Ei leipää

Friidu85

Ihanaa, kun on kevyempi olo - olen jättänyt leivän lähestulkoot kokonaan ruokavaliostani ja lisännyt tilalle runsaasti hedelmiä ja kasviksia. Aivan mahtavaa, miten mun pallomaha on historiaa - ei turvotusta, ei ähkyä. Ja koska kieltäydyn leivästä, tulee kasviksia todellakin syötyä enemmän, koska jotainhan tilalle on saatava!

En ole ennen kokeillut tällaista ruokavaliota, mutta koska yleensä olen sellainen leivänmuputtaja, jää nyt huima määrä kaloreita päivässä pois. Katsotaan miten etenee. =)

23

1337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaalee-86

Ai että niin olet päässyt eroon pallomahasta kun et ole ollenkaan syönyt leipää? Miten se on mahdollista? menikö kuinka kauan kun maha hävisi?

• lenkkeilijä,,

No ootpa tyhmä ko leiväst luovut,saatko nyt edes tarpeeks kuituu,hiilihydraattei,,

Ei se leipä lihota, jos vatsa pullottaa tai sul ähky olo johtuu yksinkertasest siitä ettet liiku tarpeeks vaa oot laiska,,,jos lenkkeilisit ja liikkuisit hyvin ei sulla vatsa turpois,,,eli liikunta on kaiken a ja o ja sitä pitää tehä joka päivä!!!!

mut jos edellee vastustat leipää niin suosittelen et otat tilalle ees näkkileivän syö vaikka ruisnäkkäriä,,jos et syö edes sitä nii aika heikolta kuulostaa sun ruokavalios,,tuli mieleen saatko edes tarpeeks d-vitamiinia (maitotuotteet)

• ei se......

kyl ihan noin ole,en juurikaan harrasta liikuntaa,tosin hyötyliikuntaa tulee töissä koko 8 tuntia,olen laitoshuoltajana sairaalassa eli siivoilen,niin asiaan,multa tippu kiloja 21 viidessä kuukaudessa kun jätin leivän pois,enkä ennen sitä syönyt leipää kuin noin 3-5 siivua päivässä.

• Friidu85

Osoittaa taas jälleen kerran tän keskustelupalstan eräiden ihmisten älykkyyden tällainen "oot tyhmä kun teet näin ja noin" - nimittely. Eikös jokainen etsi itselleen sen parhaimman ja toimivimman tavan keventää OMAA oloaan. Syö sinä leipää niin paljon kuin sielu sietää vaikka lenkillä ollessasi.

Tiedoksesi, hölkkään joka töinen päivä ja joka toinen päivä kävelen, käyn bodypumpissa ja balancessa sekä aerobikkaan ja salitan. Jos en nyt sattumoisin halua syödä leipää, niin onko kenenkään muun "ongelma" kuin minun?!? Ihmeellinen asenne...

Teille muille, siis juu, jätin leivän syömisen pois - hiilareita saan kaikesta muusta ruoasta - eihän kasvikset/hedelmät yms. hiilarittomia ole - leivän pois jättämällä olen vain saanut ylimääräiset hiilarit pois. Tilalle olen ottanut enemmän rahkaa ja muita maitovalmisteita, höyrytettyjä kasviksia ja nyt ajankohtaisia omia puutarhan omenia ja marjoja.

Luotan siihen että tämä toimii (en ainakaan heti luovuta, koska olo on mitä parhain ja todellakin pallomaha on tiessään!!)

• kallopala
        ei se...... kirjoitti:

kyl ihan noin ole,en juurikaan harrasta liikuntaa,tosin hyötyliikuntaa tulee töissä koko 8 tuntia,olen laitoshuoltajana sairaalassa eli siivoilen,niin asiaan,multa tippu kiloja 21 viidessä kuukaudessa kun jätin leivän pois,enkä ennen sitä syönyt leipää kuin noin 3-5 siivua päivässä.

Leivässäsi oli kaloreita 242 kcal/siivu.

(Olettaen, että muut tekijät pysyivät samoina. 21kg = -147 000kcal)

• kallopala

Hienoa kielioppia ihan otsikosta lähtien.

Vaikka kuidunsaanti onkin tärkeää, ja monelle ranskanleivän vaihtaminen täysjyväleipiin, näkkäriin tai vastaaviin on riittävä keino parantaa ruokavaliota, ei se leivänsyönti mitenkään pakollista ole. Kuituja saa vaikka pavuista, herneistä, ruskeasta riisistä, lesepitoisista tuotteista, hedelmistä, vihanneksista, täysjyväpastasta ja niin edelleen.

D -vitamiinia saa maidon lisäksi vaikka kananmunista ja kalasta.

Liikunta on toki hyväksi, mutta ei kenenkään tarvitse (eikä kannata) seitsemänä päivänä viikossa urheilla. Painonhallinnan kannalta on tuota lenkkeilyäkin paljon parempia liikuntamuotoja.

Itse olin ennen todella kova (vaalean) leivän syöjä, päälle Voimariinia ja Edamia. Painoasioista huolestuttuani vaihdoin kokojyväleipiin ja aloin lastata leipää muullakin kuin juustolla; kananmunaa, paprikaa, jäävuorisalaattia, vähärasvaista kinkkua jne. Syömiset vähenivät 4-6 siivusta 1-2 siivuun ja nälkäkin pysyi poissa paljon pidempään.

• Anonyymi
        kallopala kirjoitti:

Leivässäsi oli kaloreita 242 kcal/siivu.

(Olettaen, että muut tekijät pysyivät samoina. 21kg = -147 000kcal)

Koskeeko tuo kaikkia leipiä siivukoosta riippumatta?

• Anonyymi
        Friidu85 kirjoitti:

Osoittaa taas jälleen kerran tän keskustelupalstan eräiden ihmisten älykkyyden tällainen "oot tyhmä kun teet näin ja noin" - nimittely. Eikös jokainen etsi itselleen sen parhaimman ja toimivimman tavan keventää OMAA oloaan. Syö sinä leipää niin paljon kuin sielu sietää vaikka lenkillä ollessasi.

Tiedoksesi, hölkkään joka töinen päivä ja joka toinen päivä kävelen, käyn bodypumpissa ja balancessa sekä aerobikkaan ja salitan. Jos en nyt sattumoisin halua syödä leipää, niin onko kenenkään muun "ongelma" kuin minun?!? Ihmeellinen asenne...

Teille muille, siis juu, jätin leivän syömisen pois - hiilareita saan kaikesta muusta ruoasta - eihän kasvikset/hedelmät yms. hiilarittomia ole - leivän pois jättämällä olen vain saanut ylimääräiset hiilarit pois. Tilalle olen ottanut enemmän rahkaa ja muita maitovalmisteita, höyrytettyjä kasviksia ja nyt ajankohtaisia omia puutarhan omenia ja marjoja.

Luotan siihen että tämä toimii (en ainakaan heti luovuta, koska olo on mitä parhain ja todellakin pallomaha on tiessään!!)

Olen lisännyt sekavihannesten syömistä. Haluaisin vielä hiukan painoa pois. Massusta ja vyötäröltä sais lähteä. Uskon kyllä saavani sen. Nyt alla joulun oikein yritän vähän pudottaa. Jouluna nyt tulee hiukan väkisinkin jotain ylimääräistä, Ei sitä jouluna voi sentään laihduttaa, mutta olen pyrkinyt, ettei ainakaan paino nouse jouluna.

• homma täällä

Niin lähti turvotus ja ähky olo minultakin kun jätin pois leivän, perunan ja pastan. Kuitua saa kasviksista.

• mie83

Itselläkin paino tippui ja nykyään pysyy kurissa, kun ei syö leipää kuin erittäin harvoin erityistilanteissa :) Kuituja tulee kyllä esim. täysjyväruispuurosta.

Leivällä sorrun herkuttelemaan aina joskus (ehkä harvemmin kuin kerran kahdessa kuukaudessa kuitenkin), mutta silloinkin suosin täysjyväruisleipää esim. valkosipulituorejuuston kera. NAMNAMNAM. Valkoinen leipä ei edes ole niin hyvää.

Pari kertaa vuosien varrella on sattunut vähän isompi / pidempikestoinen leipään sortuminen, eli ostanut paketin paahtoleipää vaikka ja mussutellut menemään, ja sen kyllä tosiaan aina huomannut turvotuksena ja kehnona olona.

• tiellä pitää...

Niin tai näin, mutta en täysin voi luopua leivästä,
        sillä niin kuin ed.sanoi Nam Nam...
        Ruisleipää paahdettuna (tublahyvää) ja hapankorppuja. Juuston jätin kokonaan pois ja heti paino putosi 2 kg. Kaikkea muuta kohtuudella.

• *MillaMagia99*

Tässä ei taidakaan olla kysymys siitä, että leipä lihottaa vaan enemmänkin ruoansulatusongelmasta.

Monilla on herkkä suoli ja paha turvottaja on juuri tuore (hiivaan leivottu) leipä. Leipää sietää paremmin, jos sen pakastaa tuoreena (viipaleina) ja sitten paahtaa kun haluaa syödä.

Viljan laaduissa on myös eroa, itse voin syödä tuoreena vehnäpatonkia, mutten ruisleipää. Kuulema ohra- tai kauraleipä olis myös helpommin sulavia.

Eli jos haluat lisätä ruisleipää ruokavalioosi, kokeile pakastuskikkaa. Enkä näe muutenkaan syytä ahmia leipää kamalia määriä. On ehdoteltu viljoja, täysjyväna tai tummana riisiä, villiriisiä, couscousia, bulguria, kinoaa, amaranttia, hirssiä yms. Nykyään löytyy valikoimaa. Monia löytyy myös luomuna.

Ihan terveellisiä ruokia, mutta annoskoko pidetään pienenä.

• Anonyymi

Totuus puuttu
      Kevyt ole heikko olo.
      Et pysty syömään leipää vain limituuat

• Anonyymi

Kokojyväleipä on hyvä osa järkevää ruokavaliota. Leivän päällyset saattavat tarvita hienosäätöä sekä määrän, että laadun suhteen.

• Anonyymi

Työeväänä pelkkää leipää. Se oli halkaistu ranskanleipä sisällä ketsuppia ja jääkaappimargariinia.
      Hyvin pärjäsi 9:n tuntiset urakkapäivät.
      Poikamiehenä olin Södertäljen Scanian tehtaalla akseleiden kokoon panossa yhtenä 7:n hepun urakkaporukasta. Työpäivät 5 x 9 tuntia. akseleita oli valmistuttava sen minkä valmistuvat autot vaativat.
      Ruokatauko oli 36 minuuttia. Ruokalan sijainti tehdasalueen ulkopuolella ja sinne päästäkseen oli leimattava kellokortti ja näytettävä se veräjän kerberoksille.
      Juosten ruokalaan, hätäinen syöminen ja juosten takaisin leimaten itsensä sisään.
      En viitsinyt ravata enkä nähdä eväiden puolesta enempää vaivaa kuin kuvaamani eväsranskis.
      Asunnolle paluumatkan varrella oli kohtuullinen puoti josta ostin iltasapuskat.
      Eipä leipäeväs nostanut painoa!
      Muu syöminen esti puutoksien syntymisen.

• Anonyymi

Mikä on tilanne nyt 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on tilanne nyt 🤔

Noiden ranskiseväiden aikaankin söin asunnolla monipuolisemmin mutta kylmiä sapuskoja. Viikonloppuisin, lauantaina ja sunnuntaina kaupungilla kuppiloissa joista vakiinnuin virolaisen pitämään. Sai suomalaistyyppisiä sapuskoja ja oikeaa ruisleipää.
        Tuohon on aikaa 61 vuotta. Levottomien poikamiesvuosien jälkeen palasin Suomeen vakiintumaan.
        On tunnustettava, että svedut yrittivät todella kotiuttaa minut. Ruotsalainen kämpäkaveri. Kun halusin kämpän yksin itselleni niin ei tullut uutta tarjokasta.
        Suomijakson jälkeen asunto ruotsalaisperheen rivarista. Työpaikalla nimitys työnopastajaksi. Palkka oli 9,50 Sek kun kaverit tienasivat täydellä urakalla 9,60 Sek.Tarjosivat minulle tarkastuksessa ilmenneiden etu- ja taka-akselistojen korjaukset ylityönä. Sain 2:n tunnin palkan ja korjaus vaati etsimineen kentällä korkeintaan puoli tuntia.
        Minulle oli iltaopiskelupaikka Scanian omaan facki-inssiopistoon. Ei ollut yleispätevä.
        Aikanaan lukio ei opettanut puhumaan eikä ymmärtämään puhetta mutta se antoi hiivatin hyvän pohjan oppimaan käytännön puhekieltä molempiin suuntiin.
        Skånskan ymmärtäminen puhelimessa tuottaa kylläkin vaikeuksia.

• Anonyymi

En huomannut mainita, ettei päivittäinen, kokonainen ranskis lihottanut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En huomannut mainita, ettei päivittäinen, kokonainen ranskis lihottanut!

Onko nyt lihottanut 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko nyt lihottanut 🤔

Ranskiksen syöminen loppui kun irtosin akseleista. Kuormurien akselistojen kasaaminen käsipelillä lienee ollut sen verran kuluttavaa, ettei ranskiseväät aiheuttaneet rasvoittumista.
        Siis leipä ei lihota!
        Puutevuosien jälkeiset, minulle maksuttomat yltäkylläisyyden muutamat vuodet kasasivat laardia kunnioittavan määrän ja siitä irtaantuminen oli alkuun hidas ja heikkotehoinen projekti kunnes rysäytin nopeasti laardit kohtutasolle ja sitten jatkoin ennalta suunnittelemallani elämäntavalla.

• Anonyymi

Turvottaa tuo vehnä, vaikkei keliakkiaa olekaan.

• Anonyymi

MILLOIN LEIPOMOT USKOO MUUTOS ON TULTAVA!

Jos haluatte että työpaikat säilyisi se tarvitsee kulutusta.

tehkää lisäaineetonta leipää juureen hapatettua siihen ei saa lisätä leivänparannetta tai ym. siirappia muunneltua sokeria

puhdas leipä ei tarvitse säilyä 3 pvä enempää mielellään sen jälkeen
      saa kunnialla homehtua.

• Anonyymi

Leipä lihottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      461
      8288
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      116
      5711
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      116
      4721
    4. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      230
      4631
    5. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      38
      4533
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      55
      4043
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3900
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      79
      3772
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      45
      3715
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      143
      3640
    Aihe