yksinhuoltaja ja yötyö...

onko kokemuksia?

töihin pitäisi alkaa ja yötyötä olisi luvassa..mietityttää että miten onnistuu..onko teillä kokemuksia?

8

6404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilyttää ?

      Itse teen vuorotyötä ja olen lasten kanssa yövuorojen jälkeen vähän se väsyttää ,mut pienemmän päikkäräitten aikaan otan samalla unet melkein pari tuntia ja sitten taas yöksi töihin.
      Sitten vapaitten aikaa on hyvä nukkua hyviä yö unia.

      Onneksi ei ole kuin 2-yötä putkeen.

    • asian jo miettinyt

      Hei!
      Tiedä sitten luetko tätä enää mutta laitan silti muutaman rivin.Olen myös yh ja aikoinaan lapseni ollessa pieni mietin vuorotyön vaikutuksia arkielämään.Tulin siihen tulokseen että lapseni on vain vähän aikaa pieni ja halusin elää sen ajan normaalin vuorokausirytmin mukaisesti.Luovuin silloisesta 3-vuorotyöstä ja hankin päivätyön.Ei ympärivuorokautisia päiväkoteja,ei väsymystä sisäisen kellon ollessa sekaisin.En koskaan katunut päätöstäni vaikka tilipäivänä se hieman tuntui.Maanantaista perjantaihin rytmi oli aina sama,tasaisen tappavaa,puuduttavaa mutta jälkeenpäin on palkintona ollut jo miltei aikuiseksi kasvaneen lapseni positiiviset kommentit.Lapsia voi tehdä tähän maailmaan mutta kasvattamiseen tarvitaan aikaa,läsnäoloa,säännöllisyyttä ja vielä kerran läsnäoloa.Vuorotyössä ollessa tämä ei olisi onnistunut ja olisin joutunut elämään huonon omantunnon kanssa.

      • yritetty on

        ..luin kirjoituksesi tuosta omasta kokemuksesta ja kirjoitit todella naulan kantaan! Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, mikä etu on päivätyöllä suhteessa pieniin lapsiin, ja kasvaviin..


    • asdasasd

      vaikeaa järjestää lasten hoitoa, vuoropäiväkoteja on, mutta välillä voivat joutua olemaan hoidossa pitkiäkin aikoja vuorojen takia.

      Meillä minä ja mieheni teemme vuorotyötä ja lasten hoito järjestyy, mutta jos olisin yksin tilanteessa niin en varmaankaan lähtisi vuorotyöhön.

      Vuorotyön etuja on sitten tietenkin vuorolisät, pitkät vapaat ainakin tässä vuorosysteemissä mitä itse teen. Lisäksi vuorotyö sopii ihmisille jotka voivat helposti vaihtaa rytmiään. Itse olen sellainen (ja mies myös) pystyn valvomaan kun muut nukkuu ja pystyn nukkumaan kun muut valvoo. Korvatulpat korviin ja pää tyynyyn - aina tulee uni kun sitä tarvitsee.

      • yritetty on

        yritin itse tehdä yötyötä, kyl se rankkaa on, ei meinaa saada päiväl nukutuks ja pinna kireallä, älä lastesi vuoksi lähde yötyöhön, se on yllättävän kovaa, itsekin ensin ajattelin et olis helppoo,mul 3 ja 6v tytöt, mut en pystyny tekeen...


    • yksinhuoltajalla

      Yksinhuoltajan ei kannata lähteä tekemään yövuoroja, pariskunnalla toimii hyvin. Meillä minä (mies) teen pelkkää yövuoroa ja hoidan lapsen päivisin. Iltapäivällä kun vaimo tulee kotiin niin hoitaa lapsen ja minä nukun. Lapselle tämä on ollut hyvä ja toimiva järjestys. Itsekin pidän tästä kun saa olla lapsen kanssa päivisin.

    • MED

      Olen kahden lapsen yksinhuoltaja 3 ja 4- vuotiaat. Olen todellakin yksin, ei ole mummoja ja kavereita auttamassa, ja vien lapset aina vuorohoitopaikkaan yöksi ja haen ne klo: 15 kun olen nukkunut aamupäivällä, yöstä pääsen kuudelta aamulla. Ja työvuorot vaihtelee aamusta iltaan ja yöhön. Täytyy sanoa, että on todella rankkaa välillä mutta sinnillä menen aina päivä, ilta ja yön kerrallaan, uupunut olen sen myönnän mutta minkäs tekee, olen huomannut tässä matkan varrella yhden asian kukaan ei voi sietää lapsiani edes sen verran, että olisin tervetullut kylään ja mummoilla on uudet miesystävät ei lasten lapset voisi vähempää kiinnostaa kuten ei ex- miestäkään. Saisi edes uudesta rakkaudesta voimia mutta en koskaan käy baareissa kun viikonloputkin on usein töitä, niin että ketään ei voi edes osua kohdalle, mutta kyllä töistä aina selviää, jos muu elämä olisi edes jotenkuten...

    • työpaikka

      ei voisi kieltäytyä.karenssin pelossa,mutta yksinhuoltaja ei voi yöksi lapsiaan ilman hoitajaa jättää.ilmiannot yleisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2204
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2062
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe