Siis miten menee kolarissa...

liikennevakuutus??

Olin tossa kuukausi sitten kolarissa, kun yksi lajitoveri kahautti volvollaan automme perään ja poliisitkin oli paikalla, totesivat itsestään selvyyden, että peräänajaja oli syyllinen ja tämä volvoilija jopa myönsikin tämä tekosensa.

Vaan... on mennyt kuukausi ja homma ei ole edennyt pätkääkään, ei ole tehnyt peräänajaja minkäänlaista vahinkoilmoitusta ja ei ilmeisesti aio tehdäkään. Meillä ei ole itsellämme autossa kaskoa, koska ostan autoni käteisellä ilman änkyttämistä ja katson normaalin liikennevakuutuksen riittävän, koska ostan uuden auton itse törttöillessäni, nyt vain en periaatteessa ala itse hommaamaan uutta autoa itselleni, koska mielestäni en ole vahinkoa aiheuttanut ja peräänajajan vakuutusyhtiö saa hommata minulle uuden ajokin.

Tuntuu uskomattomalta, että selvässä asiassa vakuutusyhtiö voi vemputtaa ties kuinka kauan. Soitin tänään yhtiöön (Pohjola) ja he eivät kuulema voi tehdä mitään, meidän kaskollamme auto olisi jo hoidettu. Siis onko tarkoitus myydä kaskoja?

4

1986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kohtuullinen aika vahinkoilmoituksen tekoon on noin kaksi viikkoa. Sen jälkeen saattaa joskus vakuutusyhtiöllä mennä enemmänkin aikaa, mutta juttu on silloin jo vireillä.
      Kannattaa kysäistä syylliseltä olisiko vahinkoilmoitus unohtunut ja jos ei tepsi niin uudestaan ilmoitus poliisille. Joutuu sitten keskustelemaan viranomaisten kanssa.
      Kannattaa tehdä vahinkoilmoitus tuplana, jolloin myös sytön osapuoli voi lähettää vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön.

• se menee

Kolaritapauksessa täytyy aina täyttää vahinkoimoitus paikan päällä, tuli poliisit paikalle tai ei. Syyllinen myöntää allekirjoituksellaan syyllisyytensä ja kumpikin osapuoli saa oman kappaleensa.
      Sitten vain viet itse oman kappaleesi omaan vakuutusyhtiöösi,joka panee homman vireille syyllisen yhtiön kanssa.
      Näin et ole riippuvainen vastapuolen vetkutteluista.
      Niitä vahinkoilmoituslomakkeita saa jokaisesta vakuutusyhtiöstä ja niitä on aina oltava mukana auton papereiden joukossa.

• aloittaja, syytön osapuoli

Poliisit olivat paikalla, heilläkään ei ollut tarjota vahinkoilmoitusta paikan päällä, vain että sen voi tehdä netissä. Kenelläkään ei ollut vahinkoilmoitusta autossaan, ja oli sentään kolman auton ja moottoripyörän ketju.

Olen tehnyt itse vahinkoilmoituksen yhtiöön, mutta vastapuoli ei tee omaa ilmoitustaan. Minulle kerrottiin vakuutusyhtiöstä, että aikanaan asia menee poliisin kautta, mutta nyt ei voi tehdä mitän. Toki olen ollut yhteydessä vastapuolen edustajaan ja lähettänyt terveisiä. En vain voi alkaa leikkimään mitään Tony Sopranosia, etten itse syyllisty mihinkään.

• liikennevakuutus????
        aloittaja, syytön osapuoli kirjoitti:

Poliisit olivat paikalla, heilläkään ei ollut tarjota vahinkoilmoitusta paikan päällä, vain että sen voi tehdä netissä. Kenelläkään ei ollut vahinkoilmoitusta autossaan, ja oli sentään kolman auton ja moottoripyörän ketju.

Olen tehnyt itse vahinkoilmoituksen yhtiöön, mutta vastapuoli ei tee omaa ilmoitustaan. Minulle kerrottiin vakuutusyhtiöstä, että aikanaan asia menee poliisin kautta, mutta nyt ei voi tehdä mitän. Toki olen ollut yhteydessä vastapuolen edustajaan ja lähettänyt terveisiä. En vain voi alkaa leikkimään mitään Tony Sopranosia, etten itse syyllisty mihinkään.

Nyt sitten selvisi viimein, ettei vastapuolella, eli peräänajajalla ollut vakuutusta lainkaan ajoneuvossaan. Homma siirtyy Liikennevakuutus keskukselle ja kestää varmaan taas oman aikansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe