Dieselverotaulukko?

diiselikö?

Löytyykö netistä jossain taulukko, jossa olisi kaikkien henkilöautojen dieselverot (tai taulukko, jossa olisi kokonaispainot, jotta voisi itse laskea veron)?

13

17117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toyisti

      sivuilta löytyy: www.ake.fi

      • diiselikö?

        Löysin vain ohjeen veron laskemiseksi, mutta en taulukkoa, jossa olisi verot automalleittain valmiiksi laskettuna.


      • Anonyymi
        diiselikö? kirjoitti:

        Löysin vain ohjeen veron laskemiseksi, mutta en taulukkoa, jossa olisi verot automalleittain valmiiksi laskettuna.

        Nyt allekirjoittamaan kansalaisaloite polttoaineveron alentamiseksi: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5474

        PS: Muistakaa jakaa jotta saadaan tuo 50 000 täyteen!


    • maalainen

      Katsopa auton maahantuojien kotisivuilta,
      teknisistä tiedoista.

    • nafta

      Eikös se ole 25 euroa jokaista alkavaa 100 kiloa kohden. Auton painon löydät vaikka Tuulilasin autotaulukoista, jos et painoja osaa netistä hakea.

      • diiselikö

        Tiesin jo miten vero lasketaan ja miten löydän autojen kokonaispainot. Yritin vain löytää helpompaa keinoa saada verot eri automalleille. Nyt joutuu hakemaan tietoja eri sivuilta. Valmista taulukkoa ei siis löydy?


    • aapo

      Suurin osa mainitsemistasi autoista (itseasiassa kaikki) on kokonaispainoltaan alle 2000 kg.
      Joten ei kai se nyt niin kympin päälle voi olla tarkkaa jos dieseliä ostaa ja meinaa maksaa autosta 13 donaa ?
      2000 kg = 3000 mummoa = noin 500 eukkoa veroa karkeesti per vuosi.
      Jos on kevyempi niin sitten vähentää tosta aina 25 eukkoa pois / 100 kiloa. Alle 450 eukon ei taida noilla autoilla päästä, joten siinä haarukkaa.

      • dd

        Mistä vitun eukoista sinä oikein puhut? Mummoista? Tämä asia on painanut minua yhdeksän vuoden ajan.


      • puonnut on

        niin vastasit mulla painaa auto 2200 ja vero oli alle 500e oliskohan ollut 480e


    • aapo

      ...

      • mutta paljon putos

        minulla auto painaa 2200kg
        käyttövoimaveron osuus 366 päivältä on:
        1,155e/päivä eli
        käyttövoimavero on:422.73e
        eli ei niinkuin tuolla joku väitti että olis 25e 100kg kohti.
        täytyy tietäjän olla bensaauton omistaja tai mopon
        muistin väärin tuon 480,otin lapun esiin ja on oikeat lukemat


    • Vaalpun

      Siis miten miten ihmiset osaa selittää asioita todella oudolla tavalla. Itsekin olen miettinyt ihan samaa ja katsellut diesel autoa kun bensana sitä ei saatavana. Mutta noista vastauksista ei saa mitään selvää. Joka kysyy täällä jotain tollasta, ei kaipaa idioottien vastauksia. Vaan blondi selityksen. Eikait tääl kukaan kysy jos tietää!!! Täytyy olla kyllä pikku ego että tulee tänne pullistelemaan!
      Tuoki viiminen ;juosten kustu vastaus :ei mtn saa selvää?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe