mikä voi olla syynä siihen , että toiset laihtuu ja toiset ei? Olisko joku viisas joka osaisi perustella järkeen käyvästi asian.Nimittäin minä itse olen se jolla ei tule minkäänlaisia tuloksia vhh:a ja taas ystäväni on laihtunut todella hyvin ja kuitenkin ollaan syöty samat määrät hiilareita eli 40 g per pv. Mulla alkaa usko loppumaan tähän ja päätinkin siirtyä takaisin vähärasvaiseen rukavalioon jossa syön rajoitetusti hiilihydraatteja ja katson olisiko se kuitenkin se minun juttuni.
Miksi vhh ei toimi kaikilla
42
1576
Vastaukset
- toinen muumio-50
jolle ei tule hyviä tuloksia vhh:lla:( Yritin tuolla yhdessä viestissä kysellä oisko kenelläkään tietoa tälläiseen ja onko hiilareissa joku pienin määrä mitä pitää päivässä syödä.Kukaan ei soiihen vastannut,kukaan ei ilmeisestikään sitten tiedä.Itse aion vielä toisen viikon mennä vhh:lla ja jos taas viikossa nousee paino kilon verran niin päädyn takaisin kalorienlaskentaan,sillä ainakin olen aina laihtunut.Enkä todellakaan halua paljon lisä kiloja pudotettavaksi.
- muumio-50
mutta olen ajatellut sellaista,että voiko kalorimäärä olla niin alhainen, että keho, menee säästöliekille ja paino ei putoa.Olen itse ollut nyt 5 viikkoa vhh:a ja tulos on melkein -0
- toinen muumio-50
muumio-50 kirjoitti:
mutta olen ajatellut sellaista,että voiko kalorimäärä olla niin alhainen, että keho, menee säästöliekille ja paino ei putoa.Olen itse ollut nyt 5 viikkoa vhh:a ja tulos on melkein -0
usko että minulla ainakaan tulisi kaloreita liian vähän,syön nyt kyllä enemmän kuin silloin kun laskin kaloreita.Missä nyt luuraavat kaikki jotka tiedätte vhh:sta kun haluamme tietoja?Jos nyt haukkuis vhh:ta löytyis monta vhh:n noudattajaa,ihmetyttää vähän.Lääkäreiltä ei viitsisi lähteä asiaa kyselemään,ne kieltää heti jatkamasta kyseistä elämäntapaa.Haluamme vastauksia,kertokaa meille,tai minä ainakin haluan tiotoja.
- vastata
toinen muumio-50 kirjoitti:
usko että minulla ainakaan tulisi kaloreita liian vähän,syön nyt kyllä enemmän kuin silloin kun laskin kaloreita.Missä nyt luuraavat kaikki jotka tiedätte vhh:sta kun haluamme tietoja?Jos nyt haukkuis vhh:ta löytyis monta vhh:n noudattajaa,ihmetyttää vähän.Lääkäreiltä ei viitsisi lähteä asiaa kyselemään,ne kieltää heti jatkamasta kyseistä elämäntapaa.Haluamme vastauksia,kertokaa meille,tai minä ainakin haluan tiotoja.
kun ei tiedä aloittajan, saati seuraavan kyselijän, metodeja. Miten voi lähteä korjaamaan jotain mistä ei tiedä mitään.
Sitten kun neuvot jotain niin sanotaan, että juu juu, tehty on, ei auta! - ihan ymmärrä?
vastata kirjoitti:
kun ei tiedä aloittajan, saati seuraavan kyselijän, metodeja. Miten voi lähteä korjaamaan jotain mistä ei tiedä mitään.
Sitten kun neuvot jotain niin sanotaan, että juu juu, tehty on, ei auta!Kysymys kuului;Miksi vhh ei toimi kaikilla? Onko kenelläkään siitä tietoa?Vai olenko liian hätäinen kun paino ei tipu?Missä vaiheessa alkaa paino tippua?Ymmärrätkö nyt kaikki kysymykset ja onko sinulla tietoa?
- kun alat noudattamaan
ihan ymmärrä? kirjoitti:
Kysymys kuului;Miksi vhh ei toimi kaikilla? Onko kenelläkään siitä tietoa?Vai olenko liian hätäinen kun paino ei tipu?Missä vaiheessa alkaa paino tippua?Ymmärrätkö nyt kaikki kysymykset ja onko sinulla tietoa?
vähähiilihydraattista dieettiä. Niinkauan kun häiriköit tällä palstalla niin ei se paino sinulla tipu vaikka kuinka yrität.
- häirikkö täällä
kun alat noudattamaan kirjoitti:
vähähiilihydraattista dieettiä. Niinkauan kun häiriköit tällä palstalla niin ei se paino sinulla tipu vaikka kuinka yrität.
olet sinä.Oletko itse noudattanut vhh;ta? Jos olet tiedät varmaanki(ainaki pitäisi tietää) vastaus noinkin helppoon kysymykseen joka viestin alussa on.Mutta etpä tiedä kun olet pelkkä häirikkö.
- vhh on hyvä asia, kun sen h...
häirikkö täällä kirjoitti:
olet sinä.Oletko itse noudattanut vhh;ta? Jos olet tiedät varmaanki(ainaki pitäisi tietää) vastaus noinkin helppoon kysymykseen joka viestin alussa on.Mutta etpä tiedä kun olet pelkkä häirikkö.
googlettaa. Ei täältä niitä vastauksia saa. Näistä saa tietoa muualta ja siellä saa paljon tukea. =)
Täällä tuntuu olevan enimmäkseen vaan häiriköitä, jotka eivät tiedä asiasta oikein mitään. - huomannut:)
vhh on hyvä asia, kun sen h... kirjoitti:
googlettaa. Ei täältä niitä vastauksia saa. Näistä saa tietoa muualta ja siellä saa paljon tukea. =)
Täällä tuntuu olevan enimmäkseen vaan häiriköitä, jotka eivät tiedä asiasta oikein mitään.Luen atkinsin dietti kirjaa ja tosiaankin olen etsinyt tietoa netistä.Joskus vaan on niin mukavuudenhaluinen että menee siitä mistä aita on matalin :D eli haluaa valmista tietoa joltakin joka jotain asiasta tietää jo:D
- vhh.....
huomannut:) kirjoitti:
Luen atkinsin dietti kirjaa ja tosiaankin olen etsinyt tietoa netistä.Joskus vaan on niin mukavuudenhaluinen että menee siitä mistä aita on matalin :D eli haluaa valmista tietoa joltakin joka jotain asiasta tietää jo:D
netissä on foorumi, missä kerrotaan kaikki mahdollinen. Siellä saat kaikenlaista tietoa. Karppaus.info: ssa ainakin on paljon sellaisia, joilla on kokemusta jopa monen vuoden takaa.
Täältä on vallan turha hakea apua, valitettavasti =(.
Mene sivuille ja tutustu lisää. Siitä se lähtee =). - olen huomannut:)
vhh..... kirjoitti:
netissä on foorumi, missä kerrotaan kaikki mahdollinen. Siellä saat kaikenlaista tietoa. Karppaus.info: ssa ainakin on paljon sellaisia, joilla on kokemusta jopa monen vuoden takaa.
Täältä on vallan turha hakea apua, valitettavasti =(.
Mene sivuille ja tutustu lisää. Siitä se lähtee =).siellä olen nyt lueskellut mutta,mistään en ole löytynyt onko kahvissa hiilareita,olen onneton kahvikissa:)Sitten kun tuolla alussakirjoitin "toinen muumio" nimimerkillä olin pettynyt vhh:n koska paino ei ollut tippunut.Nyt voin sanoa että viikon aikana paino on tippunut reilun kilon:D Alku oli hankala mutta nyt alkaa luistaa jo hyvin.
- vhhhh
olen huomannut:) kirjoitti:
siellä olen nyt lueskellut mutta,mistään en ole löytynyt onko kahvissa hiilareita,olen onneton kahvikissa:)Sitten kun tuolla alussakirjoitin "toinen muumio" nimimerkillä olin pettynyt vhh:n koska paino ei ollut tippunut.Nyt voin sanoa että viikon aikana paino on tippunut reilun kilon:D Alku oli hankala mutta nyt alkaa luistaa jo hyvin.
http://www.fineli.fi/
Tuolta saanee tietoa, onko kahvissa hiilareita. Itse en ole niitä tuijottanut, koska suon kahvin itselleni. Kahvi ainakin voi lisätä makean himoa joillakin... muuta en siitä osaa sanoa =). - vhhh...
siellä olen nyt lueskellut mutta,mistään en ole löytynyt onko kahvissa hiilareita,olen onneton kahvikissa:)Sitten kun tuolla alussakirjoitin "toinen muumio" nimimerkillä olin pettynyt vhh:n koska paino ei ollut tippunut.Nyt voin sanoa että viikon aikana paino on tippunut reilun kilon:D Alku oli hankala mutta nyt alkaa luistaa jo hyvin.
uudelle alulle =).
- saattaa joillakin
nostaa insuliinitasoja ja siksi vaikuttaa haitallisesti painonhallintaan ja terveyteen.
- huomannut:)
vhhhh kirjoitti:
http://www.fineli.fi/
Tuolta saanee tietoa, onko kahvissa hiilareita. Itse en ole niitä tuijottanut, koska suon kahvin itselleni. Kahvi ainakin voi lisätä makean himoa joillakin... muuta en siitä osaa sanoa =).Finellistä olen katsonut,siellä on "kahvijuoma" liekö jotain muuta kuin mustakahvi,ilman sokeria.Liekö tuolla niin suurta väliä loppujenlopuksi.En laita kahviin sokeria juon sen mustana koska,en tykkää kahvista maidon enkä kerman kanssa.Luultavasti kahvilla ei hiilarit mene yli suositusten kun,päivässä mulla tulee n. 4-8g hiilareita.
- minullakaan
Naisilla se ei ilmeisesti toimi. Yritin puoli vuotta ja pari kiloa putosi paino. Ehkä muutama sentti meni vyötäröltä. Tiedä häntä, taisi olla nesteitä. Syyksi luulen, että söin vaan aivan liikaa. Kun lopetin niin paino nousi vielä 4 kg. Nyt laihdutin 13 kg syömällä 5 ateriaa ja tarkkailemalla sekä kaloreita että hiilareita. Liikuntaa lisäsin todella paljon. Helposti meni kilot. Kesän alussa kun olin jo 10 kg tiputtanut aloin syömään hiilareita enemmänkin ja kas kummaa, vielä putosi 3 kg.
- se on
Minäkin tiedän muutamia karppi naisia jotka ovat menettäneet nesteitä noin 30l alle vuoden aikana.
- aloit syömään
ja sitten laihduit? Tuskin uskot tuota itsekään. Varsinainen vähähiilihydraattinen dieetti.
- tuo ei
aloit syömään kirjoitti:
ja sitten laihduit? Tuskin uskot tuota itsekään. Varsinainen vähähiilihydraattinen dieetti.
varmaankaan ole mikään uskonasia vaan ihan konkreettisesti koettu juttu, onnea pudottajalle!!!
- mikaela mik
pitää paikkaansa. ja kas kummaa,se on vielä terveellistäkin. laskee verenpaineita ja kolesteroliakin mukavasti,jos sattuu olemaan koholla. jos Atkinssille repeaa,sitä ei voi enää lopettaa,silloin vasta lihookin.
- metodiin
joka ei aikaisemminkaan tuonut tyydyttävää tulosta, mutta sehän kuulostaa hyvältä.
Pikku vinkki, jos olet asiasta oikeasti kiinnostunut niin tällaista asiaa kannattaa kysyä sellaisilta ihmisiltä joilla on kokemusta asiasta. Ja kuten on monesti todettu niin tämä palsta ei ole sellainen.- Ei täällä tiietä
Kyllä tällä palstalla on tietoa ja auliita jakajiakin useimmat ovat olleet vhhlla jo vuosia ja jotkut esiintyneet lehdissäkin.
on sellainen että täältä saa ihan oikeaa kokemusperäistä tietoa VHH ruokavaliosta. Tosin täällä on eräs häirikkökirjoittaja ollut jo vuosia yrittämässä saada aikaan epäjärjestystä mutta oikeaa tietoakin löytyy ja sitä olen yrittänyt täällä kaikille kertoa. Minuun on otettu myös suoraan yhteyttä ja kyselty asioista ja mielelläni annan tietoa. On tämä sen verran hyvä ruokavalio että siitä kannattaa kertoa muillekin.
- peräistä tämäkin
kj.mattila kirjoitti:
on sellainen että täältä saa ihan oikeaa kokemusperäistä tietoa VHH ruokavaliosta. Tosin täällä on eräs häirikkökirjoittaja ollut jo vuosia yrittämässä saada aikaan epäjärjestystä mutta oikeaa tietoakin löytyy ja sitä olen yrittänyt täällä kaikille kertoa. Minuun on otettu myös suoraan yhteyttä ja kyselty asioista ja mielelläni annan tietoa. On tämä sen verran hyvä ruokavalio että siitä kannattaa kertoa muillekin.
Mistä johtuu, että jos joku on saanut huonoja fiboja tuosta dieetistä ja kertoo sen täällä, niin haukutaan heti lyttyyn?
- ovat tällä palstalla
peräistä tämäkin kirjoitti:
Mistä johtuu, että jos joku on saanut huonoja fiboja tuosta dieetistä ja kertoo sen täällä, niin haukutaan heti lyttyyn?
asia erikseen. He saavat huonoja fiboja vähän kaikesta. Heidät saakin haukkua lyttyyn.
- mutta onko heti
ovat tällä palstalla kirjoitti:
asia erikseen. He saavat huonoja fiboja vähän kaikesta. Heidät saakin haukkua lyttyyn.
provoilija jos kysyy neuvoa,johon kukaan ei vastaa tai sanoo ettei vhh ole käynyt jollekinVoitko sanoa että vhh sopii varmasti kaikille?
- nyt niitä FAKTOJA
kj.mattila kirjoitti:
älä esitä olettamuksia vaan nyt on miehen tiedot testissä. Jos jotain tiedät, niin osaat kyllä vastata ilman olettamuksia.
Kun sinulla kerran tuota kokemusta on, niin kerrohan, miksi vhh vaikuttaa kuukautisiin erilailla eri ihmisillä. Miten sinulla kävi?
Kerro samalla, miksi hyvä ja sileä iho muuttuu kynnöspelloksi rasvan syönnin aloituksen jälkeen. Äläkä sano, ettei rasvaa tarvitse syödä; kyllä sitä tarvitse syödä, jos aikoo saada prosentit sinne 50 - 60 tienoille.
Kerro, miksi ihminen pyörtyy kesken normaalin treenin, vaikka kaloreissa mitattuna energiaa on mennyt riittävästi kuten myös rasvaa. Aiemmassa elämässä sellaista ei ole tapahtunut kovemmassakaan treenissä.
Kerro, miksi olo on kokoajan erittäin väsynyt, mutta nukuttua ei kuitenkaan kunnolla saa, vaan koko ajan heräilee.
Äläkä sano, että kaikki nuo oireet kuuluvat alkuvaiheeseen, sillä tässä tapauksessa ei varmasti ole kyse mistään alkuvaiheen pahoinvoinnista.
Kuinka monen työnantajan muuten luulet katsovan hyvällä sitä, että työntekijä ei liki kahteen viikkoon kykene työhön, kun vähentää hiilarit niin alas, ettei pysy pystyssä?
Aika alkaa nyt! - suuren suusi
kj.mattila kirjoitti:
Etpä ole enää aikoihin kirjoitellut sokerinpolttovaiheesta tai siitä miten elimistösi "oppii polttamaan rasvaa". Ja diabeteskin on jo osoitettu alkavan rasvojen virheellisestä aineenvaihdunnasta. Niin ja Konosen vesitankkauskin siihen vielä päälle.
Etkös voisi jälleen alkaa paasaamaan näistä, lähteitähän sinulta ei enää edes kysytä koska et niitä koskaan laita, mitä nyt siteeraat Heikkilän epätieteellistä eeposta. Niin ja laita taas muutama Puskan junailema salaliittohanke. Syytä KTL:ää kaupallisista kytköksitä ja laita heti perään Heikkilän kirjamainos.
Kun paasaat mainituista jutuista, tulee palstalle taas joku "häirikkö" ja laittaa linkkejä joista juttusi huomataan olevan paksua pajunköyttä. Näistä väittelyistä on varmsti hyötyä VHH:laisille, kun he näkevät juttujesi tason niin he osaavat silloin etsiä oikeaa tietoa jostain muualta. - johtua
peräistä tämäkin kirjoitti:
että nämä huonoja kokemuksia saaneet eivät ole koskaan aikaisemmin tänne kirjoittaneet? Ovat noudattaneet VHH:ta mahdollisesti viikkoja kirjoittamatta ainuttakaan viestiä kysyäkseen neuvoa tai yhtään mitään?
Ei se kuulosta edelleenkään uskottavalta että sellainen kirjoittaja olisi noudattanut päivääkään VHH:ta, kunhan vain tulevat tänne provoilemaan. - johtua?
johtua kirjoitti:
että nämä huonoja kokemuksia saaneet eivät ole koskaan aikaisemmin tänne kirjoittaneet? Ovat noudattaneet VHH:ta mahdollisesti viikkoja kirjoittamatta ainuttakaan viestiä kysyäkseen neuvoa tai yhtään mitään?
Ei se kuulosta edelleenkään uskottavalta että sellainen kirjoittaja olisi noudattanut päivääkään VHH:ta, kunhan vain tulevat tänne provoilemaan.Jos ei kaikkea tiedä jo valmiiksi niin täällä haukutaan tyhmäksi. Jos dieetti (vaikkapa tietämättömyydestä) takkuaa, niin haukutaan häiriköksi sen sijaan että autettaisiin ja neuvottaisiin.
Eihän tämä ole mikään normaali terveyspalsta, vaan sairaiden ihmisten jätemaata.
Nimim. itsekin täällä kysyessä nokkiinsa saanut, teistä huolimatta VHH:lla laihtunut - ei toimi
johtua? kirjoitti:
Jos ei kaikkea tiedä jo valmiiksi niin täällä haukutaan tyhmäksi. Jos dieetti (vaikkapa tietämättömyydestä) takkuaa, niin haukutaan häiriköksi sen sijaan että autettaisiin ja neuvottaisiin.
Eihän tämä ole mikään normaali terveyspalsta, vaan sairaiden ihmisten jätemaata.
Nimim. itsekin täällä kysyessä nokkiinsa saanut, teistä huolimatta VHH:lla laihtunutniitä vastaan joilla on omia kokemuksia asiasta!
- aika vainoharhainen
Olen kuule ihan aikuisten oikeesti noudattanu vhh: ja jatkan edelleenki.Paitsi ettet kylläkään ymmärrä aikuisten oikeesta mitään kun mitä ilmeisemmin olet keskenkasvuinen kakara ja häirikkö.Keskustelen mieluummin aikuisten kanssa aikuisten asioista kun kaltaisesi lapsukaisen joka kaikenlisäksi kärsii vainoharhoista.Kaikki varmaan haluaa pahaa ja vain sinulle,voi pientä parkaa.Minulla vhh jatkuu ja siirryn keskustelemaan aiheesta AIKUISTEN kanssa.
- tietysti
aikuisten oikeesti laitoin sinulle tuon viestin vahingossa:) tarkoitin sen tuolle vainoharhoista kärsivälle pennulle.
- --- -------- -
on täysin paikkaansa pitävä seikka,ettei varmasti ole VHH kaikilla tehokas painonpudotuksessa. kahdesti olen koittanut,ensimmäisen kerran pari viikkoa,eikä sitten mitään pudotusta. nyt olen ollut tasan kuukauden,eikä mitään muutosta. ekana parin viikon aikana ehkä tosi vähän hävisi nestettä,nyt tuntuu että on tullut takaisin. ja olen täysin noudattanut Heikkilän kirjan ohjeita. ja toimivuudesta se,että ketoosi-tikuilla koko ajan kohtuullisesti ketoosissa. on tarkoitus ainoastaan todistaa,aleneeko kelesterooli. koitan vielä muutaman kuukauden.
- vain sitä
miksi kokeilet uudelleen keinoa joka ei sinulla toimi?
- -- -------
vain sitä kirjoitti:
miksi kokeilet uudelleen keinoa joka ei sinulla toimi?
koittaakseni voiko tämä todellakin alentaa kolesterolia. en rupeaisi koskaan tällä laihduttamaan. on ihme,kun paino ei ole noussut. (tai on vähän,koska lihasmassa on lisääntynyt) jos kolesteroli laskee,jatkan tätä vaikka paino nousisikin.
- ideasi
-- ------- kirjoitti:
koittaakseni voiko tämä todellakin alentaa kolesterolia. en rupeaisi koskaan tällä laihduttamaan. on ihme,kun paino ei ole noussut. (tai on vähän,koska lihasmassa on lisääntynyt) jos kolesteroli laskee,jatkan tätä vaikka paino nousisikin.
oli pudottaa painoa. Millä keinoin aioit sitä pudottaa?
Ja miksi paino nousisi jos noudattaa ohjeita, tätä en ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt? - torni muukreen
ideasi kirjoitti:
oli pudottaa painoa. Millä keinoin aioit sitä pudottaa?
Ja miksi paino nousisi jos noudattaa ohjeita, tätä en ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt?ai miten paino nousee? no jos henkilö sattuu noudattamaan kirjaa ja syö mahdottomasti rasvaa. kai tuloksiakin tulee. voi teitä hölmöläisiä ;)
- lihoo
torni muukreen kirjoitti:
ai miten paino nousee? no jos henkilö sattuu noudattamaan kirjaa ja syö mahdottomasti rasvaa. kai tuloksiakin tulee. voi teitä hölmöläisiä ;)
no siinä kirjassa täytyy sitten olle ihan hitosti kaloreita. :)
- kirjoitti
lihoo kirjoitti:
no siinä kirjassa täytyy sitten olle ihan hitosti kaloreita. :)
"jos noudattaa kirjaa" ei, jos syö kirjaa.Vhh:lla ei syödä kirjoja,ehkä sinä sitten syöt,omituista kyllä.
- ohjeita
torni muukreen kirjoitti:
ai miten paino nousee? no jos henkilö sattuu noudattamaan kirjaa ja syö mahdottomasti rasvaa. kai tuloksiakin tulee. voi teitä hölmöläisiä ;)
joita on lukenut. Turha sitä on ohjeiden kirjoittajaa syyttää jos hänen ohjeitaan ei edes noudata.
- auts!
Muumio-50. Me ihmiset ollaan kaikki erilaisia. Yhdellä ihmisellä toimii toinen juttu ja toisella toinen. Ei siis ole varmaa että vhh dietti tai paremminkin elämäntapa olisi sinua varten. Itse olen hyväksi havainnut noudattaa Montignacin diettiä josta on muodostunut elämäntapa. En noudata diettiä mitenkään orjallisesti, sillä välillä on tilanteita kuten juhlia tms., joissa ei ole mahdollisuutta kirjaimelliseen noudattamiseen.
Montignacissa syödään hiilareita ja proteiineja molempia, mutta eri aterioilla. Kasvikset ovat ns.neutraaleja, joten niitä voi yhdistää proteiinien kanssa. Syön vähärasvaista proteiinia, eli kanaa, kalaa, kokolihaa.
Olen vähentänyt valkoisen vehnäjauhon ja sokerin käytön minimiin, kuten sanoin on tilanteita jolloin tulee syötyä jotain makeaa, mutta se ei painoa heitä suuntaan tai toiseen, sillä se on vaan se kerta. Toki jos silloin syö liikaa, niin mahassa sen tuntee seuraavana yönä ja päivänä.
Siispä neuvoisin sinua tekemään niinkuin sinulle on hyväksi ja niin että paino tippuu. Käytä vaikka vähärasvaista proteiinia, paljon kasviksia, kokojyvä viljatuotteita ja kokeile josko sinullakin toimisi tuo Montignacin tapa syödä hiilarit ja proteiinit eri aterioilla. Toivottavasti löydät oman hyvänolon tapasi syödä ja laihtua. Sinulle se ei ilmeisestikään ole vhh ruokavalio,ystävällesi vhh taas näköjään sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212384
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292203Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981200Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141013- 45859
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16837Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109796Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.238748Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167737