TATSKOJEN MERKITYS

GALLUPPI:;:

Perhonen: Useissa maissa tarkoittaa huoraa
Kirsikka: Kevytkenkäinen nainen
Horuksen silmä: Gootti, satanisti
Tähti: niin monta tähteä kuin "lusittua" vuotta
Hämis-seitti: vankila-kamaa

Onko muita "uskomuksia" tai merkityksiä tatskoille!!?? Totta vai huuhaata?!

8

7255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osittain huuhaata mun mielestä. Esim. tuo perhos juttu. . Perhosta käytetään kuvaamaan kevättä ja luonnon vuosittaista kiertokulkua, kuolematonta sielua ym. Eikä kirsikkakaan tee kenestäkään automaattisesti kevytkenkäistä naista ja kirsikkakin voi symbolisoida neitsyttä, niin siitä on kyllä kevytkenkäisyys kaukana. Tietyt tähdet esim. Nautical star yhdistäisin ennemmin merimiehiin ja meriaiheisiin kuin vankilavuosiin... Tosin nykyään taähtiä on niin monella, että tuokin merkitys varmasti jäänyt taka-alalle. Mutta tuosta hämis seitistä en osaa sanoa sen enempää..(olen toki itsekin lukenut juttuja just kyynärpään ympärille tatuoiduista seitistä..).mutta toisaalta seittiä lisätään yleisesti myös moniin old school tyylisiin kuviin..

• tietämättömyyttä?

Kumma juttu, että unohdit kaikkein suosituimman; Tramp Stampin. Sekä tietysti sen, että kaikki tatuoidut ihmiset ovat kuvan laadusta riippumatta rikollisia tai muuten vain alaluokan ihmisiä.

On totta, että joillakin tatuoinneilla on syvällisiäkin merkityksiä. Joillekin ne ovat vain kuvia. Moni antaa tatuoinneilleen jonkin henkilökohtaisen merkityksen. Listaamasi kaltaiset negatiiviset tai pilkalliset uskomukset ja asenteet kuitenkin saavat yleensä alkunsa, kun tatuoinneista mitään ymmärtämätön massa keksii, että ne ovatkin hei niinq ihquja!!! Sitten niitä on joka toisella ja sekös ärsyttää ihmisiä, kuten mikä tahansa käsistä karannut muoti-ilmiö. Ei mene aikaakaan, kun jokaiselle trendikkäälle tatuointimallille on keksitty joku pikkutuhma salamerkitys, kun mielikuvitus ei mihinkään omaperäisempään veny.

Kuka kertoisi minulle, mikä olen, kun minulla on täyteen tatuoidussa käsivarressani myös värikäs perhonen. Satun olemaan mies, enkä tietääkseni ole myynyt itseäni. En myöskään ole rikollinen tai alaluokan ihminen. Kun omiin tatuointeihini on mennyt n. kolme tuhatta euroa (mikä ei ole lainkaan suuri summa, jos tositoimiin ryhdytään), ei niitä hienoimpia kuvia aivan sossun korvauksilla hankita.

Toivon, että tatuoinnit jo menisivät pois muodista.

• kysely,.,

Pitääkö tatuotujen ihmisten ottaa kaikki asiat niin pirun tosissaan?! Tyypit joilla on kroppa täynnä tatskoja luulevat olevansa nykyäänkin niin erikoisia ja ainutlaatuisia! Hei katso katukuvaa! Joka toisella on nykyään kuvia, että alkaapi olla aika "normaalia". Eiköhän tatuoinnit ole kaikkia varten jotka haluavat ilmaista itseään tällä tavoin? Nykyään et ole enää niin erikoinen tatuoituna kuin ennen vanhaan. Mielestäni se on kaikkien oikeus! Gallupin tarkoitus oli vaan kysellä mitä tarkoituksia ihmiset ovat kuulleet eri kuville? Itsekkin omistan perhos-kuvan ja silloinen tatskaajani sanoi sen tarkoittavan useissa maissa huoraa. Ei se minua estellyt, kuten ei muitakaan tositatskaajia! On vaan hauska kuulla ihmisten juttuja ja myyttejä joita tatuointeihin liitetään! Enkä yli kymmenen kuvan omistajana (tuhansia euroja köyhempänä) en luule olevani tietämätön, mutta moni muu palstalla olija ehkä on... Aikasta paljon noita kyselyjä mitä tämä ja tuo kuva tarkoittaa! Olisi kätsyä linkittää kaikki yhteen ketjuun! Eipä oteta niin vakavasti kaikkea, ainakaan tätä galluppua! Jookosta, sinä joka satut olemaan mies etkä tietääksesi ole myynyt itseäsi.

• joukossa jopa
        kysely,., kirjoitti:

Pitääkö tatuotujen ihmisten ottaa kaikki asiat niin pirun tosissaan?! Tyypit joilla on kroppa täynnä tatskoja luulevat olevansa nykyäänkin niin erikoisia ja ainutlaatuisia! Hei katso katukuvaa! Joka toisella on nykyään kuvia, että alkaapi olla aika "normaalia". Eiköhän tatuoinnit ole kaikkia varten jotka haluavat ilmaista itseään tällä tavoin? Nykyään et ole enää niin erikoinen tatuoituna kuin ennen vanhaan. Mielestäni se on kaikkien oikeus! Gallupin tarkoitus oli vaan kysellä mitä tarkoituksia ihmiset ovat kuulleet eri kuville? Itsekkin omistan perhos-kuvan ja silloinen tatskaajani sanoi sen tarkoittavan useissa maissa huoraa. Ei se minua estellyt, kuten ei muitakaan tositatskaajia! On vaan hauska kuulla ihmisten juttuja ja myyttejä joita tatuointeihin liitetään! Enkä yli kymmenen kuvan omistajana (tuhansia euroja köyhempänä) en luule olevani tietämätön, mutta moni muu palstalla olija ehkä on... Aikasta paljon noita kyselyjä mitä tämä ja tuo kuva tarkoittaa! Olisi kätsyä linkittää kaikki yhteen ketjuun! Eipä oteta niin vakavasti kaikkea, ainakaan tätä galluppua! Jookosta, sinä joka satut olemaan mies etkä tietääksesi ole myynyt itseäsi.

ollakin joku joka ottaa tatskan itseään ilmaistakseen. Mutta suurin osahan ottaa siksi että tatuointi on cool ja muotia ja kun kaikilla muillakin on...

• Michiko__

Itseäni eivät tähän ikään mennessä ole muotioikut tai toisten mielipiteet hetkauttaneet. Ennakkoluulojen kuunteleminen on hauskaa, en loukkaannu.

Itseltäni löytyy esim. perusgootti aihe, ankh. Yhden tatuointini aihe on kopioitu riimukivestä ja se kuvaa sitä, että ragnarökin tullessa Fenris-susi syö Odin-jumalan. Aika korkealentoista ;-) Aion joskus ottaa pentagrammin. Viisikantaa on käytetty monissa yhteyksissä ja yleensä magian symbolina, mutta minua se viehättää kultaisten leikkausten vuoksi ja minulle merkitys olisi pythagoralainen: matematiikka on pyhää.

• Tatuointia harkitseva

Tuossa joku kyseli että pitääkö tatuoitujen ottaa kaikki tosissaan? Noh pitääkö tälläistä lapsellista trollausta sitte tehdä? Vastaa nyt alkuun vaikka tuohon.

• saa,.,.
        Tatuointia harkitseva kirjoitti:

Tuossa joku kyseli että pitääkö tatuoitujen ottaa kaikki tosissaan? Noh pitääkö tälläistä lapsellista trollausta sitte tehdä? Vastaa nyt alkuun vaikka tuohon.

Keskustelu-palstallahan saa vapaasti keskustella! Minä en kyllä ainakaan koskaan menetä "sisäistä lastani". Olenpa vaikka sitten muille "lapsellinen". Kiitos kehuista kalkkis!

• Tatuointia harkitseva
        saa,.,. kirjoitti:

Keskustelu-palstallahan saa vapaasti keskustella! Minä en kyllä ainakaan koskaan menetä "sisäistä lastani". Olenpa vaikka sitten muille "lapsellinen". Kiitos kehuista kalkkis!

Hmm, olen 19 vuotias enkä kalkkis. Satun vaan olemaan aikuisempi ja asiallisempi kuin sä. =D Ja sisäinen lapsi ei tarkoita provosoivaa asiattomuutta. Anteeksi jos tuli liian vaikeita sanoja sulle kun omassa viestissäsikin virheitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe