Ei koskaan yhtään omaa rauhaa

perheensä ahdistama

Kyllä on taas ihana olla töissä 4 kesälomaviikon jälkeen. En kyllä yhtään ihmettele, miksi parisuhdeongelmat yms. nousevat pintaan lomien aikana kun tavallisuudesta poiketen joutuu "sietämään" puolisoa ja lapsia 24/7.

Minullakaan ei taaskaan ollut yhtään omaa aikaa ja rauhaa koko loman aikana. Lomalla oma aika rajoittui kaupassa käyntiin yms. sillä kotona oli koko ajan myös muita. Ei sitä omaa rauhaa juuri ole arkenakaan, mutta töihin sentään pääsee 8 tunniksi eroon perheestä. Satunnaiset työmatkatkin ovat yhtä juhlaa kun voi päivän päätteeksi vaikka vetäytyä hotellihuoneeseen lukemaan kirjaa - ylellisyys, josta ei kotona pääse nauttimaan kuin vasta muun perheen käytyä nukkumaan. Ja silloin onkin yleensä jo niin väsynyt ettei enää jaksa.

Summa summarum: Lähes päivittäin olikin tunne että perhe ottaa päähän ja ensi vuonna pidän ainakin puolet lomasta eri aikaan kuin puoliso.

9

2589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdklö

      elämäsi rakentanut ja ei sinua kyllä kukaan varmaan aseella uhaten siinä liitossa pakota olemaan. Varmaan kannattaisi hakea hoitoa...

      • vasta 27. kumppani menossa

        Aseella uhkaamisesta seuraa tuomio, mutta on niitä yleensä vähemmän pakottaviakin tilanteita jotka silti saavat ihmiset pysymään suhteissaan vaikka kaikki ei olekaan aina ihan 100% täydellistä.


    • niinpä niin

      Saitkohan ääneen sanottua tuon asian? Yleensä asia järjestyy ihan sillä, että sanoo, että "kaipaisin/tarvitsisin hieman omaa aikaa". Toisekseen jos vaimon ja lasten on vaikeampi paeta kotoa vaan sen takia, et voit olla yksinäsi, niin sinunhan se pitää keksiä tekemistä missä voit olla itseksesi. Lähdet esim. kävelylle tms.

      On myös mahdollista, että muut perheenjäsenet ajattelevat sinusta samalla tavalla, etteivät saa sinulta omaa rauhaa. Tai varsinkin vaimosi, haluaisiko hän että menisit välillä lasten kanssa jonnekin, että hän saisi omaa aikaa. Monet naiset eivät sitä jostain ihmeellisestä syystä pyydä, vaikka tarvitsevat usein omaa aikaa paljon kipeämmin, kuin perheen miehet.

      • perheensä ahdistama

        Kyllä tuo on yksi vakioaiheista silloin kun meillä sanan säilää kalistellaan. Vaimo nyt vaan sattuu olemaan sellainen ettei sillä ole harrastuksia ja kavereita on lähinnä omat siskot. Jopa ruokakaupassa käyntiä se inhoaa muusta shoppailusta puhumattakaan.

        Minusta yksinolo omassa kodissa silloin tällöin on kyllä myös yksi perusoikeuksista joka pitäisi kaikille suoda. On väärin, jos aina pitää häipyä jonnekin saadakseen olla rauhassa. Ja mitä minuun ja lapsiin tulee, otan aina lapset mukaan esim. kylään tai kauppaan jotta vaimo saa olla välillä omissa oloissaan, toisin päin vaan ei tapahdu juuri koskaan.


    • annelii.

      Hehe...ainakin olet ihailtavan rehellinen.:)

      Kyllä minä sinua ymmärrän...olen itsekin sitä "tyyppiä", jonka pitää päästä tasaisin väliajoin "vetäytymään" jonnekin omiin oloihinsa...muuten jotenkin kaikki on yhtäkkiä liikaa...

    • täysin...

      en osaa muuta sanoa kuin että ymmärrän sinua. Vaikka rakastaa miestään ja lapsiaan niin kaikkien kannalta on parasta että jokaisella on myös omia menoja eikä olla koko ajan yhdessä. Yhdessä on kivempi olla kun on vähän aikaa ollut erossa.

      Itse olen jo viikonloppujen jälkeen inoissaan menossa töihin. Minulla on 2 poikaa jotka vaan riehuu (alle kouluikäisiä) vanhempi riehuttaa nuorempaa ja nuorempaa yleensä jossain vaiheessa sattuu ja sitten käy huuto ja sitte halitaa ja ollaa isommalle vihasta ja siitä isompi loukkaantuu ja sitte sitä pitää halia ja sitte kaikki huutaa ja aaargh, mun hermo ei kestä! Sitten kun on vielä mies joka ei käy töissä ja jolla ei ole mitään harrastuksia, on vaan kotona 24h/vrk, minulle on vaan lomaa päästä pois kotoonta!

      • kotiädin

        arkipäivä! Että ei ole yhtän omaa rauhaa moneen vuoteen. Ja mies joka käy töissä, ei ymmärrä että MITEN on mahdollista että vaimo on väsynyt ku ei käy edes töissä ja on VAAN kotona.
        Lasten ja kodinhoito on päivystysluonteinen työ. Pitää olla aina toimintakykyinen, vaikka kuinka väsyttää ja ärsyttää. Ei ole sitä vetäytymishetkeä.
        Ja silti mies on useimmiten se joka vaatii vaimoa enemmän sitä omaa aikaa, koska muutenhan sillä ei ole muuta kuin koti ja työ.
        Vaimo taas odottaa miestä kotiin että saisi itse hetken omaa rauhaa kotiasioista.


      • työ-isä
        kotiädin kirjoitti:

        arkipäivä! Että ei ole yhtän omaa rauhaa moneen vuoteen. Ja mies joka käy töissä, ei ymmärrä että MITEN on mahdollista että vaimo on väsynyt ku ei käy edes töissä ja on VAAN kotona.
        Lasten ja kodinhoito on päivystysluonteinen työ. Pitää olla aina toimintakykyinen, vaikka kuinka väsyttää ja ärsyttää. Ei ole sitä vetäytymishetkeä.
        Ja silti mies on useimmiten se joka vaatii vaimoa enemmän sitä omaa aikaa, koska muutenhan sillä ei ole muuta kuin koti ja työ.
        Vaimo taas odottaa miestä kotiin että saisi itse hetken omaa rauhaa kotiasioista.

        Eipä sitä kotona lasten kanssa olemisen rasittavuutta sellaiset pysty ymmärtämään, jotka eivät ole sitä itse kokeneet. Ja kotona ollessa JUURI MIKÄÄN ei v**uta enempää kuin jonkun tuttavat tms. kommentti "Nauti nyt olostasi ja rentoudu nyt kun olet vielä kotona".

        Mutta sellainen ongelmakin on tuossa tullut koettua ettei se kotona oleva vaimokulta sitten lähdekään mihinkään hakemaan sitä omaa aikaa kun olen tullut töistä kotiin. Ei, vaikka kuinka yrittää patistaa. Ja minusta se kotona olo on suunnilleen yhtä rasittavaa tai rentouttavaa olipa kotona sitten vain toinen vanhempi vaiko molemmat.


    • Anonyymi

      minun kodissa on pelkkää häirintää ollut joh neljä vuotta ja vielä lääkkeet jne aamupala-kaksi ruokaa ja iltapala sen jälkeen jos en revi-huulia niin kuulen että jotkut ihmiset alkavat hokea että hinnan tipputeluu tai sanoo että hinnat tippuu jos otan aina se kuulostaa että hinnat tipputelu ihmisen suusta kerran kuulin ihan omin silmin kun yksi asukas sanoin että hinnat tippuu sitten yksi lilli myös sanoi hinnan tippuu ja sen jälkeen ihan tosi nousee pelaan runescape ja albion online sekä että yhtä growtopia myös pixelworldsia kun täällä minun uudessa kodissa ihmiset hokee hinnan tippumis myös ihmiset varmaa tietää mikä on timantti pickaxsen menin ostaa sen maxmimi hintaa enkä tehny yhtään profiiittia pelkkää tampiota pelissä samoin pixelworldsissa tein pelkkää tappioo sen takia koska monet täällä attendo hiidensä on hokenut monta vuotta että hinnat tippuu tai se tippuu myös tippuu rajusti sekä puhuu myös järkeviä,yhden pixelworlds pelin itemin hinta tippui 900 k bytejä ja olin ostanut sen 500 k byteihin joskus aikoihin. olen kuullu aika monen naisen-tytö nuoremmasta henkilöstä että hokenut että hinnan tippumista sanoo aika monet täällä attendo hiidensä ostin yhdessä vaiheessa candy scythe growtopiassa 1 dl ja 5 wl katsoin vain tänä vuonna oli tippunut 65 wl en tehny profiittia ollenkaan sen takia nykyään ostelen pelkkiä halppoja vaatteita ja tavaroita enkä enään jatkossa osta mitään kallista piste iin päälle.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      288
      2145
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      89
      2067
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      110
      1271
    Aihe