Löytyykö netistä jossain taulukko, jossa olisi kaikkien henkilöautojen dieselverot (tai taulukko, jossa olisi kokonaispainot, jotta voisi itse laskea veron)?
Dieselverotaulukko?
13
17286
Vastaukset
- toyisti
sivuilta löytyy: www.ake.fi
- diiselikö?
Löysin vain ohjeen veron laskemiseksi, mutta en taulukkoa, jossa olisi verot automalleittain valmiiksi laskettuna.
- Anonyymi
diiselikö? kirjoitti:
Löysin vain ohjeen veron laskemiseksi, mutta en taulukkoa, jossa olisi verot automalleittain valmiiksi laskettuna.
Nyt allekirjoittamaan kansalaisaloite polttoaineveron alentamiseksi: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5474
PS: Muistakaa jakaa jotta saadaan tuo 50 000 täyteen!
- maalainen
Katsopa auton maahantuojien kotisivuilta,
teknisistä tiedoista. - nafta
Eikös se ole 25 euroa jokaista alkavaa 100 kiloa kohden. Auton painon löydät vaikka Tuulilasin autotaulukoista, jos et painoja osaa netistä hakea.
- diiselikö
Tiesin jo miten vero lasketaan ja miten löydän autojen kokonaispainot. Yritin vain löytää helpompaa keinoa saada verot eri automalleille. Nyt joutuu hakemaan tietoja eri sivuilta. Valmista taulukkoa ei siis löydy?
- aapo
Suurin osa mainitsemistasi autoista (itseasiassa kaikki) on kokonaispainoltaan alle 2000 kg.
Joten ei kai se nyt niin kympin päälle voi olla tarkkaa jos dieseliä ostaa ja meinaa maksaa autosta 13 donaa ?
2000 kg = 3000 mummoa = noin 500 eukkoa veroa karkeesti per vuosi.
Jos on kevyempi niin sitten vähentää tosta aina 25 eukkoa pois / 100 kiloa. Alle 450 eukon ei taida noilla autoilla päästä, joten siinä haarukkaa.- dd
Mistä vitun eukoista sinä oikein puhut? Mummoista? Tämä asia on painanut minua yhdeksän vuoden ajan.
- puonnut on
niin vastasit mulla painaa auto 2200 ja vero oli alle 500e oliskohan ollut 480e
- aapo
...
- mutta paljon putos
minulla auto painaa 2200kg
käyttövoimaveron osuus 366 päivältä on:
1,155e/päivä eli
käyttövoimavero on:422.73e
eli ei niinkuin tuolla joku väitti että olis 25e 100kg kohti.
täytyy tietäjän olla bensaauton omistaja tai mopon
muistin väärin tuon 480,otin lapun esiin ja on oikeat lukemat
- Vaalpun
Siis miten miten ihmiset osaa selittää asioita todella oudolla tavalla. Itsekin olen miettinyt ihan samaa ja katsellut diesel autoa kun bensana sitä ei saatavana. Mutta noista vastauksista ei saa mitään selvää. Joka kysyy täällä jotain tollasta, ei kaipaa idioottien vastauksia. Vaan blondi selityksen. Eikait tääl kukaan kysy jos tietää!!! Täytyy olla kyllä pikku ego että tulee tänne pullistelemaan!
Tuoki viiminen ;juosten kustu vastaus :ei mtn saa selvää?!- liian_helppoa
Tässä se olisi. https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849