Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mies haistatteli

mulle....

Pelissä tuli turpaan ja minä häntä siitä vähän kiusoittelin (ei tosiaankaan ollut mitään ilkeää vittuilua, pientä naljailua vaan). Ei riittänyt huumori, vaan sanoi suoraan että haista paska. Ei siis mitenkään vitsillä heitettynä, vaan tosissaan. Anteeksipyyntöä tms. lepyttelyjä ei kuulunut, vaikka loukkaannuinkin.

Onko tällänen normaalia suhteessa? Tuo oli meillä eka kerta, oltu yhdessä vuosi. Ja ihan aikuisia ihmisiä ollaan.

14

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos...

      pyytäisit itse anteeksi? Miksi piti mennä naljailemaan, kun toinen hävinnyt?

      • amelie 86_

        No mielestäni ei ole normaalia reagoida asiaan noin voimakkaasti, että loukkaantuu tuommoisesta, ja aiheesta pitää vielä kirjoittaa parisuhdepalstallekkin!

        Tuleehan sitä pikku vitutuksissaan sanottua kaikkea pientä pahaa, mutta eihän sillä yleensä mitään pahaa tarkoita. Suhteenne taitaa olla aika nuori tai sitten sinä olet nipo nainen.


      • naimisissa 12-vuotta
        amelie 86_ kirjoitti:

        No mielestäni ei ole normaalia reagoida asiaan noin voimakkaasti, että loukkaantuu tuommoisesta, ja aiheesta pitää vielä kirjoittaa parisuhdepalstallekkin!

        Tuleehan sitä pikku vitutuksissaan sanottua kaikkea pientä pahaa, mutta eihän sillä yleensä mitään pahaa tarkoita. Suhteenne taitaa olla aika nuori tai sitten sinä olet nipo nainen.

        Kyllä on kysyjä pikkusieluinen. Voi hyvänen ainka, että sinulle on oikein sanottu "haista paska". Mitenkähän sinulle käy, kun elämän oikeat ongelmat tulevat eteesi?

        Eihän toiselle haistattelu hyvä tapaista ole, mutta todella inhimillistä! Kyllä elämä tulee olemaan karikkoinen, jos tuollaisesta noin loukkaannut. Olisit sanonut takaisin, että "haista itse", niin olisi puntit sujut. Asian olisi voinut ottaa huumorilla, kuten otit pelissä häviämisenkin.


    • anfuk

      mies sanoi "haista paska"voi hellalettas,mene afganistaniin naiseksi ja kato mitä miehet sanoo/tekee siellä

    • Voehan kakka

      Kop, kop, miehenkö reaktioko ei sitten kerro miehen myös loukkaantuneen? Kuten joku sanoi, näytä esimerkkiä ja pyydä itse ensin anteeksi.

    • unelmat!

      Nyt on aika katsoa elämääsi ilman ruusunpunaisia laseja....Sitä se on, haistattelua ja piikittelyä, enemmän tai vähemmän tosissaan lauottuna. Se on normaalia.

      Mä olen meillä se joka aika pian haistattaa, jos ei mene oman mielen mukaan....

    • ......

      No jopas on mielenkiintoinen kanta ihmisillä haistatteluun... Minä en tosiaan ole mikään pyhimys tai pikkusieluinen hienostelija, mutta minulle ei haistatella! Parisuhteeseen kuuluu toisen kunnioittaminen ja haistattelu on siitä kaukana. Riidellä voidaan, ja meillä ainakin riidellään välillä kohtuu rajustikin, mutta siltikin pitää pitää kiinni rajoista joiden sisällä käyttäydytään.
      Tietysti itse käyttäydyit myöskin aika hölmösti kiusottelemalla miestäsi häviöstä. Heh, häviäminen on miehille helposti huomattavasti vakavampi asia vaikka se olisi kuinka tyhjänpäiväisessä pelissä... Kyllä siis itselläsikin on syytä pyytää anteeksi. Mutta niin on tietysti hänelläkin, ei vastaus silti voi tuollainen olla... Pyydä anteeksi ja kerro että et tosiaankaan tarkoittanut pahalla, ja sano samalla miltä se haistattelu sinusta tuntui.

      • veljen pikku naljailija

        voi hitsin vitsi.
        tiedän kokemuksesta että miehet eivät siedä piruilua tai naureskelua jos he vakavissaan pelaavat peliä "läpi"...
        itselläni nuorempi isoveli oli juuri sellainen, vähänkin jos nauroit vahingossa hänen epäonnistumiselleen pelissä tai häviölle niin hyvä ettei nyrkistä tullut( tosin ei koskaan lyönyt)..olisiko ap:stä sitten kivaa jos mies tulee naljailemaan jos ruoanteko ei onnistu tai silittäessä rypyt vain pahenevat?
        anna miehen pelata äläkä naljaile, ota opiksi, et kuitenkaan kuole siihen haistatteluun...VAI?


    • Tuulia-64

      En osaa sanoa, miten normaalia on haistatella. Sitäkin sattuu elämässä, valitettavasti. Luulen, että paras on kuunnella omia tunteitaan, jos se tuntuu väärältä, sitä ei tarvitse hyväksyä, vaikka kuka muu sanoisi mitä.

      • Marco

        Nyt kuule jätä heti se mies ja etsi joku fiksumpi.
        Ei naisen - eikä miehenkään, tarvitse kuulla mieheltään tommosta.
        Mää oon kauheen pahollani sun puolestas, et ootki saanu kauheen aijän kumppanikses.

        Mulla on onneks toi Börjes niin ihana, et se vaan pussaa... ja ilkeenks sanoo... imeee... ihan kaiken!

        Hei sit kuulkaa! Noi nimet on muutettu.


    • gfgfsdgsd

      ite pidän tuota suurimpana loukkausena. Vanhempani eivät ole koskaan edes kiroilleet saati tuolla tavalla kohdelleet edes halveksimiaan ihmsiä niin tuo tuntuu jotenkin todella alhaiselta.

    • Anonyymi

      Haista paska siis on ainutkertainen ja ainoa laatuaan oleva kiroilu suhteen aikana. Ja sekin koska satuit naljailemaan ja hänen huumorinsa ei riittänyt. Oli ilmeisesti osunut naljailu arkaan paikkaan tai mies tunsi jääneensä alakynteen eikä keksinyt kuin tuon " haista paskan".
      No en pitäisi tuota mitenkään hälyttävänä. Kun ei ole joka viikkoista. Itse olen sanonut noin kun selkeästi olen havainnut että toinen nälvii tarkoituksella janimenomaan haluten loukata.
      Muuta kommentoitavaa ei ole.

      • Anonyymi

        Viimeinen lause on täysin turha, niinkuin tämä ensimmäinenkin.


    • Anonyymi

      Aikuisen pitää osata hoitaa loukkaantumisen tunne muuten kuin haistattelemalla. Parisuhteessa EI voi haistatella toiselle. Jos ei osaa itseään rauhoittaa, ja tunteen vallassa sanoo rumasti, täytyy se taito opetella. Eli sopikaa jatkossa, että jos toinen loukkaantuu, sanoo sitten, että tuo tuntui ikävältä. Ja toinen voi sitten pyytää anteeksi. Haistattelu ei ole oikea tapa. Rakentavaa vuorovaikutusta voi oppia kaikki. Eli ottakaa tapahtunut oppina tulevaa ajatellen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe