Onko perää (miten sopivaa!) siinä että lavakatteen tyyppi ja laatu vaikuttaisi Suomessa jotenkin lava-auton veroon, rekisteröintiin tms?
Tää kuulostaa melko "mielipuoliselta" kysymykseltä, mutta kun taikasanat on "ajoneuvoverotus Suomessa" niin kaikkihan on mahdollista, vai...?
Lavakatteet ja verotus
34
17540
Vastaukset
- rrrrrrrwwwwwuu
Pakuun ei saa laittaa kuin farmikatteen. kova muovi/lasikuitukoppa on laiton, jollei lainvalvojan määräämät tavaratilan mitat täyty (kork, tilavuus) jotkut ovat saaneet pakuun mukavat lisäverolaskut.
henkilö-autoksi rekisteröityyn pick-uppiin saa laittaa myös kovan katteen.- elää ja voi
Hyvin täällä härmäländiassa.
Näinhän nuo lava-autojen tuojat kertoilevat että pitää riisua pois ja se siinä , henkilöauton käyttömaksulla saat pitää lasikuitukatteen mutta jolet maksa niin tyydy pressukapeliin. - maksuun
elää ja voi kirjoitti:
Hyvin täällä härmäländiassa.
Näinhän nuo lava-autojen tuojat kertoilevat että pitää riisua pois ja se siinä , henkilöauton käyttömaksulla saat pitää lasikuitukatteen mutta jolet maksa niin tyydy pressukapeliin.Täyden henkilöautoveron kun maksaa: Saat laittaa millaisen katteen haluat.
- ei ossaa
maksuun kirjoitti:
Täyden henkilöautoveron kun maksaa: Saat laittaa millaisen katteen haluat.
mikä summa tulee kyseeseen dieseli veroko
- voivoioioi
ei ossaa kirjoitti:
mikä summa tulee kyseeseen dieseli veroko
Ei vaan autovero! Vaikkapa 80-luvun verovapaa Hilux joka maksaa 500 euroa. Siihen teet laittoman katteen ja jäät ratsiassa kiinni: autovero maksuun. Ja se on tuhansia vaikka auton arvo lähes nolla.
Ja nykyään on käyttövoimavero, siis unohda diisselivero. - Ja uudemmissa
voivoioioi kirjoitti:
Ei vaan autovero! Vaikkapa 80-luvun verovapaa Hilux joka maksaa 500 euroa. Siihen teet laittoman katteen ja jäät ratsiassa kiinni: autovero maksuun. Ja se on tuhansia vaikka auton arvo lähes nolla.
Ja nykyään on käyttövoimavero, siis unohda diisselivero.Täyden autoveron lavavehkeissä saat sopivalla katteella maksaa henkilöauton käyttövoimaveroa. Oliko alle 135cm korkeus ja lasikuituinen ellet tee rullattavaa kattoa siihen pressusta , järkevää eikö totta : )
- M-K-T
a) yhtään pickupia ei ole jälkiverotettu lavakatteen takia
b) muuttamalla huoltoautoksi voi asentaa minkälaisen katteen tahansa (mahdollista myös yksityishenkilölle)
c) henkilöautoksi rekisteröityä pick upia ei ole olemassakaan - L200
M-K-T kirjoitti:
a) yhtään pickupia ei ole jälkiverotettu lavakatteen takia
b) muuttamalla huoltoautoksi voi asentaa minkälaisen katteen tahansa (mahdollista myös yksityishenkilölle)
c) henkilöautoksi rekisteröityä pick upia ei ole olemassakaanA.) Ei varmaan, koska ilmeisestikin jokainen järkevä ihminen poistaa sen lavakatteen jos uhkana on tonnien vero.
B.)Tää vois olla ihan toimiva, täytyy tutkia.
C.)Siis miten niin ei ole? Jos lavan mitat ei täyty ja jääräpäisesti haluaa rekisteröidä ajoneuvon, tulee siitä lavalla oleva henkilöauto, tosin aika kallis kun autovero kannetaan henkilöautojen taksoilla. Myöskin ennenvanhaan jos kantavuus oli alle 500kg, ei ajoneuvoa voinut katsastaa pakettiautoksi. Tämä pykälä lopetti aikoinaan Chevrolet 454ss mallin maahantuonnin, sen kantavuus kun oli jotain 450kg paikkeilla. - M-K-T
L200 kirjoitti:
A.) Ei varmaan, koska ilmeisestikin jokainen järkevä ihminen poistaa sen lavakatteen jos uhkana on tonnien vero.
B.)Tää vois olla ihan toimiva, täytyy tutkia.
C.)Siis miten niin ei ole? Jos lavan mitat ei täyty ja jääräpäisesti haluaa rekisteröidä ajoneuvon, tulee siitä lavalla oleva henkilöauto, tosin aika kallis kun autovero kannetaan henkilöautojen taksoilla. Myöskin ennenvanhaan jos kantavuus oli alle 500kg, ei ajoneuvoa voinut katsastaa pakettiautoksi. Tämä pykälä lopetti aikoinaan Chevrolet 454ss mallin maahantuonnin, sen kantavuus kun oli jotain 450kg paikkeilla.ihan helposti. Ennen EU-aikaa Kuitusella oli vieläkin enemmän valtaa ja kaikki oli mahdollista. Henkilöautoilta on vuodesta 1998 vaadittu EU-tyyppihyväksyntä eikä pickupit täytä vaatimuksia. Suomen verotus on aivan eri asia.
- L200
M-K-T kirjoitti:
ihan helposti. Ennen EU-aikaa Kuitusella oli vieläkin enemmän valtaa ja kaikki oli mahdollista. Henkilöautoilta on vuodesta 1998 vaadittu EU-tyyppihyväksyntä eikä pickupit täytä vaatimuksia. Suomen verotus on aivan eri asia.
Juu ei varmaan EU direktiivien mukaan. Mutta eikös keskustelussa puhuttu Suomen verotuksesta?
Jos suomeen jääräpäisesti tuo EU tyyppihyväksytyn pakettiauton, joka ei täytä suomen verottajan vaatimuksia pakettiautolle, tulee pickupista henkilöauto ja siitä kannetaan vero kuten henkilöautosta. Tosin pickup on yleisnimitys avolava(paketti)autolle, se ei tietenkään muutu mutta verotusteknisesti ajoneuvo on henkilöauto.
Vai väitätkö että EU direktiivien mukaista pickupia ei saa suomessa ollenkaan liikenteeseen jos kantavuus/lavan mitat yms. seikat ei täytä suomen PU määräyksiä? - M-K-T
L200 kirjoitti:
Juu ei varmaan EU direktiivien mukaan. Mutta eikös keskustelussa puhuttu Suomen verotuksesta?
Jos suomeen jääräpäisesti tuo EU tyyppihyväksytyn pakettiauton, joka ei täytä suomen verottajan vaatimuksia pakettiautolle, tulee pickupista henkilöauto ja siitä kannetaan vero kuten henkilöautosta. Tosin pickup on yleisnimitys avolava(paketti)autolle, se ei tietenkään muutu mutta verotusteknisesti ajoneuvo on henkilöauto.
Vai väitätkö että EU direktiivien mukaista pickupia ei saa suomessa ollenkaan liikenteeseen jos kantavuus/lavan mitat yms. seikat ei täytä suomen PU määräyksiä?alennetun autoveron pakettiautona jos tavaratila täyttää Kuitusen yksin keksimät mittavaatimukset; 3 m3, 130 cm, 175 cm, 2,25 m2 jne. autosta riipuen. Jos mitat eivät täyty, auto verotetaan täyden autoveron PAKETTIAUTONA. Systeemi on aivan erilainen kuin henkilöautoissa. Pienikulutuksinen pikkupaku, esim. VW Caddy, on halvempi henkilöautona kuin täyden veron pakuna. Mutta Range Rover taas kannattaa autoverottaa pakuna ja muuttaa sitten h-autoksi. Autovero 15 %-yksikköä pienempi. AF-korityypin h-auton (M-luokka) saa aina katsastettua p-autoksi. Pickupit on valmistettu alemman vaatimustason tavarankuljetusautoiksi (N-luokka). Tavaratilan mitoilla ei ole mitään vaikutusta liikenteen saamiseen, mutta verotukseen ne vielä vaikuttavat.
Mitenkä uusi esitys muutos ajoneuvolakiin 7.11.08
vaikuttaa kovan katteen asentamiseen? Esityksessä luovuttaisiin nykyisistä alennettuun autoveroon oikeutettujen pakettiautojen tavaratilan tilavuutta ja vähimmäiskokoa koskevista vaatimuksista.- sderghj
henkilöautoksi......miten siinä jakkarat....lavalle kiinni vai,voi ihme
- zapzpap
sderghj kirjoitti:
henkilöautoksi......miten siinä jakkarat....lavalle kiinni vai,voi ihme
4 ovisia pickuppeja löytyy joka valmistajalta
- voiskojokuvalaista
..todeta muuta kuin paksua poikaa Jopet Showsta mukaillen että "siis melko sairasta"..!
Tuntuis meleko epätodelliselta ellei oltais Suomessa ? Tässä maassa on ilmiselvästi ainakin 50% liikaa viranomaisia ja hallintoa. Tätä ei ole vaikea päätellä, jos valtiolla on
a) ihmisiä palkkalistoilla yleensä miettimässä tämmöisiä kateus- ja v...lusääntöjä
b) varaa polttaa verorahaa ja laadituttaa ja hyväksyttää eduskunnassa lainsäädäntöä tämmöiseen hommaan
c) katsastus- ja poliissimiehiä ja -naisia valvomaan, syynäämään ja sakottaamaan tällaisia juttuja.
Joka toinen valtion virkamies veks ja verot alas. Silloin olis jo varmaan varaa antaa ihmisten pitää avolavapakettiautossa kovaa tavarasuojaa - on se niin varmasti joltai pois tämäkin !!- Josef K
Valtiovalta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Näin kuuluu Suomen perustuslain (11.6.1999/731) toinen pykälä. Mutta, autoista ja niiden verotuksen kiemuroista päättää edellisiä kuulematta tai niiden mieltä kysymättä, omaan päätökseensä yksin nojaten yksi ainoa virkamies. Mahtava tötterö-herra; tuo käyttövoimaveron vaalija, todellinen veroneuvos, sumeiden selitysten satraappi, Timangin tappaja. Kyse on todellakin VAIN yhdestä virkamiehestä. Mutta, haittaa hänestä on enemmän kuin koko muusta Valtiovarainministeriöstä yhteensä...
- pilaa se itse
voinko ostaa sellaisen komean lasikuitu lavakatteen.ja sahata katon pois ja laittaa ressun tilalle.olisiko se laillinen ettei mene veroa.sillonhan se on rullattava.osaako joku sanoa.
- arskaaaah
hellou, mulla on vuoden -88 l200. siihen on asennettu kyseinen lasikuidusta tehty katos (korkeus 140cm)ja ei mulla oo kun normi d-vero. (70e) rekisteriotteessa lukee että katsastettu telttakatoksella..???
- toyota hilux
kyllä huhussa on perää. Lasikuitukatetta verotetaan kovemmin kuin farmarikatetta. Aken sivuilta löytyy asiasta tietoa.
- Härmäländ
Nykyinen laki kieltää yksiselitteisesti kovan katteen käytön 2 paikkaisissa avolava-autoissa,siis käyttö on sallittua autoissa joissa on takapenkit,ja poikkeuksena huoltoautot joihin on tämä muutos haettu käyttäjän toimesta.(eli kun asennat 2paikkaiseen kiinteän työkalulaatikon saatat saada muutettua autosi huoltoautoksi johon sitten saat myös asentaa kiinteän katteen ilman veroseuraamuksia.)Uuden lakiesityksen mukaan tämä lavanmitta "pelleily"olisi nyt poistumassa.Nythän lavaa jatketaan Hangon tuontisatamassa mm.Hiluxiin n.4,5 cm,ja tätä touhuahan harrastetaan ainoana maana mailmassa ainoastaan Suomessa.(Huom.Härmäländ)Edellämainituista syistä ei mm.Ruotsista tai Saksasta ole alemman veron lava-autoja voinut Suomeen tuoda.Uuden lakiesityksen mukaan tehtaalta tuleva auto siis kelpaisi sinällään myös Suomeen ja sehän tietenkin tarkoittaa sitä että kalliit muutostyöt mm.Hangossa jää pois ja ns.standardi kokoisia kovia lavakatteita saisi jatkossa myös Suomessa käyttää.Standardi koon käsittääkseni taas pitäisi alentaa hintaa ja lisätä tarjontaa.
Kokonaisuutena veikkaan että uudistuksen myötä miltei kaikissa avolavoissa tulee olemaan jatkossa lavakate vakiovarusteena,ja siitä huolimatta hintojen tulisi olla jopa hieman edullisempia kuin nyt,koska muu "muutospelleily"
jää pois.(ainakin pienikulutukselliset).Suomessa kun ollaan niin nähtäväksi toki jää millaiseksi katetun 2 paikkaisen avolavapakettiauton hinta muodostuu. - Lapin leuku
Härmäländ kirjoitti:
Nykyinen laki kieltää yksiselitteisesti kovan katteen käytön 2 paikkaisissa avolava-autoissa,siis käyttö on sallittua autoissa joissa on takapenkit,ja poikkeuksena huoltoautot joihin on tämä muutos haettu käyttäjän toimesta.(eli kun asennat 2paikkaiseen kiinteän työkalulaatikon saatat saada muutettua autosi huoltoautoksi johon sitten saat myös asentaa kiinteän katteen ilman veroseuraamuksia.)Uuden lakiesityksen mukaan tämä lavanmitta "pelleily"olisi nyt poistumassa.Nythän lavaa jatketaan Hangon tuontisatamassa mm.Hiluxiin n.4,5 cm,ja tätä touhuahan harrastetaan ainoana maana mailmassa ainoastaan Suomessa.(Huom.Härmäländ)Edellämainituista syistä ei mm.Ruotsista tai Saksasta ole alemman veron lava-autoja voinut Suomeen tuoda.Uuden lakiesityksen mukaan tehtaalta tuleva auto siis kelpaisi sinällään myös Suomeen ja sehän tietenkin tarkoittaa sitä että kalliit muutostyöt mm.Hangossa jää pois ja ns.standardi kokoisia kovia lavakatteita saisi jatkossa myös Suomessa käyttää.Standardi koon käsittääkseni taas pitäisi alentaa hintaa ja lisätä tarjontaa.
Kokonaisuutena veikkaan että uudistuksen myötä miltei kaikissa avolavoissa tulee olemaan jatkossa lavakate vakiovarusteena,ja siitä huolimatta hintojen tulisi olla jopa hieman edullisempia kuin nyt,koska muu "muutospelleily"
jää pois.(ainakin pienikulutukselliset).Suomessa kun ollaan niin nähtäväksi toki jää millaiseksi katetun 2 paikkaisen avolavapakettiauton hinta muodostuu.Hangon satamassa hiluxin lavaa joudutaan jatkamaan peräti 71mm. juunou jotta lavan mitta saadaan 1850mm. pitkäksi!
- d-max
Lapin leuku kirjoitti:
Hangon satamassa hiluxin lavaa joudutaan jatkamaan peräti 71mm. juunou jotta lavan mitta saadaan 1850mm. pitkäksi!
Ei jatketa Hiluxin lavaa eikä muidenkaan enää Hangossa ja kovakatteen voi asentaa vapaasti 1.4.2009
jälkeen rekisteröityihin lava-autoihin.
Tämä kaikki on tänä keväänä uuden lain tultua voimaan faktaa. - dfp
d-max kirjoitti:
Ei jatketa Hiluxin lavaa eikä muidenkaan enää Hangossa ja kovakatteen voi asentaa vapaasti 1.4.2009
jälkeen rekisteröityihin lava-autoihin.
Tämä kaikki on tänä keväänä uuden lain tultua voimaan faktaa.Entäs vanhemmat?
- d-max
dfp kirjoitti:
Entäs vanhemmat?
Jos auto siis on rekisteröity ennen 1.4.2009 et saa asentaa siihen kovaa lavakatetta,koskaan
k.o auton historiassa ilman mahdollista jälkiveroseuraamusta.Poikkeuksena ainoastaan lava-autot
jotka on omistajan toimesta muutettu huoltoautoiksi.Kyseinen huoltoautoksi muuttaminen
ei enää ole mahdollista.Ulkomailta kyllä voi tuoda vanhan pic-upin ja laittaa siihen
kovakatteen. - hembo
d-max kirjoitti:
Jos auto siis on rekisteröity ennen 1.4.2009 et saa asentaa siihen kovaa lavakatetta,koskaan
k.o auton historiassa ilman mahdollista jälkiveroseuraamusta.Poikkeuksena ainoastaan lava-autot
jotka on omistajan toimesta muutettu huoltoautoiksi.Kyseinen huoltoautoksi muuttaminen
ei enää ole mahdollista.Ulkomailta kyllä voi tuoda vanhan pic-upin ja laittaa siihen
kovakatteen.Jos asia kiinnostaa kannattaa kysellä paikalliselta katsastuskonttorilta tarkemmat ohjeet. Itse tein näin ja sen jälkeen värkkäsin pirssiini kovan katteen. Katteen piti täyttää muutamia määräyksiä korkeuden ja tilavuuden suhteen. Projektin jälkeen muutos katsastus ja ajo jatkui kuten ennenkin ja ilman mitään lisäveroja. Auto on 2001 käyttöön otettu 4x4 avolava.
Autoa ei muutettu huoltoautoksi tms. otteeseen tuli vain merkintä "kovasta katteesta". - l
hembo kirjoitti:
Jos asia kiinnostaa kannattaa kysellä paikalliselta katsastuskonttorilta tarkemmat ohjeet. Itse tein näin ja sen jälkeen värkkäsin pirssiini kovan katteen. Katteen piti täyttää muutamia määräyksiä korkeuden ja tilavuuden suhteen. Projektin jälkeen muutos katsastus ja ajo jatkui kuten ennenkin ja ilman mitään lisäveroja. Auto on 2001 käyttöön otettu 4x4 avolava.
Autoa ei muutettu huoltoautoksi tms. otteeseen tuli vain merkintä "kovasta katteesta".Minkähänlaisia ne korkeus ja tilavuusvaatimukset oli? Ja kuten kerrot "värkkäsit" kovan
katteen sitten autoosi.
Teitkö vesivanerista vai mistä?
Toki laki on tässäsuhteessa hyvin yksiselitteinen ennen 1.4.09 rekisteröityyn autoon sitä ei asenneta,ilman veroseuraamuksia.
Ja jos oletkin onnistunut "aikuisten oikeesti" saamaan rekisteriotteeseen siitä merkinnän on
syytä silti varoa veroseuraamuksia.NIIN YKSISELITTEINEN ON LAKI PÄIVÄMÄÄRÄN SUHTEEN. - Tyhmä maa Suomi
l kirjoitti:
Minkähänlaisia ne korkeus ja tilavuusvaatimukset oli? Ja kuten kerrot "värkkäsit" kovan
katteen sitten autoosi.
Teitkö vesivanerista vai mistä?
Toki laki on tässäsuhteessa hyvin yksiselitteinen ennen 1.4.09 rekisteröityyn autoon sitä ei asenneta,ilman veroseuraamuksia.
Ja jos oletkin onnistunut "aikuisten oikeesti" saamaan rekisteriotteeseen siitä merkinnän on
syytä silti varoa veroseuraamuksia.NIIN YKSISELITTEINEN ON LAKI PÄIVÄMÄÄRÄN SUHTEEN.Tämähän nyt on yhtä helkutin sirkusta.
Miten voi tehdä investoinnin 10-20.000 euroa maksavaan käytettyyn pick-uppiin Suomessa tarkoituksena saada siihen kova lavakate, jos joutuu pelkäämään että erilaisista viranomaistulkinnoista johtuen sen "saa laittaa" mutta sitten voisikin kuitenkin saada maksettavakseen kymppitonnien jälkiveron ??
On tämä Suomen autoverotus oikeusvaltion sijasta melko täydellisen mielipuolivaltion touhua. Pitääkö tästä nyt sitten saada aikaan taas kanne valtiota vastaan jossain EU-tuomioistuimessa vai mitenkä ?
Tämmöinen homma taas osaltaan todistaa että nämä verosysteemit pitäisi heittää kerralla romukoppaan, kerran niitä ei tekijät ja valvojatkaan enää osaa tulkita ja soveltaa, ja kansalaiset joutuu mielivaltaisesti kohdelluiksi. - Josef K
Tyhmä maa Suomi kirjoitti:
Tämähän nyt on yhtä helkutin sirkusta.
Miten voi tehdä investoinnin 10-20.000 euroa maksavaan käytettyyn pick-uppiin Suomessa tarkoituksena saada siihen kova lavakate, jos joutuu pelkäämään että erilaisista viranomaistulkinnoista johtuen sen "saa laittaa" mutta sitten voisikin kuitenkin saada maksettavakseen kymppitonnien jälkiveron ??
On tämä Suomen autoverotus oikeusvaltion sijasta melko täydellisen mielipuolivaltion touhua. Pitääkö tästä nyt sitten saada aikaan taas kanne valtiota vastaan jossain EU-tuomioistuimessa vai mitenkä ?
Tämmöinen homma taas osaltaan todistaa että nämä verosysteemit pitäisi heittää kerralla romukoppaan, kerran niitä ei tekijät ja valvojatkaan enää osaa tulkita ja soveltaa, ja kansalaiset joutuu mielivaltaisesti kohdelluiksi.Juuri sirkusta se on; naurattaakin tosi makeasti, joskaan ei meitä suomalaisia...
Mutta, joku aina kustantaa iloisen yleisön pääsyliput. Me suomalaiset veronmaksajat.
Mitähän luulet Tötterö-Herran suuren ELV-klovninumeron lopulta nettona maksavan; ja kenen kukkarosta? Vaan saadapa syylliset vastuuseen, kun edes valtion tilintarkastajat eivät uskalla asiaan puuttua. - omp-298
Josef K kirjoitti:
Juuri sirkusta se on; naurattaakin tosi makeasti, joskaan ei meitä suomalaisia...
Mutta, joku aina kustantaa iloisen yleisön pääsyliput. Me suomalaiset veronmaksajat.
Mitähän luulet Tötterö-Herran suuren ELV-klovninumeron lopulta nettona maksavan; ja kenen kukkarosta? Vaan saadapa syylliset vastuuseen, kun edes valtion tilintarkastajat eivät uskalla asiaan puuttua.omistan toyota hi-lux 4wd:n vm 1984 ja siihen tehdasvalmisteisen kovan lue lasikuitusen lavakatteen katsastusmiehen kertoman mukaan kuutioita tulee olla määrätty määrä ei ongelmia pitkälavaisen ja lyhythyttisen kanssa ja korkeutta minissään 130 cm auto on katsastettu muistaakseni 4 kertaa lavakate päällä ei ongelmia
- Hilux2001
Vanhaa aihetta ylös...
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ensirekisteroinnin_jalkeinen_autovero/pakettiauto#jalkeen
"Kate
Autoverovapaan pakettiauton avonaiseen tavaratilaan voidaan aina ilman autoveroseuraamuksia asentaa muusta kuin jäykästä materiaalista valmistettu kate. Jäykästä materiaalista valmistetun katteen autoon on voinut asentaa ilman autoveroseuraamuksia ennen 15.7.1993, mikäli auto on tuotu Suomeen ennen 15.6.1990 ja auton omamassa on vähintään 1 800 kg.
Tämän jälkeen asennetut jäykästä materiaalista valmistetut katteet aikaansaivat sen, että autoon tulivat sovellettavaksi aiemmin voimassa olleen autoverolain 23 §:ssä olevat umpinaisella tavaratilalla varustetun pakettiauton mittavaatimukset. Toisin sanoen auton yhtenäisen tavaratilan tilavuuden on tullut olla vähintään 3 kuutiometriä ja sisäkorkeus vähintään 1,3 metriä sekä kokonaismassan ja omamassan erotus vähintään 525 kg. Tällaisella katteella varustettu 23 §:n mukainen pakettiauto on rinnastettu umpinaiseen pakettiautoon siinäkin tapauksessa, että kate olisi irrotettavissa ja asennettu esimerkiksi pikalukitsimilla.
1.4.2009 jälkeen ensiverotettuun 8 §:n mukaiseen alennetun autoveron alaiseen pakettiautoon kate on voitu asentaa ilman autoveroseuraamuksia.
Aiemmin 23 §:n mukaiseksi pakettiautoksi hyväksyttyyn autoon voidaan lisätä kiinteä kate vain, mikäli ajoneuvo täyttää nykyisen autoverolain 8 §:n mukaiset alennetun autoveron edellytykset ja se muutoskatsastetaan sellaiseksi samassa yhteydessä."
Kyseessä 2001 hilux. Käsitinkö oikein tuosta, että katteen voi asentaa muustakin kuin "pressusta"?
(1.4.2009 jälkeen ensiverotettuun 8 §:n mukaiseen alennetun autoveron alaiseen pakettiautoon kate on voitu asentaa ilman autoveroseuraamuksia.)- Hiluxi2001
Lukihäiriö... Jatkakaa...
- hyötyajoneuvot
Ihan vain esimerkkinä. Belgiassa ns. hyötyajoneuvot, pakut ja nuo lava-kabit ovat yksityskäytössäkin rekisteröintimaksuiltaan ja vuosittaisilta käyttömaksuiltaan edullisia vaikka isommallakin koneella (tokihan pelisäännöt voivat aina muuttua).
Vastaava henkilöautona kustantaisi aivan eri luokkaa edellä mainituissa kuluissa.
Muista ehdoista, autoveroista, mahdollisista katteiden rajoitteista ymv. en tiedä. - Nixman
Katsastus vaatinut multa kovan katteen pois. Ranger on VM 2007. Sanoi että pressukatteen saa laittaa. Vaan missään ei sanota Linköping kokoinen sen tulee olla.
Siispä katters selfies 20 sentin railo ja siihen pressu kiinni. Kun/jos sen pressun poistaa niin lavalle mahtuu kevyesti sen 3 kuutiota, Nääs.
Jos tavarat varastetaan pressun Alta, ei vakuutus korvaan kun ei ole lukittua tilaa ole ollut. Lähetänkö korvausvaatimukseni lainlaatijalle vai trafille???? - Pickupverkko
Pickup varusteet http://hyotyajoneuvokeskus.com/verkkokauppa/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869