Miten saada sixpack?

jokeripokeripokspoks

olen 24v mies. Miten saisin sixpackin?
Kuinka paljon pitää reenata vatsalihaksia päivässä? kuinka paljon ois sopiva syödä päivässä ja kuinka paljon kuluttaa, esim. lenkkeillä?

54

13217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallopala

Pelkkien vatsalihasten treenaaminen sinällään on järjetöntä.

"Sixpäkin" saamiseen vaikuttaa monet asiat, perintötekijät yms. Tärkein pointti kuitenkin on kehosi rasvaprosentti. On aivan sama missä kunnossa vatsalihaksesi ovat, jos niitä peittää rasvakerros.

Rasvaa et voi polttaa vain tietyistä kohdista, kehosi itse päättää missä järjestyksessä ja mistä rasvakerrosta ohennetaan rasvaprosentin laskiessa. Yleensä miehillä vatsan seutu on viimeinen paikka josta rasvat lähtee.

Lihakset eivät kasva jos olet miinuskaloreilla. Se on fysiologisesti mahdotonta. Rasva ei taas pala jos olet pluskaloreilla. Siinä pohdittavaa.

• jokeripokeripokspoks

no kumpi vaihe kannattas tehä ekana? :)

• Bokraaja
        jokeripokeripokspoks kirjoitti:

no kumpi vaihe kannattas tehä ekana? :)

ei ole toiselle. Naisten on erittäin työlästä saada muhkura maha ja miehille se teettää työtä.
        Sellainen rasvaton tasamaha on suht. helppo saada laihduttamalla vaan.

Jos laihdutat, niin saat ne nykyiset lihaksesi näkyviin.

Jos haluat että ne lihakset kasvaa, niin pitää joko treenata kovasti, tai treenata vähemmän ja samalla laihduttamalla poistaa ihrat siitä päältä. Kovaa treenaamalla läskit lähtee automaattisesti.

Aerobinen pitkäkestoinen liikunta poistaa kaloreita parhaiten minusta eli laihduttaa.
        Lihaksia et saa lisää, muuten kuin voimailemalla.
        Eli vatsalihaksia tekemällä.
        Esim. kehonrakentajien, käyttämät pienet vatsaliikkeet pumppaa niitä päällä olevia vatsalihaksia parhaiten. Eli pumppaava lyhyt liike.
        Vatsalihakset taitaa olla niitä lihasryhmiä, jotka ei tarvitse ns. palautuspäiviä juurikaan?
        Useimmissa kamppailulajeissa vatsalihaksia tehdään ihan joka päivä käytännössä, mutta ne on niitä laajoja yleisliikkeitä, jotka vahvistaa esim. jalan nostamista.

Kokeile sormilla, vatsalihaksia jännittämällä, onko sulla siellä alla se sixpack? Jos ei ole, niin ei siellä lihakset juuri tunnu. Jos on, niin ne lihakset tuntuu jännittäessä pikku läskinkin läpi. Harvalla treenaamattomalla ihmisellä on valmiina se sixpack siellä läskin alla, jos sellaisesta muhmuramahasta puhutaan. Eihän siellä ole kuin pienet, tasaiset, veltot lihakset yleensä.

Veikkaan, että joudut sekä hankkimaan ne lihakset, että poistamaan sen läskin siitä päältä. Työtä se vaan on.

Yhtenä jippona sanoisin, että homma soutulaite. Samalla kasvaa ne vatsalihakset, mutta samalla palaa rasvat. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

• Bokraaja kirjoitti:

ei ole toiselle. Naisten on erittäin työlästä saada muhkura maha ja miehille se teettää työtä.
        Sellainen rasvaton tasamaha on suht. helppo saada laihduttamalla vaan.

Jos laihdutat, niin saat ne nykyiset lihaksesi näkyviin.

Jos haluat että ne lihakset kasvaa, niin pitää joko treenata kovasti, tai treenata vähemmän ja samalla laihduttamalla poistaa ihrat siitä päältä. Kovaa treenaamalla läskit lähtee automaattisesti.

Aerobinen pitkäkestoinen liikunta poistaa kaloreita parhaiten minusta eli laihduttaa.
        Lihaksia et saa lisää, muuten kuin voimailemalla.
        Eli vatsalihaksia tekemällä.
        Esim. kehonrakentajien, käyttämät pienet vatsaliikkeet pumppaa niitä päällä olevia vatsalihaksia parhaiten. Eli pumppaava lyhyt liike.
        Vatsalihakset taitaa olla niitä lihasryhmiä, jotka ei tarvitse ns. palautuspäiviä juurikaan?
        Useimmissa kamppailulajeissa vatsalihaksia tehdään ihan joka päivä käytännössä, mutta ne on niitä laajoja yleisliikkeitä, jotka vahvistaa esim. jalan nostamista.

Kokeile sormilla, vatsalihaksia jännittämällä, onko sulla siellä alla se sixpack? Jos ei ole, niin ei siellä lihakset juuri tunnu. Jos on, niin ne lihakset tuntuu jännittäessä pikku läskinkin läpi. Harvalla treenaamattomalla ihmisellä on valmiina se sixpack siellä läskin alla, jos sellaisesta muhmuramahasta puhutaan. Eihän siellä ole kuin pienet, tasaiset, veltot lihakset yleensä.

Veikkaan, että joudut sekä hankkimaan ne lihakset, että poistamaan sen läskin siitä päältä. Työtä se vaan on.

Yhtenä jippona sanoisin, että homma soutulaite. Samalla kasvaa ne vatsalihakset, mutta samalla palaa rasvat. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

no miten "muhkura" mahan saa?

• sama meininki

Olen itse vähän samoissa aikeissa, eli pitäis saada viimeisetkin rasvat navan ympäriltä pois jotta vatsalihakset tulevat paremmin näkyviin.
      Suosittelen "atkinsin" diettiä ja vatsalihasten treenaamista. Kun rasvat on n.12% tai alle niin alat lisäämään hiilareita vähitellen ei kuitenkaan nopeita vaan että energia lisääntyy ja jaksat treenata raskaammin ja lihaksiin tulee täyteläisyyttä.
      Eli ketogeeninen ruokavalio vaan päälle jotta saat helposti rasvaprosentin alas ja vatsan litteäksi, tee päivittäin vatsoja, pitkiä venyttäviä liikkeitä ja kunnon loppurutistus. sit ku lisäät hiilareita ruokavalioon alat tekemään vatsoja lisäpainoilla niin niihin tulee vähän kokoa.

Tsemppiä

• jokeripokeripokspoks

onhan se sixpäkki siellä alla, mutta ei vain näy kunnolla, eikä viitis alkaa laihuttaa ku mun painoindexi on nyt 19.. eli oon melkei alipainonen.
        Miks mun painoindexi on tollanen vaikka mulla on läskiä siinä päällä, mutta sixpäk tuntuu silti?

• Koska

onhan se sixpäkki siellä alla, mutta ei vain näy kunnolla, eikä viitis alkaa laihuttaa ku mun painoindexi on nyt 19.. eli oon melkei alipainonen.
        Miks mun painoindexi on tollanen vaikka mulla on läskiä siinä päällä, mutta sixpäk tuntuu silti?

koska rasva painaa lihaksia vähemmän.

• sixpack mikä

siellä tuntuu, jos asiat on noin.

Jos on paino-indeksi tuollainen ja läskiä on päällä, niin lihaksia ei ole.
        Olisi ihme, jos sinulla olisi juuri vatsalihakset ylikehittyneet, kun muuten ei lihaksia ole juurikaan.

Lihaksia ei ole painoindeksillä 19, jos on läskiä päällä. Rasvaprosentti on korkea silti, vaikka painat vähän.

Siellä tuntuu ne normaalit pikkuruiset lihakset vaan. Kyllä nekin tuntuu, kun kokeilet. Näkyviin niitä ei saa samalla tavalla, kuin lihakset, joita kutsutaan sixpackiksi.

Sixpackiksi kutsutaan sellaisia lihaksikkaita vartaloita, joissa on sitä lihasmassaa. Lihasmassa asettuu pyykkilaudanmuotoisesti, eli poimuttuu voimakkaasti. Eli vaatii lihaksien olemassa olon ja treenausta.
        Lukemasi kertoo hyvin selkeesti treenauksen puutteesta.
        Lue eilisen hesarin fysioterapeutin kannanotto. Juuri samasta ongelmasta kaveri kommentoi.

• mul on jo
    • mätiännääjutut
    • ss

200 sixpackin ja juosta tunti proteinia

• MyLifeSucks

Kuulin yhtenä vinkkinä kuinka vatsalihaksia pitäisi tehdä 15 sarjassa. 15 vatsalihasta ja minuutin tauko. Ja se ei auta mitään jos tekee 100 putkeen.Itseeni se on toiminut mutta on hivenen ylipainoa tullut joulunjälkeen ja ajattelin ottaa uudenvuoden lupaukseksi kasvattaa sixpackin. Hah! mahtaakohan onnistua. Tottakai sitä on nähnyt lehdissä kuinka timmi maha mallimuijilla on. Itsetunto suoraansanottuna romahtaa kun katsookin.. mutta aijon ainakin yrittää!

• sixpack boy

itse olen saanut makeen sixpackin syömällä oikein rasvasta ruokaa esim päivässä syömällä n.2 kertaa roskaruokaa ei laihduttmalla :)

• justsomebodywhoknow

Laihduta maha pois ja sitten haet vastalihasliikkeitä netistä. Googlaamaan tai youtubeen.

Jos teet pelkkiä vastalihaksia, niin eihän ne näy sieltä mahan alta mitenkään.

Ja älä unohda selkälihasten tekemistä.

• auttakaamua

osaako joku sanoo tähä välii et miten saisin sixpackin? oon 15v, 178,5cm ja 67kg?
      jotain vatsalihas 'tyylei' jota voi harjoitella? ja paljon niitä?
      jos joku voi sanoo niin minkä lainen ruokavalio?

• 123Back

Six back turha. Kaveril on mut punerran teen vatsoja leukoja paljon enemmän

• läski(kö)

kertokaa ihmiset pitäskö mun ruveta laihduttamaan ? haluun rehellisen vastauksen ! oon 13 vuotias tyttö ja painan 40-42 kg ja olen n.155-158cm pitkä. olenko liian lihava? vastatkaa nopeasti ! :o

• <3

Et todellakaan ole lihava!! Ei sun iässä saa laihduttaa. Se sotkee sun elimistön toiminnan ja kuukautiset ja normaali kehitys häiriintyy.

• asd6

huomion hakija...

• (facepalm)

Naiset....

• Ei laihdutusta

Sun pitäis painaa vähä enemmänkin.Ja ei noin nuorena kannata mitään laihdutusta miettiä se sotkee vaan kaikki sun jutut.Todella tyhmää alkaa laihduttamaan vaikka onkin jo normaalipainoinen ja ei läskiä ole edes paljoa.Tietysti voi tämmöiselle ''dieetille'' mennä,että vähentää vähän syömistä ja tämä vain niille jotka napsivat vähän väliä ja syövät vaikka ei ole edes nälkä.Itse olen vasta 12 vuotias ja olen tämmöisellä dieetillä.Eli syön normaalisti aamupalan,kouluruuan,koulun jälkeen välipalan,oikean ruuan ja iltapalan.Tietysti voi ottaa jtn pieniä välipaloja,jos nälkä yllättääkin.Ennen söin vähän välillä jtn herkkuja tai leipää.

• minna

eka pitää poistaa läskit.sit pitää ruveta treenaamaan lihaksia.. zumba on hyvä!! tai mikä tahansa aerobinen liikunta:) se jos mikä on kovaa liikuntaa:)

• joku123

olen 14v poika. kannattaako aloittaa treenaminen? pituus 171cm ja paino 59kg

• joku123

Tuli kirjoitus virhe.... olen 13v poika.. kannattaako treenata.. pituus 171,5cm ja paino 59kg. :)

• sonniman

voit reenata mutta älä kovin issoilla painoilla ettei toi pituus kasvu pysähdy!

• joku123
        sonniman kirjoitti:

voit reenata mutta älä kovin issoilla painoilla ettei toi pituus kasvu pysähdy!

ok.. (:

• Läski(kö)

Olenko liian läski saamaan sixpackii ikä 12 pituus 145cm paino 35kiloo

• yrittää

Onko mahdollisuuksia saada sixkpack ? Ikä 14v pituus 168 paino 55 ?

• kfpwprjnxlp

Hei!
      Olen 12v poika ja haluaisin yleisesti ottaen rantakuntoon. Painan 45 kg ja olen 155cm pitkä. Mahaa löytyy vähän ja pienet jenkkiksekin. Harrastan uintia 5kertaa viikossa ja uimme ryhmässämme 2,5h ja teemme jumppaa toisinaan ja muutenkin harrastan hiihtoa (vapaa ajalla). Ja syön terveellisesti karkkia menee vko 300g. Haluaisin kovasti rantakuntoon ja toivon että joku voisi minua opastaa. :)

• Treenaajajokavoitti

No kyllä helposti rantakuntoon! Itellä tällainen treeniohjelma: maanantai: kuntosalilla yläkroppaa (40kg penkistä) :) Tiistaina 8km juoksulenkki Keskiviikkona: kuntosali: alakroppaa: kyykkyjä jne. Torstaina: tanssitunnit 2h perjantaina: lenkki 4km lauantaina: kuntosalilla ylä alakroppaa. Sunnuntaina: kävelylenkki 2km (On mulla toki sixpack, tuo treeniohjelma ollu kaks kuukautta :). ) oon siis 13v. Tyttö pituus 150 ja paino 37,2 :) saan spagaatin ja spiraalin. Jos et kuitenkaan kovin rankkaa treeniä alkuun niin suosittelen: 1.pv. Tee 50 vatsalihasta 10, minuutin tauko 10, minuutin tauko... Jne.. Sitte sama selälle, venyttely ja illalla lenkki n.3km...2. (Kuntosali ) tai kotona lihaksia käsipainoilla kahvakuulilla... Kyykkyjä, punnerruksia... 3. Lenkki venyttely. 4. Toista 1.... 5. Ota käsipainot ja kyykkyjä vatsalihaksia 6. Pitkä ja reipas kävelylenkki. 7. TREENIN TÄRKEIN MUISTAA: VENYTTELE JOKA TREENIN JÄLKEEN JA LEPÄÄÄ YKSI PÄIVÄ!!!! Oleppa hyvä :) Ps. Kävely tai hölkkä tehokkaampaa ku juoksu. Saat valmiiksi rusketusta ku syöt porkkanoita ja oot ulkona ( esim hiihtämässä)

• ?!?!?!?!?!?!?!??!?!.!?!
        Treenaajajokavoitti kirjoitti:

No kyllä helposti rantakuntoon! Itellä tällainen treeniohjelma: maanantai: kuntosalilla yläkroppaa (40kg penkistä) :) Tiistaina 8km juoksulenkki Keskiviikkona: kuntosali: alakroppaa: kyykkyjä jne. Torstaina: tanssitunnit 2h perjantaina: lenkki 4km lauantaina: kuntosalilla ylä alakroppaa. Sunnuntaina: kävelylenkki 2km (On mulla toki sixpack, tuo treeniohjelma ollu kaks kuukautta :). ) oon siis 13v. Tyttö pituus 150 ja paino 37,2 :) saan spagaatin ja spiraalin. Jos et kuitenkaan kovin rankkaa treeniä alkuun niin suosittelen: 1.pv. Tee 50 vatsalihasta 10, minuutin tauko 10, minuutin tauko... Jne.. Sitte sama selälle, venyttely ja illalla lenkki n.3km...2. (Kuntosali ) tai kotona lihaksia käsipainoilla kahvakuulilla... Kyykkyjä, punnerruksia... 3. Lenkki venyttely. 4. Toista 1.... 5. Ota käsipainot ja kyykkyjä vatsalihaksia 6. Pitkä ja reipas kävelylenkki. 7. TREENIN TÄRKEIN MUISTAA: VENYTTELE JOKA TREENIN JÄLKEEN JA LEPÄÄÄ YKSI PÄIVÄ!!!! Oleppa hyvä :) Ps. Kävely tai hölkkä tehokkaampaa ku juoksu. Saat valmiiksi rusketusta ku syöt porkkanoita ja oot ulkona ( esim hiihtämässä)

Onks mul hyvät mahikset saada 6pack ku oon 12v. Painan n.60 kg, oon172 cm pitkä ja harrastan taekwondoo. Teen jokapäivä noin. 20-40 vatsalihasta voimapyörällä , 30-40 ilman.? 4packin erottaa aik hyvin mut 6packin just ja just. Mitäs ootte mieltä?

• jenzyyyh

kfpwprjnxlp: oon 12v tyttö ja oon 153cm ja painan vähä vähemmä kun sää ku lenkkeilen iha hirveesti ja kaikki pitää mua iha hulluna treenaamises!:D,mää en osaa antaa sulle muuta vinkkiä ku että syöt terveellisesti ja treenaat kunnolla mut sulla eii oo kyllä mitää syytä saaha ittees ranta kuntoo ku oot jo täydelline(:

• vastaus jenzyyyhlle

rantakunto on yhdyssana

• Kaljalla rakensin tä

Oon 18 v ja haen sixpackin yleensä kaupasta kaljapsastolta. Mulla kaljan juonti tuo parhaiten sixpackin esiin. Kalja kasvattaa mulla vatsalihaksia joka päivä. Mulla on siks hyvät vatsalihakset. En tiä toimiiko siideri samoin?

• kovaa meininkiä

Mä laihdutin lesitiinillä sen 40-kiloo. Nyt 10-vuotiaat käy kuumana.

• mikä vittu tää on

saatana älkää syökö nyt tehkää

• jshsjdj

Haluun sixpackin ja oon14, 174 pitkä ja 73 painan

• o__________________o

Venaile viel neljä vuotta, sitten voit hakee sixpackin lähimmäst kaupasta.

• cuba libre

www.pakkotoisto.com

Bodarit sen parhaiten tietää. Sikspäkki kun muodostuu rasvojen ollessa riittävän alhaalla. Muu poppailu, kuten 400 vatsaa täyden kuun aikana tahi muut spedeleikit onkin sitten huuhaata.

• Asd

Tuli tässä mieleen että jos hankkii sixpäckin n. 12-14 iässä niin että missä menee sen treenaamisen raja ettei kasvu häiriintyisi mitenkään

• cuba libre

Sitähän suositellaan, että raskaammat lihastreenit aloittaa vasta kasvun jälkisenteillä, yli 15v, kenties 17-19v iässä. Kevyempi lihaskuntojumppa etunojapunnerruksineen, vatsaliikkeineen sekä leukoineen toki kuuluu jo nuoremmallekin :) Mutta salilla ehkä siinä kun ääni on murtunut, niin voi _pienillä_ painoilla alkaa harjoittelemaan oikeita liikkeitä.

Sikspäkin näkymisen edellytyksenä on alhainen rasvaprosentti, eikä muu. Eli sikspäkin saa ilman vatsaliikkeen vatsaliikettä. Hyvin treenattu sikspäkki toki on monien mielestä komeampi.

• heh:)

13v tyttö, 155cm pitkä/pätkä. Painoo vajaat 40kiloo. Oisko mitään suositeltavaa ohjelmaa miten kannatais treenaa et sais vatsalihaksia. Ei oo ylimäärästä mahassa ympärillä ja leukoja menee ilman kummempia harjotteluja 15 ja sitte miestenpunneruksilla totta kai jos joskus niitä teen. :)

• heh:))

Siis tarkotin tietty et saos vatsalihaksia näkymään! :) sori. Mut pikkuvikoja:D

• päkki

Mitä sä sixpäkillä kun voit saada hyvällä safkalla koko tynnyrin ; )

• sixpäk tytölle

Onko nun mahdollista saada sixpack / hyvä vatsa. Olen 13v tyttö 157 cm pitkä ja painan 50 kg josta suurin osa on lihasta
        Multa näkyy jo 2 ylintä osaamutta alin puuttuu!!

• hfhf

Pitäs itekki alkaa treenaa vatsaa oon 14 vuotias poika 185cm 70kg

• XDD

Sen kus ostat

• syökarkkianiinpaljon

heheehehhehehehehehehehehehhehehehhe ootte aika paskoja tekee n
      syö karkkiaa ehkä viikossa 300 kiloa tai nni n paljon kuin haluat
      ja sit istut niin sit tullee se sixback ja sit tulee ainakin täyteen se 300 s kiloa
      hehehhhhhhhhhhh vitutn pasakt

• Lihavaaaaaaaa

Hei olen 14.v tyttö ja olen 159cm ja painan 38kg miten voisin laihtua ja saada vatsalihakset näkyviin ja väsymyksen pois?

• hanki painoa

elikkä sun ei pidä laihtua yhtään koska olet vähän alipainoinen mielummin hankit painoa vähän lisää ja sixpackin saat vaan treenaamalla
        Tässä hyvä linkki treenaukseen:
        nopeastisixpack.blogspot.fi

• väsymysksen syy

Olet väsynyt varmaankin sen takia, jos et syö tarpeeksi.

• 36463763746745
    • pullat pois
    • duga

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17073
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4814
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2728
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      144
      2016
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1597
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1507
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1348
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1223
    Aihe