Kielen kate?!?!!?

Poika88___

Hei miten ton paksun valkosen pahanhajusen katteen kielen päältä saisi pois? Minulla todettiin sieni-infektio, mutta sanottiin, että se kuuluu ihmisen normaaliin kasvustoon tms...eli ei tarvitsisi hoitaa. Haluaisin tuon kuitenkin pois. Miten saisi? Terveyskeskuksesta sain fungizonea ja daktarinia yms, muttei auttanut. Yksityinen siis sanoi, että ei tarvitse hoitaa. Haluaisin kuitenkin sen pois. Neuvoja...

12

2984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen paskakieli

mitkä auttoi mulle; ostin apteekista tehokasta suuvettä ja harjasin kielen aamuin illon, ja edelleen harjaan kielen, muuten se pääsee aina kasvamaan.

• eräs.

HARJAA kieltäsi ihan tavallisella hammasharjalla.

Jokin Listerin varmaan tappaa aika hyvin myös sientä...siis suuhuuhde.

Osta apteekista maitohappobakteerikapseleita.

• aloittaja

Tuleeko toi tartunnasta vai "Omista elämäntavoista"?

• edellinen.
        aloittaja kirjoitti:

Tuleeko toi tartunnasta vai "Omista elämäntavoista"?

Sieni-infektio voi tulla SEKÄ tartunnasta ETTÄ omista elämäntavoista.

Mikään sukupuolitautihan se EI ole, mutta kiusallinen (ja yleensä sitkeä vaiva) sinänsä.

Sieni-infektiota koko kehossa voivat aiheuttaa/pahentaa: runsas sokerin ja valkoisen leivän/leivosten syönti, LIIKA kofeiinin juonti ja hiivatuotteiden syönti (= olut ja hiivaleipä).

Lisäksi alentunut vastustuskyky voi aiheuttaa/pahentaa hiivaa. (Eli hyvästä peruskunnosta kannattaisi pitää huolta.)

Sinuna hakisin tosiaan ne maitohappobakteerikapselit (ne tasapainottavat elimistön bakteerikannan ja "taistelevat" hiivaa vastaan) sekä suosisin PIIMÄN (varsinkin asidophilus jne.) juontia.

Jos maitohappobakteerikapselit käyvät liikaa kukkarosi päälle, juo tosiaan paljon PIIMÄÄ (se on yhtä kaikki hapanmaitotuote) sekä JOGURTTIA (mielellään maustamatonta). Niillä voi sitten "huuhdella" suuta ja esim. harjata sitä kieltä niin, että on piimää/jogurttia kielen päällä.

• "kielikola"

Ostin apteekista muovisen lusikan, josta oli pohja pois. Se on käytännössä kielen höylä.
      On tehokas ja halpa. Käyttämällä selviää 'käyttö'.

• tämä!

Voihan kieltä pestä, "kolata", harjata ym. mutta siitä yleensä on kovin lyhytaikainen apu.
        Pinta voi hiukan vaihtaa väriään, mutta ongelman varsinainen SYY ei näillä keinoin valitettavasti poistu.

Syyt, jotka nämä oireet aiheuttavat, kun voivat olla paljon syvemmällä!

Tutkippa tuon linkin sanomaa!

http://www.akupunktio.net/?sivu=2

• aloittaja
        tämä! kirjoitti:

Voihan kieltä pestä, "kolata", harjata ym. mutta siitä yleensä on kovin lyhytaikainen apu.
        Pinta voi hiukan vaihtaa väriään, mutta ongelman varsinainen SYY ei näillä keinoin valitettavasti poistu.

Syyt, jotka nämä oireet aiheuttavat, kun voivat olla paljon syvemmällä!

Tutkippa tuon linkin sanomaa!

http://www.akupunktio.net/?sivu=2

Onko mahdollista saada infektio, vaikkei olisi ollut suoraan kontaktissa? Esim juomalla samasta limupullonsuusta?

Voiko tästä parantua kokonaan???

• entinen paskakieli
        aloittaja kirjoitti:

Onko mahdollista saada infektio, vaikkei olisi ollut suoraan kontaktissa? Esim juomalla samasta limupullonsuusta?

kokonaan, mutta eliminoi kerralla ensin suustasi ne ylimääräiset bakteerit ja harjaa kieli aina aamuin illoin niin se ehkäisee sen pahanhajuisen kerroksen tulemista kieleen. Näin mulla ainakin autto.

• vastaus.
        aloittaja kirjoitti:

Siis hiiva ainakin tarttuu tosi herkästi "milloin mistäkin" ja ON tosiaan sitkeä vaiva, mutta kyllä siitä OIKEALLA hoidolla eroon pääsee!:)

• ei mistään
        aloittaja kirjoitti:

sinne suuhusi tartu, vaan on siellä ihan normaalistikin olemassa. Tupakoitko? Tupakoijilla se kate ei katoa kuin lopettamalla tupakoinnin, olen itse tämän huomannut. Jos suusi ph-arvo muuttuu emäksisemmäksi, voit saada hiivan riehaantumaan. Älä ihmeessä mene tätä vaivaa ainakaan Listerinellä tms. hoitamaan, juuri tuon ph:n takia.Koska itse poltan, joudun harjaamaan joka aamu kieleni puhtaaksi, eikä se minusta ole mikään ihmeellinen asia.

• Nimetön

Kielen katteen voi toki puhdistaa. Välineet ovat monet, kuten ketjussa on ilmennyt.

Itselläni katteen syntyminen on vähentynyt, kun olen lopettanut punaisen lihan syömisen.

• Anonyymi

Tämä on vanha keskustelu, mutta kerrompa kumminkin, jospa joku saa avun tästä.

Minulla oli täysin sama vaiva useita vuosia ja lisäksi paljon muitankin oireita joihin ei löytynyt syytä, vaikka kävin monissa tutkimuksissa. Lopulta ostin laajat vitamiiniverikokeet, joista selvisi, että minulla oli monesta b-vitamiinista lievää puutosta. Folaatti oli aivan viite-arvojen alarajoilla. Aloin syömään folihappovalmistetta 800ug vuorokaudessa ja jo muutamassa päivässä huomasin kielenkatteen alkavan kadota kielen sivuilta. Vähitellen normaali kielenväri alkoi laajeta kielen sivuilta keskelle kieltä. Muutenkin olo on virkistynyt ja masennusoireet vähentyneet. Lisäksi kynnet ja hiukset voivat huomattavasti paremmin. Vatsavaivatkin vähentyneet tai loppuneet lähes kokonaan.

Suosittelen tutkimaan vitamiini-arvoja, jos vaivoihin ei löydy mitään syytä. Vitamiini- ja hivenainevajeet vaikuttavat ihmiseen monilla tavoilla, joita ei helposti osaa yhdistää oireisiin.

Hyvää kevättä kaikille ihmisille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      163
      3532
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18