Olen lähes 140 kiloinen mies pituutta 190 ja leveät hartiat käyn salilla 2-3 kertaa viikossa.
Olen kuitenkin kauhean lihava johtuen siitä että nostelen salilla painoja en käytä kuntopyörää tai mitään suoranaista hiki vehjettä.
Kauhean treenamisen jälkeen on kuitenkin turhauttavaa kun näkee vain hauiksensa ja tietää että loput tulkset on haudattu läskin alle.
Olen vasta 16 ja kokoisekseni mieheksi kohtuullisen liikkuma kykyinen elikkä passiiviseksi valaaksi ei olla(viellä) ajalduttu.
Rullaluistelen aina kun sää antaa periksi mutta en laihdu sanotaan että syön noin 2000kaloria päivässä.
Jos syön vähemmän rupeaa aika nopeasti meikalla silmissä sumenemaan.
Olen miettinyt olla pari viikkoa ns:atkinssin dietillä kiinnostaisikin tietää että on atkinssin dietin ainoa perusta se että älä syö hiilihydraatteja ja olisiko tällä dietillä todella tuhoisa vaikutus haudatuille lihaksilleni.
Ja onko muita ideoita kuinka voisin isoa kokoa hyödyntää koska käsittääkseni on aiva eri asia kun minun kokoinen ihminen laihduttaa ja jo valmiiksi laiha.
Esim kuulin että aamulla kun herää ei syö aamu palaa vaan lähtee liikenteseen liikkumaan esim rullaluistimalla ja että se olisi näin tehokkaampaa kuin lähteä täydellä vatsalla liikkumaan.
Nojoo iso liuta tyhmiä kysymyksiä mutta älkää olettako että olen tyhmä...tai olettakaa ihan rauhassa mutta vastatkaa asiallisesti niihin kysymyksiin.
Ison miehen laihdutus kuinka?
10
3291
Vastaukset
- Viivi
Jos tosiaan syöt vain 2000 kaloria päivässä, niin sun pitäisi laihtua, koska pelkästeen perusenergiankulutuksesi on jo 4368 liikunta lisäksi.
Kirjaa nyt tarkasti esim. vähintään viikon ajalta syömisesi ja marssi muistiinpanojen kanssa lääkäriin.- pyöreä syöreä
syön varmaan kerran vuodessa yli 4 tuhatta kaloria päivässä tuo kuullostaa täysin uskomattomalta että muka tarvitsisin noin paljon kaloreita.
olen jotain kuukausi sitten kirjannut ruokamääriä ja viikon ajan kalori määrät oli nämä.
ma n1800
ti n2300
ke n2200
to n1600
pe n2600
la n1000(väsytti)
su n2800
Ja nuo ovat kohtuullisen tarkasti laskettu kun kirjasin ylös jokaisen asian mitä söin ei piilo rasvoja tai terassi siidereitä tai muutakaan.
Kaiken lisäksi koska tuo oli viellä kesällä rullaluistelin lähes joka päivä 5-15km.
En tiedä mistä laskelmasi tempaisit mutta ne eivät voi olla tosia. - Osku
pyöreä syöreä kirjoitti:
syön varmaan kerran vuodessa yli 4 tuhatta kaloria päivässä tuo kuullostaa täysin uskomattomalta että muka tarvitsisin noin paljon kaloreita.
olen jotain kuukausi sitten kirjannut ruokamääriä ja viikon ajan kalori määrät oli nämä.
ma n1800
ti n2300
ke n2200
to n1600
pe n2600
la n1000(väsytti)
su n2800
Ja nuo ovat kohtuullisen tarkasti laskettu kun kirjasin ylös jokaisen asian mitä söin ei piilo rasvoja tai terassi siidereitä tai muutakaan.
Kaiken lisäksi koska tuo oli viellä kesällä rullaluistelin lähes joka päivä 5-15km.
En tiedä mistä laskelmasi tempaisit mutta ne eivät voi olla tosia.31.2 x omapaino = henkilökohtainenperusenergiankulutus
- pönäkkä
Olen 178 cm ja painoin vielä viime viikolla 99, nyt paino on 96. Ruokavaliostani olen jättänyt kokonaan pois huonot hiilihydraatit ja sokerit. Hiilareita yleensäkin syön aika vähän. Esimerkkipäiväruoat: Aamiainen munakas paistettuna voissa, lisukkeena esim. meetwurstia paloina, kinkkua, juustoraastetta, tuoretta pinaattia, persiljaa, ruohosipulia ; Lounas: salaatti jossa esim. paprikaa, keräkaalia, kukkakaalia, kurkkua, tonnikalaa, juustoa.
Päivällinen: Sienikeittoa, itse tehty, kermaa, voita, sieniä, kanalientä, soseutettu. Iltapalaksi esim. jäistä mustaherukkaa ja tyrniä tehosekoittimeen ja kermaa ja hunajaa sekaan, vähän ku jätskiä mutta terveellisempää. Tämänkaltaisella ruokavaliolla ainakin mulla on lähteny kilot tippumaan ja saa syödä kunnolla eikä tarvi laskea kaloreita. Mutta jos rupeaa niitä tosta esimerkistä laskemaan niin eipä siitä paljoa tulekaan. Eli vältä hiilareita ja sokeria, syö proteiineja, rasvaa ( ei kevytlevitteitä, vaan voita tai oliiviöljyä ( oliiviöljyä ei paistamiseen ). Olo on hiton hyvä ja pirteä.
Kannattaa kokeilla, lue: Antti Heikkilä, Hyvän olon keittokirja.- Pipa
Olen samalla linjalla pönäkän kanssa. Tuo heikkilä on sama dieetti kuin atkins, mutta siellä atkinsin kirjassa nuo samat jutut ovat vähän "rivien välissä". Itse suosittelisin lukemaan molemmat kirjat (atkins & heikkilä) ennen dieetin aloittamista, että ymmärrät perusasiat. Myös www.atkinscenter.com on tietoa pullollaan.
Itse olen tosi tyytyväinen atkinsiin, nykyään ruokavalionikin on tosi paljon terveellisempi kuin ennen. Ei tarvitse enää pelätä sydäriä kolmekymppisenä ;) - Tri
Kyllä, hiilarit on merkittävin makroravinto lihomisessa ja laihtumisessa.
Mutta elkää jättäkö hiilareita pois vaan välttäkää nopeasti imeytyviä.
Tuollaiset todella vähän hiilareita sisältävät dietit kuuluu vain huippu-urheilijoille ja mieluummin lääkärin valvomana.
Aamiaiselle voit lisätä vaikka kaurapuuroa ja lounaaseen ja päivälliseen ruispastaa tms.
- Kertoisin
Olen laihduttanut satoja ihmisiä.
Mutta koska täällä on niin paljon viisaita, sinun on parasta uskoa heitä.
Onnea laihdutuksellesi ja kaloreittesi laskemiselle.
Halvalla hyvä tulee:
Lopeta syöminen. Se sopii jokaiselle ja tappaa varmasti.
Eikö miehellä joka painaa 140 kiloa ja energiansaanti naisen luokkaa ole tullut mieleen, että jjotain tulee tehtyä todella päin persettä ellei laihdu?
Onko se tosiaan niin vaikeata huomata?
Usko sinä kaikkia perusenergiankuluttajia jotka eivät koskaan ole saaneet ketään laihtumaan.
Kuole sitten kun aika on kypsä, mutta älä vaan kuuntele niitä jotka tietävät jotain laihduttamisesta.
Rullalauistelemalla hautaan!- 120kg
Mua kiinnostais tietää mikä se sun menetelmä on millä olet saanut ihmisiä laihtumaan.
Joten, jos viitsit, niin olisin todella kiitollinen jos kertoisit sen. - pyöreä syöreä
Oi suuri guru kerro salaisuutesi...
Vittu kyllä sitä nyt prassaillaan.
On kyllä kaiken maailman laihdutus "expertit" nähty ja kuultu eikä niillä ole mitään rakentavaa sanottavaa.
Järkytä mut ja sano jotain hyödyllistä vaihteeksi.
- Onnistunut
Voisit ehkä antaa mahdollisuuden ruoka-aineiden glykemiaindeksiin perustuvalle ruokavaliolle.
Itse olen soveltanut Montignac'in ruokavaliota.
Koska kerrot käyväsi salilla nostamassa puntteja suosittelen tutustumaan Fredrik Paulun'in kirjaan
"Verensokeriblues- kirja glykeemisestä indeksistä (2003,) ISBN 951-9107-17-7, 34 EUR".
Kirjoittaja on fittness ihmisiä ja esittelee glykemiaindeksiin perustuvia eri ruokavaliovaihtoehtoja niin laihduttajille, urheilijoille, kuntosali-ihmisille ja voimailijoille huomioiden eri tarpeet hiilihydrattien saannissa.
Kirjassaan hän mainitsee myös Montignac'in ruokavalion, jota hän pitää sopivana vähemmän
liikkuville laihduttajille.
Huomaa, että glykemiaindeksiin perustuvat ruokavaliot eivät ole alhaisen hiilihydraatin vaan
alhaisen sokerin ruokavalioita. Hyvien hiilihydraattien, proteiinien ja hyvien rasvojen suhde on näissä keskimäärin 40:30:30 lukuunottamatta tilapöistä laihdutusvaihetta (esim. Montignac), jossa hiilihydraattien
määrä voi olla tilapäisesti hieman alempi.
Miksi itse päädyin Montignac'in ruokavalioon pari vuotta sitten:
Montignac (ei ole tilapäinen dieetti, kuten eivät muutkaan hyvät, terveelliset ja ruokatapojen
muutokseen johtavat ruokavaliot).
Montignac'in ruokavaliossa ei tarvitse "laskea, punnita tai mitata suositeltuja ruokia (ruoka-aineita)". Voi syödä hyvin eli kokemuksesta Montignac on ''lisenssi syödä hyvää ruokaa'' ja "nauttia ruoasta torjumatta sitä'' ja ''huomata, että voi laihtua syömällä hyvin'' suomalaisesta kaupasta löytyvin tuottein. Itse olen pitänyt hyvänä sitä, että voin täysjyväviljatuotteiden (leivät, myslit, puurot, durum-pasta ja tumma riisi) lisäksi syödä juustoja, kinkkuja,
täyslihamakkaroita (Kabanossi ja Wilhelm, 73-83%) sekä kananmunia unohtamatta kasviksia ja erilaisia salaatteja.
Oleellista on laihdutusvaiheessa pyrkiä pitämään rasvapitoisen ja tärkkelyspitoisen ruoka-aineet
erossa toisistaan (minulla kesti 5 kk) . Painon ylläpitovaiheessa (jossa myös erilaisia vaihtoehtoja) palataan ruokavalion puitteissa normaaliin Montignac'in ruokavalioon. Laihdutusvaihe siis on Montignac'in ruokavalion sovellus auttaamaan laihtumisessa.
Lue Paulunin tai Montignac'in kirja ymmärtääksesi mitä ruokien glykemiaindeksillä (vaikutusta veren sokeriin) tarkoitetaan ja miten sen katsotaan vaikuttavan insuliinin kautta rasvojen polttamiseen ja kääntäen varastoitumiseen.
Minun kohdallani näyttää hyvin pitäneen paikansa, että oman tukevuuteni ja lihoamiseen taipumisen ja lihoamisen syyt eivät ole (hyvät) rasvat vaan lisätty sokeri ja valmisruokien sisältämä (piilo)sokeri.
Itse olen Montignac'illa onnistunut pudottamaan painoani 16 kg viidessä kuukaudessa ja ollut jo kaksi vuotta saavutetussa "uudessa" painossa elämästäni nauttien.
Terveellisempi syöminen, parantunut olosi ja virkeytesi kertoo oikean suunnan ja on aina jopa
nopeaa laihtumista tärkempää (itselläni jo neljän verikokeen: sokerit, triglyseridit (rasvat) ja kolesterolit työterveydenhoidon osoittamana).
Näistä löydät Montignac'in ruokavalioon liittyvää taustatietoa:
Montignac -ruokavalion periaatteista (vanhan kirjan mukaisesti), mutta silti tätä ruokavaliota
havainnollistavaa tietoa löydät esim. tästä linkistä:URL: http://koti.mbnet.fi/kraden/Montignac.htm
Lainaa tai osta mieluummin uudistettu laitos:
"Syön hyvin, siksi aihdun ... ja pysyn hoikkana! Uudistettu laitos'' WSOY 2002.
OVH lienee 30 EUR ja tarjoushinta Suomalaisessa (josta ostin) oli 24.90 EUR
Onnea matkallasi löytää oma ruokavaliosi. Itse päätät ja sitoudut sitten siihen.
Huom! oman tavoitteesi (realistinen ihannepaino) asetat itse.
Montignac'illa onnistunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772