Olen aina käyttänyt meikkaamiseen (kohtuuttoman) paljon aikaa, ja se on kieltämättä aiheuttanut ajankäytöllisiä ongelmia..tunnen itseni kuitenkin harmaaksi hiirulaiseksi ilman meikkiä, enkä halua että ihmiset näkevät minua meikittä, tai pitävät minua rumana. Siksi siis olen aina meikannut. Mutta nyt minulla on alkanut koulu, ja joka aamu pitää puoli kahdeksalta olla valmis, joten ei ole aikaa meikata samaa aikaa kuin ennen(ellen herää aamuyöllä...). Ongelma onkin se, että miten saan itseni huolitellun näköiseksi lyhyemmässä ajassa? En ymmärrä miten muut ehtivät meikata aamulla ja näyttävät hehkeiltä koulussa...tuntuu että minun pitää käyttää koko arsenaali näyttääkseni edes kohtuulliselta. Minulla on nysäripset jotka ovat katkeilleet, ja en uskalla niitä enää taivuttakkaan, ja pelkkä ripsiväri näyttää siksi huonolle, mutta rajauksia ei kai ehdi tehdä. Auttakaa hyvät ihmiset, kärsin todella tästä asiasta....ehkä pitäisi vain mennä meikittä. Antaa olla...mutta ei.
Aamulla meikki
9
1113
Vastaukset
- jaannn
Koita vaan tottua heräämään aikaisemmin, tai teet aamutoimet reippaaseen tahtiin! Ajoita aikataulu oikein, jotta aika riittä tarpeelliseen. Mene aikaisemmin nukkumaan, jos väsymyksestä on kiinni. Rytmiin kyllä alkaa vähitellen tottua.
Itsekkin herään melkein puolitoistatuntia ennen lähtöä. Meikkaamiseen menee noin puolisen tuntia.
Oletko kokeillu ripsiin eri merkkejä? Kokeile vedenkestävää ja pidentävää ripsiväriä. Vedenkestävän pitäisi pitää taivutusta paremmin.
Jos rajaukssissa menee kauan aikaa niin koita jotain yksikertaisempaa vaihtoehtoa. - Missä ajassa
Mitä sinä sitten teet ja missä ajassa? Olisi hyvä tietää, niin osaisi sanoa, mistä lähteä tiivistämään.
Itse teen näin ja käytännössä aina tässä järjestyksessä:
-herättyäni menen ensimmäisenä vessaan, rasvaan samalla naaman ja pistän deodoranttia
-valmistan aamupalaa ja odotan kasvorasvan imeytymistä
-puen päälle
-syön (tämä tapahtuu joskus samaan aikaan meikkaamisen kanssa)
-meikkaan: meikkivoide, peiteaine, puuteri, luomiväri, rajaukset, ripsiväri, poskipuna, huulirasva
-laitan hiukset, saatan sukia niitä myös aamuvessan yhteydessä valmiiksi
-otan kamat ja lähden
Aamutoimiin menee kokonaisuudessaan n. 45 minuuttia, joista yleensä tuohon meikkaamiseen n. 15 minuuttia. Siitä kaikesta muusta minulla on vara nipistää ainakin vartti. Monesti on joutunutkin puolessa tunnissa selviämään sängystä ulko-ovelle.- miten niin
saat menemään aikaa että pitäis yöllä nousta. Tunnissa olen käynyt suihkussa, föönännut hiukset (muotovaahto, vaha, lakka ym. myös eli ei mikään pelkkä kuivaus), meikannut (meikkivoide, puuteri, luomivärit, rajat, ripsari, kulmakynä, huulten rajaus, huulipuna) ja syönyt aamupalan ja vilkaissut samalla lehden. Ja pukenut tietysti. Ja tästä voi vielä tiivistää.
Vähän vauhtia ja reippautta aamutoimiin! Tai lisää harjoittelua
- kanahana
No, kuten otsikossa kirjotin se riippuu tyylistä. :D Mun meikkamisee menee jtn.15min. Ensin laitan voiteen kasvoihin, sen jäkeen ripsarii ja kajaalii. sit ku voide on kuivunu (tietenkin) nii laitan puuterii. :D laitan tuon kajaalin myös luomelle koska mun ripsetki on katkeillu nii ne ei näytä niin lyhyiltä.
- väriä silmiin
Hei!
Miten paljon aikaa sinä siis käytät meikkaamiseen? Minulla menee aamutoimiin lähes puolitoista tuntia, josta noin 15 min meikkaamiseen (loppu aika menee suihkuun, pukemiseen, föönaamiseen, aamiaiseen). Mutta olenkin meikannut jo yli 10 vuotta joten se menee aika rutiinilla... eikä minun tarvitse olla valmis yhtä aikaisin aamulla.
Meikkauksen nopeuttamiseksi ehdottaisin, että käytät arkisin silmämeikkinä luomiväriä, ei rajausta. Luomivärin levittäminen on paljon nopeampaa kuin tarkkojen rajausten piirtäminen, eikä luomiväri oikein voi mennä pieleen, eikä sitä siksi tarvitse korjailla yhtä paljon kuin rajauksia. Laita esim. tummanruskeaa luomiväriä yläluomelle ripsien lähelle. Ripsien voisit ehkä antaa levätä vähän kunnes ne ovat paremmassa kunnossa... Tai jos et todellakaan halua olla ilman ripsiväriä, laita sitä varovasti, mutta älä taivuta.- brrrrrrrrrr
Jos mä haluan meikata kunnolla ni joudun heräämään jo viideltä aina kun koulu alkaa kahdeksalta. Aina en kumminkaa jaksa herätä viideltä ja jos vaikka teen niin et parina aamuna meikkaan oikein kunnolla, ni ihmiset huomaa et voi ku minustaki pystyy saamaan kauniin ja sit taas ku ei jaksa meikata, muuta ku peittää vaan ihon virheet ja sit vähä ripsarii, ni sit jaksan olla hyvällä tuulella ku oon nukkunu pidempään.
Ihmiset saattaa aatella et mä olen itsevarma ihminen kun voin mennä ihmisten ilmoille juuri sellaisena ku oon. ;D Mut toisaalta mä en enää jaksa välittää siitä mitä ihmiset musta aattelee.
Itse tunnen vaan oloni ehkä vähän varmemmaks jos oon meikannu.
Ei sitä mun mielestä aina tarvii olla niin nättinä. Ja silloin ku ei oo sotamaalaus kasvoilla ni ihmiset ehkä huomaa paremmin sen persoonan.
- muutama vinkki
Älä taivuta ripsiä, käytä vaan ripsiväriä tai värjää ripset. Ei kukaan paria metriä lähempää huomaa, onko sinun ripset kaarevat vai suorat. Ripsien värjäys on pelastus, kun sataa vettä ja räntää.
Myös kulmakarvat voi värjätä. Minulla on kulmien huolittelu ja värjäys piristänyt ilmettä ihmeesti! Ja edelleen: kukaan ei kiinnitä huomiota siihen, onko sinulla kulmat tasan ojennuksessa vai eivät, kunhan eivät ihan rehota. Nypi siis ja värjää!
Osta korkeatasoinen meikkivoide. Suosittelen mineraalimeikkipohjaa, sellaista jauhemaista. Minä saan näppylät, silmänaluset yms. pikkujutut peittoon, kun laitan mineraalipohjaa vielä luomivärisudilla ongelmakohtiin pohjan päälle.
Poskipuna tekee paljon! Voidemainen. Jos joskus meikkaat koululla ensimmäisen välitunnin aikana, et halua raahata mukana sellaista jumalatonta sutia, koska niistä pienemmistä ei ole yhtikäs mihinkään. Osta siis voidemainen poskipuna. Täytyy tunnustaa, että itse olen joskus sutinut ei-kimaltavaa, luonnollisen punaista ja hyvin levittyvää huulipunaa poskiin. Toimii, jos levittää huolella. Älä laita, jos on iho-ongelmia poskissa.
Sellainen mineraaliposkipuna juttu voisi toimia hyvin myös.
Rajaus ja luomiväri. Osta sellainen pienenpieni tarkka suti ja oma tumma luomiväri rajausta varten. Jotkut luomivärit toimivat niin, että kun sutia kostuttaa luomiväriä voi käyttää kuin vesivärejä. On muuten aikalailla helpompaa rajata niin kun niillä kynillä ja tusseilla! Ja tulee luonnollisempi jälki. Pysyy ihan yhtä hyvin. Ja kun suttaantuu, ei suttaannu niin perusteellisesti ja näkyvästi kuin tussi. Jos värjäät ripset, sopivan sävyisellä luomivärillä vähäisesti rajaamalla saat tosi luonnolliset silmät! Ole vaan tarkka, että se suti on aina puhdas ja käytät kostuttamiseen puhdasta vettä. Ettei tule silmiin pöpöjä. Ja se on tarkkaa, että se luomiväri on sopivan värinen, eli tarpeeksi tumma.- Rorie
Voi ihania olette, kun jaksatte vastailla mulle!:)
Hyviä vinkkejä olettekin antaneet. Voin hyvin käyttää useamman tunnin meikkaukseen...tiedän, että kuulostaa ihan hullulle, mutta näen itseni kai jotenkin "väärin", ja sit alan pyrkiin täydellisyyteen ja aina löytyy korjattavaa. Olen niin tottunut meikkaamaan tietyllä tavalla, että tuntuu niinkuin olisi aina pakko tehdä kaikki ne samat meikkausrutiinit mitä on aina tehnyt..Olispas hienoa tai jännää joku aamu herätä, ja nähdä itsensä toisen silmin, tai niinkuin näkisi itsensä ensi kertaa -mitenkähän silloin itsensä meikkaisi? Todennäköisesti hyvin eri tavalla kuin nyt...Silloin ei varmaan niin näkisi virheitä.
Mutta asiaan: Olen yrittänyt nopeuttaa meikkaamista mm. mineraalimeikkivoiteella, jonka saa laitettua nopsaan ja siististi. Sit laitan kulmat, joiden suhteen olen tosi tarkka...laitan aina kulmiin väriä, vaikka niissä olisi kestoväri, koska kulmani ovat hieman epätasaiset ja harvat..jonkun muun mielestä ne saattaisi olla ihan ok, mutta haluan laittaa kulmani. Tosin hieman helppoutta ja luonnollisuutta niihin kaipaisi. Helppous hoituisi pigmentoinnilla mutta luonnollisuus ei, heh. Kulmakynää ja kulmaväriä siis kulmiin.
Sit luomiväri. Viime aikoina olen laittanut koko luomelle ruskeaa, mutta en saa sitä siististi...Minulla on ruskeat silmät, niin en tiedä onko se paras väri muutenkaan. Onko ehdotuksia? Tuntuu, että voisin hyvin olla rajaamatta silmät, JOS minulla olisi kauniit ripset, mutta ei ole, joten rajaus olis jees, mutta se kyllä vie aikaa..
No ja sit ripari, jota väsään kauan, että saisin ripsistäni edes kohtuulliset. Kestoripset ja kaikki on olleet myös mielessä...Toisaalta ei kukaan varmaan niin kiinnitä ripsiini huomiota, kuin minä itse.
Ja vielä aurinkopuuteria joka on vaikea saada tasaisesti. Käytän lumenen mineraaliaurinkopuuteria. Ja valokynää silmien alle.
Kova operaatio suorittaa ennen kouluun menoa, mutta oikeasti -tänään en ole meikannut ollenkaan ja tunnen itseni ihan röntäksi ja hiirulaiseksi ja huonoksi. Ei ollenkaan hyvä olo itseni kanssa, tuntuu että nöyristellen kuljen ulkona. Että parempi kai vain meikata, hmmh. - i am
Rorie kirjoitti:
Voi ihania olette, kun jaksatte vastailla mulle!:)
Hyviä vinkkejä olettekin antaneet. Voin hyvin käyttää useamman tunnin meikkaukseen...tiedän, että kuulostaa ihan hullulle, mutta näen itseni kai jotenkin "väärin", ja sit alan pyrkiin täydellisyyteen ja aina löytyy korjattavaa. Olen niin tottunut meikkaamaan tietyllä tavalla, että tuntuu niinkuin olisi aina pakko tehdä kaikki ne samat meikkausrutiinit mitä on aina tehnyt..Olispas hienoa tai jännää joku aamu herätä, ja nähdä itsensä toisen silmin, tai niinkuin näkisi itsensä ensi kertaa -mitenkähän silloin itsensä meikkaisi? Todennäköisesti hyvin eri tavalla kuin nyt...Silloin ei varmaan niin näkisi virheitä.
Mutta asiaan: Olen yrittänyt nopeuttaa meikkaamista mm. mineraalimeikkivoiteella, jonka saa laitettua nopsaan ja siististi. Sit laitan kulmat, joiden suhteen olen tosi tarkka...laitan aina kulmiin väriä, vaikka niissä olisi kestoväri, koska kulmani ovat hieman epätasaiset ja harvat..jonkun muun mielestä ne saattaisi olla ihan ok, mutta haluan laittaa kulmani. Tosin hieman helppoutta ja luonnollisuutta niihin kaipaisi. Helppous hoituisi pigmentoinnilla mutta luonnollisuus ei, heh. Kulmakynää ja kulmaväriä siis kulmiin.
Sit luomiväri. Viime aikoina olen laittanut koko luomelle ruskeaa, mutta en saa sitä siististi...Minulla on ruskeat silmät, niin en tiedä onko se paras väri muutenkaan. Onko ehdotuksia? Tuntuu, että voisin hyvin olla rajaamatta silmät, JOS minulla olisi kauniit ripset, mutta ei ole, joten rajaus olis jees, mutta se kyllä vie aikaa..
No ja sit ripari, jota väsään kauan, että saisin ripsistäni edes kohtuulliset. Kestoripset ja kaikki on olleet myös mielessä...Toisaalta ei kukaan varmaan niin kiinnitä ripsiini huomiota, kuin minä itse.
Ja vielä aurinkopuuteria joka on vaikea saada tasaisesti. Käytän lumenen mineraaliaurinkopuuteria. Ja valokynää silmien alle.
Kova operaatio suorittaa ennen kouluun menoa, mutta oikeasti -tänään en ole meikannut ollenkaan ja tunnen itseni ihan röntäksi ja hiirulaiseksi ja huonoksi. Ei ollenkaan hyvä olo itseni kanssa, tuntuu että nöyristellen kuljen ulkona. Että parempi kai vain meikata, hmmh.värjää kulmat ja ripset.
ja ota pigmentoinnit silmien ympärille(rajaukset siiss) :D noni eiköhän ala nopeentua homma :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa532525Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631672SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän51624Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2641515Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --91508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251191Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241021Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411010RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?77941