Terve
Katselin äsken vanhoja valokuvia ja huomasin, että minulla oli n.15 vuotiaana vain kevyesti aaltoilevat hiukset, mutta jo n. 18 vuotiaana paljon kiharammat hiukset, monet kyselivätkin silloin jopa, onko minulla permanentti. Mistä tämä johtuu? Nyt minulla on paljon lyhyemmät hiukset, mutta kasvaako minulle nyt kiharat vai suoremmat ja voiko siihen vaikuttaa? Haluaisin kiharammat.
Kiitos! :)
Hiukset kihartuvat vanhemmiten??
8
2471
Vastaukset
- Puolikikkarat
Meidän suvussa on samoin kihartuvat hiukset kaikilla. Lyhyet hiukset on kuin permanentin otettua, mutta mitä pidemmäksi kasvavat sitä loivemmaksi kiharat menevät. Itselläni hyvin pitkät hiukset suoristuneet latvoista melkein täysin, mutta lyhyet etuhiukset on kauhistus ilman suoristusta. Inhottava hiuslaatu, koska värjätä ei voi kuin suoraväreillä, koska on jo kasvaessaan kuivahkot.
- vaikuttaa
Asiaan ei voi vaikuttaa, eikä sen ennustaminenkaan ole mahdollista. Vähän voi kysellä lähisukulaisten "kihartumishistoriaa", josta voi jotain päätellä, muttei sekään aina anna oikeaa tietoa tulevasta.
Hiukset saattavat muuttua vuosien varrella paljonkin, niin väri, kuin taipuisuuskin. Pääasiassa kai hormonitoiminta säätelee kihartumista. Tavallista on, että siinä murrosiän kieppeillä suora tukka alkaa kihartua, muuttuen joskus hyvinkin kiharaksi. Raskausaikana voi selkeitä muutoksia tulla, samoin sitten siellä vaihdevuosien kieppeillä, varsinkin jos käytetään hormoonihoitoja. Hiusten harmaantuessa usein taipuisuus joko lisääntyy tai vähenee jne.
Kiharassa/taipuisassa hiuksessa tietenkin pituus vaikuttaa myös. Painava tukka saattaa loivaa kiharaa vähän "suoristaa", mutta tässä on siis kyse painovoimasta, ja lyhyempänä, vaikkapa kerrostettuna, tukka taas kihartuu paremmin.
Tavallista on myös, että tukka on kiharampi etuosastaan, kuin takaa, mutta joskus voi olla päinvastoinkin.- RRR
Niin lisättäköön vielä, että olen nyt siis 20 vuotias mies, eli luulisin ja toivoisin hiusten laatu ei olisi tässä runsaassa kahdessa vuodessa muuttunut. Mutta aika näyttää kun pääsen armeijasta kokeilemaan ja kasvattamaan...
- Kiharat kausittain
Minulla oli jo syntyessäni kiharat hiukset. Vähän yli parikymppisenä huomasin, että kiharat alkoivat loiventua, ja muutamassa vuodessa hiukseni taipuivat enää vain latvoista. Jossain kolmekympin jälkeen kihartuminen alkoi, ja nyt kymmenen vuoden kuluttua hartiapituiset hiukseni ovat lähes korkkiruuveilla.
Olen käynyt vuosia raidoituttamassa ja trimmaamassa hiuksiani samalla kampaajalla, joka on yhtä ihmeissään kuin minäkin. Hän on seurannut tätä prosessia läheltä, eikä kuulemma koskaan ole nähnyt sitä näin voimakkaana. Ilmakuivattuina hiukseni ovat juuri sen näköiset kuin niihin olisi ihan juuri tehty permanentti.
Minä pidän jälleensyntyneistä kiharoistani hurjasti, sanokoot mitä tahtovat yli nelikymppisten hiustyyleistä. Ainut harmi on se, että vanhat tutut kyselevät "uudesta" tyylistäni eivätkä tietenkään usko, että itsestään se tuollaiseksi kasvaa. Mitäpä tuosta. §:)- Voipi olla...
että kihartuvat...
Itselläni oli lapsena ihan piikkisuora tukka ja suorana se pysy 16 ikävuoteen asti.. Sen jälkeen tukkani on omituisesti alkanut kihartumaan pesun jälkeen ja jos puristelen hiukset vielä märkänä, niin ovat ihan kikkarat..
Varsinkin aina kun leikkaan hiuksiani lyhkäsemmiksi, niin kihartuvat kosteana vielä enemmän. Sisarellani oli pienenä ihan luonnonkihara tukka, nykyään ihan suora.. Joten voisikohan hiuslaatu jotenkin muuttua iän myötä? Kiharageenit voi varmaan jotenki aktivoitua myöhemmällä iällä =)
- mummeli
Minulla oli lapsena kiharat hiutset ,sitten kouluiässä ne hävisivät tulivat ihan suoraksi.noin 50 vuotiaana ne kihartuivat entä hiharammaksi , ne ovat märkänä ihan korkki ruuvilla, kuivana ovat vähän loivemmin kiharat.
- Viivianni
Jep, hormonit vaikuttavat tähänkin asiaan. Minulla oli lapseni aivan piikkisuora, lasimaisen sileä oljenvaalea tukka, nyt kolmikymppisenä pähkinänruskea paksu ja todella karhean kihara tukka.
- Tsikkara
Ainakin hiusten pituus vaikuttaa, kun hius on pidempi se on painavampi eikä jaksa kihartua yhtä hyvin. Myös leikkausmalli vaikuttaa, itsellä ainakin kerroksittain leikatut hiukset kihartuu paljon paremmin. Hoidatko hiuksiasi erilailla kuin ennen? Shampoo/hoitoaine/muotoilutuotteet voi vaikuttaa. Ja miten pesun jälkeen, puristeletko kiharoita, harjaatko, kampaatko harvalla kammalla vai mitä?
Itse nuorempana harjasin hiukset, en käyttänyt muotoilutuotteita, hiukset oli pitkät, paksut ja tasapituiset ja vain laineilla. Märkinä kiharammat. Nyt on aika säkkärä ja monet luulee, että on permis. Jopa oma äitini luuli minun ottaneen permiksen, kun ekan kerran leikkasin hiukset lyhyemmäksi ja hieman kerroksittain. Itsekin olin hiukan hämillään lähettyäni kampaajalta! Nyt olen pitänytkin hiuksiani useimmiten kunnon kiharalla.
Voihan se kiharuus muutoinkin elämän aikana vaihdella siinä missä hiusten värikin. On yksilöllistä miten kenenkin luonnonkiharat hiukset käyttäytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835