korvakoru rustoon?

kipuja, halvaus?

Olen jostain joskus kuullut, että olisi mahdollista saada selkäkipuja, jos ottaa korvan rustoon reiän. Ja että siellä olisi jonkinsorttisia halvaantumis pisteitä, että voisi jopa halvaantua tai jotain... Niin onko tämä nyt totta? Voiko siitä saada selkäkipuja, onko kellään tullut rustokorusta selkäkipuja??
Tai onko mahdollista halvaantua..?

19

5652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acfsdd

      eli mul on ollu rusto koru joku vuos eikä mul oo tullu mitään selsäkipui enkä ainakaan viel oo halvaantunu et jos toi on totta toi halvaantuminen ja selkäkivut ni eiköhän se oo aika harvinaista, ainakin uskoisin niin. voithan kysyy lävistäjältä lisää jos mietityttää. toivottavasti oli apuu :)

    • minn..

      Ei, halvaantuminen ainakin on ihan puppua! Minulla on muutama rustossa, korvan sisäpuolella (ei siis ulkoreunassa) eikä minkäänlaisia selkäkipuja ole tullut. Tuskin niitä tehtäisiin jos tälläinen mahdollisuus olisi..

    • kokemuksia!

      Sitä halvaantumis riskiä hieman epäilinkin, mutta selkäkivuissa uskon olevan jotain perää.. Ei ehkä tosiaan kovin usein tällaista satu, mutta mahdollista kuitenkin.. :/
      Te jo lävistetyt, kertokaa lisää omia kokemuksia, onko kukaan kuullut selkäkivuista, tai peräti saanut niitä..?
      Ja onko ollut kuinka suuria kipuja reiän piston jälkeen korvassa?
      Entä ootteko pistänyt itse, vai käyny laitattaan?

    • Urbaanilegenda? Jep, melko kaukaa haettua että rustolla ja selkäkivuilla/halvaantumisella olisi minkäännäköistä yhteyttä.

      Ei ole ollut kipuja. Ei minulla, ei kavereillani.

      Ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee.

    • lottaaaa

      voi teitä pieniä kun uskotte kaikki legendat. ainoa paikka mikä kuulostaa mahdolliselta on niska lävistys jonka halvaantuminen kuulostaa uskottavalta, mutta ei siitäkään mitään tapahdu, ellei lävistäjä ole jokin puistokemisti doku jonka annatte piikitellä itteenne :D

      • innuk

        Olen itsekkin kuullut,että voisi halvaantua jos laitaa rusto korun väärään paikkaan,mutten kuitenkaan ole kuullut, että joku olisi halvaantunut.
        En kyllä tekis mistään hinnasta ite rustoon korua.


    • Jilljasmin

      Otin rustokorun noin kaksi vuotta sitten :) Maksoi vaivaset neljä euro ja koruliikkeessä otin. Oli kipeä ehkä kuukauden tai kaksi mutta pitkä aika saattoi johtu koska näperöin sitä koko ajan. Pöty puhetta nuo halvaantumiset ja selkä kivut.

    • jäädä

      AUTON ALLE kun on rustoonsa korun pistänyt :D

    • jaa

      Olen itsekkin kuullun tuon halvaantumistarinan. Enpä siihen usko. Selkäkipuun voisin siltä osin uskoa, että jos oikeen pahasti koru painaa akupisteeseen, mutta enpä ole siitäkään keneltäkään kuullut.
      Itselläni on kolme korvan rusto-osissa olevaa korua, enkä ole halvaantunut saatika saanut mitään kummallisuuksia niistä.
      Tragus osaan tehty lävistys tuntui eniten lävistettäessä, mutta mikään ei sattunut.

      • Korvalävistys ♥

        Olen itsekin harkinnut rustoon korua, mutta nyt en sitten oikein tiedä.
        En halua ainakaan selkäkipuja saatika halvaantua! Itse jos ottaisin niin kävisin ihan liikkeessä lävistämässä.

        Minkä ikäisenä te olette ottaneet? Itse en tiedä olenko vähän liian nuori? Eli 13 täytän kesäkuussa. Vielä ala-asteella ja ens vuonna yläasteelle.


      • Avaruuskulttuuri
        Korvalävistys ♥ kirjoitti:

        Olen itsekin harkinnut rustoon korua, mutta nyt en sitten oikein tiedä.
        En halua ainakaan selkäkipuja saatika halvaantua! Itse jos ottaisin niin kävisin ihan liikkeessä lävistämässä.

        Minkä ikäisenä te olette ottaneet? Itse en tiedä olenko vähän liian nuori? Eli 13 täytän kesäkuussa. Vielä ala-asteella ja ens vuonna yläasteelle.

        Joo rustokorusta halvaantuu 50% sen ottaneista, ja selkäkipuja saa 93%. Oon ite tehny semmosta tieteellistä tutkimusta että aina kun nään ihmisen pyörätuolissa niin juoksen lähelle, vedän sen tukan sivuun ja katon onko korvissa koruja. Noin puolet ajasta on. Vaarallista leikkiä omalla hengellä tolla tavalla. Vaarallista ja kamalan huolimatonta.


      • ihkumoi111
        Avaruuskulttuuri kirjoitti:

        Joo rustokorusta halvaantuu 50% sen ottaneista, ja selkäkipuja saa 93%. Oon ite tehny semmosta tieteellistä tutkimusta että aina kun nään ihmisen pyörätuolissa niin juoksen lähelle, vedän sen tukan sivuun ja katon onko korvissa koruja. Noin puolet ajasta on. Vaarallista leikkiä omalla hengellä tolla tavalla. Vaarallista ja kamalan huolimatonta.

        No tein ite tänää rustoon , ei minkäänlaisii selkäkipui enkä halvaantunu , vaikka korut hiukan väärässä kohassa :)
        eli mulla nyt rustossa 2 koruu , hienot on , mitäny korva punane & kipee , johtuu varmaan siitä että näprään niitä koko ajan .


    • d444

      oon ite harkinnu rustoo mut en oo varma et uskallanko:ss kertokaa te kokeneet että kui paljo se sattuuu ja mitä haittoi siiit voi olla?(: jaja et paljo lävistäminen maksaa? ja onko huono jos laittaa sen ampumal vaik jossai koruliikkees? ja oonks liian nuori ottaa ruston ja minkä ikäsenä se kannattas ottaa?

    • nallukka 222

      yleensä rustoon maksaa 40e tai jos tulee oman korun kanssa se on se 35e... tai no riippuu hieman paikasta! ja kaikissa liikkeissä ei edes tehdä omalla korulla. ja joissain liikkeissä on se 14.v. ikäraja aikuisen kanssa ja yleensä 16.v. ilman aikuista mutta, joissain ei tehdä kun vasta 18.v.... kannattaisi ottaa ihan kunnon tatuointi liikkeessä koska koruliikkeessä ei pakosti olla niin kokeneita laittamaan rustoon korua, ja kun tatuointi liikkeissä sitä ollaan hieman kokeneempia lävistämään muutenkin. itse olen 12.v. ja käyn ottamassa joulukuussa rustoon kun saan synttäri lahjaksi tatuointi liikkeessä äitini mukana ollessa. joissakin liikkeissä esim. tattoo heka tekee aikuisen luvalla minkäikäselle vaanja ilman aikuista 16.v.... on kuulemma vähän kivuliasta ainakin serkkuni mielestä kun sil on 3 rustossa ......

    • :3

      aijon kesäll ottaa :))) Oon 12 ai no täytän 13 eli oon sillon 13 :DD juu äiti jotai sano ett suurin osa niist joill se tulehtuu nii kuolee...O__o juu en oikee tajjuuu :Dmutt haluisin jostain tietoo ett onks oulussa n tai rovaniemell sellast tatuointi liikett joka ekee 13 weelle aikusen mukana olless tai jos on aikusen allekirjotus :33 kiitusta jos joku oikeesti tietää :DD

    • minnnn4

      misä ois turus joku liike mis tehtäs 12 weel rusto ku o aikuine mukann?

    • haikala

      Onneks mun äiti ei oo koskaan yrittäny valehdel mulle et jos joku reikä tulehtuu ni siihe kuolee. ::D Mulla on oikees rustos 2 koruu ja se ensimmäine oli valmaa 6kk tosi kipee aina kun vähänki koskin sihe ja en pystyny varmaan kuukautee nukkuu sil puolel lainkaa, mut kun otin ton toisen joskus vuota myöhemmin ni se ei oo koskaan ollu yhtään kipee.. ei edes ensimmäisenä yönä.. eikä edes sillon kun jäi paita kiinni koruun ja repäsi korun irti.. ei edes silloin, kun jouduin pelin jälkeen rusauttaan väkisin korun läpi ku oli menny vähä 'umpee'. :> Selkäkivuista en tiedä, kun itelläni ollu ala-asteest lähtie alaselkä kipeenä, mut eipä ainakaan selkä oo kipeemmäks tullu rustokoruje noton jälkeen.8)

    • Joono

      mulla on ollu rusto pari kuukautta, ja se tehtiin ampumalla. Se on vieläkin osittain kipeä, johtuu siitä että laitoin siihen ensiksi tavallisen korvakorun enkä rustoon tarkoitellua paksumpaa mallia. Eli joo, se halvaantuminen on aika mahdoton. Eli se on yhtä varmaa halvaantua, kun voittaa lotossa lottoamatta... Ja selkäkipuja mulla oli jo ennestään, joten eine rustosta johtuneet.

      Turvallisempaa se kai on ottaa lävistämällä, mutta hintakin on korkeampi. Itse tosiaan otin ampumalla, eikä se sattunut juurikaan enempää kuin normaali korvakoru ( jokaisella oma kipukyngys).

    • Veekku123

      Voiko 10 vuotiaat ottaa?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe