HS. pilas vl-opin täydellisesti

henkioppineensa

Muistan kaikenlaiset opit, synnin 70 luvulla, henkiopit HS. toi vl- sisältöön.
Muistan myös elävästi ns. hempeyden synti. Hempeyden synti tulee, jos ei kerro toiselle ihmiselle, jos huomaa toisen tehneen virheen. Jos ei sitä toiselle kerro, synti tulee itselleen. Näi opetettiin.
Tapahtuma johti siihen, että hyvä kaveri, kihloihinmenijät lähtivät kuhlausmatkalle Kreikkaan. Minua pyydettiin jälkeenpäin tuomitsemaan matka, keskustelemaan asianomistajain kanssa, hempeydensynnin takija. Arvata saattaa.

Ikuinen viha. On ja pysyy. Myös sukuviha minua kohtaan, vaikka sanoin, mitä pyydettiin sanomaan, ja jonka saarnamies HS opetti.

Että sellaista henkioppia HS taholta.
Tämä herra HS. on julmuutta osoittava psykopaatti
Veti kaiken hyvyyden vl-opista. Joka jatkuu, inhottavasti.

11

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupunkilainen

maajussi?

• oikeassa

HS - opista on seuraus, ettei kiitosäänet enää kaiu suviksissa !

• Avaaja ja sinä.

Muistan itse nuoruudestani, kuinka kaikissa seuroissa oli useita ihmisiä, jotka liikuttuivat saarnoista kiittäen ääneen: Herra Jeesus kiitetty!

Itse en ole käynyt seuroissa kymmeniin vuosiin, mutta olen kuullut, ettei kiitosääniä enää kuulu. Minusta tämä on suoraa seurausta heikkisaarilaisesta kireästä opetuksesta, jonka opin kireys tukahdutti uskomisen ilon ja vapauden.

Kukapa niiden hoitokokoustapahtumien jälkeen enää varauksettomasti uskaltaisi luottaa saarnaajan olevan "oikeassa opissa ja hengessä". Kukaan ei tänäpäivänä edes tiedä, mikä se "oikea oppi" nykyään on.

• alpomurberger
        Joosua kirjoitti:

Avaaja ja sinä.

Muistan itse nuoruudestani, kuinka kaikissa seuroissa oli useita ihmisiä, jotka liikuttuivat saarnoista kiittäen ääneen: Herra Jeesus kiitetty!

Itse en ole käynyt seuroissa kymmeniin vuosiin, mutta olen kuullut, ettei kiitosääniä enää kuulu. Minusta tämä on suoraa seurausta heikkisaarilaisesta kireästä opetuksesta, jonka opin kireys tukahdutti uskomisen ilon ja vapauden.

Kukapa niiden hoitokokoustapahtumien jälkeen enää varauksettomasti uskaltaisi luottaa saarnaajan olevan "oikeassa opissa ja hengessä". Kukaan ei tänäpäivänä edes tiedä, mikä se "oikea oppi" nykyään on.

...joskus 70-luvun hoitokokousten jälkeen.

Niitä kyllä kuultiin - paljonkin, esim. Morjärven seurakunnassa, vaikka meidät oli erotettukin SRK:n, eli Suomen Siionin yhteydestä.

Uskoisin, että niitä esiintyy vieläkin heidän kokoontuessaan seuroihin, sen pienen piskuisen lauman keskuudessa, jotka saapuvat sinne Jumalan Sanan kuuloon.

Terv. Alpo.

• Hyvä huomio tuo kiitosäänten loppuminen. Uskosta on tullut niin suorituskeskeistä silmänpalvontaa, ettei henkeä enää ole.

Raamattukin sanoo, että Jumalalle kelpaa vain rakkauden palvelus. Pelkäävä on vain mielistelijä.

• on..
        alpomurberger kirjoitti:

...joskus 70-luvun hoitokokousten jälkeen.

Niitä kyllä kuultiin - paljonkin, esim. Morjärven seurakunnassa, vaikka meidät oli erotettukin SRK:n, eli Suomen Siionin yhteydestä.

Uskoisin, että niitä esiintyy vieläkin heidän kokoontuessaan seuroihin, sen pienen piskuisen lauman keskuudessa, jotka saapuvat sinne Jumalan Sanan kuuloon.

Terv. Alpo.

Morjärven seurakunta??

• uskonpuhdistajana.

Lähes Martti Lutherin veroisena. Saari kitki pois Jumalan valtakunnasta lusteet, mädät kalat, akanat, vuohet, kuivat oksat ja AD/HD-pojat. Tämän siunauksellisen puhdistuksen jälkeen siionissa on ollut rakentamisen aika; on rakennettu velkarahalla toinen toistaan komeampia toimitaloja. Tämä todistaa, että juuri oikeat heitettiin saatanalle!

• muistellen

Mitä miehiä olivat tuon ajan teologit SRK: ssa? Nyökyttelijöitä ?
        Ainoita teologeja tietääkseni oli Rovasti Sillanpää, joka yritti rohkeasti puhua järkeä johtokunnalle, mutta tuli erotetuksi.(Sillanpääkin muuten liikuttui helposti kiittämään!)
        HS suorastaan vainosi ja kadehti Sillanpäätä ja hänen suosiotaan saarnamiehenä. Muistan, kuinka kansa kuhisi suviksissa, että mennään telttaan kuuntelemaan, kun Sillanpää saarnaa. Hänellä oli sanottavaa. Sen kummemmin PS ylistämättä kerron, kun itse kuulin hoitokokouksessa, että HS pelotteli "omalla esimerkillään" miten hän on kiertänyt PS kaukaa "kun P:n ympärillä on niin kova kohina ja hyörinä". Siitä voi päätellä, että HS vallanhalussaan sietänyt kovin hyvin pappeja.

• Sinäpä sen sanoit: oikeat ihmiset heitettiin ulkoiseen pimeyteen ja saatanan haltuun. Näin vl viisaudessaan opettaa!

Minäkin sanoin samat sanat vl-puhujan rouvalle, kun hänkin kehui ry:n toimintaa ja rauhanaikaa hoitovuosien jälkeen! 'Siellä on siis kaikki hyvin, kun MEISTÄ päästiin eroon!' Rouva vaikeni eli osoitti myöntymisen merkkiä. Eikä ole ainoa, joka niin ajatteli /ajattelee.

• "pääteologina"
        muistellen kirjoitti:

Mitä miehiä olivat tuon ajan teologit SRK: ssa? Nyökyttelijöitä ?
        Ainoita teologeja tietääkseni oli Rovasti Sillanpää, joka yritti rohkeasti puhua järkeä johtokunnalle, mutta tuli erotetuksi.(Sillanpääkin muuten liikuttui helposti kiittämään!)
        HS suorastaan vainosi ja kadehti Sillanpäätä ja hänen suosiotaan saarnamiehenä. Muistan, kuinka kansa kuhisi suviksissa, että mennään telttaan kuuntelemaan, kun Sillanpää saarnaa. Hänellä oli sanottavaa. Sen kummemmin PS ylistämättä kerron, kun itse kuulin hoitokokouksessa, että HS pelotteli "omalla esimerkillään" miten hän on kiertänyt PS kaukaa "kun P:n ympärillä on niin kova kohina ja hyörinä". Siitä voi päätellä, että HS vallanhalussaan sietänyt kovin hyvin pappeja.

60- ja 70-luvuilla vaikka hänellä ei ollut mitään koulutusta eikä juuri tietoakaan asioista -pelkkä korvasyyhynsä ainoastaan. Saari järjesti ensi töikseen papit pois vl-yhteisöstä järjestämällä nk pappiseriseuran.

Kun henki- ja hoitokokousoppia vastaan haraavat teologit oli saatu heitettyä saatanalle, alkoi todellinen puimatantereen puhdistus heikkisaarelaisten toimesta. Ja sen saatanallisen puhdistuksen jälkipyykkiä pestään vieläkin!

• osuit
        "pääteologina" kirjoitti:

60- ja 70-luvuilla vaikka hänellä ei ollut mitään koulutusta eikä juuri tietoakaan asioista -pelkkä korvasyyhynsä ainoastaan. Saari järjesti ensi töikseen papit pois vl-yhteisöstä järjestämällä nk pappiseriseuran.

Kun henki- ja hoitokokousoppia vastaan haraavat teologit oli saatu heitettyä saatanalle, alkoi todellinen puimatantereen puhdistus heikkisaarelaisten toimesta. Ja sen saatanallisen puhdistuksen jälkipyykkiä pestään vieläkin!

oikeaan. Ennen ns. pappiseriseuraa vl-liikkeen papit olivat yhteydessä Juvaan ja kyselivät, että tähän lähetyskäskyn täyttämiseen haluaisivat myös vl:t osallistus. No sehän ei tietenkään passannut ry:n johtomiehille, joten parempi oli kun papit ulostettiin joukoista.
        Harvoin on puheen aiheen ollut vl-seuroissa "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni...".
        Tämä kävi ilmi piispa Hannes Leinosen muistelmistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe