"rintakipu"

crystalstormgirl

Hei,

Olen 24-vuotias nainen ja riesana taas pari viimeistä vuorokautta on ollut ns. rintakipu. Kärsin niska/hartiaseudun tulehduksesta, joka on onneksi parin viikon jälkeen jo kohtapuolin helpottamassa. Ensin ajattelinkin, että myös tämä kipu rinnassa saattaisi liittyä lihasjännittyeisyyteen. Hyvä tuttavani, joka on sairaanhoitaja epäili kuitenkin refluksitaudin aiheuttamaa tuntemusta siitä, että rinnasta ottaa.

Refluksitauti on harvinainen minun ikäisellä, tiedän, mutta sairastin vakavaa bulimiaa n. 7 vuotta ja sen seurauksena sitten tämä..

Kaipaisin näkemystä siitä, mistä johtuisi tällainen vihlova/ puristava tunne rinnassa. Olen lopen uupunut miettimään, mikä minulla saattaisi olla. Jos kyseessä olisi oikeasti sydän, olisin varmasti jo tuupertunut.

Viime yönä heräsin siihen, että sydän löi tuhatta ja sataa. Rintaan koski valtavasti. Tilanne meni kuitenkin ohi, vaikka olinkin valmis lähtemään ensiapuun siltä istuimelta.

Olen viimeiset kuukaudet ollut jostain syystä todella herkkä aistimaan kaikenlaisia outoja tuntemuksia ja oireita. Minulle on sanottu, että kyse on psyykkeestä - ei mistään fyysisestä viasta.

Olisi kuitenkin hyvin mielenkiintoista tietää, että miten paniikkihäiriö voi tulla unessa?

En tiedä voisiko sitten kyseessä olla sydämmen stressireaktio tuohon minun lihastulehdukseen niska/hartiaseudulla. Tai sitten yksinkertaisesti lääkkeiden yhteisvaikutus. Otin kl 18 illalla dolanin, jonka jälkeen kl 21 Seroquel 100 mg. Oletan, että ne vahvistavat toisensa vaikutusta ja voihan se olla, että niiden yhteisvaikutuksena voisi olla takykardia.
En tiedä.

Sitäkään en täysin ymmärrä, että mistä johtuu se, että närästys saattaa aiheuttaa kipua rinnassa.

Ensi yö pelottaa jo etukäteen. Tämä kipu ei ole täysin hellittänyt, vaikka sitä onkin helpompi kestää päivänvalossa.

Onko kellään mitään ajatusta siitä, mistä moinen kipu saattaisi johtua?
Ymmärrän toki, että kuulostaa älyttömältä kun 24-vuotias sanoo, että rinnasta ottaa. Näin se vain kuitenkin on.

Kiitos etukäteen.

/crystal

14

4648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

Kuullostaa rintarangan fasettilukolta. Se voi aiheuttaa joillekin äkillistä sydämentykytystä, pahoinvointia, rintakipua ja monia muitakin ongelmia.

Niks naks lukko auki. Tässä eräs kokemus:
      http://www.youtube.com/watch?v=Boa6m9o0TxA

• todiste

että kaikki "Niks naks" kirjoitukset ovat hoidetun omia juttuja.
        hoidettu ja "Niks naks" ovat kirjoitelleet täällä vastauksia toisilleen.
        Ja ovat yksi ja sama henkilö.
        Onnettoman huonon, huonoa ja valheelista mh.n mainontaa

• niks naks
        todiste kirjoitti:

että kaikki "Niks naks" kirjoitukset ovat hoidetun omia juttuja.
        hoidettu ja "Niks naks" ovat kirjoitelleet täällä vastauksia toisilleen.
        Ja ovat yksi ja sama henkilö.
        Onnettoman huonon, huonoa ja valheelista mh.n mainontaa

Mitähän yllä siis mainostettiin? Koulutettua kiropraktikkoa. Miksi siitä katkeroiduit?

Miksi ylipäätään kommentoit tähän, jos sulla ei ole mitään kerrottavaa kysyjälle? Olet ihan(a) trolli. Valitat vain valittamisen ilosta.

• epätoivoinen niska/selkäpot...

Mitä muita oireita tuo rintarangan fasettilukko voi aiheuttaa? Voiko olla samaan aikaan niska ja rintaranka lukossa?

Minua nimittäin kierrätetään tällä hetkellä sydän-aivotutkimuksissa kummallisten oireiden takia. Viimeisin lääkäri sitten keksi, että kaularangan lihakset ovat täysin jumissa, jalkojeni pituusero on kasvanut jo kuuteen senttiin ja muutenkin koko lihaksisto on aika jumissa.

Oireina (nämä kiidättivät neurologiselle viikoksi):
        Kielen puutuminen, omituinen tunne kielessä jatkuvasti. Sittemmin olen huomannut että hieronnan jälkeen kieli on oireeton muutaman tunnin.

Käsien puutuminen. Kaulan kipuilu (valtimot puhtaat, otettu päästä ja kaulasta magneettikuvat). Päänahan arkuus.
        Oikean käden peukalon nykiminen ja koko käden tärinä toisinaan, välillä ei voi pitää lasia kädessä.

Työskentelen it-alalla, vietän välillä 15-tuntisia päiviä päätteellä. En ehdi harrastaa tarpeeksi liikuntaa, vaikka kävelenkin päivittäin tunnin. Venyttely tuppaa jäämään, enkä enää keksi, mistä aloittaa.

Sydämentykytykseen olen heräillyt öisin parisen vuotta. Lääkärin mukaan minulla vain on herkkä sydän ja sain Propralia vaivaan. Nyt olen huomannut, että tykyttely rauhoittuu kun rentouttaa itsensä.

Mistä tuntee, onko rintaranka lukossa?

• on kuluma ja
        epätoivoinen niska/selkäpot... kirjoitti:

Mitä muita oireita tuo rintarangan fasettilukko voi aiheuttaa? Voiko olla samaan aikaan niska ja rintaranka lukossa?

Minua nimittäin kierrätetään tällä hetkellä sydän-aivotutkimuksissa kummallisten oireiden takia. Viimeisin lääkäri sitten keksi, että kaularangan lihakset ovat täysin jumissa, jalkojeni pituusero on kasvanut jo kuuteen senttiin ja muutenkin koko lihaksisto on aika jumissa.

Kielen puutuminen, omituinen tunne kielessä jatkuvasti. Sittemmin olen huomannut että hieronnan jälkeen kieli on oireeton muutaman tunnin.

Käsien puutuminen. Kaulan kipuilu (valtimot puhtaat, otettu päästä ja kaulasta magneettikuvat). Päänahan arkuus.
        Oikean käden peukalon nykiminen ja koko käden tärinä toisinaan, välillä ei voi pitää lasia kädessä.

Työskentelen it-alalla, vietän välillä 15-tuntisia päiviä päätteellä. En ehdi harrastaa tarpeeksi liikuntaa, vaikka kävelenkin päivittäin tunnin. Venyttely tuppaa jäämään, enkä enää keksi, mistä aloittaa.

Sydämentykytykseen olen heräillyt öisin parisen vuotta. Lääkärin mukaan minulla vain on herkkä sydän ja sain Propralia vaivaan. Nyt olen huomannut, että tykyttely rauhoittuu kun rentouttaa itsensä.

lukko rintarangassa.Se kipu muistutta sinun kipuiluasi.JA lisäksi vielä paljon muita.Kokeile helppoa rangan avausta.Eli oven karmeille kädet [sivuille] ja työnnät leuka ylhäällä itseästi eteenpäin pitkälle ja aina hengität silloin ulospäin.SItten roikota päätä ja käsiä rennosti varpaitapäin ja alko rutiseen.Sitten kolmas istu tuolilla ja ota ristiin tuolinreunasta käsillä ja käännä päätä olkapäätäkohti ja pidä paikallaan niin tunnet kun venyy. .Selkä suorassa.Näitä jos jaksat tehdä päivisin useasti .esim .ainakun menet vaikka vessaan, niin ovenkarmista.Ja päätetuolissa voi tehdä sen tuoli jutun ja pysähtyy vain tekemään .Takaan että auttaa kun vaan teet ne.Minäkin teen aina ovet, kun niitä vaan näkee..ja roikun vessassa ja omassa tuolissa teen se tuolijutun.Kyllä pyörittele hartioita myös.Niin saat avun noista pikku jutuista.

• lisää edelliseen
        on kuluma ja kirjoitti:

lukko rintarangassa.Se kipu muistutta sinun kipuiluasi.JA lisäksi vielä paljon muita.Kokeile helppoa rangan avausta.Eli oven karmeille kädet [sivuille] ja työnnät leuka ylhäällä itseästi eteenpäin pitkälle ja aina hengität silloin ulospäin.SItten roikota päätä ja käsiä rennosti varpaitapäin ja alko rutiseen.Sitten kolmas istu tuolilla ja ota ristiin tuolinreunasta käsillä ja käännä päätä olkapäätäkohti ja pidä paikallaan niin tunnet kun venyy. .Selkä suorassa.Näitä jos jaksat tehdä päivisin useasti .esim .ainakun menet vaikka vessaan, niin ovenkarmista.Ja päätetuolissa voi tehdä sen tuoli jutun ja pysähtyy vain tekemään .Takaan että auttaa kun vaan teet ne.Minäkin teen aina ovet, kun niitä vaan näkee..ja roikun vessassa ja omassa tuolissa teen se tuolijutun.Kyllä pyörittele hartioita myös.Niin saat avun noista pikku jutuista.

että lääkärit aina aloittaa pahimmasta päästä.Eli pois sulkee vakavimmat ensin.Ja noin paljon teet päätetyötä niin onhan päivän selvää ,että olet jumissa.Sydän temppuilee just stressistä ja lihas jännityksestä ja lääkkeesikin on siihen.siis rauhoittaa sydäntä.Mutta koita jaksaa tehdä noita ja yritä rentoutua ja olla ajattelematta mitään ,ennen nukkumista...usein rupee just kuunteleen ittensä vikoja ja sitte iskee paniikkikohtaus.Myös hieronta tekis lisänä ihan hyvää..rentouttaa.

lisää edelliseen kirjoitti:

että lääkärit aina aloittaa pahimmasta päästä.Eli pois sulkee vakavimmat ensin.Ja noin paljon teet päätetyötä niin onhan päivän selvää ,että olet jumissa.Sydän temppuilee just stressistä ja lihas jännityksestä ja lääkkeesikin on siihen.siis rauhoittaa sydäntä.Mutta koita jaksaa tehdä noita ja yritä rentoutua ja olla ajattelematta mitään ,ennen nukkumista...usein rupee just kuunteleen ittensä vikoja ja sitte iskee paniikkikohtaus.Myös hieronta tekis lisänä ihan hyvää..rentouttaa.

Onhan se tietysti hyvä, että tutkivat. Ja lohduttaa sekin tieto, että ei kuulu ihan ykkösriskiryhmään aivohalvausjutuissa kun siihen on hoito nopeasti vain pk-seudulla.
        Ilmeisesti kun se oli ensin toispuoleista voimakkaasti ja papereissakin lukee että olen migreenipotilas (estolääkkeet tepsivät, ei ole enää kahteen vuoteen tullut pahaa kohtausta) niin siksi alkoivat tutkia aivo-sydänjutut ensin.

Meillä ei töissä ole omia työpisteitä, vaan kukin menee minne sattuu ehtimään. Omankokoistaan paikkaa harvemmin saa kukaan. Olen keskivertoa lyhyenlännempi, joten tuntikausien istuminen ilman käsitukea ja jalat tuolin pinnojen päällä tottakai haittaavat. Suurin osa työkavereista on miehiä tällä alalla, joten sekin vielä tekee paikoista vääränkokoisia meille muutamalle naiselle.

Sydän temppuilee onneksi vain nopean sykkeen ja muljahtelun muodossa. Verenpaineet on aika tavalla tasoittuneet ja sillä saralla on rauha maassa. Kun kaularanka menee tarpeeksi jumiin, alkavat korvat soida ja se on todella inhottavaa.
        Onneksi kuitenkin soimattomia päiviä on enemmän kuin soivia päiviä. (vielä).

Tänään särkee:
        Olkapäätä, käsivarren lihaksia, kaulan lihaksia...peukalo on vaihteeksi ollut ok, mutta niskat natisevat liitoksissaan kun päätä kääntelee.

• hoidettu

>Mitä muita oireita tuo rintarangan fasettilukko voi aiheuttaa? Voiko olla samaan aikaan niska ja rintaranka lukossa?

fasettilukko on siellä rintarangassa. Ja kun jossakin on yksi lukko, niin pian niitä tulee muuallekin. Voi niitä olla niskassakin.

>Minua nimittäin kierrätetään tällä hetkellä sydän-aivotutkimuksissa kummallisten oireiden takia. Viimeisin lääkäri sitten keksi, että kaularangan lihakset ovat täysin jumissa, jalkojeni pituusero on kasvanut jo kuuteen senttiin ja muutenkin koko lihaksisto on aika jumissa.

Kuuteen senttiin??
        Kaulalihakset kiristyy kun siellä on lukkoja.

>Oireina (nämä kiidättivät neurologiselle viikoksi):
        >Kielen puutuminen, omituinen tunne kielessä jatkuvasti. Sittemmin olen huomannut että hieronnan jälkeen kieli on oireeton muutaman tunnin.

Hieronta rentouttaa lihaksia, jota kireänä ollessaan puristavat niskan hermoja jotka hermottavat mm. kielen..

>Käsien puutuminen. Kaulan kipuilu (valtimot puhtaat, otettu päästä ja kaulasta magneettikuvat). Päänahan arkuus.

Kädet puutuu kireiden niska-hartialihasten takia.

>Mistä tuntee, onko rintaranka lukossa?

Oireista. Lihaskireydestä.

hoidettu kirjoitti:

>Mitä muita oireita tuo rintarangan fasettilukko voi aiheuttaa? Voiko olla samaan aikaan niska ja rintaranka lukossa?

fasettilukko on siellä rintarangassa. Ja kun jossakin on yksi lukko, niin pian niitä tulee muuallekin. Voi niitä olla niskassakin.

>Minua nimittäin kierrätetään tällä hetkellä sydän-aivotutkimuksissa kummallisten oireiden takia. Viimeisin lääkäri sitten keksi, että kaularangan lihakset ovat täysin jumissa, jalkojeni pituusero on kasvanut jo kuuteen senttiin ja muutenkin koko lihaksisto on aika jumissa.

Kuuteen senttiin??
        Kaulalihakset kiristyy kun siellä on lukkoja.

>Oireina (nämä kiidättivät neurologiselle viikoksi):
        >Kielen puutuminen, omituinen tunne kielessä jatkuvasti. Sittemmin olen huomannut että hieronnan jälkeen kieli on oireeton muutaman tunnin.

Hieronta rentouttaa lihaksia, jota kireänä ollessaan puristavat niskan hermoja jotka hermottavat mm. kielen..

>Käsien puutuminen. Kaulan kipuilu (valtimot puhtaat, otettu päästä ja kaulasta magneettikuvat). Päänahan arkuus.

Kädet puutuu kireiden niska-hartialihasten takia.

>Mistä tuntee, onko rintaranka lukossa?

Oireista. Lihaskireydestä.

Minua murehdituttaa se, että kaikki mitä hieronnalla saa aikaiseksi on tilapäistä.
        Ja se, että en kertakaikkiaan saa esimerkiksi kävelytyyliäni tällä hetkellä sellaiseksi, etteikö jo viiden minuutin kuluttua olisi penikkatautia. Yksi hieroja sanoi, että minulla on sekä reisi-että pohjelihakset niin tukossa, että ihmettelee, kuinka nukun öisin tai edes kävelen.

Kun seison alasti peilin edessä, lanteeni ovat 6 cm korkeuserossa. Mutta, jo kahden sentin korotus riittää suoristamaan rangan. Käytänkin eriparikenkiä ja toisessa kengässä on neljä pohjallista. Nuorempana tuo ero oli vain 3,5 cm ja sentin korotus riitti. Fysioterapeutti pyöritteli päätään, muttei osannut antaa muuta neuvoa kuin (samaa neuvovat kaikki)että en harrasta minkäänlaista sellaista liikuntaa, jossa jalat tai selkä joutuvat rasitukselle. Vesijuoksua suositeltiin, ja ilmoittauduinkin kurssille, joka alkaa lokakuussa. Muuta liikuntaa pitää välttää, paitsi vesiliikuntaa.

Kävin kerran kiropraktikolla, mutta kaularangan manipulointi arveluttaa halvausriskin takia enkä antanut koskea siihen, muualle kyllä.

Tuo jalkojen pituusero on hassu juttu. Se huomattiin vasta 24-vuotiaana. Sitä ennen olin vain se tuttavapiirin "vaappuvasti kävelevä". En itsekään tajunnut. Isoäidillä oli suurempi ero, 10 cm ja hänelle laitettiin rautaa jalkaan tai jotain, en muista.

Kun saisi nyt pysyvän muutoksen tähän eikä tilapäistä helpotusta. Kalliiksikin tulee käydä 20 hoitokerran sarja. Mutta kaulassa olevat peukalonkokoiset patit ovat onneksi pienentyneet, selvästi eli jotain hyötyä on ollut kaikesta.

Mietin myös alanvaihtoa, siis sellaiseen työhön, joka ei vaadi lainkaan päätteellä istumista.

• hoidettu

Minua murehdituttaa se, että kaikki mitä hieronnalla saa aikaiseksi on tilapäistä.
        Ja se, että en kertakaikkiaan saa esimerkiksi kävelytyyliäni tällä hetkellä sellaiseksi, etteikö jo viiden minuutin kuluttua olisi penikkatautia. Yksi hieroja sanoi, että minulla on sekä reisi-että pohjelihakset niin tukossa, että ihmettelee, kuinka nukun öisin tai edes kävelen.

Kun seison alasti peilin edessä, lanteeni ovat 6 cm korkeuserossa. Mutta, jo kahden sentin korotus riittää suoristamaan rangan. Käytänkin eriparikenkiä ja toisessa kengässä on neljä pohjallista. Nuorempana tuo ero oli vain 3,5 cm ja sentin korotus riitti. Fysioterapeutti pyöritteli päätään, muttei osannut antaa muuta neuvoa kuin (samaa neuvovat kaikki)että en harrasta minkäänlaista sellaista liikuntaa, jossa jalat tai selkä joutuvat rasitukselle. Vesijuoksua suositeltiin, ja ilmoittauduinkin kurssille, joka alkaa lokakuussa. Muuta liikuntaa pitää välttää, paitsi vesiliikuntaa.

Kävin kerran kiropraktikolla, mutta kaularangan manipulointi arveluttaa halvausriskin takia enkä antanut koskea siihen, muualle kyllä.

Tuo jalkojen pituusero on hassu juttu. Se huomattiin vasta 24-vuotiaana. Sitä ennen olin vain se tuttavapiirin "vaappuvasti kävelevä". En itsekään tajunnut. Isoäidillä oli suurempi ero, 10 cm ja hänelle laitettiin rautaa jalkaan tai jotain, en muista.

Kun saisi nyt pysyvän muutoksen tähän eikä tilapäistä helpotusta. Kalliiksikin tulee käydä 20 hoitokerran sarja. Mutta kaulassa olevat peukalonkokoiset patit ovat onneksi pienentyneet, selvästi eli jotain hyötyä on ollut kaikesta.

Mietin myös alanvaihtoa, siis sellaiseen työhön, joka ei vaadi lainkaan päätteellä istumista.

>Minua murehdituttaa se, että kaikki mitä hieronnalla saa aikaiseksi on tilapäistä.

Jos lihaskiristelyn syynä on nikamalukot, niin hieronnalla hoiretaan vain oireita, eli kireitä lihaksia. Ne lukot pitäisi avata.

>Kun seison alasti peilin edessä, lanteeni ovat 6 cm korkeuserossa.

Tuo on aika hurja ero. Mutta siitä syystä ne rangan ja niskan lukotkin on tulleet. Osaava lantionkäsittelijä saisi lantiosi varmaan tasattua.

hoidettu kirjoitti:

>Minua murehdituttaa se, että kaikki mitä hieronnalla saa aikaiseksi on tilapäistä.

Jos lihaskiristelyn syynä on nikamalukot, niin hieronnalla hoiretaan vain oireita, eli kireitä lihaksia. Ne lukot pitäisi avata.

>Kun seison alasti peilin edessä, lanteeni ovat 6 cm korkeuserossa.

Tuo on aika hurja ero. Mutta siitä syystä ne rangan ja niskan lukotkin on tulleet. Osaava lantionkäsittelijä saisi lantiosi varmaan tasattua.

Alan olla valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa. Myös ihan mitä tahansa liikesarjoja, joita voi itse tehdä.
        Minkälainen hoitaja hoitaa lantiota?
        Fysiatri? Osteopaatti? Kiropraktikko? Naprapaatti? Kansanparantaja? (Näin Kaustisten musiikkifestivaalien yhteydessä, mutten ehtinyt käydä, vieläkin harmittaa), nivelkorjaaja?

Olen nyt kokeillut kaiken, minkä perinteinen lääketiede tarjoaa lukuunottamatta akupunktiota. Jopa lymfassa kävin ja se auttoi muutamaksi viikoksi nilkkojen turvotukseen (lyhyempi jalka turpoaa pantaturvotuksella kun joutuu ahtamaan sitä välillä liian pieniin kenkiin pohjallisten kera).

Se, mikä minua ihmetyttää on pituuseron kasvaminen. Eihän nelikymppinen enää kasva pituutta, joten minulla täytyy olla kierreskolioosin lisäksi jotain muutakin vikaa rangassa.

• voisi olla apua

Alan olla valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa. Myös ihan mitä tahansa liikesarjoja, joita voi itse tehdä.
        Minkälainen hoitaja hoitaa lantiota?
        Fysiatri? Osteopaatti? Kiropraktikko? Naprapaatti? Kansanparantaja? (Näin Kaustisten musiikkifestivaalien yhteydessä, mutten ehtinyt käydä, vieläkin harmittaa), nivelkorjaaja?

Olen nyt kokeillut kaiken, minkä perinteinen lääketiede tarjoaa lukuunottamatta akupunktiota. Jopa lymfassa kävin ja se auttoi muutamaksi viikoksi nilkkojen turvotukseen (lyhyempi jalka turpoaa pantaturvotuksella kun joutuu ahtamaan sitä välillä liian pieniin kenkiin pohjallisten kera).

Se, mikä minua ihmetyttää on pituuseron kasvaminen. Eihän nelikymppinen enää kasva pituutta, joten minulla täytyy olla kierreskolioosin lisäksi jotain muutakin vikaa rangassa.

http://www.kalleerkoma.fi/

Heh.
        Löysin viikonloppuna kaapistani poskionteloiden huuhtelemiseen tarkoitetun sarvikuonon ja kokeilin sitä. Se auttaa kielen kummalliseen tuntoon muutamaksi tunniksi. Eli ilmeisesti kyse on poskiontelotulehduksesta Ja niskajännityksestä, jotka yhdessä aiheuttavat tuon olon.

• crystalstormgirl

Kaikki nämä vastaukset ovat antaneet minulle paljon. En siis todellakaan ole ainoa ihmeellisistä oireista kärsivä. Olen hyvin luultavasti jännityksellä (eli psyykkellä) nämä vaivat osin itselleni kehittänyt, mutta se ei tarkoita, etteikö niitä olisi olemassa.

Pahinta minusta tuntui se, että minua alettiin katsomaan joka paikassa vinoon kun selitin mitä oireita minulla on. (Luultavasti lääkärin päätteellä vilkkui punainen valo joka varotti, että on kysessä hullu potilas =D.)

Noh...
      Kiitosksia vastauksista! En uskalla tämän enempää näpytellä. Niskat ovat edelleen ihan jumissa ja oikea käsi puutuu.

Itse olen muuten muiden tavanomaisten hoitokeinojen lisäksi koittanut reikiä. Toimi minun kohdalla, mutta se kai vaati tietynlaista uskoa sen tyyppiseen hoitoon.

/crystal

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe