Puolusteluja

Aliiina

Täällä on varsinkin Justiinaxin kirjoituksilla puolusteltu usein Kansan toilailuja ja sivistymätöntä käytöstä. Omalle orkesterin jäsenten pompotus on oikein, koska Tapsa on pomo, oopperassa huutelut eivät ole mitään, ruokapöytäpiereskelyt ovat normaalia- niinhän kaikki tekevät! Nyt on tuleva ex-vaimo blogissaan kertonut kuinka itsekäs ja vaikea ihminen laulaja on. Hän ei ota huomioon ketään muuta ihmistä. Miten tämän selittää? Mies on avioliitossa pomo ja saa tehdä miten haluaa?
Nyt olisi korkea aika hyväksyä ja myöntää, että Tapani Kansa on huonosti käyttäytyvä, toisista ihmisistä piittaamaton häirikkö.

19

1049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morvok

Ite oon pitänyt Tapsasta laulajana, mutta en hyväksy hänen käytöstään. Julkkis saisi olla esimerkillinen ja ihailtava. Tapsan käytöksessä ei ole mitään ihailtavaa.

• Öynöy

Tapsa on kyllä itsekkin jossain haastattelussa sanonut ,ettei hän käy hyvästä esimerkistä.

• Öynöy

Seurassa oli Tapio Rautavaaran tyttärien haastattelu pari viikkoa sitten. He sanoivat, että heidän isänsä oli itsekäs( siis Rautavaara) ja sanoivat myös ,että kaikki esiintyvät taiteilijat ovat ennemmän tai vähemmän itsekkäitä.

• tapiorautavaara

vaan mitenkä sen sitten asettelee... Tapio Rautavaara kuten muutkin taiteilijat myös antavat kansalle omaa itseään. Artistin rooli ei ole helppo - kaikki ovat jatkuvasti kynsimässä ympärillä.

• kantaan!

Hyvin kirjoitit, asiaa!

• Joku vaan

Tapani Kansan ajottainen huono käytös ja tuittuilu voitanee laittaa taiteilijatempperamentin piikkiin.

• blogit

Turha vedota johonkin blogikirjoitteluun. Liitossa on aina kaksi osapuolta. Tapani ei ikinä julkisuudessa ole mollannut avokkiaan, vaikka olisi ollut kyllä syytäkin. Nolottaa Ninan puolesta, että vaipui niin alas kirjoittelussaan hakiessaan julisuutta.

Jokaisesta meistä löytyy sekä hyvät että huonot puolet, mutta Tapanista on tällä palstalla annettu turhan negatiivinen kuva. Huono parisuhde heijastuu usein myös ulospäin työelämässä.

Odotan mielenkiinnolla Tapanin muistelmia, mutta en Ninan kirjoittamana.

• A) Orkesterin "pompotus".
      Tapsa vaatii esiintyessään paitsi itseltään, niin myös orkesteriltaan paljon. Tapsa haluaa puuttua johonkin huomaamaansa epäkohtaan säestyksessä HETI, eikä vasta jossain takahuoneessa, jolloin koko tilanne on mennyt aikoja sitten jo ohi.

B)Oopperassa huutelu.
      Ennenvanhaan ulkomailla oopperaesityksissä yleisö huuteli katsomosta paljonkin ja se oli silloin jopa toivottua. Suomessa suhtaudutaan nykyään turhan ryppyotsaisesti oopperaan.

C)Ruokapöytä piereskely.
      JOS toi juttu nyt yleensäkin edes pitää paikkansa, niin sehän oli vitsiksi Tapsalta tarkoitettu. Ette kai tekään nyt tosikkoja ole, ettette huumoria edes ymmärrä?

D) Muiden huomiotta jättäminen
      Toi ei kylläkään pidä paikkansa. Tapsa huomioi keikoillaan ja konserteissaan aina erinomaisen hyvin yleisönsä.
      (Elämänkumppanina Tapsa ei varmaan ihan aina kaikista helpoin tapaus ole. )

• Bonbon.

Tapani on hiukan omalaatuinen persoona, jopa hieman erikoinenkin, mutta värikkäitä ja särmikkäitä laulajia/julkkiksia Suomessa mielestäni tarvitaankin .

No kerroppa nyt sitten , että kuka laulaja oikein olisi se kultaisen käytöksen malliesimerkki ?

• MMM

Tapani on varmaan vähän ristiriitainen hahmo.
      Tuolta toiselta keskustelufoorumilta bongasin aika mielenkiintoisen sananvaihdon Tapsan fanin ja taksikuskin välillä.

TAKSIKUSKI:
      - Nyt on pakko sanoa, etten ole koskaan tavannut
      yhtä itseään täynnä olevaa ja huonosti käyttäytyvää julkisuuden henkilöä, kuin Tapani Kansa! Olen kuljettanut vuosien varrella paljonkin julkkiksia, heitäkin, joita julkisuudessa haukutaan, mutta
      ainoat, joista on jäänyt pahaa sanottavaa, ovat Tapani Kansa ja Petteri Ahomaa. He tosin ovat paskoneet alleen muidenkin julkimoiden puolesta...

Tapsan fanin vastaus:
      - Montako kertaa olet Tapsaa taksilla kuskannut? Kerran
      vai kaksi ? Tuskin sen perusteella nyt voi kovin
      totuudenmukaista analyysiä ihmisen luonteesta tehdä.
      Tapanilla on ailahteleva luonne ja huonolla tuulella
      ollessaan hän on varmasti hankala tapaus, mutta
      kelläpä ei joskus niitä pahojakin päiviä olisi ? Itse olen ollut lukemattomat kerrat Tapsan keikoilla ja hänen kanssaan muutaman sanan aina välillä vaihtanutkin ja Tapani on ollut aina ystävällinen ja kohtelias minua kohtaa. Muutenkin
      huomioi hyvin yleisönsä.

TAKSIKUSKI:
      -Niin... Kukahan sitä kävisi keikoilla katsomassa, jos se käyttäytyisi samalla tavalla siellä, kuin siviilissä? Toiseksi, taidat olla nainen, joten eiköhän se ole selvää, että Tapsa osaa käyttäytyä naisten seurassa.
      Mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta, onko asiakas ailahteleva, vai ei. Jos pyrin parhaani mukaan palvelemaan asiakasta ja teen kaikkeni tuottaakseni hänelle mukavan ja turvallisen kyydin ja saan silti kuunnella pelkkää suun soittoa, niin eikö silloin ole oikeus kutsua ihmistä omahyväiseksi ja vaikeaksi?
      Tapsa on Petterin ohella ainoa, jonka olen kuullut kysyvän:
      Tiedätkö kuka mä olen... Edes Jorma Pulkkinen ei sitä ole suustaan päästänyt...
      Niin ja vastaus kysymykseesi, en ole kertoja laskenut, mutta arviolta olen hakenut tai vienyt hänet noin kaksikymmentä kertaa punametsästä/ään ja saman verran Westendistä/in.
      Ja yhtään liioittelematta, hän ei ole kertaakaan osannut käyttäytyä.
      Niin ja kysymys sinulle:
      Onko sinusta oikein, jos olet huonolla tuulella, mennä soittamaan suutasi lähikaupan kassalle, bussin kuljettajalle, tms. palveluammattiaan harjoittavalle?
      En minä ainakaan käy muiden työpaikalla rähisemässä tai soittamassa suutani...

• poppana1

Värikkäät ja vahvat persoonat jakavat mielipiteitä.
      Tapsa on ihana!

• jospax

silmät seisoo päässä,kuin kuuhullulla.Miksi pupiilit jaajenee?

• wanharouwa

Totta turiset.
      Täällä selitellään TK:n tekemisiä koko ajan. Jos ihminen eläisi suht. normisääntöjen mukaan, ei hänen tekemisiään tarvitsisi kenenkään selitellä.

Jos taiteilijasta etsitään särmää, se ei todellakaan tarkoita liikenteessä kaahaamista vähät välittäen muista tielläliikkujista.
      Ei se tarkoita myöskään orkesterin julkista mollaamista, ne orkesterin jäsenet kun ovat ammatti-ihmisiä alallaan.
      Se ei tarkoita yleisön ylenkatsomista (mm. myöhästey).
      Ei se tarkoita kanssa-artistien väheksymistä.....
      Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.

Tuo kaikki edellä kirjoittamani kertoo vain hyvin huonosta itsetunnosta. Kun on huono itsetunto, pitää painaa muita alemmas, että itse voisi loistaa. Tästähän lienee kysymys siinäkin, että Nina on ollut pakotettu jämähtämään "esiripun taakse". Nyt kun lapset ovat isoja, hän on huomannut, että yksi iso mukula on hoivattavana hamaan loppuun asti, ellei tässä vaiheessa tee asialle jotakin.

Hyvä Nina! On korkea aika alkaa elää omaa naisen elämää tukahduttavien vuosien jälkeen :)

• Gilla*

En halua Ninaa missään mielessä mollata. Hän on erittäin fiksu nainen, mutta eipäs nyt tehdä Tapsastakaan mitään roistoa.
        Eikös se ole ollut ihan oma tietoinen valinta, kun Tapsan kanssa on alkanut olemaan, että tunnetun artistin puolisona jää pakostakin tämän varjoon.
        Eli ehkä pitäisi valita puolisokseen kuuluisaa julkkista, jos haluaa itse loistaa.
        Toisaalta mitä pahaa siinäkään on jos jää ns. "esiripun taakse" ? Ei tietääkseni Reijo Taipaleen, Eino Grönin, tai vaikka Kari Tapionkaan vaimo ole hinkunut mitenkään miehensä varjosta esiin.

Ja miten tukahduttavaa se elämä Tapsan kanssa sitten oikeasti on ollut... sitä ei tietenkään voi ulkopuolinen tietää, mutta käsitykseni mukaan Nina on varsin vapaasti saanut viettää aikaa myös omien ystäviensä kanssa ja on myös saanut matkustella ( paitsi tietysti silloin, kun lapset olivat ihan pieniä). Ei Tapsa Ninaa varmaankaan väkisin neljän seinän sisällä ole pidätellyt.

Mutta ero on heidän päätöksensä ja jos ja kun se kerran on molemmille hyväksi, niin se on aivan ok asia.

• wanharouwa
        Gilla* kirjoitti:

En halua Ninaa missään mielessä mollata. Hän on erittäin fiksu nainen, mutta eipäs nyt tehdä Tapsastakaan mitään roistoa.
        Eikös se ole ollut ihan oma tietoinen valinta, kun Tapsan kanssa on alkanut olemaan, että tunnetun artistin puolisona jää pakostakin tämän varjoon.
        Eli ehkä pitäisi valita puolisokseen kuuluisaa julkkista, jos haluaa itse loistaa.
        Toisaalta mitä pahaa siinäkään on jos jää ns. "esiripun taakse" ? Ei tietääkseni Reijo Taipaleen, Eino Grönin, tai vaikka Kari Tapionkaan vaimo ole hinkunut mitenkään miehensä varjosta esiin.

Ja miten tukahduttavaa se elämä Tapsan kanssa sitten oikeasti on ollut... sitä ei tietenkään voi ulkopuolinen tietää, mutta käsitykseni mukaan Nina on varsin vapaasti saanut viettää aikaa myös omien ystäviensä kanssa ja on myös saanut matkustella ( paitsi tietysti silloin, kun lapset olivat ihan pieniä). Ei Tapsa Ninaa varmaankaan väkisin neljän seinän sisällä ole pidätellyt.

Mutta ero on heidän päätöksensä ja jos ja kun se kerran on molemmille hyväksi, niin se on aivan ok asia.

*Eikös se ole ollut ihan oma tietoinen valinta, kun Tapsan kanssa on alkanut olemaan, että tunnetun artistin puolisona jää pakostakin tämän varjoon*

Toki, mutta en tarkoittanutkaan aivan sitä.
        Mietihän asiaa hieman pidemmälle niin saatat huomata mitä tarkoitan :)

On myös turhaa verrata Ninaa muiden artistien vaimoihin. Heille se on saattanut olla tietoinen valinta, en tiedä. Ninalle se ei ole käsittääkseni ollut tietoinen valinta.... siinä se ero.

Tuosta puolison valinnasta, loppupeleissä se taisi olla TK, joka ei jättänyt Ninaa rauhaan. Nina oli silloin NIIN nuori, että ei varmaankaan osannut vielä ajatella asiaa ihan noin. Jälkiviisaus on niin helppoa.

Mitä kirjoitit viimeisessä kappaleessa, allekirjoitan täysin :)

• motiivi
        wanharouwa kirjoitti:

*Eikös se ole ollut ihan oma tietoinen valinta, kun Tapsan kanssa on alkanut olemaan, että tunnetun artistin puolisona jää pakostakin tämän varjoon*

Toki, mutta en tarkoittanutkaan aivan sitä.
        Mietihän asiaa hieman pidemmälle niin saatat huomata mitä tarkoitan :)

On myös turhaa verrata Ninaa muiden artistien vaimoihin. Heille se on saattanut olla tietoinen valinta, en tiedä. Ninalle se ei ole käsittääkseni ollut tietoinen valinta.... siinä se ero.

Tuosta puolison valinnasta, loppupeleissä se taisi olla TK, joka ei jättänyt Ninaa rauhaan. Nina oli silloin NIIN nuori, että ei varmaankaan osannut vielä ajatella asiaa ihan noin. Jälkiviisaus on niin helppoa.

Mitä kirjoitit viimeisessä kappaleessa, allekirjoitan täysin :)

Hyvä Wanharouva! Tunnetko sinä Tapani Kansan ja hänen perheensä? Jos tunnet, miksi kerrot heidän asioistaan täällä? Jos et tunne, miksi esiinnyt täällä asiantuntijana? Onko tuollainen vihjailu mielestäsi asiallista? Vai onko tarkoituksesi vaan provosoida? Täällähän kirjoitellaan niinkuin täällä kirjoitellaan.

• vai varjossa

Kyllä Nina on saanut elää hyvin itsenäistä elämää. Kotona on ollut lastenhoitajat ja siivoojat. Tapanihan joutui joskus jopa ottamaan pienet lapset mukaansa keikoille, että äippä sai bailata viikonloppuisin. Näitä juttujahan riittäisi...

Ninaa ei ole pakotettu minkään lipun taakse. Hyvinpä on Tapsan siivellä päässyt julkisuuteen.
        Todellisuus on aivan toista, mitä blogikirjoitukset antavat ymmärtää.

• Manna.
        vai varjossa kirjoitti:

Kyllä Nina on saanut elää hyvin itsenäistä elämää. Kotona on ollut lastenhoitajat ja siivoojat. Tapanihan joutui joskus jopa ottamaan pienet lapset mukaansa keikoille, että äippä sai bailata viikonloppuisin. Näitä juttujahan riittäisi...

Ninaa ei ole pakotettu minkään lipun taakse. Hyvinpä on Tapsan siivellä päässyt julkisuuteen.
        Todellisuus on aivan toista, mitä blogikirjoitukset antavat ymmärtää.

Ei tarvitse mollata Ninaakaan. Hän on ihan kivan ja miellyttävän oloinen nainen. On varmasti ollut Tapsan tukena monissa asioissa ja varmaan on jatkossakin, vaikka erillään asuvatkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      141
      3182
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      58
      2572
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      2019
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1657
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1474
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      80
      1463
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1425
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1069
    10. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      84