Creative Zen ja AAC

hfjsdbfj

Mistähän johtuu, että Creative Zen ei toista AAC-tiedostoja ollenkaan, vaikka sen pitäisi toistaa niitä? Resurssienhallinnan kautta olen siirrellyt biisejä. Itunesilla olen ripannut levyt, mutta soitin ei toista muita kuin wma ja mp3 tiedostoja. Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa.

7

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole tarkkana :)

      Zeni tukee ja soittaa AAC formaattia eli suojaamatonta iTunes musaa. Ei alkuperäistä AAC:tä.

      • Kerrotko

        vielä, että millä ohjelmalla voisin ripata levyt tuohon muotoon.


      • tällä
        Kerrotko kirjoitti:

        vielä, että millä ohjelmalla voisin ripata levyt tuohon muotoon.

        http://www.magicvideo.net/aac-to-mp3/

        Laita googleen AAC to mp3, niin pitäisi löytyä muitakin ohjelmia.



      • aloittaja
        hexi kirjoitti:

        Ainakin Easy CD-DA Extractor nimisellä ripperillä onnistuu. Se löytyy täältä.

        http://www.poikosoft.com/

        Nyt kun koitin laittaa muistikortilla samat kappaleet, Itunesilla ripatut AAC:t, niin ne toimii muistikortilla, mutta kun ne on Zenin omassa muistissa, ei ilmesty musiikkikirjastoon. Että pitäisikö ne synkronoida jotenkin laitteeseen, että ei resurssienhallinnan kautta, vai? Jos joku tietäis.


      • AAC+ on eri codec

        ZEN tukee ilmeisesti vain kopiosuojaamatonta AAC:ta mutta nimitykset menivät nyt perusteelisen metsään.

        AAC EI ole AAC:n kopiosuojattu versio vaan aivan toinen codec.

        AAC:sta on kaksi yleistä parannettua versiota jotka EIVÄT ole alaspäin yhteensopivia eli tällaisella uudemmalla codecilla pakattua musaa ei voi soittaa pelkkää AAC:ta tukevalla laitteella kuten iPodeilla tai ZEN:illä. Uudempaa codecia tukevat laitteet tukevat kyllä aina myös tavallista AAC:ta.

        Näillä on valitettavan monta nimeä valmistajasta riippuen mutta codecit ovat siis:

        - HE-AAC eli aacPlus v1 eli AAC ja
        - HE-AAC v2 eli aacPlus v2 eli eAAC

        Varsinkin jälkimmäinen on erittäin yleinen monissa multimediakännyköissä koska se pystyy tuottamaan säädyllisen laatuista musaa huomattavasti AAC:ta pienemmillä bittinopeuksilla.

        Ettei homma menisi liian selväksi, sekä AAC, HE-AAC että HE-AAC v2 käyttävät kaikki päätettä .mp4 joskin Apple aloitti tavan nimetä AAC-biisit päätteellä .m4a


      • aloittaja
        AAC+ on eri codec kirjoitti:

        ZEN tukee ilmeisesti vain kopiosuojaamatonta AAC:ta mutta nimitykset menivät nyt perusteelisen metsään.

        AAC EI ole AAC:n kopiosuojattu versio vaan aivan toinen codec.

        AAC:sta on kaksi yleistä parannettua versiota jotka EIVÄT ole alaspäin yhteensopivia eli tällaisella uudemmalla codecilla pakattua musaa ei voi soittaa pelkkää AAC:ta tukevalla laitteella kuten iPodeilla tai ZEN:illä. Uudempaa codecia tukevat laitteet tukevat kyllä aina myös tavallista AAC:ta.

        Näillä on valitettavan monta nimeä valmistajasta riippuen mutta codecit ovat siis:

        - HE-AAC eli aacPlus v1 eli AAC ja
        - HE-AAC v2 eli aacPlus v2 eli eAAC

        Varsinkin jälkimmäinen on erittäin yleinen monissa multimediakännyköissä koska se pystyy tuottamaan säädyllisen laatuista musaa huomattavasti AAC:ta pienemmillä bittinopeuksilla.

        Ettei homma menisi liian selväksi, sekä AAC, HE-AAC että HE-AAC v2 käyttävät kaikki päätettä .mp4 joskin Apple aloitti tavan nimetä AAC-biisit päätteellä .m4a

        Koitin siirtää Creativen Sync managerilla AAC:t ja nyt toimii musiikkikirjastossakin, että ei enää mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe