jeesuksen jälkeläiset

????

Mahtokos jeesuksella olla yhtään jälkeläisiä? Tuossa mietin, että nykytekniikallahan ne pystyttäisiin jäljittää dna:n perusteella. Jeesushan oli sentään jumalan muksu ja kun jumala ei ole ihminen, niin silloinhan jumalan dna:n löytyminen on vain ja ainoastaan ajan kysymys.

77

2197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksvaann

      Ei Jeesus käynyt täällä perheen perustamisen takia.
      Hän eli synnittömän elämän ja alistui ristinkuolemaan, jotta ihmisillä olisi tie pelastukseen.
      Jeesus on tiemme Jumalan luo.

      • yx vaa

        En usko tuota. Jeesuksen elämää ei kukaan tiedä. Raamatun teksti on muutettu niin moneen kertaan. Haloo.


    • Jos Jeesuksella olisi ollut jälkeläisiä Raamattu olisi näinkin merkittävästä asiasta kyllä maininnut jotain.

      • yx vaan

        Sitä juuri ei voitu kertoa, koska Jeesuksen haluttiin / halutaan olevan synnitön ja tahraton. Kirkot menettäisivät uskottavuutensa ja omaisuutensa.
        Kyllä, uskon Jeesukseen., mutta minua lohduttaisi vielä enemmän , jos hän olisi ollut myös erehtyväinen, niin kuin mekin.


      • yx vaan kirjoitti:

        Sitä juuri ei voitu kertoa, koska Jeesuksen haluttiin / halutaan olevan synnitön ja tahraton. Kirkot menettäisivät uskottavuutensa ja omaisuutensa.
        Kyllä, uskon Jeesukseen., mutta minua lohduttaisi vielä enemmän , jos hän olisi ollut myös erehtyväinen, niin kuin mekin.

        Jeesus on synnitön silti ihminen kuten mekin,sen vuoksi hän kärsikin meidän sytimme ristillä,sovitusta ei ollut ilman veren vuodatusa,sen vuoksi hänen verensä pesee mun rikkomuksen kaiken pois.
        Jeesuksessa olen todella vapaa,jos pysyn hänen sanalleen kuuliaisena.
        yx vaan


      • aukkojaaukkoja
        kuulija1 kirjoitti:

        Jeesus on synnitön silti ihminen kuten mekin,sen vuoksi hän kärsikin meidän sytimme ristillä,sovitusta ei ollut ilman veren vuodatusa,sen vuoksi hänen verensä pesee mun rikkomuksen kaiken pois.
        Jeesuksessa olen todella vapaa,jos pysyn hänen sanalleen kuuliaisena.
        yx vaan

        Onko mitään hajua mitä jesse duunas 18 vuotta ? Sopivasti teini-iän yli, kun alkaa naiset kiinnostamaan, olettaen että hän oli hetero.


      • aukkojaaukkoja kirjoitti:

        Onko mitään hajua mitä jesse duunas 18 vuotta ? Sopivasti teini-iän yli, kun alkaa naiset kiinnostamaan, olettaen että hän oli hetero.

        Ei ole ei, ei ole myöskään olemassa yhtään aikalaismainintaa jeesuksesta.

        Tämä tosiasia osoittaa jeesuksen fiktiiviseksi tuotokseksi, koska silloisen terveydenhuollon tason huomioiden sokeita, spitaalisia ja jopa kuolleita parantanut olisi aiheuttanut kirjelmöintiä yli koko silloin tunnetun maailman.

        Kaikki ko. satuhahmosta tuotetut ja sittemmin löydetyt pienet palaset on kirjailtu sukupolvi hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

        Kyseessä on epäjumalan kolmasosa ja te taikauskoiset saatte olla onnellisia, jos kuten epäilen, oikeaa jumalaa ei ole olemassa.


    • Jeesukselle_kuuluva

      Jeesuksella ei ollut jälkeläisiä. Eihän hänellä ollut vaimoakaan. Tässä suhteessa Jeesus muistutti juutalaisia profeettoja, jotka omistautuivat Jumalan sanalle eivätkä avioituneet, vaikka avioliitto olikin juutalaisuudessa lähes sääntö.

      Toisekseen Jumalalla tuskin on dna:ta. Jeesuksen jumalallisuus on mysteeri, ihme, eikä siitä voida tieteen menetelmin sanoa mitään. Jeesus oli yhtä aikaa täysi ihminen ja täysi Jumala, mikä on tietysti loogisesti ja biologisesti mahdotonta. Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista.

      Ylistetty olkoon Jumala!

      • Jeesukselle_kuuluva

        Sisaruksiahan Jeesuksella oli. Ehkä he saivat jälkeläisiä.


      • Jeesukselle_kuuluva

        Jeesuksellahan oli sisaruksia. Ehkäpä he saivat jälkeläisiä.


      • Jeesukselle_kuuluva
        Jeesukselle_kuuluva kirjoitti:

        Jeesuksellahan oli sisaruksia. Ehkäpä he saivat jälkeläisiä.

        Anteeksi, nyt se tuli kaksi kertaa. Tämä vähän takkuili ja luulin ettei ensimmäinen viesti tullut.


      • vaittämä

        Älkää enää väittäkö, että Jes: 53 puhuu Jeesuksesta.


      • Jeesukselle_kuuluva

      • mutta tähän
        Jeesukselle_kuuluva kirjoitti:

        Mikä siinä on sellaista, mikä ei sovi Jeesukseen?

        http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/Jes.53.html

        ketjuun liittyen; Ei nähnyt jälkeläisiä, eikä elänyt kauan.

        Jos nyt itse et osaa lukea.


      • Jeesukselle_kuuluva
        mutta tähän kirjoitti:

        ketjuun liittyen; Ei nähnyt jälkeläisiä, eikä elänyt kauan.

        Jos nyt itse et osaa lukea.

        Jeesus nousi kuolleista ja elää yhä. Jälkeläisillä tarkoitetaan hengellisiä jälkeläisiä eli kristittyjä.

        Tämän sinä tietysti ymmärrätkin. Kunhan nyt haluat aukoa suutasi ja kenties rienata.


      • ????

        Jaksan kyllä epäillä ettei tuolla olisi ollut jälkikasvua. Se naimisiin meno kun tuohon aikaan ei ollut oma päätös vaan ihan puhdas vanhempien suorittama kauppa. Eikä tuon kohdalla varmaan järin paljoa kyselty mielipiteitä kummaltakaan. Tuollainen ei-naimisiin menevä taas olisi tiennyt myös kohtalonsa ihan nassikasta. Ei sitä kotona olisi pidetty vaan se olisi laitettu jo varhain johonkin "koulutettavaksi" tuohon tehtäväänsä.
        Eikä ainakaan mun tietääkseni suuresta osasta Jeesuksen elämästä tiedetä yhtään mitään. Eli käytännössä se ikä kun se olisi mennyt naimisiin, niin siitä ei ole mitään tietoja. Ja vielä tietysti täytyy muistaa ettei tuo muksujen saanti naimisiin menoa edellytä.


      • asrasfga
        ???? kirjoitti:

        Jaksan kyllä epäillä ettei tuolla olisi ollut jälkikasvua. Se naimisiin meno kun tuohon aikaan ei ollut oma päätös vaan ihan puhdas vanhempien suorittama kauppa. Eikä tuon kohdalla varmaan järin paljoa kyselty mielipiteitä kummaltakaan. Tuollainen ei-naimisiin menevä taas olisi tiennyt myös kohtalonsa ihan nassikasta. Ei sitä kotona olisi pidetty vaan se olisi laitettu jo varhain johonkin "koulutettavaksi" tuohon tehtäväänsä.
        Eikä ainakaan mun tietääkseni suuresta osasta Jeesuksen elämästä tiedetä yhtään mitään. Eli käytännössä se ikä kun se olisi mennyt naimisiin, niin siitä ei ole mitään tietoja. Ja vielä tietysti täytyy muistaa ettei tuo muksujen saanti naimisiin menoa edellytä.

        eipä tainnut tietää muksusta asti tehtäväänsä, mistä moinen päätelmä? jeesus läks vasta kolmikymppisenä profetioimaan, tiedämitä kaikkee on ehtiny sihen mennessä. ainakin nykään jos tiedetään että on murhannut miehen ja tehnyt lapsen/lapsia ennen *uraansa*


      • Jeesukselle_kuuluva kirjoitti:

        Jeesuksellahan oli sisaruksia. Ehkäpä he saivat jälkeläisiä.

        Mark. 6:3 "Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?"

        Tässähän heitä, ja varmaankin he saivat lapsia. Olen ihmetellyt, miksei mainita isä Joosefia. Eikä muutenkaan juuri kertomusten alkua pidemmälle.

        Eikö ole jännittävää, että Jeesuksen sisarusten lasten jälkeläisiä saattaa vieläkin olla maailmassa?


      • magda-sisko kirjoitti:

        Mark. 6:3 "Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?"

        Tässähän heitä, ja varmaankin he saivat lapsia. Olen ihmetellyt, miksei mainita isä Joosefia. Eikä muutenkaan juuri kertomusten alkua pidemmälle.

        Eikö ole jännittävää, että Jeesuksen sisarusten lasten jälkeläisiä saattaa vieläkin olla maailmassa?

        Ei ole, koska jeesus n fiktiivinen hahmo.


      • Anonyymi

        <Jeesuksella ei ollut jälkeläisiä. Eihän hänellä ollut vaimoakaan. Tässä suhteessa Jeesus muistutti juutalaisia profeettoja, jotka omistautuivat Jumalan sanalle eivätkä avioituneet>

        Eivät ainakaan VT:n profeetat olleet naimattomia. Mm. Jesajalla ja Hoosealla oli vaimo ja lapsia. Moosestakin VT sanoo profeetaksi ja hänkin oli naimisissa.


      • Anonyymi
        magda-sisko kirjoitti:

        Mark. 6:3 "Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?"

        Tässähän heitä, ja varmaankin he saivat lapsia. Olen ihmetellyt, miksei mainita isä Joosefia. Eikä muutenkaan juuri kertomusten alkua pidemmälle.

        Eikö ole jännittävää, että Jeesuksen sisarusten lasten jälkeläisiä saattaa vieläkin olla maailmassa?

        Jeesuksen sisarusten jälkeläisiin viitattiin varhain nimellä desposyni.
        ttps://en.wikipedia.org/wiki/Brothers_of_Jesus#As_church_leaders

        Yksi näistä oli Jeesuksen veljen Juudan lapsenlapsenlapsi Juuda Kyriakos, Jerusalemin viimeinen juutalaista syntyperää ollut piispa 100-luvun alkupuolelta.
        ttp://en.wikipedia.org/wiki/Jude,_brother_of_Jesus#Descendants
        ttp://en.wikipedia.org/wiki/Judah_Kyriakos


    • ainakin...

      Ainakin Jeesuksen seuraajat tapettiin kristinuskon toimsta Paavalinkin lähimmäisen rakkauden osoituksin älä tapa käskyä saatanallisesti noudattaen!!!

      • Harriiiiiiiii

        ootteko kattonu davinci code jeesuksella oli jälkeläisiä!!!!!!!!


    • niinmutta...

      Eihän kukaan tiedä Jeesuksesta mitään, paitsi tietyti sen mitä puhutaan, ja mitä raamatussa kerrotaan. Kukaan ei voi kuitenkaan todistaa mitenkään muuten kuin historian myötä että Jeesus oli olemassa, Näinpä kukaan tänäpäivänä elävä ei voi väittää suuntaan eikä toiseen! Uskonto, on siis uskoa eli kaikki uskoo mihin itse haluaa, senkoommin asiaa ei voida enää tänäpäivänä mitenkään todistaa.

    • 1213

      "Mahtokos jeesuksella olla yhtään jälkeläisiä? "

      En usko, että biologisia lapsia, mutta opetuslapsia kyllä.

      Mutta mitä merkitystä sillä olisi, vaikka hänellä olisi biologisia lapsia?

      Jumalan lapset on määritelty näin:

      Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
      1 Joh. 3:7-10

    • ,--

      Voep olla että olj jäläkeläesiä, voep olla ettei ollu.....akkaki suatto olla, tahi sitten ei. Historiallisesta Jeesus Nasaretilaisesta ja hänen elämästään kun emme tiedä juuri mitään. Joitakin murusia mitä voinee pitää faktoina: eli noin 4 ekr - 30 jkr, syntyisin Nasaretista (kyllä, Betlehem sepitettä), lopunajan saarnaaja joka keräsi seuraajia, teloitettiin Jerusalemissa, jotkin seuraajistaan kokivat hänen nousseen kuolleista....Paavalin kirjeet ovat vanhimmat säilyneet kristilliset dokumentit, eikä niissä tiedetä historiallisesta Jeesuksesta ja hänen perheestään juuri mitään. Jeesuksen veljen Paavali tosin tunsi eikä juuri tästä pitänyt. Evankeliumit ovat paljonmyöhäisempiä, paavalilaisen teologian muovaamia sepitteitä, eivät Jeesus Nasaretilaisen elämäkertoja. On siis täysin dokumentoimatta oliko Jeesus perheellinen vai ei. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä oli, kuten useimmat tuohon aikaan, jos kohta ei naimattomuuskaan ihan tavatonta olisi ollut. Fifti-sixti.....

    • kuningastenkuningas

      Eikö Jeesus luonut kaikki. Sillä on päävastuu. Ainakin Jeesuksen sukuluettelo evankeliumeissa kertoo aatamista alkaen ensin sitten Joosef Maria minä sinä ja me. Me olemme kristuksen . Vai onko teillä joku muu isänä . Perkele on murhaaja . Enkelit on aina Jeesuksen sukua. Taivaassa nimittäin . Jeesuksen suku on taivaassa jos et tiennyt. Jeesus tuli pelastamaan. Omiaan.

    • pelastasi

      Jeesus kulki kaikkialla ja teki hyvää. Jeesushan touhuaa kokoajan Raamatussa . Kävihän se temppelissä ja muissa opettamassakin. Tehtävänsä se aloitti 30-33 v. Jeesuksella on paljon lapsia . Jeesus ystävämme puolustajamme puolellamme isämeitää . Isä meidän rukous. Onkohan sillä lapsia isä meidän. Jolla on poika on isäkin jolla ei ole poikaa ei ole isääkään. Jos et oo Pojan omaisuutta ei sulla oo isääkään. Anna elämäsi Jeesukselle aloita heti . Älä kulje erossa luojastasi äläkä kävele kadotukseen . Käänny kristityksi.

      • Anonyymi

        Juu, en käänny. Höpöhommaa.


    • Anonyymi

      Jeesus on vielä poikamies. Seurakunta on hänen morsiamensa. Häät ovat tulossa. Seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin Ylkää vastaan. Isä Jumalan vaimo eli Israelin kansa ja miehensä Jumala on siellä häissä ja kutsuvieraana vanhan liiton Pyhät ja uuden liiton ajan kirkko uskovat eli vanhaan liittoon jääneet nykyajan kirkolliset. Jeesus vie morsiamensa kammioonsa. He saavat nauttia Jumalan läsnäolosta iankaikkisesti. Mama Raili

    • Anonyymi

      Jeesus itse kertoi, kuka on hänen jälkeläisensä; Markuksen evankeliumi: 3:31-35
      Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat,
      seisahtuivat ulkopuolelle
      ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä.
      Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään,
      ja he sanoivat hänelle:
      "Katso,
      sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua."
      Hän vastasi heille ja sanoi:
      "Kuka on minun äitini,
      ja ketkä ovat minun veljeni?"
      Ja katsellen ympärilleen niihin,
      jotka istuivat hänen ympärillään,
      hän sanoi:
      "Katso,
      minun äitini
      ja veljeni!
      Sillä
      joka
      tekee
      Jumalan
      tahdon,
      se on minun veljeni
      ja sisareni
      ja äitini."

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Joh. 12:32
        Ja kun minut ylennetään maasta, [ristiin naulittu]
        niin minä vedän kaikki tyköni."


    • Anonyymi

      Jeesus oli vapaa mies, tämähän on opinkappale. Hän ei kiusannut itseään kuten meidän aikamme ihmiset normaaleista asioista, "katsokaa syömäriä ja juomaria.."
      Ylösnousemuksessa olemme enkelien kaltaisia,sitten kaikki moralisoivat henkilöt joutuvat häpeään, joiden mielestä inhimmilliset erehdykset ovat anteeksiantamattomia.
      Joka kalvaa muita - onko hän itselleenkään antanut anteeksi, kysymys?
      "ei miestä eikä naista"olemme tasavertaisia.

    • Anonyymi

      Jeesuksella(oikea nimi Imanuel),sai jälkeläisiä Intian Kashmirissa jonne hän meni ristiinnaulitsimisen jälkeen ja jossa hän kuoli n.100 vuotiaana.)BBC dokumentti Jesus in india.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Jes. 9:5-6
        Sillä lapsi on meille syntynyt,
        poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus,
        ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja,
        Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä,
        Rauhanruhtinas.
        Herraus on oleva suuri
        ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella
        ja hänen valtakunnallansa;
        se perustetaan
        ja vahvistetaan tuomiolla
        ja vanhurskaudella nyt
        ja iankaikkisesti.
        Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Jes. 9:5-6
        Sillä lapsi on meille syntynyt,
        poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus,
        ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja,
        Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä,
        Rauhanruhtinas.
        Herraus on oleva suuri
        ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella
        ja hänen valtakunnallansa;
        se perustetaan
        ja vahvistetaan tuomiolla
        ja vanhurskaudella nyt
        ja iankaikkisesti.
        Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

        Jeesus joutui pakolaiseksi heti syntymänsä jälkeen, mutta hän ei koskaan ole käynyt Intiassa.
        Vasta Kuolleista nousemisen jälkeen Hän käski opetulapsiaan menemään kaikkeen maailmaan kertomaan ilosanomaa Jeesus nousi haudasta ja Kuolema on voitettu.
        Jeesus on Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin.
        Jeesus on vieläkin Juutalainen ja tulee perustamaan Juutalaisten maahan tuhat vuotisen rauhan valtakuntansa.
        Kaikki merkit viittaa jo siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus joutui pakolaiseksi heti syntymänsä jälkeen, mutta hän ei koskaan ole käynyt Intiassa.
        Vasta Kuolleista nousemisen jälkeen Hän käski opetulapsiaan menemään kaikkeen maailmaan kertomaan ilosanomaa Jeesus nousi haudasta ja Kuolema on voitettu.
        Jeesus on Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin.
        Jeesus on vieläkin Juutalainen ja tulee perustamaan Juutalaisten maahan tuhat vuotisen rauhan valtakuntansa.
        Kaikki merkit viittaa jo siihen.

        Jeesuksen elämästä ei ole mitään tietoja ikävuosien 12-29 väliltä. Tuona aikana hän todennäköisesti matkusteli paljon, saattoi käydä Intiassakin ja tehdä lapsia yms.


    • Anonyymi

      Jeesuksella oli tytär, Pyhä Saara, joka on romanien suojeluspyhimys ja tunnetaan myös nimellä Kurki Saara romanien keskuudessa. Pyhän Saaran äiti oli Jeesuksen opetuslapsi Maria Magdaleena.

    • Anonyymi

      Raakuus onkin lyhyyden huippu ilman itseään pahempia.

    • Jeesus ei ollut täsät maailmasta,hän oli kirkaudesta jos luoppui ei katsonut olla jumalan vertainen,alensi itsensä tullakseen ihmisen kaltaiseksi.

    • Anonyymi

      Sinänsä kiinnostava ajatus, jota on käytetty jonkin verran viihdekirjallisuudessa. Viimeksi törmäsin Jeesuksen DNA:n metsästykseen eräässä Peter Jamesin varsin keskinkertaisessa dekkarissa.

      DNA-näytettä täytyy voida verrata johonkin, jotta sukulaisuus voitaisiin todistaa. Pitäisi siis löytyä myös aidoksi todistettua Jeesuksen DNA:ta, mikä on helpommin sanottu kuin tehty, sillä tuon ajan juutalaiset eivät säilöneet ruumiita tuleville polville yhtä huolellisesti kuin egyptiläiset.

    • Anonyymi

      Ei yksikään juutalainen voinut näyttää häntä syypääksi mihinkään rikkomukseen, vaikka kuinka etsivät, viimein löydettiin kaksi valehtelevaa todistajaa että hänet viimein saadaan tuomittua ristille.
      KR 1933/-38, Joh. 12:24-28 huom! Jeesus itse sanoi näin, ennen tuomiotaan.
      "Totisesti,
      totisesti minä sanon teille:
      jos ei nisun jyvä putoa maahan
      ja kuole,
      niin se jää yksin;
      mutta jos se kuolee,
      niin
      se
      tuottaa
      paljon
      hedelmää.
      Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen;
      mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa,
      hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
      Jos joku minua palvelee,
      seuratkoon hän minua;
      ja missä minä olen,
      siellä on myös minun palvelijani oleva.
      Ja jos joku minua palvelee,
      niin Isä on kunnioittava häntä.
      Nyt minun sieluni on järkytetty;
      ja mitä pitäisi minun sanoman?
      Isä, pelasta minut tästä hetkestä.
      Kuitenkin:
      sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut.
      Isä, kirkasta nimesi!"
      Niin taivaasta tuli ääni:
      "Minä olen sen kirkastanut,
      ja olen sen vielä kirkastava."

    • Raamattu ei kerro Jeesuksen jälkeläisistä mitään,ei hän ollut naimisissa maanpäällä kulkiessaan, toimi hyvän sanoman tuojana jullisti evankeljumia,paransi sairaita.Kärsi ristin kuoleman meidän syntienmme vuoksi.

      • Anonyymi

        Raamattu kertoo vain hyvin lyhyestä periodista Jeesuksen elämässä, eikä Raamatun perusteella siksi voi tehdä perusteltuja johtopäätöksiä esim. siitä, oliko Jeesuksella mahdollisesti jälkeläisiä. Jälkeläisten saaminen ja naimisissa oleminen eivät myöskään läheskään aina liity toisiinsa, kuten varsin hyvin tiedät.

        Arvioitaessa Raamatun luotetavuutta historiallisen tiedon lähteenä on myös syytä ottaa huomioon ne lukemattomat kerrat viimeksi kuluneen 1700 vuoden aikana, joina kirkko on muokannut Raamattua oman agendansa tueksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo vain hyvin lyhyestä periodista Jeesuksen elämässä, eikä Raamatun perusteella siksi voi tehdä perusteltuja johtopäätöksiä esim. siitä, oliko Jeesuksella mahdollisesti jälkeläisiä. Jälkeläisten saaminen ja naimisissa oleminen eivät myöskään läheskään aina liity toisiinsa, kuten varsin hyvin tiedät.

        Arvioitaessa Raamatun luotetavuutta historiallisen tiedon lähteenä on myös syytä ottaa huomioon ne lukemattomat kerrat viimeksi kuluneen 1700 vuoden aikana, joina kirkko on muokannut Raamattua oman agendansa tueksi.

        Ilmestys kirjassa muistaaksen on kerrottu,sanojen muuttamisesta tai pois ottamisesta,sen seuraukset viimeisllä tuomiolla,mihin se johtaa niiden henkilöiten kohtalla.
        Sanasta ei katoa pienikään pirrot,ennen kun kaikki mitä on kirjoitettu tapahtuvat.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Ilmestys kirjassa muistaaksen on kerrottu,sanojen muuttamisesta tai pois ottamisesta,sen seuraukset viimeisllä tuomiolla,mihin se johtaa niiden henkilöiten kohtalla.
        Sanasta ei katoa pienikään pirrot,ennen kun kaikki mitä on kirjoitettu tapahtuvat.

        "Sanasta" on aikojen saatossa kadonnut piirto jos toinenkin. Siitäkään syystä Raamattu ei ole luotettava, saati kattava lähde tutkittaessa Jeesuksen maallista elämää. Kukaan evankeliumien kirjoittajista ei myöskään ollut henkilökohtaisesti tavannut Jeesusta, vaan tekstit perustuvat ns. "toisen käden" tietoihin.

        Kirkkohistoriaan perehtymällä taas saa paitsi hyvän niin myös varsin raadollisen mielikuvan siitä, kuinka Raamattu on viimeisen 17 vuosisadan aikana saavuttanut nykymuotonsa, kuinka "sopivia" käsikirjoituksia on liitetty kaanoniin ja kirkon tavoitteiden kannalta kiusallisia jätetty ulkopuolelle jne. Tuntemamme Raamattu on ennen kaikkea kirkon kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo vain hyvin lyhyestä periodista Jeesuksen elämässä, eikä Raamatun perusteella siksi voi tehdä perusteltuja johtopäätöksiä esim. siitä, oliko Jeesuksella mahdollisesti jälkeläisiä. Jälkeläisten saaminen ja naimisissa oleminen eivät myöskään läheskään aina liity toisiinsa, kuten varsin hyvin tiedät.

        Arvioitaessa Raamatun luotetavuutta historiallisen tiedon lähteenä on myös syytä ottaa huomioon ne lukemattomat kerrat viimeksi kuluneen 1700 vuoden aikana, joina kirkko on muokannut Raamattua oman agendansa tueksi.

        Paavali kertoo hyvin selkeästi että Jeesus oli naimaton ja se vahvistaa että Jeesus oli myös lapseton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sanasta" on aikojen saatossa kadonnut piirto jos toinenkin. Siitäkään syystä Raamattu ei ole luotettava, saati kattava lähde tutkittaessa Jeesuksen maallista elämää. Kukaan evankeliumien kirjoittajista ei myöskään ollut henkilökohtaisesti tavannut Jeesusta, vaan tekstit perustuvat ns. "toisen käden" tietoihin.

        Kirkkohistoriaan perehtymällä taas saa paitsi hyvän niin myös varsin raadollisen mielikuvan siitä, kuinka Raamattu on viimeisen 17 vuosisadan aikana saavuttanut nykymuotonsa, kuinka "sopivia" käsikirjoituksia on liitetty kaanoniin ja kirkon tavoitteiden kannalta kiusallisia jätetty ulkopuolelle jne. Tuntemamme Raamattu on ennen kaikkea kirkon kirja.

        Raamatussa on ilmaistu Jumalan sana,se on pätevä tänäkin päivänä ei se muutu miksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kertoo hyvin selkeästi että Jeesus oli naimaton ja se vahvistaa että Jeesus oli myös lapseton.

        Missä pilvilinnassa sinäkin oikein elät, jos kuvittelet, että naimattomuus todistaa henkilön lapsettomuudesta?

        Totuus on, että Raamattu ei kerro käytännössä mitään Jeesuksen yksityiselämästä. Ja Jeesuksen ikävuosien 12 - n. 30 väliltä ei ole yhtään mainintaa.

        Raamattu siis ei todista puoleen eikä toiseen, oliko Jeesuksella jälkeläisiä vai ei.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Raamatussa on ilmaistu Jumalan sana,se on pätevä tänäkin päivänä ei se muutu miksikään.

        Raamattu ei tipahtanut taivaasta, vaan sen kirjoittivat useat eri ihmiset pitkän ajanjakson kuluessa. Ihminen on erehtyväinen olento. Lopullisesta toimitustyöstä on huolehtinut kirkko viimeisten 1700 vuoden aikana.

        Tietäisit, jos vaivautuisit perehtymään edes hieman kirkkohistoriaan ja historiallis-kriittiseen eksegetiikkaan. Mutta sitähän sinä et tee, koska pelkäät uskosi alkavan horjua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei tipahtanut taivaasta, vaan sen kirjoittivat useat eri ihmiset pitkän ajanjakson kuluessa. Ihminen on erehtyväinen olento. Lopullisesta toimitustyöstä on huolehtinut kirkko viimeisten 1700 vuoden aikana.

        Tietäisit, jos vaivautuisit perehtymään edes hieman kirkkohistoriaan ja historiallis-kriittiseen eksegetiikkaan. Mutta sitähän sinä et tee, koska pelkäät uskosi alkavan horjua.

        Ei ihminen ramattua kirjotanu oman viisautensa ansiosta,se kirjoittivat Jumalan profeetat pyhän hengen vaikutuksesta,joten Jumasa saneli mitä pitää kirjoitta.
        Minun usko ei ole kiini kirkko historiasta,se raamatun sivuta jossa elävä leipä,kirkko historia kun ei pelasta ketään se on tämän ajan historiaa,ei sen tuntemisella pitkälti pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä pilvilinnassa sinäkin oikein elät, jos kuvittelet, että naimattomuus todistaa henkilön lapsettomuudesta?

        Totuus on, että Raamattu ei kerro käytännössä mitään Jeesuksen yksityiselämästä. Ja Jeesuksen ikävuosien 12 - n. 30 väliltä ei ole yhtään mainintaa.

        Raamattu siis ei todista puoleen eikä toiseen, oliko Jeesuksella jälkeläisiä vai ei.

        Naimattomien lasten pyöräyttely ei ollut tuon ajan kulttuurissa hyväksyttyä toisin kuin nykyään ja jos juutalainen mies ei ottanut panemaansa naista vaimoksi niin juutalaisten laki määräsi että molemmat tuomittiin kuolemaan kivittämällä ja se oli häpeä kummankin perheen koko suvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kertoo hyvin selkeästi että Jeesus oli naimaton ja se vahvistaa että Jeesus oli myös lapseton.

        <Paavali kertoo hyvin selkeästi että Jeesus oli naimaton>

        Olen samaa mieltä siitä että Jeesus todennäköisesti oli naimaton eikä hänellä ollut lapsia, edes naimattomana / avioliiton ulkopuolella. Mutta mitään mainintaa Paavalilta siitä että Jeesus olisi ollut naimaton en muista koskaan lukeneeni. Joten mainitsetko raamatunkohdan johon viittaat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        <Paavali kertoo hyvin selkeästi että Jeesus oli naimaton>

        Olen samaa mieltä siitä että Jeesus todennäköisesti oli naimaton eikä hänellä ollut lapsia, edes naimattomana / avioliiton ulkopuolella. Mutta mitään mainintaa Paavalilta siitä että Jeesus olisi ollut naimaton en muista koskaan lukeneeni. Joten mainitsetko raamatunkohdan johon viittaat?

        Mainitsee olkaan niin kuin minä olen,naimattomille lekille,ellette menkää naimisiin himote ettei saisi valtaansa,sillä parempi on naida kuin palaa himona liekissä.


      • Anonyymi

        Monet tärkeät asiat ovat jääneet Raamatun ulkopuolelle ja löytyvät vain apokryfikirjoista.
        Esim. arkkienkeli Rafael, jota ei mainita Raamatussa kertaakaan mutta silti on sekä roomalaiskatolisille että ortodokseille pyhä ylienkeli, jota palvotaan ja muistetaan Rafaelin päivänä.

        Pyhän Saaran päivä puolestaan on 24. toukokuuta. Kyseessä on pyhimys, jota ei mainita Raamatussa, mutta roomalaiskatolinen kirkko silti juhlistaa Pyhää Saaraa joka on Jeesuksen tytär.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Ilmestys kirjassa muistaaksen on kerrottu,sanojen muuttamisesta tai pois ottamisesta,sen seuraukset viimeisllä tuomiolla,mihin se johtaa niiden henkilöiten kohtalla.
        Sanasta ei katoa pienikään pirrot,ennen kun kaikki mitä on kirjoitettu tapahtuvat.

        Ilmestyskirja on kirjoitettu kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen, joten Jeesus ei ole sitä lukenut, eikä viitannut siihen vuorisaarnassa. Ilmestyskirjasta saa jättää sanoja pois tai vaikka koko kirjankin.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Mainitsee olkaan niin kuin minä olen,naimattomille lekille,ellette menkää naimisiin himote ettei saisi valtaansa,sillä parempi on naida kuin palaa himona liekissä.

        Eli Paavalin kirje 1. Kor, luku 7. Mutta ei Paavali siinäkään sano että _Jeesus_ oli naimaton.

        Paavali asettaa siinä itsensä, ei Jeesusta, naimattomuuden esikuvaksi toisille. Kuten kirjoitat: "olkaan niin kuin minä [ eli Paavali] olen". Paavalin sanoin (1 Kor 7:7): "Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin". Ei sanaakaan Jeesuksen naimattomuudesta koko ko. luvussa kuten ei muissakaan Paavalin kirjeissä tai hänen puheissaan Apostolien teoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo vain hyvin lyhyestä periodista Jeesuksen elämässä, eikä Raamatun perusteella siksi voi tehdä perusteltuja johtopäätöksiä esim. siitä, oliko Jeesuksella mahdollisesti jälkeläisiä. Jälkeläisten saaminen ja naimisissa oleminen eivät myöskään läheskään aina liity toisiinsa, kuten varsin hyvin tiedät.

        Arvioitaessa Raamatun luotetavuutta historiallisen tiedon lähteenä on myös syytä ottaa huomioon ne lukemattomat kerrat viimeksi kuluneen 1700 vuoden aikana, joina kirkko on muokannut Raamattua oman agendansa tueksi.

        Maria Magdaleena tunnetusti synnytti Saaran vasta Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen. Jeesuksella ei siis ollut tytärtä hoidettavana elinaikanaan.
        Maria ja Saara matkustivat Ranskaan, ja Saara avioitui frankkilaisen Merovingien kuningassukuun kuuluvan kanssa. Merovingien kuningassuvussa jatkuu Jeesuksen pyhä verisukulaisuus.
        Ranskalaiset juhlivat vuosittain 24. toukokuuta Pyhän Saaran päivää Saintes-Maries-de-la-Merin kaupungissa, jonne Maria Magdaleena ja Pyhä Saara saapuivat tullessaan Ranskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirja on kirjoitettu kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen, joten Jeesus ei ole sitä lukenut, eikä viitannut siihen vuorisaarnassa. Ilmestyskirjasta saa jättää sanoja pois tai vaikka koko kirjankin.

        Ilmestyskira kertoo mitä on edessä päin tapahtuva,tästä hetkesät ei palkjoa kerro,vain seurakunnat ovat menossa penseiksi,nukkkumis tilassa. Lopun ajan tapahtuvat ovat ilmestyskirjaan kirjoitetut.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Ilmestyskira kertoo mitä on edessä päin tapahtuva,tästä hetkesät ei palkjoa kerro,vain seurakunnat ovat menossa penseiksi,nukkkumis tilassa. Lopun ajan tapahtuvat ovat ilmestyskirjaan kirjoitetut.

        Ilmestyskirja kertoo yhden version tulevaisuudesta, mutta se ei välttämättä toteudu koskaan, vaikka odottelisi äärettömän monta vuotta ennustusten toteenkäymistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirja kertoo yhden version tulevaisuudesta, mutta se ei välttämättä toteudu koskaan, vaikka odottelisi äärettömän monta vuotta ennustusten toteenkäymistä.

        Sen minkä profeetat ovat kirjoittaneet ne toteutva.raamatun sanan mukaiseti,eivä ole kirjoitetu ihmis viisauteen perusteella. Ihmisen mielipiteitä tässä maailmassa on niin paljon kuin on ihmisiäkin.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Sen minkä profeetat ovat kirjoittaneet ne toteutva.raamatun sanan mukaiseti,eivä ole kirjoitetu ihmis viisauteen perusteella. Ihmisen mielipiteitä tässä maailmassa on niin paljon kuin on ihmisiäkin.

        Johanneksen ilmestys pitäisi luokitella apokryfiksi, koska se ei ole apostoli Johanneksen kirjoittama, kuten tekstin hyväksyvät tahot luulevat.
        Jo osa varhaisista kirkkoisistä ei pitänyt sitä Johanneksen kirjoittamana tekstinä, joten onkin aika outoa miten se on voinut päätyä viralliseen UT:hen 300-luvun lopulla. Tuolloin jo tiedettiin sen olevan väärennös, ei autenttista Johanneksen tekstiä eikä varsinkaan Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Sen minkä profeetat ovat kirjoittaneet ne toteutva.raamatun sanan mukaiseti,eivä ole kirjoitetu ihmis viisauteen perusteella. Ihmisen mielipiteitä tässä maailmassa on niin paljon kuin on ihmisiäkin.

        Tässä sinulle Raamatun sanaa, 5 moos 18:18
        "18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan. 19Jos joku ei kuuntele niitä sanoja, jotka hän minun nimissäni puhuu, minä itse vaadin tilille sen miehen. 20 Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.’ 21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: 22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."

        Profeetallisten ennusteiden pitäisi toteutua nopealla aikataululla jo profeetan elinaikana, ja jos eivät toteudu, on kyseessä väärä profeetta jota ei pidä kuunnella enempää. Johanneksen ilmestyksen kirjottaja selvästi on väärä profeetta jota ei saa kuunnella. Ei ole missään tapauksessa tarkoitus odotella tuhansia vuosia ennusteiden toteutumista, vaan kyseessä on huijari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle Raamatun sanaa, 5 moos 18:18
        "18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan. 19Jos joku ei kuuntele niitä sanoja, jotka hän minun nimissäni puhuu, minä itse vaadin tilille sen miehen. 20 Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.’ 21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: 22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."

        Profeetallisten ennusteiden pitäisi toteutua nopealla aikataululla jo profeetan elinaikana, ja jos eivät toteudu, on kyseessä väärä profeetta jota ei pidä kuunnella enempää. Johanneksen ilmestyksen kirjottaja selvästi on väärä profeetta jota ei saa kuunnella. Ei ole missään tapauksessa tarkoitus odotella tuhansia vuosia ennusteiden toteutumista, vaan kyseessä on huijari.

        Johaneksen ilmestys kijraan kirjoiteut sanat niiten täytymys on edessä päin.
        Jumalan täyttymyksen aika on eri aikakun ihmisen aika,johan Jeesuken syttyä oli kirjoitettu vanhan testamentin aika,toteuti satojavuosi myöhemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen ilmestys pitäisi luokitella apokryfiksi, koska se ei ole apostoli Johanneksen kirjoittama, kuten tekstin hyväksyvät tahot luulevat.
        Jo osa varhaisista kirkkoisistä ei pitänyt sitä Johanneksen kirjoittamana tekstinä, joten onkin aika outoa miten se on voinut päätyä viralliseen UT:hen 300-luvun lopulla. Tuolloin jo tiedettiin sen olevan väärennös, ei autenttista Johanneksen tekstiä eikä varsinkaan Jumalan sanaa.

        Johanne kirjoitti ilmsetyskirja vankina ollesaan batmos saarella, koska hänet karkotettiin sinne,kirjoitti ilmestysten perusteella, se mitä pian on tapahtuva on viellä täyttymättä.
        Ahdistukutkset maanpäällä nekin on edessä päin,silloin etotetaan jyvä akanoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen ilmestys pitäisi luokitella apokryfiksi, koska se ei ole apostoli Johanneksen kirjoittama, kuten tekstin hyväksyvät tahot luulevat.
        Jo osa varhaisista kirkkoisistä ei pitänyt sitä Johanneksen kirjoittamana tekstinä, joten onkin aika outoa miten se on voinut päätyä viralliseen UT:hen 300-luvun lopulla. Tuolloin jo tiedettiin sen olevan väärennös, ei autenttista Johanneksen tekstiä eikä varsinkaan Jumalan sanaa.

        Johanneksen ilmestys hyväksyttiin viimeistään vuoteen 400 mennessä jolloin se voitti "äänestyksessä" Hermaan Paimenen. Hermaan Paimen taas vastavuoroisesti tiputettiin pois kaanonista yhdessä Klememsin kirjeiden kanssa. Myös Martti Luther totesi aikanaan, ettei Ilmestys kirjaa olisi ehkä pitänyt valita mukaan Uuteen testamenttiin.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Johaneksen ilmestys kijraan kirjoiteut sanat niiten täytymys on edessä päin.
        Jumalan täyttymyksen aika on eri aikakun ihmisen aika,johan Jeesuken syttyä oli kirjoitettu vanhan testamentin aika,toteuti satojavuosi myöhemmin.

        Kirjan kirjoitti Johannes Patmokselta. Ennen 500-lukua tätä ei pidetty samana henkilönä apostoli Johanneksen kanssa ja näiden kahden eri henkilön yhteys kiistetään varhaisimmissa kirjoituksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjan kirjoitti Johannes Patmokselta. Ennen 500-lukua tätä ei pidetty samana henkilönä apostoli Johanneksen kanssa ja näiden kahden eri henkilön yhteys kiistetään varhaisimmissa kirjoituksissa.

        Ei ole johannes kasta vaan se johannes joka nojasi ehtoolisella Jeesusne kylkeen.


      • Anonyymi
        kotiko kirjoitti:

        Johaneksen ilmestys kijraan kirjoiteut sanat niiten täytymys on edessä päin.
        Jumalan täyttymyksen aika on eri aikakun ihmisen aika,johan Jeesuken syttyä oli kirjoitettu vanhan testamentin aika,toteuti satojavuosi myöhemmin.

        Kyseessä on 5 moos 18:ssa tarkoitettu väärä profeetta. Jumala ei halua että ihmiset sokeasti uskoisivat mitä tahansa vääriä profeettoja. Oikea profeetta antaa myös sellaisia ennusteita jotka käyvät lähiaikoina toteen, ja joiden perusteella voidaan nähdä että kyseessä on Jumalan lähettämä profeetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on 5 moos 18:ssa tarkoitettu väärä profeetta. Jumala ei halua että ihmiset sokeasti uskoisivat mitä tahansa vääriä profeettoja. Oikea profeetta antaa myös sellaisia ennusteita jotka käyvät lähiaikoina toteen, ja joiden perusteella voidaan nähdä että kyseessä on Jumalan lähettämä profeetta.

        Leeviläispapeilla, Leevin heimolla, ei saa olla omaa perintömaata israelilaisten keskuudessa. Heidän tulee saada elatuksensa Herralle tuotavista uhreista ja lahjoista.
        Leevin suku on herran palvelus suksu.


    • Anonyymi

      Jeesuksella itsellään ei ollut lapsia ja hän pysyi naimattomana kuten Paavali kertoo. Mutta Juudakselle, Jeesuksen veljellä, oli lapsia ja hänen pojan pojastaan Judah Kyriakoksesta tuli Aelia Capitolinan piispa Bar Kokhban kapinan jälkeen. Jeesuksen verisukulaisia kutsutaan desposyneiksi.

      • Anonyymi

        Opetuslapsi Filippuksen mukaan Maria Magdaleena oli Jeesuksen kumppani. Tekstissä käytetään sanaa koinonos, joka tarkoittaa paitsi kumppania, myös vaimoa tai puolisoa. Kyseessä oli hyvin läheinen kumppani, jos ei virallinen vaimo.

        Filippus oli yksi kahdestatoista Jeesuksen opetuslapsesta, mutta hänen kirjoituksena on jostain syystä jätetty apokryfien puolelle, vaikka sisältääkin Jeesuksen elämästä ja opetuksista monia tärkeitä seikkoja jotka 4 UT:n evankeliumia eivät mainitse.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jeesuksella ei ollut vaimoa eikä luonnollisesti syntyneitä lapsia.Opetuslapsia sen sijaan lukematon määrä Ilm.7:9

      • Anonyymi

        Jeesuksella oli tytär Saara, joka oli Maria Magdaleenan ja Jeesuksen yhteinen lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella oli tytär Saara, joka oli Maria Magdaleenan ja Jeesuksen yhteinen lapsi.

        Tuo on täyttä valetta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on täyttä valetta..

        Täyttä valetta on sanoa että Saara ei olisi Jeesuksen lapsi. Todisteet viittaavat hänen olevan Jeesuksen lapsi, vaikka täyttä varmuutta asiasta ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe