Kuin lomaa...

Tadzio de Santis

Yövuoro on kuin lomaa. Nyt itse asiassa on alkamassa yövuoro, eli kun sunnuntaita eletään niin ensi yöksi menen töihin.

Koko hallissa ei ole yövuoron aikana kuin kaksi tai kolme työntekijää. On rauhallista ja hiljaista. Vessat ovat vapaita, taukotilaan mahtuu, ei tarvi esittää mitään sosiaalista tarinaniskijää, saa olla ihan omissa oloissaan, eristäytyä rauhassa. Töitäkin saa tehdyksi yövuorossa suunnilleen kymmenyksen enemmän kuin aamussa tai illassa. Töistä tullessa ei tarvi stressata nukahtamisen vuoksi, kunhan kiipeää aamun mittaan sänkyyn ja antaa asioitten mennä omalla painollaan. Kelloakaan ei tarvi pistää herättämään. Ei tarvi tsopikloneja unettamaan. Ja perjantaina on heti aamusta viikonloppu auki. En keksi kerta kaikkiaan yhtään huonoa puolta yövuorosta.

Aamuvuoro taas on yhtä helvettiä. 3 tunnin yöunet, herätys puoli viideltä, töissä saatananmoinen meteli, vessat varattuna, taukohuoneessa 3 kerrosta väkeä, jatkuvasti ramppaa väkeä jotakin vailla tai muuten vain jutustelemassa...

6

4316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pää ja pä

      Ei olekkaan lapsia jotka nukkuvat 22-07 olet niitten kanssa muun ajan kun itse olen eli olen myös yöt töissä useasti.. Ja lasten kanssa väliajat.

      Itsellä on ns. päivällä nukutut muutenkin unet huonot vaikka olisin yksin muutama tunti max. ja pakko mennä vessaan tai syömään tai muuten vaan pää herättää on päivä tyyliin.

      Tössähän tehdään töitä ei istuta vessassa oli yö tai päivä. Ei meillä ainaskaan ole mitään mahdollista tehdä kuin töitä oli yö tai päivä.

      Mene aikaisemmin nukkumaan aamuvuoroissa se on oikeaa ihmisen rytmiä!

      Itseäkkin vit**taa aamuvuorot koska siellä on kaikki pomot ja unta tulee yleensä se n.4h mut tuntuun paljon pirteempältä/pitemältä kuin vrt. yö vuorojen päivä nukkumiseen kun se päivän uni on aivan suolesta eikä vie väsyy ollenkaan.

      Yövuorot on aivan syvältä ja ne lihottaa kun on pakko syödä yöllä ja samalla on päivän syömärytmit päällä.

      • Tadzio de Santis

        Lapsia ei tietääkseni ole, yövuorot käyvät hyvin kunnes tilanteeseen tulee muutos. Ei tosin lähitulevaisuudessa ole luvassa.

        Yövuoron jälkeen nukun makeasti sellaiset 6-7 tuntia ja olen sen jälkeen huomattavasti virkeämpi kuin missään vaiheessa aamuvuoroviikkoa. Aamuvuoroviikolla en jaksa edes ampumaradalle lähteä kuin korkeintaan perjantaina. Yövuorossa voin käydä vaikka joka päivä paitsi keskiviikkona, kun ompeluseuralaiset ampuvat kääntyviä tauluja.

        Töissä tehdään töitä, selvähän se. Mutta kahdesti päivässä on 5 minuutin tauko jona voi käväistä vessassakin sikäli kun se ei ole varattu. Ja 10 minuutin ruokatunti, jota en sinänsä tarvi koska en ota koskaan eväitä.

        Joten kaiken kaikkiaan, yövuoro on minulle kuin lomaa.


      • päivätyö
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Lapsia ei tietääkseni ole, yövuorot käyvät hyvin kunnes tilanteeseen tulee muutos. Ei tosin lähitulevaisuudessa ole luvassa.

        Yövuoron jälkeen nukun makeasti sellaiset 6-7 tuntia ja olen sen jälkeen huomattavasti virkeämpi kuin missään vaiheessa aamuvuoroviikkoa. Aamuvuoroviikolla en jaksa edes ampumaradalle lähteä kuin korkeintaan perjantaina. Yövuorossa voin käydä vaikka joka päivä paitsi keskiviikkona, kun ompeluseuralaiset ampuvat kääntyviä tauluja.

        Töissä tehdään töitä, selvähän se. Mutta kahdesti päivässä on 5 minuutin tauko jona voi käväistä vessassakin sikäli kun se ei ole varattu. Ja 10 minuutin ruokatunti, jota en sinänsä tarvi koska en ota koskaan eväitä.

        Joten kaiken kaikkiaan, yövuoro on minulle kuin lomaa.

        kaikki vuorotyö laissa kiellettäväksi,ainut työvuoro joka alkaa liukuvana 06.00-09.00,katsoo sitten kukin miten voi töihin mennä,kun lapset on heränny ja saanu tukevan aamiaisen ennen päivähoitoon menoa,siinä järkevät työvuorot!!!


      • Tadzio de Santis
        päivätyö kirjoitti:

        kaikki vuorotyö laissa kiellettäväksi,ainut työvuoro joka alkaa liukuvana 06.00-09.00,katsoo sitten kukin miten voi töihin mennä,kun lapset on heränny ja saanu tukevan aamiaisen ennen päivähoitoon menoa,siinä järkevät työvuorot!!!

        Meillä noitten koneitten käynnistys ensimmäisessä yövuorossa ja sammuttelu viimeisessä iltavuorossa on sen verran aikaavievä prosessi ettei niitä ihan joka päivä viitsisi alas ajaa... hyvä kun viikonlopuksi malttavat. Mutta pakkohan koneittenkin on joskus levätä ja jäähtyä.

        Työkaveri kertoi että naapuripitäjässä oli joku velhunnut haulikon kanssa juuri töihinlähdön aikaan, eli tuossa yhdeksän jälkeen illalla. Pitääkin vilkaista olisiko jossain lehdessä asiasta mainintaa.


      • hohhoh......
        päivätyö kirjoitti:

        kaikki vuorotyö laissa kiellettäväksi,ainut työvuoro joka alkaa liukuvana 06.00-09.00,katsoo sitten kukin miten voi töihin mennä,kun lapset on heränny ja saanu tukevan aamiaisen ennen päivähoitoon menoa,siinä järkevät työvuorot!!!

        Vuorotyö kiellettävä vain siksi kun sinä et sitä kestä? Vuoden vitsi -.-


      • elontiellä
        hohhoh...... kirjoitti:

        Vuorotyö kiellettävä vain siksi kun sinä et sitä kestä? Vuoden vitsi -.-

        Parasta mitä on ikinään tapahtunut miun työhistoriassa on juurikin yövuoro. Ensin jännitti et miten jaksaa, mut nyt kun jo hyvän aikaa tehny ko vuoroa niin ei malttais muihin vuoroihin mennä. Saa olla rauhakseen, vähän räplää koneita niin rullaavat aika kivuitta koko vuoron, ja kukaan, ei kukaan häiritse aivopieruillaan, ei tarvitse kuunnella kun seppo-kalevin pentu on taas lintsannut koulusta ja ampunu ritsalla maire-annelin kukkapurkin rikki jne. liksaa tulee reilusti enemmän. ja tuntuu et aikaa on helvetin paljon enemmän kuin esim iltavuoro viikoilla, mitkä menee ihan naurettavaks nukkumiseks.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe