hHelsingin kaupoista

taastaastaas

Täällä, kun on miljoona eri keskustelua noista Helsingin isojen tyttöjen kaupoista, niin nyt taas kyselisin, mutta hiukan eri tavalla :)

Voisitteko kertoa minkälaisia vaatteita, minkä kokoisia, hintaisia, onko nuorekkaita vai mummo vaatteita, millainen laatu näiden kauppojen valikoimissa on ja mitä vaatteita ne myy, paitoja, takkeja...? Perus kauppojen valikoima ei tarvi kertoo eli Lindex, Kappahl, Seppälä, kiinnostais esim. tällaset kuin Lorella,Tricella, Boutique, Stockmannin StockmannMax osasto, Nora, Jonet... jne

Haluun tietää sen takii noinkin tarkasti,kun olen parin sadan kilsan päästä menossa Hesaan ostoksille, niin tietäis vähän et mistä mitäkin etsii...Haluun käyttää shoppailu ajan tehokkaasti

Että suuret kiitokset vastanneille jo etukäteen :)

16

1676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • STAILIn tre

      Olin tuossa fashion happeningissä ruotsissa muutama viikkonen sitten ja sain oivia vinkkejä vaatetuksesta mitkä ovat tuloillaan tänä syksynä suomeen.. muotia rakastavana tässä muutamii vinkkei teillekkin tänne!:D
      "YÖ"/JÄTTIPAIDAT Vyö (briteistä vaikutteita otettaen)
      (PELKÄT)Paksut legginssit nilkkoihin saakka ( ruotsista ) että nää asut kyl käy kaikille!ainakin toi paita:)

      • ---

        Huh huh. tähän muotiin en soisi kenenkään M-kokoa suuremman sortuvan. Kuulostaa suoraan sanoen vitsiltä... vai sitäkö se olikin?


      • DéjaVu
        --- kirjoitti:

        Huh huh. tähän muotiin en soisi kenenkään M-kokoa suuremman sortuvan. Kuulostaa suoraan sanoen vitsiltä... vai sitäkö se olikin?

        80-luvun jo kerran eläneenä en toivoisi näkeväni enää uudestaan sen aikakauden karmeimpia tyylimokia, joihin tuo kuuluu!

        Alatalokin lauleli silloin että "rikoo on riskillä ruma"...

        Kauhulla odotan milloin suuret tukat ja isot olkatoppaukset tulevat takaisin.


    • 300km...

      Lorellassa käyn aina; siellä on aina jotain kivaa...ja aika kallista. Löytyy nuorekkaampaa ja ihan mummotyyliä. Ja kokoja löytyy. Myyjät on ainakin ollu tosi auttavaisia varsinkin oon tykänny käydä siinä, joka on Hotelli Presidentin talossa. Sit jos koko puuttuu he tarkistaa onko sitä esim "boulevardin" liikkeessä. Jotain edullista olen löytänyt esim tikkitakin ja työhousut. Liivejä myös kivoja ja uikkareita.

      Nora; kävin kerran ja pyörin hetken siellä, ihan kauhea, en löytäny mitään kivaa. Älä aineskaan lähde kävellen sinne keskustasta. (oli helkutin pitkä matka) Mun reissu oli pettymys ja en ole toista kertaa menny tuhlaamaa vähää aikaani. Kummallisia lumppuja suoraan sanottuna.
      MUTTA jotkut ovat kehuneet ja tehneet löytöjä, eli puhun omasta puolestani vaan.

      BoutiQue: kävin kerran ja oli ihan kivaa vaatetta;silloin vaan oli niin kokematon tyttö myyjänä että oli vähän hankalaa. Tyttö kyllä toi vaihtoehtoja, mutta liian pieniä vaikka sanoinkin koon. Se oli kesälauantai. Oli ihan nuorekasta, mutta hinnakasta sielläkin. farkkuja erilaisia ja hameita housuja paitoja, tunikoita jne. Koko 54 oli aika vähissä. Jotain kenkiä siellä oli.
      Pieni kauppa. Tutustumisen arvoinen.
      Tricella; ei kokemusta, enkä tiedä missä on. Jos joku tietää niin muakin kiinostaa.
      Stockmannin StockmannMax osasto: joskus olen käynyt, ei mun juttuja, kallista ja mummomaista oli. ------vaikea löytää sieltä stokkan sokkeloista. Mutta käynnistäni on vuosia, joten voi olla muutosta tullut.
      Jonet: en tiedä, jos joku tietää niin tietoja kehiin.
      Sokos: siellä on esim Zhenziä, käyn aina kattomassa ja yl jotain tarttuu mukaan. Valikoima ei ole laaja, mutta ihan kiva. Vähän hoitamaton se osasto on. Yksin pitää pärjätä. Mutta sovituskopit on ihan vieressä ja aikas rauhallista siellä on ollu.

      Eli tässä mun tiedot. Laittakaa muutkin infoa.

      • taastaastaas

        kiitti sulle, tou auttaa jo paljon, mutta Hei te muutkin Helsingissä ostelevat isot tytöt kertokaa omia kokemuksia

        Itse kävin kerran Hesassa ollessani Kenkä Marskissa ja se on kyllä isojalkasen naisen unelma paikka. Ostin kävelykengät, mutta pitäis viedä suutarille kun kantalapput irtoilee ja ovat muuten vielä ihan hyvässä kunnossa... Eli tässä on mun ainoat Helsingin ostos kokemukset, et lisää infoo vaan niistä vaatekaupoista


      • xxl minäkin

        Myyjä tarkistaa kylläkin tilanteen Espan eli Et.Esplanadin myymälästä. Bulevardilla ei ole Lorellaa. Kallis myymälä, juhlamekot ovat oikeastaan kaikki hihattomia, joita minä ainakin vierasta niin kesällä kuin talvellakin. Samoin oli tilanne kesämekkojen kanssa toukokuussa. Iso plussa siitä, että myyjä etsii sovitettavia vaatteita ja tuo eri vaihtoehtoja asiakkaalle.

        Norassa olen käynytpari kertaa, mutta en minäkään mitään sopivaa löytänyt ainakaan kesällä. Muulloin siellä taitaa olla isompi housuvalikoimakin kuin silloin. Yjdenkoon hameita oli paljon, mutta eihän ne mene 50/52 -kokoiselle.

        Boutique 52 on kallis, samoin nahkasaapaat ovat hinnoissaan. Niissä mutten löytyy varren leveyttä mm. 49-, 51- ja 53-senttisinä. Avulias myyjä etsii sopivaa päälle pantavaa.

        Tricella on Sörnäisissä, Helsinginkatu 4.

        Stockmann Max ei taida enää olla kovin hyvin merkitty, mutta isoja kokoja löytyy Aleksin myymälästä suunnilleen samasta kohdasta kuin ennenkin, mutta nyt ne jatkuvat seinän vierustalla pidemmälle kuin ennen. Valikoima on kaikkea muuta kuin nuorekasta. Stocka myy myös Globalin isoja kokoja vastapäätä noita em. vaatteita.

        Jaahas, Sokosen Zhenz mulla onkin vielä katsastamatta. En koskaan muista käydä siellä.


      • 300km..
        xxl minäkin kirjoitti:

        Myyjä tarkistaa kylläkin tilanteen Espan eli Et.Esplanadin myymälästä. Bulevardilla ei ole Lorellaa. Kallis myymälä, juhlamekot ovat oikeastaan kaikki hihattomia, joita minä ainakin vierasta niin kesällä kuin talvellakin. Samoin oli tilanne kesämekkojen kanssa toukokuussa. Iso plussa siitä, että myyjä etsii sovitettavia vaatteita ja tuo eri vaihtoehtoja asiakkaalle.

        Norassa olen käynytpari kertaa, mutta en minäkään mitään sopivaa löytänyt ainakaan kesällä. Muulloin siellä taitaa olla isompi housuvalikoimakin kuin silloin. Yjdenkoon hameita oli paljon, mutta eihän ne mene 50/52 -kokoiselle.

        Boutique 52 on kallis, samoin nahkasaapaat ovat hinnoissaan. Niissä mutten löytyy varren leveyttä mm. 49-, 51- ja 53-senttisinä. Avulias myyjä etsii sopivaa päälle pantavaa.

        Tricella on Sörnäisissä, Helsinginkatu 4.

        Stockmann Max ei taida enää olla kovin hyvin merkitty, mutta isoja kokoja löytyy Aleksin myymälästä suunnilleen samasta kohdasta kuin ennenkin, mutta nyt ne jatkuvat seinän vierustalla pidemmälle kuin ennen. Valikoima on kaikkea muuta kuin nuorekasta. Stocka myy myös Globalin isoja kokoja vastapäätä noita em. vaatteita.

        Jaahas, Sokosen Zhenz mulla onkin vielä katsastamatta. En koskaan muista käydä siellä.

        juu Espaa tarkoitin, mutta en muistanu ja en viittiny alkaa tarkistamaan ossaa. Ja kyllä ne tarkastaa Lorellassa aina onko missä päin Suomee jotain puuttuvaa kokoa.

        Mutta oletkos sinä käynyt siellä Tricellassa?


      • Malery

        Sanoit että Norassa oli kummallisia lumppuja.
        Koska monet ovat Noraa täällä kehuneetkin kyselisin vähän että minkä tyylisiä ne vaatteet sitten on oikein?Kummallinen kuulostaa melko mielenkiintoiselta nimittäin.
        Onko rock tyyliä,mummotyyliä,Jonesin pellavaa.oudosti kantattuja chanel tyylisiä värikkäitä jakkuja,Zensin täditettyä hippityyliä vai aidosti seksikästä Igigiä?Tai jotain ihan muuta?
        Sopisiko gootahtavalle kolmekymppiselle joka pitää seksikkäistä istuvista tummista vaatteista?
        Kannattaako lähteä?


      • Eilen käynyt
        Malery kirjoitti:

        Sanoit että Norassa oli kummallisia lumppuja.
        Koska monet ovat Noraa täällä kehuneetkin kyselisin vähän että minkä tyylisiä ne vaatteet sitten on oikein?Kummallinen kuulostaa melko mielenkiintoiselta nimittäin.
        Onko rock tyyliä,mummotyyliä,Jonesin pellavaa.oudosti kantattuja chanel tyylisiä värikkäitä jakkuja,Zensin täditettyä hippityyliä vai aidosti seksikästä Igigiä?Tai jotain ihan muuta?
        Sopisiko gootahtavalle kolmekymppiselle joka pitää seksikkäistä istuvista tummista vaatteista?
        Kannattaako lähteä?

        Hei, olin eilen Helsingissä shoppailemassa.
        Boutique 52:sta löysin ihanat (kalliit) saappaat.
        Norasta löysin 2 farkut (mielestäni erittäin edullisesti) ja sit kassillisen jotain alekamaa, siellä oli joku kampanja, Ota 3 maksa 2. Paljonhan siellä oli sitä basaarikamaa (niissäkin TOSI REILUT koot),
        mutta myöskin kivoja ranskalaisia malleja, joita myyjän mukaan ei muualta saa.
        Lienee valikoima vaihtunut ko. paikassa, kun en millään saanut "lumppu"-vaikutelmaa ?
        Lorellassa olen käynyt aiemmin,
        mutta ne ovat mielestäni vähän liian mummomaisia.


    • ...LISÄYSTÄ

      Jos aikaa riittää kannattaa käydä Herttoniemessä Lorellan outlet-myymälässä. Myymälä vaikuttaa varastolta mutta tuurilla sieltä voi tehdä tosi hyviä löytöjä edulliseen hintaan.

      • Raidallinen villasukka

        Kävin tuolla Lorellan varastomyymälässä, ja ainakin viime viikolla kokovalikoima oli aika pientä. Kokoja 44-48 oli reilusti, sitä isompia aika vähän. Kokoja 56-60 ei löytynyt ollenkaan.


      • ei isoja
        Raidallinen villasukka kirjoitti:

        Kävin tuolla Lorellan varastomyymälässä, ja ainakin viime viikolla kokovalikoima oli aika pientä. Kokoja 44-48 oli reilusti, sitä isompia aika vähän. Kokoja 56-60 ei löytynyt ollenkaan.

        Asun aika liki tuota Lorellan Outlettiä ja käyn siellä n. kerran kuussa. Housuja en ole löytänyt sieltä kertaakaan, jonkun paidan olen joskus ostanut kun oli vaan kympin. Kokoni on 56: yleensä sitä ei ole.

        Stockalla ei myydä yli 54 koon vaatteita, joten sitä isompien ei kannata vaivautua. ei siis edes siellä maxi-osastolla. Muutaman kerran olen tästä jäkkättänyt myyjille sielä, mutat eihän se mitään auta.

        Se mannerheimintien liike, jossa oli jonkun mielestä "outoja" tms vaatteita. Olen täysin samaa mieltä. Tästä on jo aikaa kun siellä kävin, mutta mauistaakseni ne oli sellaisia rytkyjä, mitä saa basaareista.

        Basaaareista tulikin mieleeni, että on pitänyt käydä siinä Hakaniemen pikku myymälässä, McDonaldsin viesressä. Ne mainostaa isoja kokoja.

        Zhenziä saa kuulemma hyvin Prismoista, mulla ei kyllä ole lähellä sellaista joten en tiedä. ootteko muuten huomanneet, että Zhenzinkin hinnat on nousseet?

        Pressa-talon lorellassa on loistava palvelu! Sieltä ei lähde pahoilla mielin vaikkei mitään löytyisikään. Tosin ärsyttää se niiden ikuinen kehotus "käy meillä joka viikko, aina tulee jotain uutta".
        Lihavana se vaatteiden ostaminen on niin masentavaa puuhaa ettei sitä huvita viikottain käydä tekemässä, pakon edessä vaan. Sen kun ne tajuis ja ottais niitä 56 koon vaatteita enemmän kuin 2 kpl/ tuote niin johan kävisin minäkin. Useimmiten oma kokoni on kuitenkin loppu.


    • Di Donna Toinen Linja Kalli...

      Hei käy Helsingissä
      Toinen Linja 8.
      Sielä on pieni kauppa ja hyvin muodikas sellainen.
      Myy vaatteita isoille tytöille ja todella muodikkaita ja trendikkäitä.
      Et löydä muualta Suomesta samanlaisia.
      Kaupan nimi on Di Donna
      Omista myy jonka nimi on Arja-Leena.
      Käy sivuilla www.Di Donna.fi
      Vaatteet tulee tanskasta, saksasta , italiasta ja usasta.
      Todella vaatteita aikuiselle naiselle ja tyylikkäitä , ajattomia.
      Itse olen ollut vaki asiakas vuodesta 1995.
      Myöskin kenkiä, laukkuja, takkeja,käsineitä, huiveja,hajuvettä.ym oheis rekvisiittaa.pukeutumiseen.
      Kyllä kannattaa edes käydä vaikka ei ostakkaan.

      • HINTATIETOA???

        MOI, LUIN VIESTISI JA KÄVIN MYÖS KO. LIIKKEEN SIVUILLA,
        HARMI VAAN ETTÄ MISSÄÄN EI MAINITA SANAAKAAN HINNOISTA.
        LUULEN, ETTÄ SE OLISI TÄRKEÄÄ TIETOA MONELLE MUULLE MINUN LISÄKSENI.
        NIIN, JA ENTÄS NE KOOT ?
        ISOJEN TYTTÖJEN PALSTALLA KUN OLLAAN, NIIN KAI SIELTÄ SAA KOKOJA 54-56, JOITA ITSE KÄYTÄN.
        USKON, ETTÄ SUUREMMILLEKIN ON KYSYNTÄÄ....
        KUVISSA OLEVAT VAATTEET NÄYTTIVÄT kovin PIENILTÄ.


      • tytti
        HINTATIETOA??? kirjoitti:

        MOI, LUIN VIESTISI JA KÄVIN MYÖS KO. LIIKKEEN SIVUILLA,
        HARMI VAAN ETTÄ MISSÄÄN EI MAINITA SANAAKAAN HINNOISTA.
        LUULEN, ETTÄ SE OLISI TÄRKEÄÄ TIETOA MONELLE MUULLE MINUN LISÄKSENI.
        NIIN, JA ENTÄS NE KOOT ?
        ISOJEN TYTTÖJEN PALSTALLA KUN OLLAAN, NIIN KAI SIELTÄ SAA KOKOJA 54-56, JOITA ITSE KÄYTÄN.
        USKON, ETTÄ SUUREMMILLEKIN ON KYSYNTÄÄ....
        KUVISSA OLEVAT VAATTEET NÄYTTIVÄT kovin PIENILTÄ.

        Moikka. Itse löydän melkein kaikki vaatteeni Jyväskylästä Tara Classicista. Meille isommillekkin on kokoja näyttänyt löytyvän 6XL:n asti ja vielä kun omaan isot jalat ostin 42 korkkarit ! Hinnatkaan ei ole ollenkaan pahoja, esim noi kengät taisi olla jotain 70 euron paikkeilla...
        Käykää katsomassa, liike on ihan keskustassa kävelykadulla, muistaakseni Kauppakatu 18.


    • komiata katsella

      http://www.didonna.fi/
      Tallina
      Takko Ülemisten ostoskeskuksessa olevasta Takko fashion liikkeestä
      http://www.ulemiste.ee/?page=sk&toode=3&marx=engrus

      http://kaart.tallinn.ee:8080/Tallinn/Show?REQUEST=Main

      Taattua saksalaista kamaa
      http://www.takko-fashion.com/de/women/maxiblue.php

      Bussi 2 satamista Ülemisteen Tartu mnt
      http://www.ulemiste.ee/lang/?articleID=76

      Julkisen liikenteen bussit nro 2, 7, 15 ja 65 ja reittitaksit(minibussit) nrot 214 ja 243 pysähtyvät suoraan kauppakeskuksen lähellä. Lähellä on myös juna-asema (Ülemisten pysäkki)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe