...että "pitäkää tunkkinne". Mä teen itte.....ja vielä paremman. Perkele.
Onkohan tää nyt sitä pohojalaista asennetta vai tuleeko siellä etelässäkin, joskus jollekin tuollainen fiilis?
Tuntuuko koskaan,...
34
956
Vastaukset
- monte1
suomalainen,mut tuntuu usein siltä et,PITÄKÄÄ TUNKKINNE PERKELE!
- Hossi
Päivä niin käy, ainakin näin töissä ollessa.
- Manfred...
Pohjalaisista en tiedä, mutta jos tuollainen asenne on siellä yleistä, on ihan hyvä että pysyttelen poissa...
Meikäläisessä ei ole tippaakaan pohjalaista, onneksi. - ,.,.,.,.,
Tekisin itse toki parempaa, mutta miksi tekisin mitään kun voin laiskotella?
...sellaisia tekijöitä, että ei tarvis olla potkimassa liikkeelle tai perään kahtomassa, vois itte vaan vetää lonkkaa.
- Visio.
Richartti kirjoitti:
...sellaisia tekijöitä, että ei tarvis olla potkimassa liikkeelle tai perään kahtomassa, vois itte vaan vetää lonkkaa.
metsäpalowaaraan asumaan. Eläkää onnellisina elämänne loppuun saakka!
- .,.,.,.,,.
Richartti kirjoitti:
Pakko höllätä omia vaatimuksia, jos haluaa ottaa rennosti. Riippuu tietysti vähän toimialasta, onko siihen varaa.
- St Jude
todellakin..:(
Ja vastauksista päätellen näyttää se olevan muidenkin kuin meijän pohojalaisten asenne :) - tarkoittaa mitä?
siis että haluaisi lähteä työpaikastaan vai?
- Vähän luulen
..saa mitään selvää. Taitaa vedellä kossua attaseasalkustaan työpäivän lomassa..
- caput.mortuum
Etkö ole kuullut tunkkivitsiä?
- edellinen
caput.mortuum kirjoitti:
Etkö ole kuullut tunkkivitsiä?
joten kertoisitko sen tai sitten vain mitä sanonnalla tarkoitetaan, kiitos.
- caput.mortuum
edellinen kirjoitti:
joten kertoisitko sen tai sitten vain mitä sanonnalla tarkoitetaan, kiitos.
Olen niin huono vitsienkertoja, toivottavasti joku muu kertoo sen sulle. Eikä sitä juonta voi paljastaa etukäteen, menee pilalle koko juttu :)
- versio:
caput.mortuum kirjoitti:
Olen niin huono vitsienkertoja, toivottavasti joku muu kertoo sen sulle. Eikä sitä juonta voi paljastaa etukäteen, menee pilalle koko juttu :)
- WhatsUpDoc
caput.mortuum kirjoitti:
Pitäkää tunkkinne!
"Tuli eilen mieleeni se tarina miehestä, jonka autosta hajosi rengas kesken matkan. Mies lähti lähitalosta lainaamaan tunkkia, että saisi renkaan vaihdettua. Matkalla mies mietti, että mitäs jos talossa ei olekaan ketään kotona, tai jos niillä ei ole tunkkia tai jos ne eivät vain halua lainata sitä.
Lopulta kun mies pääsi talolle ja talon isäntä tuli avaamaan oven, mies tuiskaisi vain "pitäkää tunkkinne!" ja lähti kävelemään takaisin autolleen"
http://hilikku.blogspot.com/2008/02/pitk-tunkkinne.html - caput.mortuum
versio: kirjoitti:
Kuulin tuon vitsin varmaan kymmenen vuotta sitten, mutta paremmin kerrottuna ja pidempänä tarinana. Ensin olin ihan hölmönä että mitäs nauramista tuossa on. Seuraavana päivänä nauroinkin sitten vedet silmissä.
Hidas sytytys :) - monte1
caput.mortuum kirjoitti:
Kuulin tuon vitsin varmaan kymmenen vuotta sitten, mutta paremmin kerrottuna ja pidempänä tarinana. Ensin olin ihan hölmönä että mitäs nauramista tuossa on. Seuraavana päivänä nauroinkin sitten vedet silmissä.
Hidas sytytys :)takia en lähesty tuntemattomia naisia.
- caput.mortuum
monte1 kirjoitti:
takia en lähesty tuntemattomia naisia.
Siinä olisikin uusi iskurepliikki: Olisko neidillä tunkkia lainata?
- caput.mortuum
Kyllä avunpyytämisen vaikeus on ihan yleistä kaikkialla Suomessa. Varsinkin miehillä, vaikkei yleistää saakaan.
- Papeete1
Kyllä tuota henkeä mustakin löytyy aina välillä :)
- k32v
mut ei onneks kovin usein :)
neuvoon joutuis useemmin, et ei pääsis vaan käymään tolleen. se kun on sit vähän myöhäistä, jos on jo ehditty tekeen sutta.. - sirpamaikkarilta
ku ite tekee kaiken. Ja tulee hommat tehtyäki. Saatana!
- Levemir
suomalaista sisua sikiä maamme joka kolkassa :)
...kyllä siinä pahempikin vitutus hetkeksi hellittää, kun tuon katsoo pari kertaa alusta loppuun. Ehdottomasti tää oli enempi huumoria mun makuun kuin kummelistoorit.
Richartti kirjoitti:
...kyllä siinä pahempikin vitutus hetkeksi hellittää, kun tuon katsoo pari kertaa alusta loppuun. Ehdottomasti tää oli enempi huumoria mun makuun kuin kummelistoorit.
...että vuosi vuodelta Ismo Alanko alkaa kuulostamaan paremmalta. Nykyään sitä saattaa kuunnella jopa kokonaisen biisin verran, joskus kahden.
Varmaan 4-kymppisenä en sitten enää muuta kuuntelekaan. Siinä vaiheessa Richartti on sijoitettu jo valkoiseen pehmustettuun pyöreään huoneeseen. =D
Peltirumpu....
http://www.youtube.com/watch?v=1M_aA5UuEhU- oleppas
Richartti kirjoitti:
hyvä. :) Arvelin et uppoo sun huumoriin sopivasti..
;)
- rgojr
"Tuntuuko koskaan,...
Richartti 25.8.2008 klo 15.56
...että "pitäkää tunkkinne". Mä teen itte.....ja vielä paremman. Perkele. "
Kieltämättä kyllä: Joskus tuntuu juuri tuolta. Kun esimerkiksi asialliseen aloitukseeni vastattiin tällä tavalla, tuntui juuri tuolta, kuten kuvaat:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000037422075
Olis kiva nähdä livenä noin nilkkimäisellä tavalla asialliseen aloitukseen kirjoittava ihminen. Kieltämättä olisi mukavaa nähdä kasvoista kasvoihin, että minkälainen ihminen tuo kirjoittaja on ja että tapaako hän myös livessä puhutella hyväkäytöksisiä nättejä naisia tuolla tavalla......että itse kenelläkin on ajoittain "ongelmia" tuon asian suhteen, siis sen että joka toisessa (tai neljännessä) aloituksessa arvostellaan tavalla tai toisella muita kirjoittajia (tai heidän motiivejaan).
Ei vaan aina jaksa samaa paskaa lukee, eli sitä kun jonkun palstalaisen (yleensä nimimerkitön) mielestä joku toinen palstalainen (nimimerkillinen) sitä ja tätä....
Aivan, et maininnut ketään nimeltä, mutta se ei tee aloituksestasi kovinkaan merkittävästi asiallisempaa.- edeltävä, jolle vastasit...
Richartti kirjoitti:
...että itse kenelläkin on ajoittain "ongelmia" tuon asian suhteen, siis sen että joka toisessa (tai neljännessä) aloituksessa arvostellaan tavalla tai toisella muita kirjoittajia (tai heidän motiivejaan).
Ei vaan aina jaksa samaa paskaa lukee, eli sitä kun jonkun palstalaisen (yleensä nimimerkitön) mielestä joku toinen palstalainen (nimimerkillinen) sitä ja tätä....
Aivan, et maininnut ketään nimeltä, mutta se ei tee aloituksestasi kovinkaan merkittävästi asiallisempaa."Aivan, et maininnut ketään nimeltä, mutta se ei tee aloituksestasi kovinkaan merkittävästi asiallisempaa."
Yritä hyvä ihminen ymmärtää, että siinä aloituksessani ei ollut _mitään_ asiatonta. Jos esimerkiksi asenne- tms. tunnetasolla(?) koetaan yleisen sanotun koskevan juuri itseä, vaikkei mitään sellaista kirjoituksesta ilmenisikään on aina enemmän kyse _reagoijan_ ongelmasta, kuin aloittajan...
Sinä ja minä esimerkiksi olemme ajattelultamme niin kaukana toisistamme, että mun luultavasti olisi mahdotonta sinua ymmärtää, vaikka kieli keskellä suuta yrittäisinkin. Et esimerkiksi näe, että aloituksellani olisi ollut laajempaa keskustelua herättävää näkökulmaa yhtään, ehei...Näit ( mitä ilmeisimminkin?), että se oli ainoastaan jotakin sinua ja kaltaisiasi koskevaa kritiikkiä( niinkö?).
Well: Kirjoittaessani linkittämäni ketjun aloitusta en ajatellut pätkääkään esimerkiksi juuri sinun persoonaasi, enkä myöskään pelkästään ketään/ mitään muutakaan yksittäistä palstakirjoittajaa, kosken koskaan muulloinkaan kirjoittaessani tee siten. Se, että sinä koet kieliasultaan/ sisällöltään korrektin aloituksen jotenkin "asiattomaksi", kertoo siitä, että sinulla on jonkin sorttisia sellaisia ajatusprosesseja, jotka eivät nyt kovinkaan suureellisesti liity tosiasiallisesti sanottuun.
Ja tosta nimimerkki "scalesta" vielä. En ole mikään mustamaalaajapersoona, joten en yleistä ts./ en puhu muusta kuin omasta kokemuksestani, mutta mun mielestäni hän on pelottava. Linkittämässäni ketjussa hän kohteli asiallisesti kirjoittanutta henkilöä ( = minua) näkemystään _mitenkään asiaanliittyvällä tavalla_ perustelematta epäasiallisesti.
- sama ed.
edeltävä, jolle vastasit... kirjoitti:
"Aivan, et maininnut ketään nimeltä, mutta se ei tee aloituksestasi kovinkaan merkittävästi asiallisempaa."
Yritä hyvä ihminen ymmärtää, että siinä aloituksessani ei ollut _mitään_ asiatonta. Jos esimerkiksi asenne- tms. tunnetasolla(?) koetaan yleisen sanotun koskevan juuri itseä, vaikkei mitään sellaista kirjoituksesta ilmenisikään on aina enemmän kyse _reagoijan_ ongelmasta, kuin aloittajan...
Sinä ja minä esimerkiksi olemme ajattelultamme niin kaukana toisistamme, että mun luultavasti olisi mahdotonta sinua ymmärtää, vaikka kieli keskellä suuta yrittäisinkin. Et esimerkiksi näe, että aloituksellani olisi ollut laajempaa keskustelua herättävää näkökulmaa yhtään, ehei...Näit ( mitä ilmeisimminkin?), että se oli ainoastaan jotakin sinua ja kaltaisiasi koskevaa kritiikkiä( niinkö?).
Well: Kirjoittaessani linkittämäni ketjun aloitusta en ajatellut pätkääkään esimerkiksi juuri sinun persoonaasi, enkä myöskään pelkästään ketään/ mitään muutakaan yksittäistä palstakirjoittajaa, kosken koskaan muulloinkaan kirjoittaessani tee siten. Se, että sinä koet kieliasultaan/ sisällöltään korrektin aloituksen jotenkin "asiattomaksi", kertoo siitä, että sinulla on jonkin sorttisia sellaisia ajatusprosesseja, jotka eivät nyt kovinkaan suureellisesti liity tosiasiallisesti sanottuun.
Ja tosta nimimerkki "scalesta" vielä. En ole mikään mustamaalaajapersoona, joten en yleistä ts./ en puhu muusta kuin omasta kokemuksestani, mutta mun mielestäni hän on pelottava. Linkittämässäni ketjussa hän kohteli asiallisesti kirjoittanutta henkilöä ( = minua) näkemystään _mitenkään asiaanliittyvällä tavalla_ perustelematta epäasiallisesti.
Pahoittelen, mutta kai siksikin vielä kahta enemmän tollaset "scalen" ( em. kuvaamassani ketjussa) tavalla kirjoittavat pelottavat mua siksi, että minulla on ollut kaiken maailman ns. vähemmän kunnossa olevan oloisia ahdistelijoita kimpussani...
Se taas ei toki sitten ole kenenkään yksittäisen syy, ts. en tällä sanomallani halua kehenkään yksittäiseen viitata. edeltävä, jolle vastasit... kirjoitti:
"Aivan, et maininnut ketään nimeltä, mutta se ei tee aloituksestasi kovinkaan merkittävästi asiallisempaa."
Aivan sama oliko siinä asiatonta tai ei.
Sillä ei juurikaan ole merkitystä, jos aihe on sama mistä on vasta (tai vaikka vuosia(kuten esim. scale)) lukenut vaikka kymmenkunta (tai tuhansia(kuten esim. scale)) asiatonta aloitusta.
Pelkästään sama aihe saattaa aiheuttaa jo "kilahtamisen", jos se sattuu ilmaantumaan palstalle "huonoon aikaan".- vielä sama ed.
Richartti kirjoitti:
Aivan sama oliko siinä asiatonta tai ei.
Sillä ei juurikaan ole merkitystä, jos aihe on sama mistä on vasta (tai vaikka vuosia(kuten esim. scale)) lukenut vaikka kymmenkunta (tai tuhansia(kuten esim. scale)) asiatonta aloitusta.
Pelkästään sama aihe saattaa aiheuttaa jo "kilahtamisen", jos se sattuu ilmaantumaan palstalle "huonoon aikaan"."Pelkästään sama aihe saattaa aiheuttaa jo "kilahtamisen", jos se sattuu ilmaantumaan palstalle "huonoon aikaan"."
Mielestäni keskustelupalstoilla ei ole "huonoja aikoja" sen enempää, kuin ei ole hyviäkään. Reagointi on aina reagoijan vastuulla. Ja se, miten laajoja perspektiivejä ihminen voi jostakin aloituksesta löytää on löytäjän päänsisäinen asia. Tämä myös aina näin.
Hyvää yötä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174566
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella281500Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221125- 117978
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924