Rakastumisen tunteesta.

Maggia

Luin jostain psykologin kysymys palstalta, että miehen ja naisen rakastuminen on kokemuksena samanlainen ja olen vahvasti eri mieltä. Olen aina ajatellut, että naisten rakastumista leimaa romanttiset leffat ja sadut, kun taas miesten rakastumiskäsitys on peräisin seksintarpeesta.

Kokeeko mies minkäänlaista euforiaa naisen seurassa, katoaako muu maailma ympäriltä, niin kuin naisella? Kohdistuuko seksuaalinen halu edes siinä pahimmassa rakastumisvaiheessa vain siihen yhteen naiseen? Tunteeko miehet kouristuksen mahassaan, kun rakastumisen kohde koskettaa? Pyöriikö ajatukset hänen ympärillään? Tunteeko mies hellyyttä naista kohtaan?

Tai jos olen ihan metsässä, niin mitä mies sitten tuntee/kokee rakastuessaan?

10

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko ollut mies ja rakastunut koska pystyt olemaan eri mieltä?

Vai perustatko väitteesi yksinkertaisesti tilanteisiin joissa mies on käyttänyt sanaa "rakkaus"?

Se että jotkut miehet valehtelevat saadakseen pillua ei tarkoita etteivätkö miehet pystyisi tuntemaan rakkaudentunnetta. Yksilöissä voi olla erilaisia häiriöitä jotka estävät tiettyjä tapauksia saavuttamasta rakkautta ja heille se käsite muodostuu sanana työkaluksi saavuttaa muita tyydytyksiä, mutta se että jotkut tekevät noin ei poissulje sitä etteikö mies pystyisi rakastamaan. Tämä sama käsitteen hyväksikäyttäminen koskee yhtälailla osaa naisista, kaikki naisetkaan eivät pysty rakastamaan vaan heille se sana ja sen käyttö on manipulointia muita etuja saavuttaakseen.

Jos tiedät itse millaista on rakastaa tiedät riittävän tarkasti millaista tervesieluisen miehen rakkaus on. Ei sitä sen tarkemmin tarvi kuvailla koska tiedät jo vastauksen ja jää omaan harkintaasi uskotko vai et onko asia todellakin näin.

• Pistäpä runsaasti tekstiä tulemaan, niin ne eivät ymmärrä mistä kaikki syntyy.

Minulla on kisa menossa, mutta alkavat jo väsyä.

• vähintään 3 merkkiä

rakastuminen ole yksilöllistä. Voit toki lokeroida ihmisiä miten haluat, mutta miksi miesten ja naisten rakastuminen olisi erilaista? Rakastuminen/ihastuminen aktivoi samat alueet aivoissa ihmisillä riippumatta heidän sukupuolestaan. Onko todellisuus väärässä jos se ei sovi ennalta sovittuihin perinnäisiin kaavoihin tai ennakkoluuloihin? Varmaankin...

• surullista, jollet sä oo saanut kokea miehen rakkautta niin, että tietäisit kuinka syvästi mies pystyy rakastamaan.

Mä oon monesti miettinyt tuota, että miks jotkut ajattelee miehen olevan seksinälkänen otus, jolla ei oo hajuakaan rakkaudesta. Mies on ihminen samalla tavalla kuin nainen ja ihminen on kykeneväinen rakkauteen. Jotkut yksilöt voi ollakin kykenemättömiä tuntemaan rakkauden tunteita, mutta se pätee samalla tavalla mieheen kuin naiseenkin.

• Maggia

tunnen myös paljon naisia, jotka ovat kuvitelleet, että mies rakastaa ja totuus onkin ollut jokin ihan toinen. Eihän sitä oikeasti voi toisen tunteita tai ajatuksia tietää, mun mielestä ihmiselle on ominaista olettaa, että kun minä niin muutkin. Jotkut onnekkaat osuu oikeaan ja toiset taas ei.

Tuosta mä oon monesti miettinyt alkuisesta... sen verran, että varmaankin siksi, että osa miehistä on juuri tuollaisia ja myös sanovat sen, kun taas ne herkemmät miehet ovat yleensä myös hiljaisempia(ja vähemmistönä), niin on aika helppo kuvitella, ettei muunlaisia olekaan. Minä en esimerkiksi ole nähnyt rakastunutta miestä, niin kyllä väkisinkin ajattelee, että onko niitä sitten olemassakaan, kun aika kauan olen tällä planeetalla asustellut. Näitä muita taas olen nähnyt, niin omien kokemustensa kauttahan kaikkien maailmankuva rakentuu. Mä en ole sitä tyyppiä, johon rakastutaan, joten en ole kokenut, enkä tule kokemaankaan.

• Maggia kirjoitti:

tunnen myös paljon naisia, jotka ovat kuvitelleet, että mies rakastaa ja totuus onkin ollut jokin ihan toinen. Eihän sitä oikeasti voi toisen tunteita tai ajatuksia tietää, mun mielestä ihmiselle on ominaista olettaa, että kun minä niin muutkin. Jotkut onnekkaat osuu oikeaan ja toiset taas ei.

Tuosta mä oon monesti miettinyt alkuisesta... sen verran, että varmaankin siksi, että osa miehistä on juuri tuollaisia ja myös sanovat sen, kun taas ne herkemmät miehet ovat yleensä myös hiljaisempia(ja vähemmistönä), niin on aika helppo kuvitella, ettei muunlaisia olekaan. Minä en esimerkiksi ole nähnyt rakastunutta miestä, niin kyllä väkisinkin ajattelee, että onko niitä sitten olemassakaan, kun aika kauan olen tällä planeetalla asustellut. Näitä muita taas olen nähnyt, niin omien kokemustensa kauttahan kaikkien maailmankuva rakentuu. Mä en ole sitä tyyppiä, johon rakastutaan, joten en ole kokenut, enkä tule kokemaankaan.

olemassa mitään tyyppiä, mihin rakastutaan. Jokainen ihminen on potentiaalinen rakkauden kohde jollekulle, jos vain haluaa ottaa rakkauden vastaan.

Mä näen rakastuneita miehiä useinkin. Siitä katseesta, millä joskus näkee miehen katsovan naistaan, on vaikea erehtyä. Rakkautta näkee kaikkialla, pienenä hymynä, hellänä katseena, nopeana kosketuksena... Jopa riitelyn läpi voi nähdä parin välillä olevan rakkauden. Tavasta, jolla mies puhuu naisestaan voi päätellä paljon. Rakkaus näkyy mun mielestä ennenkaikkea niissä pienissä asioissa.

Oot oikeassa siinä, että joskus rakkaus ei olekaan sitä mitä on luullut eikä toisen tunteita voi absoluuttisen varmasti tietää. Silloin ei auta kuin kuunnella sydäntään ja uskaltaa luottaa toisen tunteiden aitouteen. Rakkaus voi olla petollista ja kukapa meistä ei olis joskus pettynyt rakkaudessa. Täytyy vain jatkaa ja yrittää löytää sellainen rakkaus elämäänsä, mikä tekee onnelliseksi.

• inlove
        Aurinko79 kirjoitti:

olemassa mitään tyyppiä, mihin rakastutaan. Jokainen ihminen on potentiaalinen rakkauden kohde jollekulle, jos vain haluaa ottaa rakkauden vastaan.

Mä näen rakastuneita miehiä useinkin. Siitä katseesta, millä joskus näkee miehen katsovan naistaan, on vaikea erehtyä. Rakkautta näkee kaikkialla, pienenä hymynä, hellänä katseena, nopeana kosketuksena... Jopa riitelyn läpi voi nähdä parin välillä olevan rakkauden. Tavasta, jolla mies puhuu naisestaan voi päätellä paljon. Rakkaus näkyy mun mielestä ennenkaikkea niissä pienissä asioissa.

Oot oikeassa siinä, että joskus rakkaus ei olekaan sitä mitä on luullut eikä toisen tunteita voi absoluuttisen varmasti tietää. Silloin ei auta kuin kuunnella sydäntään ja uskaltaa luottaa toisen tunteiden aitouteen. Rakkaus voi olla petollista ja kukapa meistä ei olis joskus pettynyt rakkaudessa. Täytyy vain jatkaa ja yrittää löytää sellainen rakkaus elämäänsä, mikä tekee onnelliseksi.

Entä voiko rakkauden huomata vasta myöhemmin, vasta sitten kun ihminen on jo kaukana. Voiko rakkaus syntyä vaikkei monta kertaa olisi nähnytkään?

• Maggia
        Aurinko79 kirjoitti:

Mun mielestä ainoastaan yhden tyyppisiin naisiin rakastutaan, sellaisiin herkkiin, vähän avuttomiin, tyhmempiin kuin kyseessä oleva mies, sellaisiin, joita kohtaan mies voi tuntea ylemmyydentunnetta. Mulla on ollut kolme miestä elämässäni, enkä edes odottanut heiltä mitään tunteita, olen aina tiennyt, ettei minun kaltaiseeni rakastuta. Ehkä sinä olet sitä toista tyyppiä, etkä siksi voi ymmärtää.

Mä sitten taas uskon, että usein näkee, mitä haluaa nähdä ja kieltäytyy näkemästä ilmeisiäkin asioita. Mä olen oppinut katsomaan vähän syvemmälle, kun mun täydellisenä isänä/aviomiehenä pitämäni mies hakkasi neljävuotiaansa tajuttomaksi ja vasta silloin sain tietää, että pahoinpitelyä oli jatkunut jo vuosia. Eikä tuo ollut edes pahin asia, mitä mies oli tehnyt.

• inlove kirjoitti:

Entä voiko rakkauden huomata vasta myöhemmin, vasta sitten kun ihminen on jo kaukana. Voiko rakkaus syntyä vaikkei monta kertaa olisi nähnytkään?

mielestä voi. Nämä on tietty tulkinta-asioita, mikä kenellekin on rakkautta, mutta tiedän muutamankin tapauksen, jossa ihminen on tunnistanut rakkauden liian myöhään. Joskus ihminen on sokea kuin vastasyntynyt kissanpentu...

Mä uskon rakkaudessa lähes kaiken olevan mahdollista. Jos joku kokee rakastuneensa muutaman tapaamisen jälkeen, niin tuolle ihmiselle se hyvinkin voi olla rakkautta. Mä itse en ehkä puhuis vielä rakkaudesta, pikemminkin syvästä yhteydestä, ihastuksesta tms. mutta uskon, että on mahdollista kokea rakkauden tunteita nopeastikin ihmisestä ja tilanteesta riippuen.

• Maggia kirjoitti:

Mun mielestä ainoastaan yhden tyyppisiin naisiin rakastutaan, sellaisiin herkkiin, vähän avuttomiin, tyhmempiin kuin kyseessä oleva mies, sellaisiin, joita kohtaan mies voi tuntea ylemmyydentunnetta. Mulla on ollut kolme miestä elämässäni, enkä edes odottanut heiltä mitään tunteita, olen aina tiennyt, ettei minun kaltaiseeni rakastuta. Ehkä sinä olet sitä toista tyyppiä, etkä siksi voi ymmärtää.

Mä sitten taas uskon, että usein näkee, mitä haluaa nähdä ja kieltäytyy näkemästä ilmeisiäkin asioita. Mä olen oppinut katsomaan vähän syvemmälle, kun mun täydellisenä isänä/aviomiehenä pitämäni mies hakkasi neljävuotiaansa tajuttomaksi ja vasta silloin sain tietää, että pahoinpitelyä oli jatkunut jo vuosia. Eikä tuo ollut edes pahin asia, mitä mies oli tehnyt.

Mä en edelleenkään allekirjoita tuota väitettä siitä minkätyyppisiin naisiin rakastutaan. Ehkä tuo pitää paikkansa sellaisten miesten kohdalla, joilla on pahoja ongelmia itsetuntonsa tai älynsä kanssa mutta ei päde yleisesti. Itse en tunnista tuollaista ilmiötä elämässäni. Herkkä voin olla, mutten tyhmä enkä avuton.

On totta, että joskus ihminen huomaa mitä haluaa huomata. Mä oon kuitenkin nähnyt ikäviäkin juttuja ja aina kaikki ei oo päättynyt hyvin, mutta niiden takia mä en jätä näkemättä kaikkea sitä aidosti hyvää mitä maailmassa on.

On tosi surullista kuulla, että joku lapsi on joutunut kokemaan noin julman teon vanhempansa taholta. Yhdenkään lapsen ei pitäis joutua kokemaan sellaista. Sellaisella ihmisellä, joka kykenee tuollaiseen tekoon, asuu sydämessä todellinen pahuus mutta onneksi kaikki ihmiset ei ole samasta puusta veistettyjä. Aidosti hyviä ja toisia kunnioittavia ihmisiä on olemassa, jos vain haluaa nähdä heidät.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      732
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      731
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      626
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    5. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      196
      504
    6. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      70
      496
    7. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      484
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      48
      466
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      36
      440
    10. Ongelma: oon ihastunut sinuun...

Ja siksi karttelen, ku en haluu rakastuu! Tunteita on siullakin minuu kohtaan ja sinuun ois helppo rakastuu. Miettiny
      Ikävä
      18
      416
    Aihe