Olin tossa kuukausi sitten kolarissa, kun yksi lajitoveri kahautti volvollaan automme perään ja poliisitkin oli paikalla, totesivat itsestään selvyyden, että peräänajaja oli syyllinen ja tämä volvoilija jopa myönsikin tämä tekosensa.
Vaan... on mennyt kuukausi ja homma ei ole edennyt pätkääkään, ei ole tehnyt peräänajaja minkäänlaista vahinkoilmoitusta ja ei ilmeisesti aio tehdäkään. Meillä ei ole itsellämme autossa kaskoa, koska ostan autoni käteisellä ilman änkyttämistä ja katson normaalin liikennevakuutuksen riittävän, koska ostan uuden auton itse törttöillessäni, nyt vain en periaatteessa ala itse hommaamaan uutta autoa itselleni, koska mielestäni en ole vahinkoa aiheuttanut ja peräänajajan vakuutusyhtiö saa hommata minulle uuden ajokin.
Tuntuu uskomattomalta, että selvässä asiassa vakuutusyhtiö voi vemputtaa ties kuinka kauan. Soitin tänään yhtiöön (Pohjola) ja he eivät kuulema voi tehdä mitään, meidän kaskollamme auto olisi jo hoidettu. Siis onko tarkoitus myydä kaskoja?
Siis miten menee kolarissa...
4
1986
Vastaukset
- ...
Kohtuullinen aika vahinkoilmoituksen tekoon on noin kaksi viikkoa. Sen jälkeen saattaa joskus vakuutusyhtiöllä mennä enemmänkin aikaa, mutta juttu on silloin jo vireillä.
Kannattaa kysäistä syylliseltä olisiko vahinkoilmoitus unohtunut ja jos ei tepsi niin uudestaan ilmoitus poliisille. Joutuu sitten keskustelemaan viranomaisten kanssa.
Kannattaa tehdä vahinkoilmoitus tuplana, jolloin myös sytön osapuoli voi lähettää vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön. - se menee
Kolaritapauksessa täytyy aina täyttää vahinkoimoitus paikan päällä, tuli poliisit paikalle tai ei. Syyllinen myöntää allekirjoituksellaan syyllisyytensä ja kumpikin osapuoli saa oman kappaleensa.
Sitten vain viet itse oman kappaleesi omaan vakuutusyhtiöösi,joka panee homman vireille syyllisen yhtiön kanssa.
Näin et ole riippuvainen vastapuolen vetkutteluista.
Niitä vahinkoilmoituslomakkeita saa jokaisesta vakuutusyhtiöstä ja niitä on aina oltava mukana auton papereiden joukossa.- aloittaja, syytön osapuoli
Poliisit olivat paikalla, heilläkään ei ollut tarjota vahinkoilmoitusta paikan päällä, vain että sen voi tehdä netissä. Kenelläkään ei ollut vahinkoilmoitusta autossaan, ja oli sentään kolman auton ja moottoripyörän ketju.
Olen tehnyt itse vahinkoilmoituksen yhtiöön, mutta vastapuoli ei tee omaa ilmoitustaan. Minulle kerrottiin vakuutusyhtiöstä, että aikanaan asia menee poliisin kautta, mutta nyt ei voi tehdä mitän. Toki olen ollut yhteydessä vastapuolen edustajaan ja lähettänyt terveisiä. En vain voi alkaa leikkimään mitään Tony Sopranosia, etten itse syyllisty mihinkään. - liikennevakuutus????
aloittaja, syytön osapuoli kirjoitti:
Poliisit olivat paikalla, heilläkään ei ollut tarjota vahinkoilmoitusta paikan päällä, vain että sen voi tehdä netissä. Kenelläkään ei ollut vahinkoilmoitusta autossaan, ja oli sentään kolman auton ja moottoripyörän ketju.
Olen tehnyt itse vahinkoilmoituksen yhtiöön, mutta vastapuoli ei tee omaa ilmoitustaan. Minulle kerrottiin vakuutusyhtiöstä, että aikanaan asia menee poliisin kautta, mutta nyt ei voi tehdä mitän. Toki olen ollut yhteydessä vastapuolen edustajaan ja lähettänyt terveisiä. En vain voi alkaa leikkimään mitään Tony Sopranosia, etten itse syyllisty mihinkään.Nyt sitten selvisi viimein, ettei vastapuolella, eli peräänajajalla ollut vakuutusta lainkaan ajoneuvossaan. Homma siirtyy Liikennevakuutus keskukselle ja kestää varmaan taas oman aikansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047