Kaksi sinettiä Raamatussa

kolme-enkeliä

Kaksi sinettiä

Pyhän Hengen sinetin saa jokainen Jeesukseen sydämessään uskova kääntynyt ihminen (Kor.1:22; Ef.1:13). Sitten on vielä toinen sinetti, joka puuttuu suurimmalta osaa uskovista, mutta jonka Herra haluaa ennen ajan loppua painaa palvelijoidensa otsaan (ilm.7:1-3). Tarkastellaan lähemmin tätä toista Jumalan sinettiä.

Jumalan palvelijat ovat sinetöidyt Pyhän Hengen sinetillä. Mutta Ilm.7. luku puhuu sinetistä joka painettaisiin Jumalan palvelijoiden, eli niiden jotka ovat jo uskoontulossaan saaneet Pyhän Hengen sinetiksi, otsaan eli ymmärrykseen. Tämä sinetti on erikoinen sinetti, Jumalan sinetti, ja se painetaan juuri ennen loppua niiden mieliin, jotka kaikesta sydämestään palvelevat Herraa.

1.Kor.10:11 ”Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.” Muinaisen Israelin tapahtumat ovat meille opetukseksi, ettemme lankeaisi samaan tottelemattomuuteen kuin he.

Kristikunta tekee kauhistuksia Herran Jumalan edessä pyhässä temppelissä (seurakunnassa) kuten teki Israel langenneessa tilassaan. Ei syyttä Raamattu nimitä kristikuntaa langenneeksi babyloniksi.

Pellavavaatteinen miehellä oli tehtävänä painaa merkki jumalanlasten otsiin:
Hes. 9:4
ja Herra sanoi hänelle: "Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään".

Mitä olivat ne kauhistukset joita seurakunnassa tehtiin?
Hes. 8:16
Ja hän vei minut Herran huoneen sisemmälle esipihalle, ja katso: Herran temppelin ovella, eteisen ja alttarin välillä, oli noin kaksikymmentä viisi miestä. Heillä oli selät Herran temppeliin päin ja kasvot itään päin, ja päin itää he kumarsivat aurinkoa.

Papit, joiden olisi tullut johtaa kansaa palvelemaan Herraa, palvoivatkin aurinkoa! Kirkko opettaa yleisesti tänäänkin, että auringonpäivä on lepopäivä, vaikka Jumala ei ole niin puhunut. Muuriin on tehty halkeama, Jumalan lakia on muutettu.

Hes.13:
5 Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.
6 Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.
7 Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?
8 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän kimppuunne, sanoo Herra, Herra.
9 Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.
10 Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
11 niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,
12 ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?'
13 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.
14 Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
15 Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita,

Lakiin on tehty muutos, halkeama on paikattu ja kalkittu valkeaksi. Jumalan sapatti on hylätty ja korvattu toisella päivällä!

Hes.22:
28 Sen profeetat valkaisevat heille kaiken kalkilla, kun näkevät petollisia näkyjä ja ennustelevat heille valheita sanoen: 'Näin sanoo Herra, Herra', vaikka Herra ei ole puhunut.
29 Maan kansa harjoittaa väkivaltaa, riistää ja raastaa: kurjaa ja köyhää he sortavat, muukalaiselle tekevät väkivaltaa oikeudesta välittämättä.
30 Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt.

Pappien joukosta ei löytynyt ketään, joka olisi alkanut korjaamaan muurin aukkoa!

Hes.22:26 Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä.

Papit eivät tee erotusta pyhän sapatin ja epäpyhän sunnuntain välillä!

Jumalan merkki joka painetaan niiden otsiin, jotka eivät hyväksy tuota valkaistua kalkkiseinää, omavanhurskauden rakennelmaa, väärää lepopäivää, ja heistä Herra sanoo:

Hes.20:12 Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

Tämän merkin Jumala valmistautuu painamaan omiensa otsiin ennen kuin hän tulee kostamaan lakinsa rikkojille! Sapatti on Jumalan merkki ja sinetti joka painetaan Jumalan palvelijoiden otsiin. On kansa joka julistaa kolmen enkelin sanomaa ennen sinetöintiä. Sanoman ensimmäinen osa ilmoittaa että Jumalan tuomio on alkanut. Se alkaisi Jumalan huoneesta, eli seurakunnasta.
1. Piet. 4:17
Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

Lisäksi se muistuttaa ihmisiä siitä miksi me palvelemme Jumalaa. Siksi koska hän on luonut meidät. Sapatti muistuttaa meitä aina siitä että me olemme luodut ja lunastetut ilman omia ansioita ja tekoja! Jokainen ihminen, joka sanoo olevansa jumalanlapsi, tarkastetaan taivaallisessa tuomioistuimessa ja jokaiselle annetaan tuomio. Tuomio voi olla joko vapauttava tai syyllinen. Ne, jotka tuomitaan syyllisiksi, eivät tule saamaan Jumalan sinettiä, sillä he eivät pyhitä Jumalan merkkiä, sapattia!

41

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaamatta

Hes.22:26 Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun SAPATEILTANI, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä.

• ymmärrystä

kaikki kuolleet merkitään ristillä.
      -kun ihminen kuolee hän saa ristin merkiksi
      -kun ihminen sielullisesti tapetaan esimerkiksi pakkolapsikasteessa niin merkitään tapetuksia asettamalla risti otsaan
      jne
      jne

Uskoon tullut ei ole sama kuin Jumalan ja Jeesuksen palvelija vaan useimmiten Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojan (saatanan) jumalaa palveleva.

1 Joh 3:9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Jeesus ei ollut uskossa.
      Jeesus ei ollut kristitty.
      He, jotka ovat uskossa eivät tiedä.
      He, jotka ovat tiedossa eivät usko.
      Kun tietää niin ei tarvitse uskoa.....

Jeesus ei ole uskovainen, eikä jonku kristinuskon yli 3500 lahkolainen.
      Luuk. 11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Ketä kristinusko murhaajana ja murhauttajana herranaan rakastaa?
      "Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."

• hirvas

israelilaisille, josta lainaat yhden jakeen todistaaksesi omaa harhaoppiasi.

Hesekiel 20:8-13

8 Mutta HE niskoittelivat minua vastaan eivätkä tahtoneet minua kuulla; eivät heittäneet pois itsekukin silmiensä iljetyksiä eivätkä hyljänneet Egyptin kivijumalia. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni HEIDÄN ylitsensä ja panna vihani täytäntöön HEISSÄ keskellä Egyptin maata.
      9 Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä HE olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni HEILLE tunnetuksi viemällä HEIDÄT pois Egyptin maasta.
      10 Ja kun olin vienyt HEIDÄT pois Egyptin maasta ja tuonut heidät erämaahan,
      11 niin minä annoin HEILLE käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä.
      12 Myöskin sapattini minä annoin HEILLE, olemaan merkkinä minun ja HEIDÄN VÄLILLÄÄN, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän HEIDÄT.
      13 Mutta ISRAELIN HEIMO niskoitteli minua vastaan erämaassa: HE eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini HE kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni HEIDÄN ylitsensä erämaassa ja lopettaa HEIDÄT.

Jumala puhui israelilaisille, antoi käskynsä vain israelilaisille, ja sitä totuutta vääristelemään on perustettu ihmisten toimesta kokonainen lahko - ADVENTISTIT.

Jumalan sana selittää itse itsensä, kun ihmisellä on Pyhä Henki.

• jäi huomaamatta

Sapatti asetettiin jo luomisessa, Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitemäntenä päivänä Hän lepäsi, sentähden Herra siunasi ja pyhitti sen.2Moos.20:11.

Sapatti on jo siis luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi- 2500vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa.
        Se ei ole yksistään annettu juutalaisia varten,koska se oli olemassa yli 2000 vuotta ennen ensimmäistä juutalaista.

Siksi se on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi. Juutalaisilla ei ole mitään osuutta myöskään lepopäivän säätämiseen,vaan se on kokonaan Jumalan käsky.

Mooses varoittikin Israelia: Älkää lisätkö mitään siihen,mitä minä teille määrään,älkääkö ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa HERRAN TEIDÄN JUMALANNE KÄSKYJÄ, jotka minä teille annan.5Moos.4:2.

• hirvas
        jäi huomaamatta kirjoitti:

Sapatti asetettiin jo luomisessa, Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitemäntenä päivänä Hän lepäsi, sentähden Herra siunasi ja pyhitti sen.2Moos.20:11.

Sapatti on jo siis luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi- 2500vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa.
        Se ei ole yksistään annettu juutalaisia varten,koska se oli olemassa yli 2000 vuotta ennen ensimmäistä juutalaista.

Siksi se on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi. Juutalaisilla ei ole mitään osuutta myöskään lepopäivän säätämiseen,vaan se on kokonaan Jumalan käsky.

Mooses varoittikin Israelia: Älkää lisätkö mitään siihen,mitä minä teille määrään,älkääkö ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa HERRAN TEIDÄN JUMALANNE KÄSKYJÄ, jotka minä teille annan.5Moos.4:2.

tiedän sillä Jumala lepäsi silloin itse, eikä sapattikäskyä annettu silloin kenellekään.
        Myöhemmin se annettiin israelilaisille, koska Jumala teki liiton heidän kanssaan.

Jumalan sanaa ei tarvitse selittää, se on niin kuin se on kirjoitettu. Minkä lainasin, se on Jumalan omaa ilmoitusta, eikä sitä voi muuksi muuttaa. Se on ja pysyy iankaikkisesti.

• sapatti käskyä
        hirvas kirjoitti:

tiedän sillä Jumala lepäsi silloin itse, eikä sapattikäskyä annettu silloin kenellekään.
        Myöhemmin se annettiin israelilaisille, koska Jumala teki liiton heidän kanssaan.

Jumalan sanaa ei tarvitse selittää, se on niin kuin se on kirjoitettu. Minkä lainasin, se on Jumalan omaa ilmoitusta, eikä sitä voi muuksi muuttaa. Se on ja pysyy iankaikkisesti.

annettu luomisessa ja Jumala vain oli joka lepäsi luomis työnsä päätteeksi, uskotko että Jumala väsy, että Hänen piti levätä, ja toiseksi jos Hän vain itse lepäsi, miksi Hän siunasi, ja pyhitti viellä, vain sen yhden päivän kun se jäi senjälkeen unohtukseen, tuntuis vähän oudolta tuo selitys.

Ja toinen huomion arvoinen on miksi Hän viellä lisäsi sapatti käskyyn MUISTA,olisikohan tuo sitä varten jos meiltä unohtuu tuo sapatti päivä, kun ei sitä ole muihin käskyihin laitettu.
        Ja viellä tuo muistutus osoittaa sitäkin, että se on tunnettu jo ennestään.

• jäi huomaamatta

sellainen oleellinen seikka, että luomiskertomuksen yhteydessä ei puhuta juutalaisten lauantai-sapatista halaistua sanaa vaan kertomus viittaa ainoastaan seitsemänteen päivään lepopäivänä. Myös Mooses, kun hän kirjaa lakikokoelmaan lepopäiväsäädöksen, määrittelee sen viettoajankohdan olevan sidoksissa seitsemän päivän perioodeihin, eikä mihinkään tiettyyn viikonpäivään. Juutalaisessa perinteessä viikon seitsemänneksi päiväksi vakiintui nykyinen lauantai.

Milloin ja mistä perinteistä heprealaiset omaksuivat viikkojärjestyksensä, on nykytietämyksen saavuttamattomissa. Oletettavasti perinne saa vaikutteensa Babyloniasta, mistä löytyy historiallista dokumentaatiota 1000 luvulta ennen ajanlaskumme alkua seitsenpäiväisestä viikosta. Babylonialaisissa teksteissä on mainintoja, miten kuukauden seitsemäs, neljästoista, kahdeskymmenesensimmäinen ja kahdeskymmeneskahdeksas päivä ovat lepopäiviä. Nämä päivämäärät sattuvat suurin piirtein yhteen kuun vaiheiden (ensimmäisen neljänneksen, täydenkuun, viimeisen neljänneksen ja uudenkuun) kanssa. Myös Egyptin hautaholveista löytyy kuukalentereita, joissa on viikkojakauma n. 1500 luvulta ennen ajanlaskumme alkua. Historialliset vaikutteet heprealaisen viikkojärjestyksen muotoutumiselle ovat mahdollisia sekä Abrahamin (tosin luomiskertomus on ainut viittaus viikkojärjestykseen ensimmäisessä Mooseksen kirjassa), että Mooseksen Egyptissä saaman koulutuksen, taikka Babylonian pakkosiirtolaisuuden kautta. Kuukalenteriin liittyvät pyhäpäivät viittaavat selkeimmin Babylonian suuntaan, josta heprealaiset muodostivat oman räätälöidyn perinteensä.

• . . . . .
        sapatti käskyä kirjoitti:

annettu luomisessa ja Jumala vain oli joka lepäsi luomis työnsä päätteeksi, uskotko että Jumala väsy, että Hänen piti levätä, ja toiseksi jos Hän vain itse lepäsi, miksi Hän siunasi, ja pyhitti viellä, vain sen yhden päivän kun se jäi senjälkeen unohtukseen, tuntuis vähän oudolta tuo selitys.

Ja toinen huomion arvoinen on miksi Hän viellä lisäsi sapatti käskyyn MUISTA,olisikohan tuo sitä varten jos meiltä unohtuu tuo sapatti päivä, kun ei sitä ole muihin käskyihin laitettu.

Sapatti käsky ei ole yhtä kuin lauantai käsky!

;D

• hirvas
        sapatti käskyä kirjoitti:

ja teroitan vielä kerran. Minun ei tarvitse selittää millään tavalla Jumalan kirjoitettua sanaa. Se on, niin kuin se on kirjoitettu, eikä sitä voi ikinä kukaan muuksi vääntää.

2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Joka ei usko SANAA, on epäuskoinen eikä hänellä ole Jumalaa lainkaan.

2. Joh. 1:9
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika

Voit silti uskoa mihin haluat, uskominen Jumalan sanaan ei ole pakollista.

• että uskominen...
        hirvas kirjoitti:

ja teroitan vielä kerran. Minun ei tarvitse selittää millään tavalla Jumalan kirjoitettua sanaa. Se on, niin kuin se on kirjoitettu, eikä sitä voi ikinä kukaan muuksi vääntää.

"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Joka ei usko SANAA, on epäuskoinen eikä hänellä ole Jumalaa lainkaan.

2. Joh. 1:9
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika

Voit silti uskoa mihin haluat, uskominen Jumalan sanaan ei ole pakollista.

Jumalan sanaan ei ole pakollinen, kyllä se on uskovalle uskoa tai uskoa taikka uskoa sitten ihmisoppeja, mutta Jumala sanoo sanassaan että turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja jotka ovat vain opittuja ihmiskäskyjä, eikös tuo ole vakava varoitus, sillä meidän tulisi kulkea aina aralla omalla tunnolla ja pitää huoli siitä kuljenko sitä tietä joka vie elämään.

• hirvas
        että uskominen... kirjoitti:

Jumalan sanaan ei ole pakollinen, kyllä se on uskovalle uskoa tai uskoa taikka uskoa sitten ihmisoppeja, mutta Jumala sanoo sanassaan että turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja jotka ovat vain opittuja ihmiskäskyjä, eikös tuo ole vakava varoitus, sillä meidän tulisi kulkea aina aralla omalla tunnolla ja pitää huoli siitä kuljenko sitä tietä joka vie elämään.

aran tunnon ja kuuliaisuuden osoitus Jumalalle on se, että uskoo Hänen sanaansa ilman ainuttakaan epäilystä:

"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Kysyn, tarkoittiko Jumala sitä mitä Hän sanoi?

• huomaamatta..

sellainen oleellinen seikka, että luomiskertomuksen yhteydessä ei puhuta juutalaisten lauantai-sapatista halaistua sanaa vaan kertomus viittaa ainoastaan seitsemänteen päivään lepopäivänä. Myös Mooses, kun hän kirjaa lakikokoelmaan lepopäiväsäädöksen, määrittelee sen viettoajankohdan olevan sidoksissa seitsemän päivän perioodeihin, eikä mihinkään tiettyyn viikonpäivään. Juutalaisessa perinteessä viikon seitsemänneksi päiväksi vakiintui nykyinen lauantai.

Milloin ja mistä perinteistä heprealaiset omaksuivat viikkojärjestyksensä, on nykytietämyksen saavuttamattomissa. Oletettavasti perinne saa vaikutteensa Babyloniasta, mistä löytyy historiallista dokumentaatiota 1000 luvulta ennen ajanlaskumme alkua seitsenpäiväisestä viikosta. Babylonialaisissa teksteissä on mainintoja, miten kuukauden seitsemäs, neljästoista, kahdeskymmenesensimmäinen ja kahdeskymmeneskahdeksas päivä ovat lepopäiviä. Nämä päivämäärät sattuvat suurin piirtein yhteen kuun vaiheiden (ensimmäisen neljänneksen, täydenkuun, viimeisen neljänneksen ja uudenkuun) kanssa. Myös Egyptin hautaholveista löytyy kuukalentereita, joissa on viikkojakauma n. 1500 luvulta ennen ajanlaskumme alkua. Historialliset vaikutteet heprealaisen viikkojärjestyksen muotoutumiselle ovat mahdollisia sekä Abrahamin (tosin luomiskertomus on ainut viittaus viikkojärjestykseen ensimmäisessä Mooseksen kirjassa), että Mooseksen Egyptissä saaman koulutuksen, taikka Babylonian pakkosiirtolaisuuden kautta. Kuukalenteriin liittyvät pyhäpäivät viittaavat selkeimmin Babylonian suuntaan, josta heprealaiset muodostivat oman räätälöidyn perinteensä.

kun luomiskertomuksessa ei ollut viellä yhtään juutalaista olemassakaan vasta 2000 vuotta myöhemmin tuli juutalaiset kuvaan,ja raamattuhan ei tunne viikon päivien nimiä joten sapatti oli seitsemäs päivä.

• vain yhden
        hirvas kirjoitti:

aran tunnon ja kuuliaisuuden osoitus Jumalalle on se, että uskoo Hänen sanaansa ilman ainuttakaan epäilystä:

"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Kysyn, tarkoittiko Jumala sitä mitä Hän sanoi?

kohdan raamatusta niin tietysti siitä saa sen käsityksen että noin se asia on, mutta raamattu pitää ottaa kokonaisuutena ja vain silloin voi tietää miten asia on raamattu on hyvin tutkittuna ihana ja avoin kirja, mutta se täytyy tutkia Pyhän Hengen ohjaamana, koskaan ei raamattua pitäisi avata ilman rukousta.

• monenlaista
        että uskominen... kirjoitti:

.. oppia ja ismiä tarjotaan ihmiselle, mutta ratkaisevaksi tekijäksi ei nouse oppirakennelmat vaan Paavalia lainaten ”sydämen usko” ja ”suun tunnustus” että Jeesus on Herra (Room 10.9,10). Eli, minkä ihmeen takia kaikenlaista epäoleellista sälytetään uskovien kannettavaksi?

• hmm ...
        huomaamatta.. kirjoitti:

kun luomiskertomuksessa ei ollut viellä yhtään juutalaista olemassakaan vasta 2000 vuotta myöhemmin tuli juutalaiset kuvaan,ja raamattuhan ei tunne viikon päivien nimiä joten sapatti oli seitsemäs päivä.

Kuinka voit sanoa samassa lauseessa, että Raamattu ei tunne viikonpäivien nimiä ja väittää että ”sapatti” edustaisi viikonpäivän nimeä??? Luomiskertomus on johdonmukainen ja esittää, että seitsemäs päivä on lepopäivä viittaamatta nimeltä mihinkään tiettyyn myöhemmin tunnettuun viikonpäivään!

• jäi huomaamatta kirjoitti:

Voidaan ajatella lepopäiväkäskyn pääajatuksena olevan oikeanlainen rytmitys. Kuusi arkipäivää ja yksi lepopäivä. Tämä 7- päiväinen viikko meillä näkyy kalenterissamme. Joten hyvin ruodussa ollaan tämän mukaan :)

""Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."" (2 Moos. 20)

..ja se mitä nyt lopunaikoina.. ehkäpä toteutuu, että ajat ja lait muutetaan Jumalaa uhmaten. Toteutuu 7 päiväisen viikko järjestyksen rikkominen. Tullaan tekemään täysin toisenlainen viikko. Tullaan tekemään esim. 6 päiväinen viikko.. ehkäpä, joka kuudes päivä on oikeasti sitten vietettävä luciferinpäivä.. jolloin pitää kumartaa. Tällaiseen oletukseen saa adventistitkin varautua..;) (??)

Olkaamme avoimia kaikkien asioitten edessä.
        Kaikki on mahdollista tässä muuttuvassa maailmassa.

• Hirvas on täysin oikeassa! Kuulkaa sisi häntä totuuden nimessä!

Minäkin vastikään
        vastasin tuolle 1 jakeen toitottajalle, että
        Hes 20. korostaa Jumalan luonnetta, eikä sapattia.
        Sitäpaitsi siellä 25. jakeessa Jumala toteaa
        israelilaisille, jotak tietsyti sen oikean päivän
        pitivät, mutteivat sapattilakia itsessään eli
        oikeaa sisältöä - Herra toteaa laittavansa niin
        raskaan lain heille, etteivät sitä mitenkään voisi
        edes kuvitella noudattavansa!:

Hes 20:25
        Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan. [Jer. 8:8; Room. 1:25]   

Oi sitä Jumalan LUONNETTA !!!
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 25.8.2008 klo 16.31

Viittaamasi Hes 20. luku paljastaa Jumalan luonteen - - niin laupias kuin vain olla voi.

5 ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona minä Israelin valitsin, minä kättä kohottaen lupasin Jaakobin heimon jälkeläisille, minä tein itseni heille tunnetuksi Egyptin maassa ja kättä kohottaen lupasin heille sanoen: 'Minä olen Herra, teidän Jumalanne'.
        6 Sinä päivänä minä kättä kohottaen lupasin heille, että vien heidät pois Egyptin maasta siihen maahan, jonka olin heille katsonut ja joka vuotaa maitoa ja mettä-se on kaunistus kaikkien maitten joukossa. -

9 Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä he olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni heille tunnetuksi viemällä heidät pois Egyptin maasta.

14 Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois.

17 Mutta minä säälin heitä, niin etten heitä hävittänyt enkä tehnyt heistä loppua erämaassa.

22 Mutta minä pidätin käteni ja tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois.

34 Ja minä vien teidät pois kansojen seasta ja kokoan teidät maista, joihin olitte hajotetut, väkevällä kädellä, ojennetulla käsivarrella ja vuodatetulla vihalla.

41 Niinkuin suloisesti tuoksuvaan uhriin minä teihin mielistyn, kun minä vien teidät pois kansojen seasta ja kokoan teidät maista, joihin olette hajotetut, ja osoitan teissä pyhyyteni pakanain silmien edessä.
        42 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä tuon teidät Israelin maahan, siihen maahan, jonka minä kättä kohottaen olin luvannut antaa teidän isillenne.

44 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä teen teille, minkä teen, oman nimeni tähden, en teidän pahan vaelluksenne enkä riettaiden tekojenne ansion mukaan, te Israelin heimo; sanoo Herra, Herra."

Tutkikaamme Hes 20. kokonaan ja ylistäkäämme Herraa hänen armollisuudestaan -
        meitäkin kohtaan!
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible ?chp=1&ref=Hes. 20:1&rnd=1219670354034

• hirvas
        vain yhden kirjoitti:

kohdan raamatusta niin tietysti siitä saa sen käsityksen että noin se asia on, mutta raamattu pitää ottaa kokonaisuutena ja vain silloin voi tietää miten asia on raamattu on hyvin tutkittuna ihana ja avoin kirja, mutta se täytyy tutkia Pyhän Hengen ohjaamana, koskaan ei raamattua pitäisi avata ilman rukousta.

yhdestä jakeestakin varman käsityksen siitä, mitä Jumala tarkoittí ilmoituksellaan. Sitä ei voi tulkita mitenkään muuten kuin se on Raamattuun kirjoitettu.

Miksi minä uskon noin. Siksi, että minä uskon Jumalan sanaan, jakeeseen ja Raamattuun. Jokainen sana siellä on Jumalan pyhittämä, ja se on niin kuin se on kirjoitettu.

Et muuten vastannut mitä kysyin. Vastaahan nyt.

• Utulila kirjoitti:

Voidaan ajatella lepopäiväkäskyn pääajatuksena olevan oikeanlainen rytmitys. Kuusi arkipäivää ja yksi lepopäivä. Tämä 7- päiväinen viikko meillä näkyy kalenterissamme. Joten hyvin ruodussa ollaan tämän mukaan :)

""Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."" (2 Moos. 20)

..ja se mitä nyt lopunaikoina.. ehkäpä toteutuu, että ajat ja lait muutetaan Jumalaa uhmaten. Toteutuu 7 päiväisen viikko järjestyksen rikkominen. Tullaan tekemään täysin toisenlainen viikko. Tullaan tekemään esim. 6 päiväinen viikko.. ehkäpä, joka kuudes päivä on oikeasti sitten vietettävä luciferinpäivä.. jolloin pitää kumartaa. Tällaiseen oletukseen saa adventistitkin varautua..;) (??)

Olkaamme avoimia kaikkien asioitten edessä.
        Kaikki on mahdollista tässä muuttuvassa maailmassa.

Se "pyrkii muuttamaan juhla - ajat ja lain" (Dan. 7:25).
        Katolinen kirkko on muuttanut sapatin pyhyyden sunnuntaille, poistanut toisen käskyn ja jakanut kymmenennen käskyn kahtia. Eikö se riitä?

Miten suhtaudut "kärrynpyöräteologiaan" Jeesuksen takaisintulosta, joka on sidottu maalliseen Israelin valtioon? Ensimmäinen ennustus 1988 on mennyt jo 20 vuotta sitten. Toinen ennustus on v.2028 ja kolmas v.2068. Niilo Yli-Vainio (ja oliko Tapio Nousiainenkin) uskoivat, että Jeesus tulee v.1988. Ja jotkut hellarit uskovat noihin kahteen viimeiseen laskelmiin. (Luin keväällä Ristin Voitosta tuosta opista). Jos kerran adventistikriitikoiden mielestä 1844 on harhaoppia, niin mitä nuo tuulesta temmatut vuosiluvut sitten on????

• hirvas
        Stork kirjoitti:

Katolinen kirkko on muuttanut sapatin pyhyyden sunnuntaille, poistanut toisen käskyn ja jakanut kymmenennen käskyn kahtia. Eikö se riitä?

Miten suhtaudut "kärrynpyöräteologiaan" Jeesuksen takaisintulosta, joka on sidottu maalliseen Israelin valtioon? Ensimmäinen ennustus 1988 on mennyt jo 20 vuotta sitten. Toinen ennustus on v.2028 ja kolmas v.2068. Niilo Yli-Vainio (ja oliko Tapio Nousiainenkin) uskoivat, että Jeesus tulee v.1988. Ja jotkut hellarit uskovat noihin kahteen viimeiseen laskelmiin. (Luin keväällä Ristin Voitosta tuosta opista). Jos kerran adventistikriitikoiden mielestä 1844 on harhaoppia, niin mitä nuo tuulesta temmatut vuosiluvut sitten on????

harhaoppia, adventistit mukaan lukien.

• Stork kirjoitti:

Kirjoitit että katolinen kirkko muutti pyhäpäivän suunnuntaille.

Tuolla aikaisemmin Kai_A kirjoitti näin..(toimii tietääkseni opettajana adventtikirkon piireissä)

:""""Ensiksi on todettava, ettei muutos tapahtunut keisari Konstantinuksen sen enempää kuin Rooman piispankaan käskystä. Konstantinus vain vahvisti sen, mikä oli hänen aikanaan yleinen kristillinen käytäntö ja jos joku paavi on joskus väittänyt katolisen kirkon muuttaneen päivän, on tainnut valehdella, koska historiallisesti se ei pidä paikkaansa.
        Toiselta vuosisadalta on kirkkoisiltä selviä ja varmoja sunnuntaitekstejä, mitkä osoittavat muutoksen tapahtuneen ennenkuin mitään paaveja tai katolisuutta oli edes olemassa. Esimerkkinä vaikkapa Justinut Marttyyrin kirjoitukset vähän ennen toisen vuosisadan puoliväliä.""""

Näen että maallinen Israelin kansa on ajan merkkinä. Ja arvelen "jäännöskansan" koostuvan uskoon tulleista juutalaisista ihan lopunaikoina. Jumala ei ole hyljännyt omaisuuskansaansa. Vaikka vihastuikin luopiokansalleen. Armoitustaan Jumala ei kadu tämän kansakunnan kohdalla. Israelin kansa on Jumalan silmäteränä edelleen. Jumala haluaa ilmaista oman kunniansa tämän valitun kansansa kautta lopuaikana kaikkien kansakuntien edessä. Jumala ottaa kunniansa niin, että jokaisen polven pitää notkistumaan Hänen edessään. Koko luomakunta on Jumalan ja Hänen on valta tehdä ihan niinkuin tahtoo.

Jeesuksen takaisin tuloa veikkailee muutkin kuin adventistit. Joten ei mitään uutta auringon alla.
        Tuo 1844 oli alkuadventistien veikkaus Jeesuksen tulolle. Millerin ym. kannattajat odottivat Jeesuksen tulevan tuolloin. Mutta eipäs tullutkaan. Miller katui laskelmiaan ja myönsi erehdyksensä. Mutta EGW ja kumppanit keksi jotain muuta jännää. Kristus menikin "taivaallisen pyhäkön pyhästä etummaisesta osastosta kaikkeinpyhimpään" ja "tutkiva tuomio" alkoi. Oliko tämä alku harhaopille? Sitä voit miettiä itse. Kriitikot on usein oikeassa. Joskus "totuus" on ulkopuolella meidän käsitystemme. Sen huomion tekee itsestään myös utuinen utulilakin. Aina silloin tällöin;)

• Utulila kirjoitti:

Kirjoitit että katolinen kirkko muutti pyhäpäivän suunnuntaille.

Tuolla aikaisemmin Kai_A kirjoitti näin..(toimii tietääkseni opettajana adventtikirkon piireissä)

:""""Ensiksi on todettava, ettei muutos tapahtunut keisari Konstantinuksen sen enempää kuin Rooman piispankaan käskystä. Konstantinus vain vahvisti sen, mikä oli hänen aikanaan yleinen kristillinen käytäntö ja jos joku paavi on joskus väittänyt katolisen kirkon muuttaneen päivän, on tainnut valehdella, koska historiallisesti se ei pidä paikkaansa.
        Toiselta vuosisadalta on kirkkoisiltä selviä ja varmoja sunnuntaitekstejä, mitkä osoittavat muutoksen tapahtuneen ennenkuin mitään paaveja tai katolisuutta oli edes olemassa. Esimerkkinä vaikkapa Justinut Marttyyrin kirjoitukset vähän ennen toisen vuosisadan puoliväliä.""""

Näen että maallinen Israelin kansa on ajan merkkinä. Ja arvelen "jäännöskansan" koostuvan uskoon tulleista juutalaisista ihan lopunaikoina. Jumala ei ole hyljännyt omaisuuskansaansa. Vaikka vihastuikin luopiokansalleen. Armoitustaan Jumala ei kadu tämän kansakunnan kohdalla. Israelin kansa on Jumalan silmäteränä edelleen. Jumala haluaa ilmaista oman kunniansa tämän valitun kansansa kautta lopuaikana kaikkien kansakuntien edessä. Jumala ottaa kunniansa niin, että jokaisen polven pitää notkistumaan Hänen edessään. Koko luomakunta on Jumalan ja Hänen on valta tehdä ihan niinkuin tahtoo.

Jeesuksen takaisin tuloa veikkailee muutkin kuin adventistit. Joten ei mitään uutta auringon alla.
        Tuo 1844 oli alkuadventistien veikkaus Jeesuksen tulolle. Millerin ym. kannattajat odottivat Jeesuksen tulevan tuolloin. Mutta eipäs tullutkaan. Miller katui laskelmiaan ja myönsi erehdyksensä. Mutta EGW ja kumppanit keksi jotain muuta jännää. Kristus menikin "taivaallisen pyhäkön pyhästä etummaisesta osastosta kaikkeinpyhimpään" ja "tutkiva tuomio" alkoi. Oliko tämä alku harhaopille? Sitä voit miettiä itse. Kriitikot on usein oikeassa. Joskus "totuus" on ulkopuolella meidän käsitystemme. Sen huomion tekee itsestään myös utuinen utulilakin. Aina silloin tällöin;)

Tervehdys veliseni!

Pastori Kai Arasola on Thaimaassa adventtikirkon Mission Collegen professorina. Tosin jää ensi vuonna eläkkeelle ja tulevat takaisin Suomeen. Ehkä hänellä olisi sitten enemmän aikaa kirjoitella täällä palstalla?

Minulla oli tämä katolisen kirkon kirjasta oleva lainaus mielessä eilen illalla:

"Onko tuolla kirkolla edelleen sama kanta? Vuoden 1977 laitos katolisesta katekismuksesta (The Convert's Catechism of Catholic Doctrine) sisältää seuraavan sarjan kysymyksiä ja vastauksia:

"K. Mikä päivä on sapatti?

"V. Sapatti on lauantai.

"Miksi vietämme sunnuntaita emmekä lauantaita?

"Vietämme sunnuntaita emmekä lauantaita, koska Katolinen Kirkko siirsi juhlallisuudet lauantailta sunnuntaille."

Sapatin "alasajo" alkoi jo toisella vuosisadalla, kyllähän se historiasta löytyy, mutta kuka tai mikä srk siirsi sitten "juhlallisuudet lauantailta sunnuntaille"?

Israelista ja tt-opista on kai turha ruveta väittelemään, kumpikin meistä tietää jo etukäteen, mitä toinen ajattelee niistä. Mutta yhdestä asiasta sinulta vielä kysyn, jos olet "kuulolla" (lipsuu taas aiheesta...).

Olimme viime sunnuntaina anoppini kanssa helluntaisrk:n "ryhmässä", mikä kokoontuu täällä lähellä. Me oltiin pyhäkoulussa ja siellä oli ensin mehutarjoilu. Sitten otettiin karkit esille ja jokainen joka tiesi vastauksen tai osallistui Raamatunlukuun sai siitä palkaksi karkkia ja koulussa olevat luonnollisesti saivat eniten. Tilaisuuden jälkeen myös muille lapsille annettin, tosin vähemmän. Mitä mieltä olet, onko tuollainen lahjonta oikein pyhäkoulussa?

• Stork kirjoitti:

Tervehdys veliseni!

Pastori Kai Arasola on Thaimaassa adventtikirkon Mission Collegen professorina. Tosin jää ensi vuonna eläkkeelle ja tulevat takaisin Suomeen. Ehkä hänellä olisi sitten enemmän aikaa kirjoitella täällä palstalla?

Minulla oli tämä katolisen kirkon kirjasta oleva lainaus mielessä eilen illalla:

"Onko tuolla kirkolla edelleen sama kanta? Vuoden 1977 laitos katolisesta katekismuksesta (The Convert's Catechism of Catholic Doctrine) sisältää seuraavan sarjan kysymyksiä ja vastauksia:

"K. Mikä päivä on sapatti?

"V. Sapatti on lauantai.

"Miksi vietämme sunnuntaita emmekä lauantaita?

"Vietämme sunnuntaita emmekä lauantaita, koska Katolinen Kirkko siirsi juhlallisuudet lauantailta sunnuntaille."

Sapatin "alasajo" alkoi jo toisella vuosisadalla, kyllähän se historiasta löytyy, mutta kuka tai mikä srk siirsi sitten "juhlallisuudet lauantailta sunnuntaille"?

Israelista ja tt-opista on kai turha ruveta väittelemään, kumpikin meistä tietää jo etukäteen, mitä toinen ajattelee niistä. Mutta yhdestä asiasta sinulta vielä kysyn, jos olet "kuulolla" (lipsuu taas aiheesta...).

Olimme viime sunnuntaina anoppini kanssa helluntaisrk:n "ryhmässä", mikä kokoontuu täällä lähellä. Me oltiin pyhäkoulussa ja siellä oli ensin mehutarjoilu. Sitten otettiin karkit esille ja jokainen joka tiesi vastauksen tai osallistui Raamatunlukuun sai siitä palkaksi karkkia ja koulussa olevat luonnollisesti saivat eniten. Tilaisuuden jälkeen myös muille lapsille annettin, tosin vähemmän. Mitä mieltä olet, onko tuollainen lahjonta oikein pyhäkoulussa?

En sitä kiistä, etteikö Israelin kansan viettämä sapatinpäivä ole ollut ja on edelleen viikonpäivämme lauantai. Ja kristityt pitävät lepopäivänsä sunnuntaisin.

Kysymys onkin ja jota vähän ajattelin, - onko väliä mille päivälle tuo sapatinpäivä sijoittuu 7 päivän jaksolla. Jos joka seitsemäs päivä on erotettu päivä Jumalan tahdon mukaan( 6 1=7). Eikös sekin ole aina seitsemännen päivän pitämistä?
        Ja jos ihminen päättää irrottaa yhden päivän Jumalalle hiljentyen ja leväten, eikös se ole mielestäsi mitään? En ymmärrä miten sinun pitämä päivä on parempi kuin jonku toisen? Jos se samalla mielellä ja kunnioituksella tehdään Jumalaa kohtaan.

Minä kannatan lauantaita oikeaksi sapatinpäiväksi. Mutta en oikein ymmärrä tiukkapipoista rajaamista ja tuomiotakin sellaisesta, joka on tarkoitettu "levoksi", niinkuin teillä adventisteilla tahtoo olla liiankin usein. Ja varsinkin vieläpä uudessa liitossa, jossa ollaan pakanakristittyjen osassa, eikä edes Israelin juutalaisia. Onko päivän sijainnilla merkitystä jos se kerran tehdään Herralle(yhdessä ja samassa merkityksessä)?

Tuosta pyhäkouluasiasta.

Minusta tuollaiset karkkipalkinnot ei ole oikein ja vieläpä tuollaisessa tilanteessa, jossa eri ikäisiä. Pyhäkoulunvetäjä ei ole nyt ajatellut ihan loppun asti. Ja voisithan, jos rohkenet antaa rakentavaa kritiikkiä, ettei tuollainen enää toistuisi.

• hirvas kirjoitti:

yhdestä jakeestakin varman käsityksen siitä, mitä Jumala tarkoittí ilmoituksellaan. Sitä ei voi tulkita mitenkään muuten kuin se on Raamattuun kirjoitettu.

Miksi minä uskon noin. Siksi, että minä uskon Jumalan sanaan, jakeeseen ja Raamattuun. Jokainen sana siellä on Jumalan pyhittämä, ja se on niin kuin se on kirjoitettu.

Et muuten vastannut mitä kysyin. Vastaahan nyt.

Hyvä, kun luet Raamattua kirjaimellisesti. Kuinka kirjaimellisesti otat sitten vaikkapa Jes 66.23, jossa kerrotaan ajasta, jolloin on jo uudet taivaat ja uusi maa. Silloin "jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni..."

Tai Jes 56, jossa kuvataan onnelliseksi se "ihminen", joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden (jae 2) ja jatkossa nimenomaan korostetaan, että tällä tarkoitetaan ihmisiä yhteensä, kun mukaan luokitellaan muukalaiset (jae 6) ja eunukit (jae 4) (jotka eivät 5M 23.1 mukaan koskaan päässeet Herran seurakuntaan).

Kai

• hirvas
        Kai_A kirjoitti:

Hyvä, kun luet Raamattua kirjaimellisesti. Kuinka kirjaimellisesti otat sitten vaikkapa Jes 66.23, jossa kerrotaan ajasta, jolloin on jo uudet taivaat ja uusi maa. Silloin "jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni..."

Tai Jes 56, jossa kuvataan onnelliseksi se "ihminen", joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden (jae 2) ja jatkossa nimenomaan korostetaan, että tällä tarkoitetaan ihmisiä yhteensä, kun mukaan luokitellaan muukalaiset (jae 6) ja eunukit (jae 4) (jotka eivät 5M 23.1 mukaan koskaan päässeet Herran seurakuntaan).

Kai

kirjoittaa siitä näin:
        23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

Jes.56:6-7

6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän POLTTOUHRINSA JA TEURASUHRINSA ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Kerrotko miksi Jeesus kuoli meidän syntiemme edestä, jos tuon sapattia viettävän joukon täytyy edelleenkin uhrata poltto- ja teurasuhreja?
        Tuo täytyy kertoa vielä ajasta, jolloin oli vanha liitto voimassa? UT eikä Ilmestyskirja tunne teurasuhreja eikä polttouhreja, koska Jumala antoi Poikansa yhdeksi ainoaksi uhriksi kaikkien edestä.

• Utulila kirjoitti:

En sitä kiistä, etteikö Israelin kansan viettämä sapatinpäivä ole ollut ja on edelleen viikonpäivämme lauantai. Ja kristityt pitävät lepopäivänsä sunnuntaisin.

Kysymys onkin ja jota vähän ajattelin, - onko väliä mille päivälle tuo sapatinpäivä sijoittuu 7 päivän jaksolla. Jos joka seitsemäs päivä on erotettu päivä Jumalan tahdon mukaan( 6 1=7). Eikös sekin ole aina seitsemännen päivän pitämistä?
        Ja jos ihminen päättää irrottaa yhden päivän Jumalalle hiljentyen ja leväten, eikös se ole mielestäsi mitään? En ymmärrä miten sinun pitämä päivä on parempi kuin jonku toisen? Jos se samalla mielellä ja kunnioituksella tehdään Jumalaa kohtaan.

Minä kannatan lauantaita oikeaksi sapatinpäiväksi. Mutta en oikein ymmärrä tiukkapipoista rajaamista ja tuomiotakin sellaisesta, joka on tarkoitettu "levoksi", niinkuin teillä adventisteilla tahtoo olla liiankin usein. Ja varsinkin vieläpä uudessa liitossa, jossa ollaan pakanakristittyjen osassa, eikä edes Israelin juutalaisia. Onko päivän sijainnilla merkitystä jos se kerran tehdään Herralle(yhdessä ja samassa merkityksessä)?

Tuosta pyhäkouluasiasta.

Minusta tuollaiset karkkipalkinnot ei ole oikein ja vieläpä tuollaisessa tilanteessa, jossa eri ikäisiä. Pyhäkoulunvetäjä ei ole nyt ajatellut ihan loppun asti. Ja voisithan, jos rohkenet antaa rakentavaa kritiikkiä, ettei tuollainen enää toistuisi.

"En ymmärrä miten sinun pitämä päivä on parempi kuin jonku toisen?"

Olisiko vastaus siinä, että Storkin "pitämä" päivä on Jumalan siunaama ja pyhittämä. Toiset päivät on ihmisten valitsemia.

Ei me olla ihan heti menossa helluntaisrk:n tilaisuuteen. Kävimme lähinnä anoppini takia, että hän kävisi myös "paikallisessa" ryhmässä. Keskustassa on varsinainen kirkko, 1000 jäsentä, joten sinne yksi ihminen helposti hukkuu. Meistä ainakin pienemmät ryhmät ovat mukavampia. Ehkä se olisi parempi, kun joku srk:n äideistä puuttuisi asiaan. Saisivat houkutella lapsia muuten kirkkoon, kuin karkin voimalla.

• Stork kirjoitti:

"En ymmärrä miten sinun pitämä päivä on parempi kuin jonku toisen?"

Olisiko vastaus siinä, että Storkin "pitämä" päivä on Jumalan siunaama ja pyhittämä. Toiset päivät on ihmisten valitsemia.

Ei me olla ihan heti menossa helluntaisrk:n tilaisuuteen. Kävimme lähinnä anoppini takia, että hän kävisi myös "paikallisessa" ryhmässä. Keskustassa on varsinainen kirkko, 1000 jäsentä, joten sinne yksi ihminen helposti hukkuu. Meistä ainakin pienemmät ryhmät ovat mukavampia. Ehkä se olisi parempi, kun joku srk:n äideistä puuttuisi asiaan. Saisivat houkutella lapsia muuten kirkkoon, kuin karkin voimalla.

Palaan tämän ketjun alussa olevan kirjoittajan tekstiin ..aika viisaasti mielestäni. Eikä tässä ole mitään Jumalan vastaista, vaan avaa sillat poistaen turhat päivistä kiistelyt.
        Osoittaa myös tietyn päivän määräämisen mahdottomuuden tänne meidän päiviimme saakka. Jokainen pitäköön päivänsä. Sapatti=Leponpäivä.

Tässä tämä kirjoitus, jos sen sivutit..

"""" sellainen oleellinen seikka, että luomiskertomuksen yhteydessä ei puhuta juutalaisten lauantai-sapatista halaistua sanaa vaan kertomus viittaa ainoastaan seitsemänteen päivään lepopäivänä. Myös Mooses, kun hän kirjaa lakikokoelmaan lepopäiväsäädöksen, määrittelee sen viettoajankohdan olevan sidoksissa seitsemän päivän perioodeihin, eikä mihinkään tiettyyn viikonpäivään. Juutalaisessa perinteessä viikon seitsemänneksi päiväksi vakiintui nykyinen lauantai. Milloin ja mistä perinteistä heprealaiset omaksuivat viikkojärjestyksensä, on nykytietämyksen saavuttamattomissa.""""

Ydin on tässä. Jokainen viikonpäivä voi olla se Herran siunaama päivä. Sunnuntaina lepäävä pyhittää seitsemättä päivää samalla tavalla kuin sinäkin Stork, mutta ilman tuomion henkeä.

• todistettua
        Kai_A kirjoitti:

Kai

Kai A on suuren luokan huijari tai sitten erittäin yksinkertainen ihminen.

• hirvas kirjoitti:

kirjoittaa siitä näin:
        23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

Jes.56:6-7

6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän POLTTOUHRINSA JA TEURASUHRINSA ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Kerrotko miksi Jeesus kuoli meidän syntiemme edestä, jos tuon sapattia viettävän joukon täytyy edelleenkin uhrata poltto- ja teurasuhreja?
        Tuo täytyy kertoa vielä ajasta, jolloin oli vanha liitto voimassa? UT eikä Ilmestyskirja tunne teurasuhreja eikä polttouhreja, koska Jumala antoi Poikansa yhdeksi ainoaksi uhriksi kaikkien edestä.

Jätit kertomatta onko Jesajan "uusi taivas ja uusi maa" sama kuin Johanneksen kuvaama.

Jos se on sama, niin ilmeisesti sinäkin haluat sapattisin pitää hauskaa ja lähteä yhdessä muiden kanssa niitä ruumiita (ja heprean sana pgr tarkoittaa kuollutta(!) ruumista) katsomaan.

Jos se on eri, niin kaipa sitten nekin sieltä Johanneksen uudesta taivaasta ja maasta menevät sapattisin Jesajan uuteen taivaaseen ja maahan, kun kerta Jesaja sanoo, että "koko ihmissuku" eli "kaikki" ovat tässä mukana.

Vai kuinka?

No se Jesajan 56 saattaa tietenkin olla vanhan liiton teksti, mutta kyllä sekin vähän läheltä liippaa siksi, että Jeesus Mk 11.17 vähän niinkuin ilmoittaa, että hän on tätä toteuttamassa. Ainakin hän tätä lukua lainaa.

Jos näin on, niin sitten se uhri, jota nämä muukalaiset tuovat lienee Jeesuksen uhri - samaan tapaan kuin Paavali kirjoitta 1Kor 5.7.

Kuuluuhan Vanhan testamentin profeettojen normaaliin kieleen kuvata uuden liiton seurakuntaa sellaisena, jossa pakanat liittyvät Herran kansaan - aivan kuin Paavali Room 11 luvussa.

Kai

• todistettua kirjoitti:

Kai A on suuren luokan huijari tai sitten erittäin yksinkertainen ihminen.

Kyl se varmaan aika yksinkertainen on... muutenhan se vois jopa onnistua huijausyrityksissään.

• kirjaimellisesti
        Kai_A kirjoitti:

Jätit kertomatta onko Jesajan "uusi taivas ja uusi maa" sama kuin Johanneksen kuvaama.

Jos se on sama, niin ilmeisesti sinäkin haluat sapattisin pitää hauskaa ja lähteä yhdessä muiden kanssa niitä ruumiita (ja heprean sana pgr tarkoittaa kuollutta(!) ruumista) katsomaan.

Jos se on eri, niin kaipa sitten nekin sieltä Johanneksen uudesta taivaasta ja maasta menevät sapattisin Jesajan uuteen taivaaseen ja maahan, kun kerta Jesaja sanoo, että "koko ihmissuku" eli "kaikki" ovat tässä mukana.

Vai kuinka?

No se Jesajan 56 saattaa tietenkin olla vanhan liiton teksti, mutta kyllä sekin vähän läheltä liippaa siksi, että Jeesus Mk 11.17 vähän niinkuin ilmoittaa, että hän on tätä toteuttamassa. Ainakin hän tätä lukua lainaa.

Jos näin on, niin sitten se uhri, jota nämä muukalaiset tuovat lienee Jeesuksen uhri - samaan tapaan kuin Paavali kirjoitta 1Kor 5.7.

Kuuluuhan Vanhan testamentin profeettojen normaaliin kieleen kuvata uuden liiton seurakuntaa sellaisena, jossa pakanat liittyvät Herran kansaan - aivan kuin Paavali Room 11 luvussa.

Kai

Kai A lukee Jesajaa? Jos Jesajan kuvauksen mukaan uudessa maassa vietetään kirjaimellista lepopäivää, niin ihmiset myös kuolevat Jesajan taivaassa, ajavat vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla sekä evankelioivat pakanoita. Mielenkiintoista!

Jes 65.20
        Eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään,
        ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen.
        Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena,
        jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.

Jes 66.20
        He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä,
        lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra

Jes 66.19
        Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani.

• Tuot toisen sinetin esille (lopunaikojen).
      Olisiko syytä huomioida tämä asia tältäkin osin.. ""Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
      Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä""
      (Ilm.7)

Teillä adventisteilla on yksi tulkinta näihin asioihin. Minä en ainakaan jaksa uskoa, että "adventistit" muodostaisi jonkinlaisen lopunajan jäännösseurakunnan.

Olisiko syytä jättää auki tekemättä liiallisia johtopäätöksiä noihin lopunajan tapahtumiin, eli
      mikä on koko totuus näihin asioihin?

Jumala tietää ja toimii. Ihminen seuraa..

• sillä

sinetöidyistä kerrotaan sen lisäksi, että he ovat Israelin sukukunnista, että he ovat naimattomia miehiä ja synnittömiä valinnoissaan.

Ilmestyskirja 14.1-5
        Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi … He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet … Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä.

• Aivan niin - jos joku luulee kuuluvansa 144000
        joukkoon, hänen pitää olla neitsyt, mitä se sitten
        tarkoittaneekaan. Ja "seurata Karitsaa, minne ikinä
        Hän meneekin". Ei siinä sanota, mihin seurakuntaan
        kuuluu tai kuuluuko mihinkään.
        Kenties neitsyt tarkoittaakin sitä, ettei ole
        kenenkään oppi-isän orja? Mene tiedä.
        On ilmeistä, että nuo 144000 ovat kaikki miehiä ja
        ovat naimattomia.

Ilm 14:4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]

KAIKKI LUOTETTAVA TIETO NIISTÄ 144000:STA LYHYESTI

Ilm 7:4
        Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Ilm 9:4
        Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä. [Ilm. 7:3]

Ilm 14:3-5
        3
        Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
        4
        He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]
        5
        Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. [Kol. 3:9]

144000 NATANAELIA ?

Valheettomia, puhtaita ja virheettömiä!
        Natanaelin kaltaisia siis, "oikeita israelilaisia".

Joh. 1:47
        Kun Jeesus näki Natanaelin tulevan, hän sanoi: "Siinä on oikea israelilainen, mies vailla vilppiä!"

• vai useampia!
        AnttiVKantola kirjoitti:

Aivan niin - jos joku luulee kuuluvansa 144000
        joukkoon, hänen pitää olla neitsyt, mitä se sitten
        tarkoittaneekaan. Ja "seurata Karitsaa, minne ikinä
        Hän meneekin". Ei siinä sanota, mihin seurakuntaan
        kuuluu tai kuuluuko mihinkään.
        Kenties neitsyt tarkoittaakin sitä, ettei ole
        kenenkään oppi-isän orja? Mene tiedä.
        On ilmeistä, että nuo 144000 ovat kaikki miehiä ja
        ovat naimattomia.

Ilm 14:4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]

KAIKKI LUOTETTAVA TIETO NIISTÄ 144000:STA LYHYESTI

Ilm 7:4
        Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Ilm 9:4
        Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä. [Ilm. 7:3]

Ilm 14:3-5
        3
        Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
        4
        He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]
        5
        Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. [Kol. 3:9]

144000 NATANAELIA ?

Valheettomia, puhtaita ja virheettömiä!
        Natanaelin kaltaisia siis, "oikeita israelilaisia".

Joh. 1:47
        Kun Jeesus näki Natanaelin tulevan, hän sanoi: "Siinä on oikea israelilainen, mies vailla vilppiä!"

Jos kuvattu kohta on konkreettinen kuvaus sinetöitävästä ihmisryhmästä, niin silloin kyse on 144000 juutalaisesta naimattomasta ja synnittömästä miehestä. Toisaalta, jos Ilmestyskirjan kirjoittaja käyttää tässä kielikuvaa, niin silloin taivas on avoimena ja sovellukset rajattomia; sinetöiminen voi edustaa mitä tahansa tekijää, joka toimii erottavana tekijänä. 144000 edustaa rajattua ihmisryhmää. Israel voi olla kuka tahansa, joka on taistellut Jumalan kanssa ja voittanut sisäisen taistelunsa, niin kuin Jaakob. Naimattomuus, ettei ole sitoutunut ismeihin ja nainen puolestaan sitä, ettei kuulu mihinkään seurakuntaan vaan odottaa taivaasta tulevaa morsianta. Vilpittömyys ja valheettomuus kenties sitä, ettei sano tietävänsä, vaikka hyvin tietää, ettei tiedä – yksin Jumala tietää. Mielikuvituksen tarinaksi Ilmestyskirjan tulkinta muodostuu silloin, kun lukija itse ryhtyy valikoimaan milloin mikin on konkreettista kuvausta tai kielikuvaa tai sekoittaa niitä keskenänsä näkemystensä tueksi.

• Ja Raamattu tosi
        vai useampia! kirjoitti:

Jos kuvattu kohta on konkreettinen kuvaus sinetöitävästä ihmisryhmästä, niin silloin kyse on 144000 juutalaisesta naimattomasta ja synnittömästä miehestä. Toisaalta, jos Ilmestyskirjan kirjoittaja käyttää tässä kielikuvaa, niin silloin taivas on avoimena ja sovellukset rajattomia; sinetöiminen voi edustaa mitä tahansa tekijää, joka toimii erottavana tekijänä. 144000 edustaa rajattua ihmisryhmää. Israel voi olla kuka tahansa, joka on taistellut Jumalan kanssa ja voittanut sisäisen taistelunsa, niin kuin Jaakob. Naimattomuus, ettei ole sitoutunut ismeihin ja nainen puolestaan sitä, ettei kuulu mihinkään seurakuntaan vaan odottaa taivaasta tulevaa morsianta. Vilpittömyys ja valheettomuus kenties sitä, ettei sano tietävänsä, vaikka hyvin tietää, ettei tiedä – yksin Jumala tietää. Mielikuvituksen tarinaksi Ilmestyskirjan tulkinta muodostuu silloin, kun lukija itse ryhtyy valikoimaan milloin mikin on konkreettista kuvausta tai kielikuvaa tai sekoittaa niitä keskenänsä näkemystensä tueksi.

12x1200 maan päällä on 144000 maan päällä eikä jotain kielikuvaa.
        Lukematon pelastettujen joukko valtaistuimen edessä on lukematon, eikä 144000!

Neitsyt on neitsyt ja pelastettu on pelastettu.
        Raamattu ei sekoile, mutta sinä viisastelet.

• Ja Raamattu tosi kirjoitti:

Samoin arvelen.
        Kielikuvien "kielikuvat" menee jo mahdottomuuksiin ymmärtää. Niistä voi muodostaa täysin mielikuvitukselliset merkitykset. Ei palvelee seurakuntaa, eikä muutakaan jaloa päämäärää.
        Valaiskoon Jumala meitä jokaista tietämään Hänen aivoituksensa julki.

Loppuisi kaikenlainen turha ja loputon pohdiskelu.

• vuosi 1844

Meillä adventisteilla taas on Jeesuksen usko ja kärsivällisyytemme on Jumalan käskyjen pitäminen, niiden, joita sinäkin kovasti vastustat!

• .. Aamen
        Ja Raamattu tosi kirjoitti:

Pergamon kaupungissa on Saatanan valtaistuin (Ilm 2.13)

Tyatiran seurakunan uskolliset saavat vallan hallita pakanoita uudessa maassa (Ilm2.26)

Filadelfian seurakunnan uskollisista tehdään pylväitä Jumalan taivaalliseen temppeliin (Ilm3.12). Uudessa Jerusalemissa ei ole temppeliä (Ilm21.22)

Laodikean seurakuntalaiset ovat Jeesuksessa, mutta hän oksentaa heidät suunsa kautta ulos (Ilm3.16)

Jeesus koputtaa Laodikean seurakuntalaisten ulko-ovilla ja haluaa tulla syömään (Ilm3.20)

Taivaassa on ovia (Ilm4.1)

Taivaassa on valtaistuin (Ilm4.2)

Taivaassa 24 vanhinta kantavat kultaista kruunua päässään (Ilm4.4)

Valtaistuimen keskellä ja ympärillä on neljä olentoa kauttaaltaan niin ulkoa kuin sisältä silmien peitossa (Ilm4.6,8)

24 vanhinta heittävät taukoamatta yötä päivää kruununsa valtaistuimen eteen (Ilm4.9,10)

Taivaan valtaistuimen keskellä on seitsemän sarvinen ja seitsemän silmännen karitsa (Ilm5.6)

24 vanhimmalla on kruunun lisäksi harppu sekä kultamalja täynnä uhrisavua, pyhien rukouksia (Ilm5.8)

Luodut myös maan alla ja meressä (kuolleet?) lausuvat ylistyksen karitsalle (Ilm5.13)

Taivaassa olevan alttarin alla on marttyyrien sielut (Ilm6.9)

Alttarin alla olevat sielut huutavat kovalla äänellä (Ilm6.10)

Martyyrien sieluille annetaan valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan viimeistä tuomiota (Ilm6.11)

Taivaan tähdet tulevat putoamaan maahan, niin kuin viikunat varisevat puusta (Ilm6.13)

Maan kuninkaat, ylimykset ja sotajoukkojen johtajat, rikkaat ja mahtavat miehet ja kaikki muut, niin orjat kuin vapaat, piiloutuivat luoliin ja vuorten rotkoihin Jeesuksen tulemuksen päivänä (Ilm6.16)

Toisaalta maailmanlopun päivänä linnut syövät kuninkaat, sotapäälliköt, mahtimiehet, ratsut ja ratsastajat, kaikki niin vapaat kuin orjat, niin pienet kuin suuret, jotka ovat saaneet surmansa valkean hevosen ratsastajan suun miekasta (Ilm19.17,18,21)

Kaikesta huolimatta 1000 vuoden jälkeen pakanoita on taas kuin meren hiekkaa mutta tällä kertaa taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki (Ilm20.8,9)

Sitkeässä on maan kuninkaiden ja kansojen henki, sillä uudessa maassa he ovat yhä läsnä ja tuovat uuteen Jerusalemiin mahtinsa kaiken loiston (Ilm21.24)

144000 naimatonta ja synnitöntä juutalaismiestä, joidenka otsassa on karitsan ja Jumalan nimi (Ilm7.4; 14.1-5)

Marttyyrit palvelevat Jumalaa taivaallisessa temppelissä (Ilm7.14,15)

Makealta kuin hunaja maistuva kirja käärö, joka karvastelee vatsassa (Ilm10.9,10)

Mittakeppi, jolla mitataan Jumalan temppeli ja alttari ja siellä rukoilevat (Ilm11.1)

Taivaalla nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä, joka huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana (Ilm12.1,2)

Taivaalla tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä päässä ja pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan (Ilm12.3,4)

Sota taivaassa, Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan, joka kärsi tappion (Ilm12.7,8)

Käärme syöksi kidastaan naisen perään vesivirran, jotta virta veisi hänet mennessään, mutta maa auttoi naista: se avasi suunsa ja nielaisi virran (Ilm12.15,16)

Meripeto, jolla on kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa on kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi (Ilm13.1,2)

Maauumenien peto, jolla on kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta puhuu kuin lohikäärme (Ilm13.11)

Otsassa tai kädessä oleva ostamiseen ja myymiseen tarvittava petomerkki, joka on pedon nimi tai sen nimen luku (Ilm13.17)

Jumalan vihan viinikuurnasta verta pursuu vielä 310 km päässä hevosen kuolaimiin asti (Ilm14.20)

Lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtee kolme saastaista henkeä, jotka ovat sammakon näköisiä (Ilm16.13)

Nainen, joka istuu helakanpunaisen pedon selässä, joka on yltympäri täynnä siihen kirjoitettuja herjaavia nimiä, ja sillä on myös seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. (Ilm17.1-5)

Jumala panee pedon ja porton sekä kansat ja väkijoukot toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti, jotta Jumalan sanat toteutuvat (Ilm17.17)

Uusi Jerusalem on neliön muotoinen, eli 2300 kilometriä kanttiinsa ja sen keskipiste kohoaa 2300 kilometrin korkeuteen (vrt. maailman suurin korkeusero merenpinnasta on 8,8 km). 100 – 700 kilometrin korkeuteen ulottuva termosfääri on äärimmäisen harvaa ainetta, eikä aurinko sitä lämmitä. Avaruussukkulalla liikutaan näissä korkeuksissa. Uusi Jerusalem kohoaa 1600 kilometriä termosfäärin yläpuolelle! Kaupungin muurin sivustoilla olevat portit ovat 575 kilometrin etäisyydellä toisistansa! (Ilm21.13-16)

Asia on niin kuin se sanotaan … uskokaa! ;D

• Sodat vasta alkavan synnyty...

Sota kohta ohi ja rauha tulee!
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 27.8.2008 klo 14.45
      Poista oma viesti
         Sodat hetken vielä lisääntyvät, mutta kunhan
      antikrsitus ilmaantuu, hän saa aikaan maailman
      rauhan. Siksi adventismi erehtyy luulemaan
      antikristusta oikeaksi rauhanruhtinaaksi ja
      ottanevat otsaansa sen siru-sinetin.

Enkelit koettavat lietsoa sodan tuntua, jotta
      innolla odotettaisiin tuota rauhan luojaa.
      Mutta Jeesus sanoo, että sodat on vasta alkua
      lopunajalle, (viimeiselle 7 vuodelle).
      Se on vain synnytystuskia, josta syntyy
      pedonaika.

Matt 24:4-8
      4 Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. [Jer. 29:8,9; Kol. 2:8; 2. Tess. 2:3]
      5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]
      6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.
      7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. [Jes. 19:2; Ilm. 6:3-8]
      8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

• todellinen

parannus tottelemattomuudestasi ja usko evankeliumi Kristuksesta Jeesuksesta, niinkuin on Raamattuun kirjoitettu Joh.3:16!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      181
      2426
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      183
      2004
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      173
      1851
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      121
      1681
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      31
      1595
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      121
      1476
    7. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      178
      1199
    8. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      171
      1185
    9. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1133
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      61
      1103
    Aihe