsi opamoxia 1-2 tablettia päivässä ennen nukkumista. Kaksi ei auttanut, mutta kolme kyllä. Olen käynyt kerran A-klinikalla, siellä lääkäri neuvo, että Opamoxia voi myös käyttää myös päivällä, joten kerran kun teki mieli alkoholia kokeilin vetää taas kolme tablettia ja eipä tehnyt sen jälkeen mieli kaljaa. Harmi vaan, että näitä tabletteja tarjottiin vain 30 ja ne meni miltein heti. Viimeset kolme vedin päivällä ja sitten alkoa illalla, että saan unta, mutta kas kummaa... Kesken juomisen ei tehnytkään enää mieli juoda, vaan kaadoin puolet juomista vessasta alas. Kumpi on siis vaarallisempaa: koukussa alkoholista vai opamoxista? Nyt tekis opaa enemmän mieli kuin alkoa.
Opamox alkoholismiin?
12
3957
Vastaukset
- alkoholisti mieheni
Vaihtoi viinan Opamoxiin.
Alkuun se vaikutti hyvältä.
Mutta Opamox on sellainen lääke mihin jää koukkuun nopeasti ja lujasti.
Lisäksi toleranssi kasvaa nopeasti, tarvitaan aina vain enemmän tabuja että toivottu tulos saavutetaan, tai että edes vieroitusoireet pysyisivät poissa.
Jos lääkettä ei ole saatavilla vieroitusoireet ovat pahaa katsottavaa, tuskaisuus, kova vapina ym..
En suosittele kumpaakaan, pitääkö sitä välttämättä huumata itsensä joko viinalla tai tabuilla. - kohtalotoveri
Olisin tuosta sitä mieltä, että söisin mieluummin niitä tabuja ja sitten kun olet varmasti irti alkoholista neuvottelet lääkärin kanssa miten vähennät lääkettä jotta pääset irti.
On pahempiakin lääkkeitä kuin Opamox, mutta viina tappaa varrmasti jos sitä tarpeeksi juo. Kukahan alkoholisti pääsee irti ihan noin vain ja se muutaman päivän katkaisu ei riitä.
Olen itse kokeillut kaikki mahdolliset ja kävellyt suoraan vieroituksesta viinakauppaan. Täytyy edelleenkin muistaa, että alkoholismi on sairaus ja sairauksia hoidetaan lääkkeillä.
Monesti alkoholisti on myös masentunut joten kannattaa käydä siellä tohtoritätillä tai sedällä hoidattamassa asia kuntoon. A- klinikallahan voi laittaa asian alkuun se on ihan suositeltavaa alussa.- ns.....
"kuivaviinaa", eli ei kannata vaihtaa sitä alkoholia bentzoon, on olemassa muitakin lääkkeitä jos siihen lääkitystä tarvitaan. Toki alussa se bentzo että saa nukutuksi ym.
Ja mitä tulee mainittuun muutaman päivän katkoon, ei se olekaan oikeata hoitoa, hoidon pitää olla pidempiaikaista. - kohtalotoveri
ns..... kirjoitti:
"kuivaviinaa", eli ei kannata vaihtaa sitä alkoholia bentzoon, on olemassa muitakin lääkkeitä jos siihen lääkitystä tarvitaan. Toki alussa se bentzo että saa nukutuksi ym.
Ja mitä tulee mainittuun muutaman päivän katkoon, ei se olekaan oikeata hoitoa, hoidon pitää olla pidempiaikaista.Bentsot pienenä määränä eivät tee humalaista oloa, ne auttavat ahdistukseen ja rauhoittavat hiukan. Jos otat isomman määrän, ne nukuttaa.Ja kuten kirjoitin koska mielialalääkkeet joita mielestäni alkoholista toipuva saattaa tarvita, eivät auta heti vaan se vie päiväkausia.
Tosin vaikka sanotaan ettei mielialalääkkeisiin jää koukkuun niin kyllä jää ja sivuvaikutukset ovat joillakin ensi alkuun pahat.
Tietysti hoidon pitää olla pidempiaikaista mutta sitä täällä on vaikea saada. Maksusitoumuksia ei tipu yksityisiin hoitolaitoksiin joissa saa kunnon hoitoa, myös terapiaa. Ainakaan täällä keski-suomessa. Pitäisi hoitaa omasta pussista mutta kun ei ole varaa. Täytyy vain koettaa sinnitellä. - sillanallapian
kohtalotoveri kirjoitti:
Bentsot pienenä määränä eivät tee humalaista oloa, ne auttavat ahdistukseen ja rauhoittavat hiukan. Jos otat isomman määrän, ne nukuttaa.Ja kuten kirjoitin koska mielialalääkkeet joita mielestäni alkoholista toipuva saattaa tarvita, eivät auta heti vaan se vie päiväkausia.
Tosin vaikka sanotaan ettei mielialalääkkeisiin jää koukkuun niin kyllä jää ja sivuvaikutukset ovat joillakin ensi alkuun pahat.
Tietysti hoidon pitää olla pidempiaikaista mutta sitä täällä on vaikea saada. Maksusitoumuksia ei tipu yksityisiin hoitolaitoksiin joissa saa kunnon hoitoa, myös terapiaa. Ainakaan täällä keski-suomessa. Pitäisi hoitaa omasta pussista mutta kun ei ole varaa. Täytyy vain koettaa sinnitellä.Kokemuksesta voin sanoa,että lääkehoito kyllä paikallaan raittiuden tiellä pysymisessä.Parempi ottaa hallitusti kysymääsi lääkettä kuin juoda.Käy uudelleen lääkärissä ja kysy mielialalääkettä mukaan Opojen lisäksi.Akupunktiohoito tehokas ainakin minulle.Kysy A-klinikalta/terkkarilta.Tutkimus Järvenpään sos.sairaalasta,katso.Hypnoosista myös hyviä tuloksia vieroitukseen.Uhohda mahdolliset ennakkoluulot ( TV-n hupijutut ).Olen itse saanut näitä kaikkia yhteiskunnan kustantamana.Vaikeinta oli myöntää totuus eli että alkoholi ei sovi minulle.Kuusi raitista vuotta jo takana.Voimia sinulle t. saman tien kulkija.
- yhdistelmä
Aika vaarallista käyttää alkoholia ja bentsoja samaan aikaan.. voi hengitys lamaantua, jos kontrolli menee.
- Pöydänalla
Totta, mutta nyt puhuttiinkin alkoholin lopettamisesta. Olen juonut neljä vuotta joka päivä 10 - 26 pulloa olutta. Yleensä se 10, 12. Nyt aion lopettaa. Lääkäri määräsi opamoxeja, mutta jo eka päivä niin helvetin vaikeeta. Hain nejä pulloa. Join kaksi aamupäivällä ja kaksi iltasella. Kaipa se tästä.... Vanha topikki, mut hyvä.
Onko kellään kokemuksia, onko tuosta opamoxista 15mg mitään hyötyä alkoholin katkaisuun. Himot ovat kovat!!! (alkoholiin sisis!).- moxitus
Opamox, ja muutenkin bentsot ja bentsojohdannaiset on aika petollinen alkoholistille, koska sillä lähtee pidemmänkin putken krapula pois. Lopputulema on kuitenkin se, että jonkun ajan päästä vedät alkoholia että opamoxeja. Millään tavalla viinanhimoa opamox ei vie ainakaan itsellä pois, mutta todella oivallinen lääke alkoholin vierotusoireisiin jos vaan pystyy pitämään itsensä irti pullosta, fyysisesti et tarvitse viinaa jos on bentsohumuissa. Itsellä ei edes viikon putken jälkeen tule kuuloonkaan, että voisin kuvitella lopettavani kupittelemisen ellei ole bentsoja. ELi tilanteeni on sellanen, että juon muutaman päivän, sitten muutama päivä "selvinpäin" bentsojen avulla, sitten taas viinaa, ja lopulta taas viinaa ja bentsoja samaan aikaan. Tätä pystyy jatkamaan petollisen pitkään kun riittävä määrä bentsoja vie sekä viinan että itse bentsojen vierotusoireet pois.
- EiOleHerkkua
moxitus kirjoitti:
Opamox, ja muutenkin bentsot ja bentsojohdannaiset on aika petollinen alkoholistille, koska sillä lähtee pidemmänkin putken krapula pois. Lopputulema on kuitenkin se, että jonkun ajan päästä vedät alkoholia että opamoxeja. Millään tavalla viinanhimoa opamox ei vie ainakaan itsellä pois, mutta todella oivallinen lääke alkoholin vierotusoireisiin jos vaan pystyy pitämään itsensä irti pullosta, fyysisesti et tarvitse viinaa jos on bentsohumuissa. Itsellä ei edes viikon putken jälkeen tule kuuloonkaan, että voisin kuvitella lopettavani kupittelemisen ellei ole bentsoja. ELi tilanteeni on sellanen, että juon muutaman päivän, sitten muutama päivä "selvinpäin" bentsojen avulla, sitten taas viinaa, ja lopulta taas viinaa ja bentsoja samaan aikaan. Tätä pystyy jatkamaan petollisen pitkään kun riittävä määrä bentsoja vie sekä viinan että itse bentsojen vierotusoireet pois.
On varmaan aivot kärisneet mukavasti tuollaisen perseilyn seurauksena. Sekä alkoholi että bentrot vaikuttavat pidemmän päälle aivotoimintaa huonontavasti, joten onnea matkaan vaan. Ehkä muutaman vuoden kuluttua jo änkytät ja öriset kuin vanha narkkari ja muistelet millaista oli kun vielä tajusi asioista jotain.
- Uijikii
Opamox on vähemmän haitallinen kuin alkoholi, mutta riippuvuutta aiheuttava. Yli 50mg päivässä alkaa mennä päihdekäytön puolelle, mutta tilapäinen tarve voi olla jopa 100mg/vuorokausi.
- eiputkeailmanbentsoja
Sain tutun kautta Opamoxeja 15 mg reilu viikon rankan putken katkaisuun. Nyt jo kolmatta päivää ilman viinaa. Nyt aamulla olen ottanut yhden, sitten iltapäivällä mahdollisesti toisen ja iltaa kohden ehkä kaksi, että uni tulisi. Mielestäni toimii hyvin, mutta onko vaikutusaika tosiaan varsin pitkä kun vasta ehkä tunnin päästä ottamisesta alkaa tuntua rauhottavaa vaikutusta? Lisäksi olen huomannut, että ruoka maistuu suht normaalisti, koska jos putken lopettaa ilman lääkitystä niin menee ruokahalukin muutamaksi päiväksi. Tai siis nälkä tuntuu mutta alas ei meinaa saada paljoa ja kaikki maistuu paskalta.
Kyllänän noita juoppokin lekurilta saa mutta melkein mentävä yksityiselle ja valittaa paniikkihäiriöstä tai äärimmäisen vaikeasta elämäntilanteesta. Putken aikana lekurille ei niitä kannata mennä hakemaan.- kokenut_juoppo
Juuri tosta syystä opamox on oivallinen valinta krapulaan, vaikutus nousee hitaasti ja laskee hitaasti. Itsellä opamoxin vaikutus tuntuu vasta noin 2 tunnin päästä ottamisesta. Kun taas joku Xanor ja omasta mielestä myös diapam, vaikka pitäiskin olla pitkävaikutteinen, niin vaikuttaa noin vartissa ja myös teho leikkautuu kovin äkkiä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217166Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4955303Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1483266Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t412324Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771242Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681188Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133