laulamaan yksin? Olen kuullut, että joissakin kuoroissa johtaja laulattaa yksin, jos ei meinaa stemma mennä kohdalleen. Tällaiselle jännittäjälle ylitsepääsemätön juttu, vaikka laulaa osaankin ja kuoroon haluaisin.
Joutuuko
4
427
Vastaukset
- mukaan vain
Ei ainakaan meidän kuorossa joudu esiintymään muiden edessä. Stemmaa harjoitellaan esim. sopraanot yhdessä, altot yhdessä, tenorit jne.
Älä turhaan jännitä. Mene seuraamaan jonkun kuoron harjoituksia. Näet, miten siellä toimitaan. Ei ensimmäisellä kerralla joudu laulukokeeseen.
Jännittäjä olen itsekin. Tiesin osaavani laulaa, mutta laulukoe pelotti. Kun lopulta rohkaisin mieleni ei se ollutkaan niin kauheaa. Koelaulu kuoronjohtajan ja parin muun tyypin edessä. Kun kerroin heti jännittäväni kovasti, ei ketään haitannut äänen tärinä tms. Olen nyt useamman vuoden laulanut sekakuorossa (aikuisia kaikki kuorolaiset).
Kuorossa on kivaa, tule mukaan!- kannustuksesta!
Kiva kuulla, ettei kuoro ole jännittäjällekään ylitsepääsemätön juttu. :)
- allu
kannustuksesta! kirjoitti:
Kiva kuulla, ettei kuoro ole jännittäjällekään ylitsepääsemätön juttu. :)
Hei, mä luulen että jokainen jännittää koelaulua. Se kuuluu asiaan ilman muuta, kyllä sen kuulijatkin ymmärtävät. Sen takia ei kande jättää yrittämättä, mukaan vaan.
Eikä normaaleissa harrastajapohjaisissa kuoroissa ketään yksin laulateta. Ammattilaiset erikseen. - kuorossani
allu kirjoitti:
Hei, mä luulen että jokainen jännittää koelaulua. Se kuuluu asiaan ilman muuta, kyllä sen kuulijatkin ymmärtävät. Sen takia ei kande jättää yrittämättä, mukaan vaan.
Eikä normaaleissa harrastajapohjaisissa kuoroissa ketään yksin laulateta. Ammattilaiset erikseen.jossa on ollut monta johtajaa, eräs heistä laulatti kyllä yksinkin muiden kuulleen. Hänen vaatimustasonsa olikin meidän kuorolle liian korkea. Laulamisen ilo katosi silloin ainakin osalla kuorolaisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1766733Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1113195Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1041895Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am641676- 191649
"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?381516Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111320Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m151293- 641253
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751143