CIPRALEXIN PUOLITUS

Miten saa puoliksi?

Lääkäri määräsi minulle reseptin jossa oli 2,5mg Cipralexia masennukseen aluksi viikon yksi kertaa tuo 2,5mg aamuisin ja viikonkuluttua 5mg (eli kaksi tablettia)..

Menin apteekkiin jossa apteekkari sanoi ettei sitä myydä kuin 5mg vahvuisina..
Mietittiin siinä että miten toimia ja apteekkari sanoi että pitää soittaa reseptin määränneelle lääkärille että onko ok että muutetaan resepti tuohon 5mg ja että puolitan pillerin ensimmäisen viikon ajan..
Kysyin sitten apteekkarilta että kuinka pieni pilleri se on ja onko siinä uurretta jota pitkin lääke olisi helppo halkaista..
Hän katsoi pakkaukseen ja totesi että voi halkaista.
Resepti saatiin muutettua ja Cipralex 5mg.t lähti mukaan.

Kotona vaan huomasin ettei 5mg pillerissä ole mitään jokouurretta ja pilleri on niin pirun pieni että kun yritin sitä "halkaista" niin eihän se puoliksi todellakaan mennyt..

Ajattelin että paras keino olisi laittaa veitsenterä keskelle pilleriä ja napauttaa se halki... ÖÖH.. Kahteen osaan meni mutta keskeltä ei todellakaan haljennut.. Ja palaset lensivät ympäri kämppää..

Yritin sitten normaalisti käsin mutta ei tuloksia.. Rupesi siinä yrityksessä jo pilleri sulamaan käsiin..
Kertokaa joku miten sen saakelin pilsun saa keskeltä halki??
Rupee jo masentaan tää taistelu:) Kiitos

12

1720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä.........

vehkeen joka on ihan sitä varten tehty, maksaa n.8-10 euroa=)

• Miten saa puoliksi?

Ai myydäänkö sellasiakin joilla saa urattoman pillerin puoliksi?

• 25 mg:n
        Miten saa puoliksi? kirjoitti:

Ketipinorit (ovat tooosiii pieniä), koska minulle riittää siitä puolet unta antamaan. Ja K on pieni, pyöreä, uraton (saa kuitenkin puolittaa)

• myydään.

Kyllä on on. Myydään apteekissa. Se on pieni kooltaan ja vähän niinkuin "nitoja". Lääke laitetaan väliin ja osat painetaan yhteen. Erittäin ohut ja terävä metalliosa halkaisee silloin lääkkeen kahtia. Lääke ei pääse luiskahtamaan pois vaan se todella halkeaa keskeltä. Tälläiset on tehty nimenomaan urattomien pillerien puolittamiseen. Eihän urallisia tarvitse puolittaa leikkurilla, jos vain sorminäppäryyttä löytyy.

Kaikkia läkkeitä ei saa puolittaa koska se vaikuttaa tehoon. Jos lääkkeen on tarkoitus imeytyä esim jossain suolessa, niin puolitus rikkoo koostumuksen ja lääkeaine vapautuu ennen aikojaan. Sinun lääkkeen kuitenkin saa puolittaa.

Muita välineitä ovat esim lääkkeen jauhaja, mutta sellaista et tarvi. Niitä on erilaisia. Lääke esim pannaan pieneen "purkkiin" ja purkin kokoinen kansi (joka on kierteillä) väännetään kiinni. Siinä samalla lääke jauhautuu pulveriksi. Tämän voi toistaa jos ei tule tarpeeksi hienoa pölyä.

• tämän hommaat....
        myydään. kirjoitti:

Kyllä on on. Myydään apteekissa. Se on pieni kooltaan ja vähän niinkuin "nitoja". Lääke laitetaan väliin ja osat painetaan yhteen. Erittäin ohut ja terävä metalliosa halkaisee silloin lääkkeen kahtia. Lääke ei pääse luiskahtamaan pois vaan se todella halkeaa keskeltä. Tälläiset on tehty nimenomaan urattomien pillerien puolittamiseen. Eihän urallisia tarvitse puolittaa leikkurilla, jos vain sorminäppäryyttä löytyy.

Kaikkia läkkeitä ei saa puolittaa koska se vaikuttaa tehoon. Jos lääkkeen on tarkoitus imeytyä esim jossain suolessa, niin puolitus rikkoo koostumuksen ja lääkeaine vapautuu ennen aikojaan. Sinun lääkkeen kuitenkin saa puolittaa.

Muita välineitä ovat esim lääkkeen jauhaja, mutta sellaista et tarvi. Niitä on erilaisia. Lääke esim pannaan pieneen "purkkiin" ja purkin kokoinen kansi (joka on kierteillä) väännetään kiinni. Siinä samalla lääke jauhautuu pulveriksi. Tämän voi toistaa jos ei tule tarpeeksi hienoa pölyä.

http://www.verkkosalkku.net/laakehoito/upload/C~000028.jpg

Tässä on kuva tuotteesta. Sen virallinen nimi on tabletin puolittaja. Löytyy joka apteekista ja cipramilit puolittuu!!

• Miten saa puoliksi?
        tämän hommaat.... kirjoitti:

http://www.verkkosalkku.net/laakehoito/upload/C~000028.jpg

Tässä on kuva tuotteesta. Sen virallinen nimi on tabletin puolittaja. Löytyy joka apteekista ja cipramilit puolittuu!!

Kiitos kaikille avusta:)

Ku alkoi meneen noi Cipraleksit jo sirpaleiksi:) Mutta pitänee käydä apteekissa hakeen tomonen laitos.

Thänks:)

• jokatoinen qqq

Kiitos kaikille avusta:)

Ku alkoi meneen noi Cipraleksit jo sirpaleiksi:) Mutta pitänee käydä apteekissa hakeen tomonen laitos.

Thänks:)

päivä 5 mg:n ennenku saisin lääkärin kiinni. Hän ei varmaa muistanu tarkistaa lääkkeitten milligrammoja.

• ....
        jokatoinen qqq kirjoitti:

päivä 5 mg:n ennenku saisin lääkärin kiinni. Hän ei varmaa muistanu tarkistaa lääkkeitten milligrammoja.

Eihän se lääkäri noin määränny!!

• hoitajajoskus

Mä olen käsittänyt niin, ettei pillereitä joissa ei ole jakouuretta saa puolitella...???

• puolittaa, MUTTA

se ettei lääkkeessä ole jakouraa ei nykyp. kerro siitä saako vai eikö sitä saa puolittaa.
        Tietenkään esim. entero- ja depot-muotoisia lääkkeitä ei mennä "pilkkomaan".

• Miten saa puoliksi?
        puolittaa, MUTTA kirjoitti:

se ettei lääkkeessä ole jakouraa ei nykyp. kerro siitä saako vai eikö sitä saa puolittaa.
        Tietenkään esim. entero- ja depot-muotoisia lääkkeitä ei mennä "pilkkomaan".

No se lääkäri käski vaan puolittaa sen pilsun ku ei ollukkaan myynnissä niitä 2,5mg..

Eli teen niinku se käski ehkä se kuitenki tietää parhaiten ku on joku lääketieteen professori ym:)

Oon ottanu kyl kerran jo sen 5mg ku en kerinny ruveta aamulla taisteleen sen puolituksen kanssa eikä edes tuntunu minkäänlaisia vaikutuksia.

Määrää tullaan lisäämään pikkuhiljaa sit myöhemmin.
        Harva kuitenki alottaa edes sillä 2,5mg joten lääkäri varmaan ajatteli ottaa mun kohdalla varmanpäälle ja määrätä aluks nii pienen annoksen ja katsoa että se lääke sopii mulle..
        Parempi se on ottaa varman päälle:)

Mut onneks ei tarvi puolitella ku viikon ja maanantaina meen taas sinne lekurille ja kysyn sitte tarkemmin asiasta.
        Tuskin se nii vakavaa on:)

• Siljex

Hei!
      Jos ottaa hyvin pieniä määriä Cipralexia, kannattaa pyytää se nestemäisenä (kaikki lääkärit ei tiedä, että sitä on saatavana myös nestemäisenä). Auttaa myös lopetusvaiheessa, kun tablettien kanssa menis murusteluksi.
      t. Silja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe