työttömyydestä

valtio haluaa vähentää työttömyyttä mutta ei kykene siihen tarjoamalla työpaikkoja niin kohta on vaarana se että vähennetään helpoimmalla tavalla eli laittamalla kaikki 6kk työttömänä olleet työelämävalmennukseen tai kuntouttavaan työtoimintaan ja kun se tulee vielä halvaksi vain 8e päivä ylimäärästä niin mikä on esteenä etteikö olla menossa tuohon suuntaan?

8

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhooo

      Sitähän se on. Ja nyt kun työkkärit lopetetaan, niin työttömät pääsee näiden loispummiyrittäjien pyöritykseen. Kaikenmaailman henkilöstönvuokrausfirmat laittaa ihmisiä kummallisiin hommmiin. Ei enää tietoa vakituisesta työstä ja säännöllisestä palkasta.

      • Siis.

        Mikä siis muuttuu, jos työkkärit lopetetaan?


      • totta tämä on
        Siis. kirjoitti:

        Mikä siis muuttuu, jos työkkärit lopetetaan?

        Voi kekkalus, vielä kai kymmenen vuotta tätä pyöritystä ennenkuin pääsen eläkkeelle, ehkä.

        Sain kutsun työpaikkahaastatteluun, ihan tsoukkina vaan sanoin sille insinöörille että harrastatko rasismia näin vanhan kohdalla.
        Kai se rassukka pelästyi ja sain kutsun.
        Kohtelu oli sitä mitä se oli, aatteli varmaan samalla että ihan kuin omaa mammaansa haastattelisi :D


      • 50-v.
        totta tämä on kirjoitti:

        Voi kekkalus, vielä kai kymmenen vuotta tätä pyöritystä ennenkuin pääsen eläkkeelle, ehkä.

        Sain kutsun työpaikkahaastatteluun, ihan tsoukkina vaan sanoin sille insinöörille että harrastatko rasismia näin vanhan kohdalla.
        Kai se rassukka pelästyi ja sain kutsun.
        Kohtelu oli sitä mitä se oli, aatteli varmaan samalla että ihan kuin omaa mammaansa haastattelisi :D

        työtön ja vasta reilut pari kuukautta ollut työttömänä. Kauhistuttaa ajatus, ettei enää työllistyisikään. Meen varmaan puhelinmyyjäksi jos ei alkusyksyyn mennessä työllisty...En vaan jaksaisi enää olla toimettomana. Kaikki mahdolliset kotihommat on tehty ja pelkkä harrastuksiin keskittyminenkin jo maistuu puulta.


      • Kahdesti.
        50-v. kirjoitti:

        työtön ja vasta reilut pari kuukautta ollut työttömänä. Kauhistuttaa ajatus, ettei enää työllistyisikään. Meen varmaan puhelinmyyjäksi jos ei alkusyksyyn mennessä työllisty...En vaan jaksaisi enää olla toimettomana. Kaikki mahdolliset kotihommat on tehty ja pelkkä harrastuksiin keskittyminenkin jo maistuu puulta.

        Harkitse kahdesti ennen kuin puhelinmyyjäksi lähdet, ainakaan jo on kyse provisipalkkaisesta työstä, niinkuin alan hommat yleensä ovat.

        Ansiosidonnaisella olevan ei ainakaan kannata lähteä provikkapalkkaiseen työhön, sillä sellaiseen ei saa soviteltua. Päivärahaan oikeuttava työssäoloehto sen sijaan yleensä kertyy ja voi syödä ansiosidonnaisesi olemattomiin.


    • qqqqqqqqqq

      Ei valtion tehtävä ole tarjota työpaikkoja, vitun dorka.

    • 2008 puhdistus

      Me ollaan jo tossa tilanteessa !

      - Moraalittomasti puhdistetaan tilastoja.

      - Ihmisä "kolutuetaan", "harjoitellaan", "kuntoutetaan" yms puuhaa - ja ilman palkkaa ja eläkettä tämä tilastojen siivous !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe