Vaatiiko lomautukset YT-neuvottelujen käymistä vai voiko porukkaa lomauttaa ilman neuvotteluja?
YT-neuvottelut
4
2192
Vastaukset
- Vaatii
Jos yrityksessä on yli 20 työntekijää, niin ennen lomautuksia pitää lain mukaan käydä YT-neuvottelut.
- Vaatii
Siis jos on kyse yksityisestä yrityksestä. Kuntia ja valtiotahan tuo YT-laki ei koske.
- neuvoteltu
Vaatii kirjoitti:
Siis jos on kyse yksityisestä yrityksestä. Kuntia ja valtiotahan tuo YT-laki ei koske.
Yksityisestä on kyse ja lappuja annetaan ilman neuvotteluja.
neuvoteltu kirjoitti:
Yksityisestä on kyse ja lappuja annetaan ilman neuvotteluja.
Jos yrityksen henkilöstäärä ylitse 20 ja lomautettu ilman yt-neuvotteluja niin ei muuta kun asiaa eteenpäin liitolle.
tässä vielä linkki yt-lakiin
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2007/20070334
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101070
- 102948
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96807- 86733
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17627- 48536
- 36536
- 25515
- 43492