Horuksen silmä

merkitys?

Suunnittelin ottavani Horuksen silmä -tatuoinnin, mutta googletettuani hiukan aloin epäröimään. Tuo symboli on tunnettu ilmeisesti goottien keskuudessa ja löysinpä yhteyksiä satanismiin ja saatananpalvontaankin. Pääosin Horuksen silmän kerrottiin olevan kaikkinäkevä, pahoilta hengiltä suojeleva silmä. Mikä yleinen mielipide silmän merkityksestä? Jos sellaisen tatuoinnin otan, leimaudunko gootiksi/satanistiksi (sillä en todellakaan ole kumpaakaan)?

12

11200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsojan silmä

      No jos se mitään helpottaa, niin voithan "leimautua" vaikka egyptologian harrastajaksi..

    • KettuR

      Otin jo mokoman olkapäähäni, eikä tee pahaa. Horuksen silmä ja monta muuta erilaisten uskontojen kaikkinäkevää silmää symbolia suojelee pahalta. Satanismiviittaukset on silkkaa roskaa. Kaikkia antiikin tai muinaisaikojen uskontojen jumalia ja jumalsymboleja käytetään vain väärin. Kristinuskon ristinkin alkuperä on muinaisen egyptin mytologiassa/symbologiassa... Katso aton ja auringonkehrä...
      Kaikki hyvin edelleen ja symboli on hieno.

    • nene

      en usko että kukaan rupeaa leimaamaan miksikään saatananpalvojaksi. eikä se edes oikeasti mitään siihen suuntaavaan viittaa. itse kans ajattelin ottaa saman kuvan jo parin viikon sisällä.. toivottavasti vaan kauheen monilla samaa kuvaa ei oo.

      • nene

        taisinkin olla väärässä tosta ettei se liittyiskään mitenkään satanismiin.. netistä löysin tälläsen tekstin:
        Horuksen silmä (paha silmä)

        Aika harvinainen symboli. Lähtöisin muinaisesta Egyptistä ja tätä käyttävät enimmäkseen
        seetiläislahkon satanistit.

        mut ottaa nyt sit selvää et onko totta vai ei...


      • Villeq
        nene kirjoitti:

        taisinkin olla väärässä tosta ettei se liittyiskään mitenkään satanismiin.. netistä löysin tälläsen tekstin:
        Horuksen silmä (paha silmä)

        Aika harvinainen symboli. Lähtöisin muinaisesta Egyptistä ja tätä käyttävät enimmäkseen
        seetiläislahkon satanistit.

        mut ottaa nyt sit selvää et onko totta vai ei...

        KO silmä, pentagrammi, rautaristi, swastika ihan mitä vaan. Alkuperäinen tarkoitus on vaan hyvä mutta joku ryhmä käyttää ja sitten se onkin huono. Sä meinaat ottaa tatuoinnin ja pelkäät leimautuvas???!!! Voi ottaa vaikka kirkkoveneen jos se on hieno ja ittelleen tärkee. Tatuoinnit ovat sun omia ja ne saat täältä mukaan


    • -Atlas-

      No et todellakaan leimaudu=) itse otan maanantaina sellaisen tatuoinnin ja kun tutkii tarkaaan silmän historiallisen merkityksen kuten sanoit suojelee pahoilta jumalilta Ota ihmeessä=))

      • ---

        Taidat olla vähän naiivi

        Ei se että sinä olet sitä mieltä ettei leimaudu suinkaan tarkoita, että pystyt puhumaan yleisen mielipiteen puolesta. Ota vaan ihan rauhassa oma tatuointisi ja varaudu suomalaiseen hyvin varautuneiseen asennoitumiseen :/


    • Mukana pelissä

      www.naamio.fi

    • Totta kai

      Ota ihmeessä! Egyptiläiset uskoivat et se suojaa pahoilta hengiltä (ja jumalilta) joten ne maalasivat sen laivojensa keulaan. Sen alkuperäinen tarkoitus on hyvä, mutta tietenkin jotkut älykääpiöt ovat vääntäneet symboolin liitymään saatanan palvontaan Jos ottaisin tatskan ottaisin Horuksen silmän.

    • Tietoisuus.

      Lapsenmieliset tai muuten hieman yksinkertaiset ihmiset yhdistävät horuksen silmän helposti esimerkiksi okkultismiin tai saatananpalvontaan.

      Kuten swastika yhdistetään helposti nazeihin samojen idioottien toimesta.

    • kkk

      Horuksen silmää käyttää monet salaseurat. Horuksen silmä viittaa Saatanan silmään.

    • Anonyymi00012

      Vapaamuurari julkkikset katsokaa kuvissa..tutustukaa symboleihin.
      Totuuksia media nimittää salaliitoksi
      ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe