mistä vesi tuli

tuliko vesi

tyhjästä? Mikä sai aikaan sen, että vedestä tuli puhtaana läpikuultavaa? Miksei se ollut toisenlaista? Miksi veden ominaislämpökapasiteetti nesteenä on täsmälleen 4186 J/(K-kg) eikä vaikka 4000 tai 4260? Miksi? Miten te tiedätte mistä maailma on luotu? Lukekaa Jumalan sanasta.

27

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkastaja X

      Kyllä on hienoa tietoa. Luitko ihan raamatusta nämä tiedot?
      Mitä muuta tietoa löytyy? Kerrotaanko lukuja esim. mitä maapallo painaa, kuinka monta kilometriä on kuuhun ja mitä kemiallisia aineita on mars planeetan pinnalla? SIISTIII.

      • tieteellinen kirja

        mutta se kertoo suunnilleen mitä tulee tapahtumaan ja mitä on jo tapahtunut, joten se on luotettava tieteellinen lähde.


      • Tarkastaja X
        tieteellinen kirja kirjoitti:

        mutta se kertoo suunnilleen mitä tulee tapahtumaan ja mitä on jo tapahtunut, joten se on luotettava tieteellinen lähde.

        Tietoa miten lentokoneet tehdään, miten antibiotit ja muut lääkeet kehitellään ja ennen kaikkea miten hurahtaneita ihmisiä ohjataan.


    • vihtuilija

      -Alussa Jumala loi taivaan ja maan. 2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

      3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. 4 Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä, 5 ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän nimitti yöksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni ensimmäinen päivä. -
      _______________________________________________

      Vesi oli olemassa ilman jumalan luomistyötä!!!

      Missä kohtaa paskalappunipussasi sanotaan se, miksi vesi on läpikuultavaa jne?

      "Miten te tiedätte mistä maailma on luotu? "

      Ensin kuitenkin pitäisi selvittää se että onko maailma syntynyt.

      • no se on

        ilmiselvästi todistettavissa puhtaasti luonnossa, eikö ole? Kävelet vain ympäriinsä niin näet maailman. Hohhoijaa. Vai mitä tarkoitit synnyllä?


      • vihtuilija
        no se on kirjoitti:

        ilmiselvästi todistettavissa puhtaasti luonnossa, eikö ole? Kävelet vain ympäriinsä niin näet maailman. Hohhoijaa. Vai mitä tarkoitit synnyllä?

        Millälailla se osoittaa että maailmankaikkeus on syntynyt? Ei se että käyt kävelemässä ympäriinsä osoita sitä että maailmankaikkeuden ominaisuuteen kuuluu sellainen asia kuin syntymä.


      • Kössönöm

        se jumalhenki pimeässä ja sitten vasta hoksasi, että olisihan se kiva jotain nähdäkin?:)


      • vihtuilja
        Kössönöm kirjoitti:

        se jumalhenki pimeässä ja sitten vasta hoksasi, että olisihan se kiva jotain nähdäkin?:)

        ...varmaan niin että:alussa oli jumala pimeydessä, koska ei ollut valoja koska ei ollut ketään kotona. Jumala sanoi;"ei ole mitään muuta kuin minä koska mulla ei ole ketään kotona. Laitanpas valot". Oho, olihan vettä ja jumala näki, että näkeminen oli hyvä mutta kukaan muu ei ollut näkemässä että veden lisäksi oli taivas ja maa. "Minä siis loin maan ja taivaan koska laitoin valot päälle, jotta joku luulisi että olisi jotain vintin pimeydessä", sanoi jmala ylpeänä ensimmäisestä aivopierustaan. Näin päättyi ensimmäinen päivä ja hävisi valo jumalan vintin pimeydestä lopullisesti...


        ..........ihan selkokielinen selvitys......


      • Kössönöm
        vihtuilja kirjoitti:

        ...varmaan niin että:alussa oli jumala pimeydessä, koska ei ollut valoja koska ei ollut ketään kotona. Jumala sanoi;"ei ole mitään muuta kuin minä koska mulla ei ole ketään kotona. Laitanpas valot". Oho, olihan vettä ja jumala näki, että näkeminen oli hyvä mutta kukaan muu ei ollut näkemässä että veden lisäksi oli taivas ja maa. "Minä siis loin maan ja taivaan koska laitoin valot päälle, jotta joku luulisi että olisi jotain vintin pimeydessä", sanoi jmala ylpeänä ensimmäisestä aivopierustaan. Näin päättyi ensimmäinen päivä ja hävisi valo jumalan vintin pimeydestä lopullisesti...


        ..........ihan selkokielinen selvitys......

        esittää jollekin jehovalle, joka rimputtaa ovikelloa.:)

        Olen kyllä ihmetellyt sitä, että miksi se jumalolento halusi valoa, jos oli tyytyväisenä köllötellyt ajastaikaan. Mikä siinä muka oli ollessa?

        Olisiko ollut tekemisen puutetta ja 6000 vuotta sitten se päätti, että nyt se on loppu ja alkoi urakoimaan ja sitten syntyi sutta ja sekundaa.


      • vihtuilija
        Kössönöm kirjoitti:

        esittää jollekin jehovalle, joka rimputtaa ovikelloa.:)

        Olen kyllä ihmetellyt sitä, että miksi se jumalolento halusi valoa, jos oli tyytyväisenä köllötellyt ajastaikaan. Mikä siinä muka oli ollessa?

        Olisiko ollut tekemisen puutetta ja 6000 vuotta sitten se päätti, että nyt se on loppu ja alkoi urakoimaan ja sitten syntyi sutta ja sekundaa.

        ...niin rankkaa jumalolennoilla. No sehän tietenkin on selvää, että ei siitä mitään tule kun on kaikkeenpystyvä ja samaanaikaan pitäisi itselleen keksiä uusia haasteita...lopputulos on ilmeisesti hihhulin ajatustoiminta jossa ei ole A)ajatusta ja B)toimintaa.
        ___________________________________________

        Jaa-a, pitäis varmaan lähteä tarkastamaan paikallinen karaoketarjonta....


    • puusilimä

      vesi tulee hanasta kun sen avaa..
      siihen ei paljoa jumalia tarvita kuule..

      • kuka sen

        loi, ja kuka asetti veden ominaislämpökapasiteetin täsmälleen 4186 J/(K·kg):n eikä esim 4187:n? Miksei se ole esim 4185 tai 4181. Millä itse selität tämän? Agnostisimilläsikö? Hohhohhoijaa. Rukoilisit itse välillä niin tulisit tajuamaan miten asiat vielä on.


      • hemmo
        kuka sen kirjoitti:

        loi, ja kuka asetti veden ominaislämpökapasiteetin täsmälleen 4186 J/(K·kg):n eikä esim 4187:n? Miksei se ole esim 4185 tai 4181. Millä itse selität tämän? Agnostisimilläsikö? Hohhohhoijaa. Rukoilisit itse välillä niin tulisit tajuamaan miten asiat vielä on.

        Hallelujaa! Veden ominaislämpökapasiteetti on 4,19 kJ/(K·kg). Hallelujaa! Etanolin kriittinen lämpötila on 516 K. Jumala on siis olemassa ja on juuri sellainen kuin raamatussa sanotaan ja kuten minä sen tulkitsen. Halle Halle Hallelujaa!!!!!!!!!!


    • tuliko vesi

      Lukekaa jos oikeaa Faktaa haluatte, jotain muuta, kuin Raamatun satuja.

      Raamattu on lapsille, ja siinä ei ole tärkeitä tosikaavoja, kuten: Miksi veden ominaislämpökapasiteetti nesteenä on täsmälleen 4186 J/(K-kg) eikä vaikka 4000 tai 4260?


      Raamatussa osoitetaan 4000 - 4260 kertaa Jumalan pahuus.

      • on paljon enemmän

        kuin Raamatussa oleva Jumalan tuomitsevuus/oikeudenmukaisuus. Eikö ole niin? Ja hänhän antoi Jeesuksen kuolla puolestamme, jotta pelastuisitte, ei se ole liian hankalaa kenellekään, uskoo Jeesukseen vapahtajaan ja pelastajaan ja sanoo hälle että anna syntini anteeksi, ja hän ekee niin koska hän kuoli synnittömänä uhrina jotta teidät voitaisiin sovittaa Jumalanne kanssa ikuisiksi ajoiksi. Aamen.


      • ei ymmärrä
        on paljon enemmän kirjoitti:

        kuin Raamatussa oleva Jumalan tuomitsevuus/oikeudenmukaisuus. Eikö ole niin? Ja hänhän antoi Jeesuksen kuolla puolestamme, jotta pelastuisitte, ei se ole liian hankalaa kenellekään, uskoo Jeesukseen vapahtajaan ja pelastajaan ja sanoo hälle että anna syntini anteeksi, ja hän ekee niin koska hän kuoli synnittömänä uhrina jotta teidät voitaisiin sovittaa Jumalanne kanssa ikuisiksi ajoiksi. Aamen.

        ei sitten millään. Älyttömin opikappale koko kristinuskossa. Eli jumala, jonka siis pitäisi olla kaikkivoipa, vaan päätti että ainoa tapa antaa ihmisille kuolematon sielu on tapattaa oma poika!? Siis miksi näin piti olla? Jos tämä oli ainoa tapa "voittaa kuolema", niin kuka tuon säännön laati jos ei jumala? Vai onko silläkin pomo?

        Samanlainen logiikka, kuin jos tuomari armahtaisi kuolemaantuomitun sillä ehdolla, että hänen oma poikansa menee sinne sähkötuoliin. Eipä kuulosta kovin fiksulta tuomarilta. Eikä hyvältä.


      • on paljon enemmän
        on paljon enemmän kirjoitti:

        kuin Raamatussa oleva Jumalan tuomitsevuus/oikeudenmukaisuus. Eikö ole niin? Ja hänhän antoi Jeesuksen kuolla puolestamme, jotta pelastuisitte, ei se ole liian hankalaa kenellekään, uskoo Jeesukseen vapahtajaan ja pelastajaan ja sanoo hälle että anna syntini anteeksi, ja hän ekee niin koska hän kuoli synnittömänä uhrina jotta teidät voitaisiin sovittaa Jumalanne kanssa ikuisiksi ajoiksi. Aamen.

        Onnettomuudet on Jumalan lahja?

        hänhän antoi Jeesuksen kuolla !

        Leppyi poikansa kärsimyksien katsomisesta?

        eroa siis kirkosta, niin ,mäkin tein!

        tietäen
        - on paljon enemmän


      • on paljon enemmän
        ei ymmärrä kirjoitti:

        ei sitten millään. Älyttömin opikappale koko kristinuskossa. Eli jumala, jonka siis pitäisi olla kaikkivoipa, vaan päätti että ainoa tapa antaa ihmisille kuolematon sielu on tapattaa oma poika!? Siis miksi näin piti olla? Jos tämä oli ainoa tapa "voittaa kuolema", niin kuka tuon säännön laati jos ei jumala? Vai onko silläkin pomo?

        Samanlainen logiikka, kuin jos tuomari armahtaisi kuolemaantuomitun sillä ehdolla, että hänen oma poikansa menee sinne sähkötuoliin. Eipä kuulosta kovin fiksulta tuomarilta. Eikä hyvältä.

        Totta! Alan epäillä omaa uskoani, luettuani tuon faktatekstisi!


      • parempaa
        on paljon enemmän kirjoitti:

        Totta! Alan epäillä omaa uskoani, luettuani tuon faktatekstisi!

        tekemistä kuin trollata vaan?


      • Kössönöm
        on paljon enemmän kirjoitti:

        kuin Raamatussa oleva Jumalan tuomitsevuus/oikeudenmukaisuus. Eikö ole niin? Ja hänhän antoi Jeesuksen kuolla puolestamme, jotta pelastuisitte, ei se ole liian hankalaa kenellekään, uskoo Jeesukseen vapahtajaan ja pelastajaan ja sanoo hälle että anna syntini anteeksi, ja hän ekee niin koska hän kuoli synnittömänä uhrina jotta teidät voitaisiin sovittaa Jumalanne kanssa ikuisiksi ajoiksi. Aamen.

        jota sinä jumalaksi kutsut, loi yhtään mitään? Jos se oli ollut aina olemassa, niin miksi se ykskaks päätti ruveta väsäämään jotain?


    • 3X3=9

      "Miten te tiedätte mistä maailma on luotu?"

      En minä tiedäkään...
      Mutta se ei tarkoita sitä, että minun tarvistsisi keksiä päästäni jotain ja alkaa uskoa sokeasti siihen.

      Ja jos jokus kilahtaa päässä niin totaalisesti, että alan uskoa, että sadut ovat totta, niin mieluummin minä uskon, että tämä kaikki on tullut sotkanmunasta kuin jonkun runkkarijumalan luomana.

    • provo, sillä

      yleensä hihut käyttävät just tollasia "miksi veden ominaislämpökapasiteetti on nimenomaan xxxx eikä xxyy???" Yritetään löytää selitys sille, miksi joku ihmisen määrittämä arvo on justiinsa sellainen kun on, eikä toisella tavalla määritetty. Hieno havainto hihujen idarityylistä, siitä propsit!

    • hemmo

      Täytyypä vilkaista mitä raamattu kertoo veden ominaislämpökapasiteetista ja miten se selittyy suhteessa veden molekyylirakenteeseen. Voisitko kenties neuvoa kohdan, kun minä olen vain tällainen raamattua tuntematon ateisti, eikä siinä kirjassa ole edes hakemistoa.

    • e.k.v_

      Sinä tulit isästäsi. Kehityit äidissäsi kunnes hänen kehonpa putkautti sinut pihalle.

      Miksi kysyt mistä vesi tuli? Emme osaa tähän vastata sen enempää kuin sinä osaat vastata mistä jumala tuli?

      Nyt sää sitten vingut että jumala on aina ollut? No minäpä vastaan siinä tapauksessa että vesi on aina ollut.

    • Kössönöm

      kysy tutkijoilta.

    • paras vastaus se, että

      se vaan on niin, kun jumala on sen sellaiseksi tehnyt. Sekö on täydellinen patenttivastaus kysymykseen kuin kysymykseen? Haiskahtaa helppojen vastausten etsimiseltä ja rimanalituksiin turvautumiselta.

      PS: Ominaislämpökapasiteettien latominen ei tuo vakuuttavuutta muuten täysin tyhmiin ajatuksiin. Veden lämmityskustannuksista keskusteltaessa se olisi huomionarvoinen asia, mutta täällä se antaa vaikutelman, että yrität kehuskella sillä, mitä kaikki muutkin oppivat fyssan tunneilla

    • apina

      tekisi sinulle varmaan hyvää, vesi koostuu hapesta ja vedystä. Ne taas tuli räjähtävästä tähdestä. Maailma on luotu atomeista. Oletko oikeasti ollut joskus koulussa vai oletko vielä ekaluokkalainen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe