hoikan ja treenaavan

selluliitti....

Olen rakenteeltani hoikka, aina ollut. ( Mitat 181/64) Vuosien myötä olen huomannut, että takapuoleen on kertynyt selluliittia. se näkyy kun seison. olen pienestä asti pyöräillyt paljon. Eikö pyöräily nimenomaan pitäis vähentää selluliittia?! pyöräilen viikossa n. 50km jonka lisäks käyn kerran viikossa juoksu tai kävelylenkillä. Treenaan myös mahalihaksia kun maha on turvonnu ja selvästi erottuu ku kädellä ottaa mahasta kiinni rasvaa. Olen aina ollut tosi kriittinen kehoani kohtaan. olen liian hoikka ja kun en syömällä lihoa niin yritän saada muutaman kilon treenin kautta. on tullutkin jo mukavasti. Mikähän auttaisi. en halua pudottaa painoa mutta haluan päästä selluliitista eroon.

6

4539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Nopea tempoinen urheilu kuten pyöräily ja juoksu eivät polta rasvaa vaan lihakset ottavat energiansa hiilihydraateista. Rasvaa polttaakseen pitää harrastaa väh 2 x viikossa jotain hitaasti sykettä nostavaa tasaista ja pitkäkestoista, kuten low-aerobic. Aerobic usein sisältää myös lihaskunto osuuden joten sinun ei tarvitsisi kaydä pyöräilemässä enää kuin huvimielin.

      Nyt vartalossasi on tilanne, alla on treenatut, timmit ja hyvät lihakset mutta päällä on löysä kerros silkaa rasvaa joka on siina koska lihakset eivät ole sitä päässeet käyttämään.

      Vaikka ei syömisellä itselleen kiloja saisikaan, kannattaa juuri huomaamasi seikan takia syödä terveellisesti.

      Tässä lajeja joista on apua:
      -Aerobic (erityisesti se low)
      -Pilates
      -Kunto jooga
      -Tanssi

    • kosmetologi*

      Sellulliitiä voi hyvinkin olla hoikallakin ihmisellä. Selluliitti on kuona-aineita jotka eivät poistu kehosta. Kun pyöräilet paljon, istut paljon, jolloin takamuksesi verenkierto estyy ja kuona-aineet jäävät sinne muodostaen selluliittia. Myös liian kova treenaamine ja lihasten maitohapoille vetäminen aiheuttaa selluliittiä! Kotihoitona suosittelen kuivaharjausta kerran päivässä ja selluliittivoiteita, jos ei riitä hakeudu kosmetologin hoitoon!

    • poju89

      Moikka!

      Sinulla on jo hyvät terveet elämäntavat. Liikut ja pidät huolta itsestäsi. Tuohon pieniä muutoksia niin homma on kunnossa.

      1. Pakaran alueen kuona-aineet poistuu sauvakävelyllä, jolloin paralihas pääsee vapaasti toimimaan. Ko. lihaksen hiussuonet pysyvät auki ja näin suonia pitkin kuona-aineet siirtyvät lihaksesta pois.

      Harjoitukseen voi liittää 1-2 x pakaraan ja jalkoihin lihaskestävyysharjoitusta (aerobic). Tällöin huomattava, että kuona-aineita muodostuu kehoon paljon ja ne onsaatava liikkeelle. Lisäksi kehon happamuus nousee. Tällöin voi käydä saunassa ja uimassa. Kylmän ja kuuman vaihtelu pumppaa kuonat pois. Sitä auttaa, jos ruokavalio on emäksistä (hedelmät, ananas tai apteekista ostaa Valmaria)

      Tietysti hieronta edistää asian hoitoa. Myös huomioitava hormonit. Ehkäisypillereillä voi olla vaikutusta "appelsiini-ihoon".

      Ruokavalio vaikuttaa, esim. ravut ja rasvaset makkarat jne.

      So haluaa terhakan pakaran niin kannatta harjoittaa sitä monipuolisesti ottaen mukaan alaselän. Venyttely kuuluu myös kuvioon matolla ja vedessä.

      Ihon pintaa voi säämiskällä aktivoida, jolloin veren virtaus paranee pakaralihaksessa.

      • on ikuista.

        Vilkaisu etelänkin rannoilla kertoo sen tosiasian, jotta jokaisella naisella sitä on enemmän tai vähemmän.


    • muutama sananen

      selluliitti on tietynlaista rasvakudosta, joka tietyillä ihmisillä näkyy ihon läpi, koska iho on niin ohut. Selluliitissa ihon sidekudos vetää ihon kuopalle, koska sidekudos ei veny siinä vaiheessa kun rasvakudos kasvaa. Näin rasvakertymät pullistuvat ihon pintaan, ja sidekudoksen kohdat taas vetävät ihoa kuopalle. Miehilläkin on tuollaista, mutta miesten iho on luonnostaan paksumpaa kuin naisten joten selluliitti ei näy muhkuraisena.

      Ihmisillä, jotka ovat koko ikänsä olleet pulleita tai ylipainoisia, ei selluliittia välttämättä näy koska ihon rakenne on alunperinkin ollut erilainen, eli sidekudos ei vedä iho kuopalle. Sen takia selluliittia nimenomaan esiintyy naisilla jotka ovat joskus olleet hoikkia.

      Pyöräily ei mitenkään erityisesti ehkäise tai poista selluliittia, koska pyöräily vaikuttaa reisi- ja pakaralihaksiin siellä selluliitin alla, ei itse selluliittiin. Selluliittihan on ihan tavallista rasvakudosta, jota terveellä hoikallakin naisella on ja pitää olla kehossaan. Ongelma vain on että iho ei anna periksi, ja siksi selluliitti näkyy.

      Ainoa mitä voit tehdä asialle on laihduttaa sen verran että rasvakertymät pienenevät.

      Mun painoindeksi on suurinpiirtein sama kuin sulla, ja kyllä mun kropassa on aikas paljonkin läskiä jonka vois laihduttaa, ihan rehellisesti sanottuna. Varmaan jo parinkin kilon pudotus auttais sua, etkä siltikään olisi mitenkään alipainoinen, vaikka toki siellä haitarin alapäässä.

    • mie vaa

      Kannatta kokeilla jotain hieromisjuttuja ongelma alueille...Kuivaharjausta ja/tai kuivakuppausta.Sais niihin kuoniin vähän liikettä.Mä itse oon normaali painoinen BMI jotain 21 ja on kans selluu. Tai no vähenemään päin tosin.Liikuta ja ok ruokavalio kun ei enään riittänyt aloitin kuppailun ja tuloksii on tullut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe