Kun mies seuraa äitiään?

Dazu

Päivän (Dazu)kysymys:

Kommentteja pyytäisin seuraavaan asiaan: Kun mies seuraa äitiään ja omaa samat mielipiteet ja ihanteet, kuin äitinsäkin. Mies hehkuttaa ja fanittaa samoja telkun naistenmiehiä, kuin äitinsäkin... tekee kaiken, mitä äiti käskee... Kun miehellä äiti on elämän nainen, eikä hän tajua omata tästä erillisiä, omia mielipiteitä asioista. Hän omaa jopa samanlaisen luonteen, kuin äitinsäkin.
Mielestäni tällainen ihminen alkaa jossain vaiheessa ihmetyttää. Hänen äitinsä on ollut lapsesta asti niin hallitseva ja etenkin pelolla hallitseva, että pojasta on kehittynyt pelkkä äitinsä mielipiteiden ja tavoitteiden apuväline.

Pystyisittekö naiset seurustelemaan miehen kanssa, joka vain toistaa mekaanisesti äitinsä sanoja ja tottelee aina kuuliaisesti äitiään, vähät välittäen tyttöystävästään.
Jos äiti tarvitsee apua ruuanlaitossa, peruu mies kylmästi treffit naisen kanssa.

Entä pystyisittekö miehet pitämään tällaista miestä ystävänänne, jolle äiti on aina yli kaiken?
Tämän miehen koko elämän, koulutusta myöden on äiti suunnitellut. Äiti antaa luvan treffeille, elokuviin ja lomille(!!).
Työnnetään 19-vuotiaana pois kotoa, ettei jouduttaisia poikaa elättämään, mutta kuitenkin menee joka päivää töiden jälkeen kotiin äitiä auttamaan.

11

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevätesikko-76

      ..en kahtosi mamman poikaa...miehen tarttee kyetä seisoo omilla jaloillaa ja ajattelee omilla aivoillaa...jotta niih..

      =O)

      ...nytte tää läks tekemää miehellees ja ittellees lohilaatikkoo..joha täs persiit puutuki istues..

      =OI

    • dayum

      meillä olisi jotain yhteistä eikä kaveri olisi rasittava, niin miksei sellainen menisi kaverina.

      • Dazu

        Samaa mieltää toisaalta, mutta kun tää hemmo saattaa perua tyyliin laivareissun edellisenä päivänä, koska äiti pyysi apuun juuri sillä hetkellä, kun oltasiin laivalla.
        Eli hän ei koskaan sano äidilleen vastaan. Äiti on hyvin hallitseva ja pomottava. Tuntuu, ettei mies yksinkertaisesti uskalla vastustaa äitiään(?).
        Asia hieman ihmetyttää minua, koska itse en pelkäisi vastustaa ketää, vaikka aseella uhttaisiin.
        Luulen, että äiti on lapsesta asti kehittänyt sellaisen persoonan, että pystyy hallitsemaan lastaan, kuin esinettä.

        Ongelmana on käytännössä, että vaikka hän on muuten ok-tyyppi, niin on todella epäluotettava, kun noudattelee äitinsä käskyjä täysin mielivaltaisesti.


      • sellaista
        Dazu kirjoitti:

        Samaa mieltää toisaalta, mutta kun tää hemmo saattaa perua tyyliin laivareissun edellisenä päivänä, koska äiti pyysi apuun juuri sillä hetkellä, kun oltasiin laivalla.
        Eli hän ei koskaan sano äidilleen vastaan. Äiti on hyvin hallitseva ja pomottava. Tuntuu, ettei mies yksinkertaisesti uskalla vastustaa äitiään(?).
        Asia hieman ihmetyttää minua, koska itse en pelkäisi vastustaa ketää, vaikka aseella uhttaisiin.
        Luulen, että äiti on lapsesta asti kehittänyt sellaisen persoonan, että pystyy hallitsemaan lastaan, kuin esinettä.

        Ongelmana on käytännössä, että vaikka hän on muuten ok-tyyppi, niin on todella epäluotettava, kun noudattelee äitinsä käskyjä täysin mielivaltaisesti.

        tyyppiä kuin kuvailit olisi edes olemassa. Taidat vain keksiä näitä juttuja lämpimiksesi? :D


      • dayum
        sellaista kirjoitti:

        tyyppiä kuin kuvailit olisi edes olemassa. Taidat vain keksiä näitä juttuja lämpimiksesi? :D

        vastaavanlaisia olevan olemassa. Ei ole omassa kaveripiirissä, mutta muutoin. Yläasteeltakin muistan ihan kivan ja fiksun pojan, jonka kanssa kyllä tultiin ihan hyvin juttuun, mutta jotenkin vähän sellaisen liian kiltin / äitiinsä päin kallellaan olevan kuvan hän itsestään antoi. Asui vielä syrjemmässä joten kavereidenkin kanssa oli vähän niin ja näin.


      • Dazu
        sellaista kirjoitti:

        tyyppiä kuin kuvailit olisi edes olemassa. Taidat vain keksiä näitä juttuja lämpimiksesi? :D

        No kun mulla on sellainen kaveri, joka on juuri tuollainen. Hänellä ei ole niinkun ollenkaan omaa elämää, vaan hän on pelkästään äitinsä leikkikalu. Välillä alkaa vaan tää juttu vituttaan oikein kunnolla.
        En halua sanoa asioita suoraankaan hänelle, enkä äidilleen, koska en halua rikkoa välejä, mutta kaiken kaikkiaan tää meininki tuntuu vaan ihan älyttömältä.
        Poika ei saanut mennä lukioon, eikä alkaa opiskelemaan, koska vanhemmilla oli niille rahoille parempaakin käyttöä mm. parin Thaimaanmatkan muodossa, mutta sitten pojan täytyy kuitenkin tehdä aina kaikki kotityöt, mitä äiti käskee(vaikkei edes asu/saa asua kotona).

        Hän seurusteli, mutta nainen jäi ilmeisesti kakkoseksi äidin ja suvun edessä, joten suhde päättyi.


      • Dazu
        dayum kirjoitti:

        vastaavanlaisia olevan olemassa. Ei ole omassa kaveripiirissä, mutta muutoin. Yläasteeltakin muistan ihan kivan ja fiksun pojan, jonka kanssa kyllä tultiin ihan hyvin juttuun, mutta jotenkin vähän sellaisen liian kiltin / äitiinsä päin kallellaan olevan kuvan hän itsestään antoi. Asui vielä syrjemmässä joten kavereidenkin kanssa oli vähän niin ja näin.

        Tämä kaverini ei ole mikään sellainen kiltti ja ujo mammanpoika, vaan ulospäin ja hieman vieraammille ihmisille hän osoittaa olevansa aikamoinen kovanaama. Vetää viinaa ihan mukavasti ja käyttää häikäilemättä ihmisiä hyväkseen, kun antaa äitinsä pomottaa häntä.(hän ikäänkuin siirtää sen pomotuksen eteenpäin, muiden ongelmaksi, mitä hän ei kiellä äidiltään)

        Kun häneen tutustuu paremmin, alkaa kulissit rakoilla ja niiden alta paljastuu pelokas ja kuuliainen pikkupoika.
        Itse tunnen hänet melko läheisesti, joten tulen hänen kanssaan hyvin toimeen, mutta etäisemmille kavereilleen hän on aikamoinen kovanaama.


      • nimi
        Dazu kirjoitti:

        No kun mulla on sellainen kaveri, joka on juuri tuollainen. Hänellä ei ole niinkun ollenkaan omaa elämää, vaan hän on pelkästään äitinsä leikkikalu. Välillä alkaa vaan tää juttu vituttaan oikein kunnolla.
        En halua sanoa asioita suoraankaan hänelle, enkä äidilleen, koska en halua rikkoa välejä, mutta kaiken kaikkiaan tää meininki tuntuu vaan ihan älyttömältä.
        Poika ei saanut mennä lukioon, eikä alkaa opiskelemaan, koska vanhemmilla oli niille rahoille parempaakin käyttöä mm. parin Thaimaanmatkan muodossa, mutta sitten pojan täytyy kuitenkin tehdä aina kaikki kotityöt, mitä äiti käskee(vaikkei edes asu/saa asua kotona).

        Hän seurusteli, mutta nainen jäi ilmeisesti kakkoseksi äidin ja suvun edessä, joten suhde päättyi.

        Juhi ?


      • Dazu
        nimi kirjoitti:

        Juhi ?

        voiko tuollaista nimeä ollakaan...


    • ...

      "Pystyisittekö naiset seurustelemaan miehen kanssa, joka vain toistaa mekaanisesti äitinsä sanoja ja tottelee aina kuuliaisesti äitiään, vähät välittäen tyttöystävästään.
      Jos äiti tarvitsee apua ruuanlaitossa, peruu mies kylmästi treffit naisen kanssa."

      En pystyisi. Olen seurustellut joskus vähän tuon tyyppisen miehen kanssa ja se riitti sitä (seurustelun) "laatua". Tosin noin kärjistetystä tapauksesta, kuin sä kuvaat, ei suinkaan ollut kohdallani kyse, mutta äidin sanomiset merkkasivat miehelle mielestäni liikaa. Suhde kävi väliin vähän kuristavaksikin sen vuoksi.

      Yks äärimmäisen tärkeä elämänkokemuksen mukanaan tuoma viisaus mitä miehiin tulee, on mulle kuitenkin ollut, että hyvän miehen tunnistaa siitä, että hän kunnioittaa äitiään. Voi toki olla (ja onkin) äiti/poika-suhteita, jossa miehen ei yksinkertaisesti (äidin käytöksen ja tekojen vuoksi) ole ollut mahdollista luoda aitoa kunnioitusta äitiään kohtaan, mutta lähes poikkeuksetta arveluttava on se mies, joka puhuu äidistään alentuvaan sävyyn ja/tai kohtelee tätä alentuvasti. Vääristyneesti symbioottiset äiti/poika-suhteet, joista kirjoitit ja joissa äiti psykologisesti ja tekojen tasolla hallitsee aikuiseen ikään ehtineen poikansa tekemisiä, ovat asia erikseen.


      -e.W

      • Anonyymi

        Tyhjäpää toistelee samoja lauseita kirjaimellisesti. Jopa kymmeniä vuosia. Yleensä vuosien viinan juonnin tulos.
        Hieman aikaa lisää niin jo laskee alleen nukkuessaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe