Miten saan lääkäritodistuksen?

Uniongelma

Aloitin elokuun alussa kolmivuorotyössä ABC:llä ja minulla on aina ollut uniongelma.
Tässä pähkäilen missä vaiheessa koeajalla käyn lääkärissä ja koetan saada todistuksen uniongelmaan, ettei tarttis öitä valvoa.
Mitä mieltä olette?

10

6031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reilua hakea

      kolmivuorotyötä, kun tiesit ko. ongelman.

    • suomalainen74

      Jos työpaikalla tehdään kolmivuorotyötä, ja itse et siihen kykene, niin kenkää tulee oli lääkärintodistus tai ei. Katsos lekurilla ei ole valtaa päättää työvuoroista.

    • jos et ole

      Tein puoli vuotta kolmivuoroa. Unirytmi meni täysin sekaisin. Kävin työterveyslääkärin juttusilla, koska aloin pimahdella univajeen aiheuttaman väsymyksen takia. Työterveyslääkäri ei voinut antaa minulle lääkärintodistusta, etten voi tehdä kolmivuoroa, koska en ollut fyysisesti sairas. Kolmivuoron aiheuttama univaje, jatkuva pääkipu sekä pahoinvointi ei ollut riittävä syy! Kokeilin myös nukahtamislääkkeitä, mutta ne veivät entisestään ojasta allikkoon.

      No, menin sitten pomon juttusille. Totesimme, että ei kenenkään ole pakko sairastua fyysisesti sopimattoman työvuorojärjestelyn takia. Siirryin takaisin kahteen vuoroon.

      Parhaiten mulle sopisi pelkkä aamuvuoro, mutta olosuhteiden pakosta on pakko tehdä kahta vuoroa...

    • maskeeraaja

      Pomon kanssa tuosta niin luulen että asia selviää, jos on ammattitaitoinen pomo, potkuja ei tule, vaan voit tehdä kahta vuoroa. Yleesä asiat selviää keskustelemalla ja kaikki sen ymmärtää että jos ei rytmiä saa sopimaan kolmeen vuoroon niin sit pitää sovitellaan muuten...eikä työnantaja voi sen takia sanoa irti.

      • koeajalla

        Periaatteessa irtisanominen on mahdollista, koska työntekijä ei ole ollut rehellinen työnhakutilanteessa, vaan on vastoin parempaa tietoaa antanut hakutilanteessa vääriä tietoja kyvyistän tehdä vuorotyötä, varsinkin öitä.


    • Hudo5

      sitä mieltä että he eivät voi sinua työllistää ja antavat loparin,

      on heilläkin lakinsa, kun työ vaatii aivan ehdottomasti vuorotyöskentelyä jne.
      toiseksi, jos saat muuttomaksi viikoksikin päivätyön, työkaverit savustavat sinut ulos ja seuraavaksi sinulla on mielenterveysongelmia,
      eivät nuo lopu vaikka menet uuteen työpakkaan.


      toiseksi,
      ongelmiin, noin yleensä, että kauan terveenä eläisit;;;

      malta nukkua ja olla sängyssä tarpeeksi, älä nouse kun heräät, käy wc ja heti nukkumaan, nukut vaikka siltä ei tuntuisikaan.

      ja kun olet illalla kotoina . älä valvo vaan mene heti nukkumaan kun väsyttää.

      toki taidat olla nuori,
      opiskele ja hae parempi paikka,

    • vaan osota

      odota kunne solet vakio työntekijä ja sitten hae tod siitä ettet kestä yötyötä.

    • worker

      Lue tes:stä kuinka kauan sinun tulee olla työssä ennen kuin saat palkallisen sairasloman. :)
      Yleensä se on 1kk, mutta poikkeuksiakin on.

    • Monoa tulee!

      Oma vikasi. Miksi tieten tahtoen valehtelit?

      • mie vaan..

        Kyllä meillä ainakin saa työterv.lääkäriltä todistuksen jos ei ole kykenevä tekemään yötyötä ja sitäpaitsi meillä kyl kuuntelee jo osastonhoitajakin et jos jollakin on ongelmia yövuoron kanssa ei häntä siihen pakolla laiteta! Ja tuskin tuo nyt on mikään potkujen aihe, hei älkää nyt viitsikö! Kyl noista asioista voi aina keskustella sulassa sovussa työnantajan kanssa ja niinku meilläkin ni meijän pomo on vaan tyytyväinen jos k´joku ei missään tapauksessa halua tehdä yövuoroa, silloin saa päivävuoroon lisää työntekijöitä.

        Ja eikös se niin ole et meille kaikille on joku vuoro se paras, mulle on ehdottomasti parhain vuoro mun rytmien kannalta yövuoro ja siks teenkin vaan pelkkää yövuoroa kun taas jollakin toisella työntekijällä parhaiten sopii omiin rytmeihin aamuvuoro pelkästään. Kyllä se ku vaan meet reilusti pomos puheille ni varmasti löydätte jonkin molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2363
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      184
      2037
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1215
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe