Lohdutuksen sana niille, jotka syystä tai toisesta ovat menettäneet hammaskiillettään.
Itsellä kävi niin...liikaa sitruunaa, punaviiniä(?), jne...
Sain kaksi ala- ja etuhammasta varsinaisiksi "ongelmahapaikseni"...niiden pinta oli muuttunut huokoiseksi ja värjääntyi helposti.
Luulin jo, että homma on "finaalissa", mutta ihan viime päivinä olen huomannut, että TOINEN alahampaani on ikäänkuin "regeneroinut" itseään.
En ole varma, mikä on eniten auttanut, mutta kokeilin kaikkea tätä:
- HENNOILLA värjäytymiä poistavilla ja samalla hampaan pintaa VAHVISTAVILLA tahnoilla pesu
- fluoritablettien syönti niin, että "isken" tabletin ihan vaurioituneen hampaan "kylkeen" ja jätän sen siihen liukenemaan
Halusin kertoa tämän, koska jossain luki, että "hammaskiille ei uusiudu" ja itse sanoisin, että oikealla hoidolla uusiutuu, joskaan EI nopeasti.
KIILTEENSÄ MENETTÄNEILLE
7
6052
Vastaukset
- käytät
hei,
mulla on kiillettä kulunut hammaseroosion seurauksena ja nyt on just ylä ja alaetuhampaat värjäytyneet helposti. mitä valkaisevaa tahnaa oot käyttänyt? tahnahan ei kai saisi olla kovin hankaavaa, ettei kiille kulu lisää. entä kuinka kauan olet tahnaa ja tabletteja käyttänyt että tuloksia on näkyvissä?- ap.
Ensin käytin Yotuelia, mutta TÄMÄN koen vielä paremmaksi: Sensodyne "Dentalweiss"...(tuo on siis saksaa ja mikähän olisi se suomenkielinen vastine...?)
Mutta kyseessä on Sensodynen SE hammastahna, joka sekä poistaa värjäytymät hellävaraisesti ETTÄ kovettaa hampaan pintaa samanaikaisesti ja suojelee jo altistuneita hammaskauloja.
- Auta
Kiillettä ei saa takaisin, jos sen menettää..siksi hampaista kannattaa pitää hyvää huolta. Ainoastaan paikkaus, laminaatit, kruunu auttaa.
- jos kiillettä on jäljellä
tapahtuu hyvällä hoidolla reminalisointia. Paksua, alkuperäistä kiillettä ei saa takaisin, mutta tilannetta voi kyllä parantaa. Näin kertoi minulle hammaslääkärini, ja olen myös huomannut sen käytännössä.
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin aloittajalla. Lisäksi olen huomannut, että hammaslääkärin määräämää fluoripurskute joka ilta käytettynä vahvistaa tuntuvasti hampaan liukasta pintaa, eli kiilleettä. Sen kirjaimellisesti tuntee.
Tästä huolimatta varoitan kaikkia limsanystäviä ja muitakin: Kiilteestä kannatta pitää huolta, ettei käy niin kuin minulle ja monelle muulle. Vielä 80-luvulla ei puhuttu kiilteistä mitään, kun mehupaastot ja raastekuurit etikkaisten kastikkeiden kanssa olivat muotia. Siinä huuhtoutui samalla osa kiilteestä pois, vaikka terveyden vuoksi söin niin kuin söin. Harmittaa. - eräs.
jos kiillettä on jäljellä kirjoitti:
tapahtuu hyvällä hoidolla reminalisointia. Paksua, alkuperäistä kiillettä ei saa takaisin, mutta tilannetta voi kyllä parantaa. Näin kertoi minulle hammaslääkärini, ja olen myös huomannut sen käytännössä.
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin aloittajalla. Lisäksi olen huomannut, että hammaslääkärin määräämää fluoripurskute joka ilta käytettynä vahvistaa tuntuvasti hampaan liukasta pintaa, eli kiilleettä. Sen kirjaimellisesti tuntee.
Tästä huolimatta varoitan kaikkia limsanystäviä ja muitakin: Kiilteestä kannatta pitää huolta, ettei käy niin kuin minulle ja monelle muulle. Vielä 80-luvulla ei puhuttu kiilteistä mitään, kun mehupaastot ja raastekuurit etikkaisten kastikkeiden kanssa olivat muotia. Siinä huuhtoutui samalla osa kiilteestä pois, vaikka terveyden vuoksi söin niin kuin söin. Harmittaa.Mitä fluoripurskutetta käytät..?
- Anonyymi
Minulla ienrajassa oli syviä syöpymiä. Ne on korjautuneet osin ja koko ajan korjautuvat lisää.. Harjaan vedellä hampaat. Kovalla harjalla.
- AnonyymiUUSI
Hammaslääkäri hioi kiilteeni vastinhampaista kun ylös laitettiin kruunu. Sanoin monta kertaa, että ei saa hioa enää yhtään enempää omia hampaitani. Hammaslääkäri sanoi, että kiille kyllä uusiutuu. Saa nähdä, uusiutuuko vai alkaako reikiintyminen. Itse olen aina luullut, ettei kiille uusiudu ja olen suojellut hampaitani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1981756- 981445
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70904
- 250886